heipähei
palaan sanomaan osanottoni menettäneille... :ashamed:
mutta myös onnittelut pikkumamille
ja
wandiille perhepäivähoitajan työstä mulla tuntipalkaksi on määritelty päälle 9e, joka on täsmälleen sama kuin ollessani kaupassa, tekohymy naamalla, ja kuuntelee valituksia ja toki joskus kivojakin juttuja...
MUTTA, mun mielestä neljän euron kulukorvaus päivässä ruuasta on riittävä. ainakin näillä lapsilla mitä mä hoitelen,ja saisin saman tunti-palkan kaupassakin. ylitöitä tulee, mutta nykyään pph:lla on 40h:n viikko/työaikalaki, ylityöt saat vapaana tai rahana, 30%:n korotuksella. ei siis paha ollenkaan
nytkin tiedossa 14 päivää pelkkiä ylityö-vapaita
plus kesälomat päälle
saan olla omien tenavien kanssa kotona, enkä todellakaan anna hajottaa paikkoja. hoitolapset leikkii tasan yhdessä huoneessa, tietyt lelut on käytössä, tietyille alueille ei ole lupaa ottaa askeltakaan. kämppä pysyy suht siistinä kun ei koko taloa levitetä päivän aikana.
kutsumus taitaa olla koska ite nautin työstäni täysin. hermot on välillä tiukilla jos on känkkäränkkä tullu mukaan hoitoon, mutta kaikesta selvitään. eikös niitä huonoja päiviä ole kaikilla ja kaikissa työpaikoissa
vaikka päivässä voi olla 11 tunnin työt, niin kaksi tuntia siitä on kuitenkin ehdoton lepoaika, lapset joko nukkuu tai sitten vain lepäävät. sinä aikana se on minun aikaani, syön, lepuutan ajatuksiani, pesen pyykkiä tai siivoskelen, teen välipalat ja illan ruuan valmiiksi.
ja mikä parasta tässä työssä saa ulkoilla
mä niin vihasin palveluammateissa olla kaupassa, seinien sisällä, ei välttämättä ainuttakaan ikkunaa, että edes NÄKISI aurinkoa päivän aikana. nyt mä saan olla ulkona satoi tai paistoi. saan leikkiä lumessa lasten kanssa, tai haravoida lehtiä kun ne karaa ympäri pihaa
leikkipuisto on vartin kävelymatkan päässä. ei hankaluus sekään.
kumoan täysin myös tuon ettei ole työkavereita näköpiirissä.
meillä on. meillä on aivan loistava tiimi, yhteishenki on verraton! nähdään vaikka joka päivä jos halutaan/ehditään . vuorotellen treffit puistossa tai jonkun hoitajan pihalla. meitä on minun lisäksi kuusi hoitajaa, ja aina vähintään kolme meistä on treffeillä aamupäivisin. termarissa kahvit mukana, joku tuo pullaa joskus tai jos on kokeillut jotain uutta leivonnais-reseptiä
moni valittanut samaa ettei näe ketään ja että vaan sen oman hoitolauman kanssa on omalla pihalla. uskon sen olevan jokaisesta itsestään kiinni. tietenkin jos jossain peräkylillä asuu eikä naapurustossa ole ketään, niin ymmärrän siinä tapauksessa. me ainakin
viihdytään loistavasti myös vapaa-ajalla, joten mikäs tässä on töitä tehdessä kun ei ole mitään negatiivista palautetta antaa....
väsynyt olen tottakai välillä, ja vallankin nyt alkuraskauden aikana ollut toooosi väsy iltapäivisin, mutta kun vaan nappaa jotain suuhun ja lähtee karavaanin kanssa ulos, niin kyllä se siitä.
aika säätämistä on pukemiset ja syömiset, kun hoidossa ovat kaksi 1-vuotiasta ja kaksi 3-vuotiasta
mutta joka päivästä on selvitty, ja lapset ei haluaisi meiltä päivän päätteeksi kotiinsa lähteä
tämä on mun juttuni, sen ovat lähimmät kaveritkin sanoneet
ehkä joku päivä palaan asiakaspalveluun, ehkä en. nautin tästä ainakin nyt
jollekin tuo työ ei sovi, sehän on täysin ymmärrettävää. tässä on minun näkökantani päivittäisestä työstä jota teen, ja johon joka aamu herään oikein mieluusti
harvemmin sitä kuitenkaan kotona olemisesta maksetaan näin kivasti. mulla jää käteen ateriakorvausten kanssa semmoset 1500e että mun mielestä se on ihan kivasti siihen nähden ettei ole työmatkoja, ei pakko tehdä minkään kaavan mukaan mitään, päivät saa suunnitella itse, ruuatkin. sitten kun laskee vielä mukaan kotihoidontuen yhdestä lapsesta (joka lasketaan siis mulle palkaksi), kolmesta lapsesta lapsilisät ja parista elatusmaksut (ja elatusmaksut minimin mukaan mutta kuitenkin saan.)niin tulen toimeen oikein hyvin
palkka on sitten myös kuntakohtainen... että olen kiitollinen että tämä kunta maksaa näin hyvin
oikein plussaisia päiviä lopullekin joukolle
äiti maa on varmaan se seuraava
terveisin fourth gift ja pikkupalleroinen 6+1