* NELJÄTTÄ kuumeilevat maalis/huhti 2012 *

Uih! Mie sain vauvavieraan pariksi tunniksi hoitoon! On tämä niin outoa. Luulisi, että on jo kokemusta, mutta on se aina hieman hämmentävää hoitaa näin pientä yhtäkkiä. Vaikka ei niin pieni enää olekaan, pari kuukautta ja muutama päivä päälle on herralla ikää. Ossaankohan mie.... :D Ihanaa, taitaa olla tulossa muutakin kuin ilmalaivoja. Harjoitusta heti kerrakseen :)

ON: Tosiaan tiistaina, tasan kaksi viikkoa kierukan poistamisesta, kahdella vessakäynnillä jäi paperiin ruskehtavaa/verensekaista vuotoa. Laitoin tietenkin siteen, ja ajattelin, että olisko tulossa kerrankin kivuttomat menkat. Mutta se loppuikin se vuoto sitten siihen. Eikä mitään kipuja eikä muitakaan vuotoja. Mitä on tapahtumassa? Voiskohan olla niin, että "tyhjennysvuoto" kierron puolivälissä tyhjensi niin hyvin, että siellä ei ole enää mitään vuodettavaa? Ihme homma. Ja muutenkin olen ollut ihan ulalla, pahaa oloa jatkuvasti, koko ajan pitää olla jotakin suussa. Meinaako ne hormonit noin pahasti seilata? Iho on kyllä parantunut, painoa tippui heti viitisen kiloa ja mielialat tasottui heti kertaheitolla. Mutta väsyttää kyllä niin paljon! Lääkärit kyllä on sanoneet, että astma- ja allergialääkityksellä ei pitäisi olla tällaisia vaikutuksia, mutta tiedä häntä.

Vilipi ja menkkojen metsästys jatkukoon
 
Heipsan!

Minä taas täällä, edelleenkään ei vuotoa ei mitään :( Eilen oli neukkulääkäri joka sitten laittoi lähetteen sairaalaan ja eikä osannut sanoa kauanko sitä nyt vielä joutuu odottamaan.... no onneksi sieltä soittivat jo tänään ja ajan sain huomiselle :D Voi ihminen olla jostain näin ikävästä ja epämiellyttävästä asiasta näinkin onnellinen :ashamed:

Miehen kanssa tuossa yksi ilta jo juteltiinkin jatkosta ja nyt on hieman helpottuneempi olo itselläkin kun yhdessä vaiheessa mies ilmoitti, ettei enää yritetä vaan jätetään tähän kolmeen :( Tietty nyt harmittaa tuo tuleva ikäero, pienimmilläänkin se olisi lähes se 2v... no eihän se olisi kuin sen 5kk enemmän kuin tämän menetetyn käärön kanssa, mutta silti....

On tää kamalaa olla nainen, niin paljon "murheita" pienessä päänupissa....

Mikäs piinailijoiden tilanne tällä hetkellä??
 
Uskomattoman hyvältä tuntuu, kun vuoto illalla alkoi. Laitoin tilaukseen ovistestit, sillä haluan tietää mitä kropassani tapahtuu. Tämä edellinen kierto mentii ilman ovisbongailua ja siksikin aiheutui huolia kun kierto sitten venyi.

Miten Äiti maan tilanne?

Nyt kuumeillaan sitten vauvaa vuodella 2013. <3

Hellunmartta yk 5 kp 2/24-37
 
Kiertopäivä 4! Jes! Ne menkat tuli, ja voi pojat, että sitä sitten tuleekin. Aivan uskomattomalta tuntuu taas, että viiden vuoden tauon jälkeen en uskaltaisi mennä nukkumaan kunnon ekstralargelongyöside housuissa. Kun pelottaa, että tulee yli kuitenkin. Onko muuten muilla loppuneet menkkakivut sen jälkeen kun on hormonikierukka otettu pois? Itselläni laitettiin juuri runsaiden vuotojen ja karmeiden kipujen takia hormonikierukka. Kipuja se ei vienyt, mutta vuoto väheni. Nyt on todella outo tunne, kun alapää on märkänä koko ajan, mutta se ei tunnu miltään.

Että antaa tulla jos on tullakseen.... joopa joo, ei toimi mulla. Ehdin jo katsomaan lasketun ajan tämän kierron mukaan. Minnehän se minun järki taas katosi tästä minun kuumeilusta?

Vilipi ja kp4
 
Vilipi, kuulostaa niin minulta. Mulla kans samat kp:t ja jo ehdin minäkin tarkistaa että mikä olisi LA jos tässä kierrossa tärppäis. :LOL:

Äiti maalle :hug: eiköhän se jossain vaiheessa selkene sullakin. Oletko ajatellut käydä lääkärissä?

Hellunmartta yk 5 kp 5/24-37
 
Huomenta naiset.

Hih, mie oon kattonu joka kierrossa la:n :D

Hellu: Joo, kyllä aijon terot tms hakea jos tää nyt ei tästä ala heräileen. Ens kuun annan aikaa. Niin tyypillistä taas, "kaikilla" mulla kroppa pelaa km:n jälkeen kuin ei mitään ja minä jauhan paikallani..:kieh: *huokailee itsesäälin suossa*

Mites natusanin ja kokkelin tilanteet?:hug:
 
Kp 28/dpo 13 ja aamulla testasin apteekin omalla koska olen hätähousu, ja sillä tuli ihan selkeesti viivanpaikka, eli kiiltävä valkoinen. Eli siis nega. Ennen olen tuolla testillä saanut vain joko selkeitä negoja taikka plussia, mutta siinä se nyt on näkyvillä, ja muidenkin kuin minun silmieni havaittavissa.
 
Tylsät viivanpaikat :kieh:

Vaikka jotkuthan testaa vaan sillä koska se ei kuulemma anna niitä viivanpaikkoja, eikä feikkiplussia. Vaikka eikös Wandiikin sillä haamuja saanut, vaikkei kyytiläistä ollutkaan...
Kyllä sinuna Ananaskookos koittasin parin päivän päästä uudestaan.. :) Tiedä miltä se testi sillon näyttääkään.
 
Joo täytyy koittaa torstaina uudestaan. Pitäs sillon aamulla mennä hammaslääkäriiin röntgeniin joista ilmeisesti pitäisi raskausaikana kieltäytyä. No toivotaan että asia selviää siihen mennessä. Mä en ole kyllä nyt kun tarkemmin mietin niin saanut nuin selkeää viivanpaikkaa ikinä millään testillä. Ja tuli näkyviin ihan heti |O
 
Kokkeli rypee itsesäälissä ja parkuu parkumistaan. No on ny ehkä jo hieman helpottanut olo.
Vauvat ja pyöreät mahat aiheuttaa kyynelvirran...
Kkm jälkeen tiputtelu jatkuu, mut just tilasin raskaustestejä, joten toiveissa olis vielä se neljäs :D
Kokkeli......................kp 7/25-28......... .........yk 9... P-01,P-03,P-06
En nyt varmaa oo tuosta kierrosta. Kai se lasketaan siitä tyhjennyspäivästä ?
Ei varmaan odoteta yhen kierron yli vaan aloitetaan yritys samantien.
 
:hug:Kokkeli

Uuteen nousuun vaan, jos lääkäri ei ole kieltänyt aloittamasta heti niin turha sitten on odotellakaan. Toivotaan, että parempi onni seuraa jo. :heart:

AnanaskookosSelvimmän selkeyden saat sitten sillä Glear bluen viikkonäytöllä :) Vaikka se tyyris onkin, mut eipä tarvi arpoa. Käyt hakee semmosen ja teet ennen hammaslääkäriä. :) Minäkään en ole koskaan, millään testillä saanut viivanpaikkaa näkyville. Peukutuksia plussalle! :wave:
 
Huomenia :wave:

Täällä aletaan myös olemaan "voiton" puolella tuosta kkm:sta, siis fyysisesti (henkinen ei tainnut olla alkujaankaan hyvä ;) ) ja jos noin voi sanoa....

Perjantaina meillä oli tuonne sairaalaan aika ja sain kotiin 6kpl niintä cytotecejä (kirjoitinkohan oikein), lievähkö vuotelu oli jo aamulla kotosalla alkanut ja lääkäri oli sitä mieltä, että mahdollisesti tyhjennys lähtee kunnnolla alkamaan jo 4 jälkeen (eli 2kpl aina 3h välein) no eihän se lähtenyt kaikki 6 jouduin käyttämään, vähäinen alkanutkin vuoto tyrehtyi ja la-su yönä valvoin ja kärvistelin supparien kanssa noin 4h, eikä vuotoa :mad: Eilen aamulla kun miehen piti lähteä niin supparit alkoivat uudelleen ja samalla myös Niagaranputousten kaltainen vuoto. Mies soitti vanhempansa minun ja lasten seuraksi. Näitä suppareita kesti noin 1,5 tuntia, mutta synnärisupparit on mielestäni lastenleikkiä tuohon kipuun verrattuna. Soitin jo hädissäni osastolle tuosta vuodosta kun en päässyt edes vessasta kunnolla pois kun valui jo siteiden ohi :kieh: On kuulemma normaalia ja voi jatkua jopa pari päivää noin runsaana :O No onneksi minulla ainakin tuo runsaampi vuoto sitten jo tyrehtyi iltapäivällä ja jo viime yön selvisin normi siteellä ja vuodolla.

Nyt onkin ihmetyksen aiheena, että mistä kp:t lasketaan? Siitä perjantaina alkaneesta vuodosta vai vasta eilisestä?? Mekään emme taida odottaa sitä yhtä kiertoa..., jos vaan halut palailee takaisin :D

Kokkeli mulle lääkäri sanoi, että vuoto / tiputtelu voi tällaisessa tilanteessa kestää jopa 5 viikkoa!!!! Ja tosiaan sitä ihan kunnonkin vuotoa (kuukautistyyppistä) niin ihan 2-3 viikkoa!! Mä olen nyt jo ihan loppu tähän kun normisti menkat max. 4pvä ja aika niukat niin toi eilinen oli kyllä todella suuri järkytys vuodon määrän osalta.... Olikos se Vilipi kun mainitsi, että normisti on todella runsaat niin sympatiat sulle :heart:

Oli taas oma napaista kirjoittelua :ashamed: Hyvää viikon jatkoa meille kaikille kuitenkin ja ollaan positiivisella mielellä ;)

*muoks* kirjoitusvirheitä yritin korjailla, suokaa anteeksi ne....
 
Viimeksi muokattu:
Äiti maa: Lääkäri ei varsinaisesti kieltänyt, mutta ohjeistushan on, että pitäis odottaa yhden kierron yli.

Nyt vasta hokasin, että kukaan ei ilmeisesti päivitä tätä ketjua vai ? Pitäiskö aloittaa uus, jos alan päivittämään ? Mulla on suuri netti riippuvuus, joten käyn päivittäin täällä :D
Itseä häirtsee, kun olen tuolla plussanneissa...
 
natusani Mulle tuli kaas yllätyksenä se vuodon määrä. Tuli kuin saavista kaatamalla hyytymää ja verta... Päästivät, mut kuitenkin sairaalasta ajamaan kotiin yksin omalla autolla samana päivänä. Ilta kotona meni maatessa, kun ei pysynyt pystyssä. Hb oli alle sadan ja pulssi hakkas.
 
Mulle ilmoitettiin silloin to kun soittivat sieltä sitä aikaa niin, että pitää olla "aikuinen" mukana tai hakemassa eivät päästä muuten lähtemään. No kuitenkaan he eivät siellä aloittaneet niitä lääkkeitä vaan antoivat kotiin ja lääkkeiden laitosta meni yli 2 vuorokautta mulla ennenkuin tulivat "kunnon" kivut ja vuoto :(

Itse olin alunperin ehkä vähän liian "kevyin" mielin koko kivun ja vuodon suhteen kun takana kuitenkin kolme synnytystä, mutta kokenut / rauhallinen herrasmies lääkäri sitten todella seikkaperäisesti selvitti miten homma menee ja mitä se todella voi olla niin toisaalta osasi odottaa mutta realityfiilikset ja muut iski silti "päin naamaa" :( Tätä en kyllä toivoisi kenenkään kokevan, on kyllä sen verran helvetillistä fyysisesti ja psyykkisesti :(

Mutta mulle ainakin sopii että jos sä kokkeli olet halukas päivittämään niin mulle sopii :D
 
Kokkeli voi päivittää jos haluaa, toisaaltahan voitais vain alkaa pitää listaa mikä seurais vain yk, ei välttämättä kp:iä. Silloin riittäis esim. viikottainen päivittäminen. Mitäs ootta mieltä?

Eli kaikki nyt uudella sykkeellä odottamaan vauvaa vuodelle 2013. :D Ja paremmalla onnella!

Niin ja vielä piti sanomani, Äiti maalle että minä kans meinaan katsoa tämän kierron ja jos taas oviksesta alkaa kahden viikon vatsakivut ja sitten menkat myöhässä ilman plussaa niin lähden käymään gynellä. Noita Teroluteja mietin minäkin tai jotain mikä helpottais tilannetta.

niin ja vielä, tuosta joka kierrossa LA laskemisesta vielä. Minä olen käynyt odotus puolella jo kurkkimassa joko on tammikuisille oma ryhmä perustettuna. Voi että ku sinne pääsisi. :ashamed:
 
Viimeksi muokattu:
Ananaskookos: Oho, ku meijänkin käpykylässä se on valikoimissa. No ompa sitten tylsää, kun jos sitten sen tilaiskin niin ehtiskä enää torstaiksi. Luin muuten eka, et käpylässä ja olin ihan et :O et miten ihmeessä siellä ei muka ole :LOL:

Mulle ainakin sopii, et jokainen päivittelee itse. Siis ellei joku ole halukas itse päivittään kaikkia.

44- 28/32.. (komeet lukemat, eikö?) :kieh:
 

Yhteistyössä