Neljännestä kuumeilevia??

testi näytti negaa :headwall:
mut tätiä ei näy :headwall:

meillä oli miehen kans pientä riidan poikasta eilen ja sain sit käännettyä
riidat mun syyksi ja myös sain päähäni ettei mies halua tähän väliin pientä.
no mies vain meni nukkumaan eikä oikaissu mun päähän tullutta ajatusta.
sanoin sit äskeen miehen tauolla ettei sen pahin pelko käy toteen ja heitin
testin sille.no siihenkään ei kommentoinu asiaa vaikka huomas mun pahan
mielen..eilen siinä riidan meiningis mainitsin taas kierukan oton niin mies
vaan tuhahti ku pohjimmiltaan ei usko et voisin sen ottaa.piru yllyttää
ottamaan jos/kun menkat alkaa. :headwall: :headwall:
täällä tälläistä.tänään pitääs kokata ja huomenna ottaa vieraat vastaan hymyillen
vaikka kohtu on tyhjä.kuinka jaksan ottaa vastaan miehen veljen perheen jossa on 4v kaksoset ja ny odottaa rv 14 toisia kaksosia?? :headwall:
 
Iso :hug: sitä tarvitseville. Täällä on tänään/eilen ollut masentunutta porukkaa. :/ Hyvähän se niitä "höyryjä" on ulos päästää ja minnekkä muualle kun tänne kun ei viitsi kenellekään muulle valittaa...ainakaan minä. Nyt nokka kohti joulua ja uutta yritystä, kyllä se sieltä vielä tärppää :hug: :heart:

).( Täällä yritetään pikkuhiljaa keskittyä oviksen bongailuun. Hieman on kieltämättä hankalaa kun ei ole hajuakaan kierron norm. pituudesta, mutta yritetään olla tarkkana. :D Ensimmäinen yö kun sain sunnuntain jälkeen nukuttua kunnolla, muksut ovat edelleen siis kipeinä. :xmas:

Siivoilusta on ollut juttua. Muksut siivoaa oman huoneensa iltaisin, minä alakerran, kerran viikossa yritän pyyhkiä pölyt ja pestä lattiat. Leluja yms. on täälläkin aina joka puolella, mutta niitä yritetään kasailla sitä mukaa kun leikit loppuu...vaihtelevalla menestyksellä. Nyt tarttis viikonloppuna kaivaa jouluverhot ja jouluvalot esiin ja asennella ne paikoilleen. Tänään viedään lapset hoitoon siksi aikaa kun mennään joululahjaostoksille.Meillä on ollut tapana hoitaa nämä hommat ajoissa niin saa sitten vaan keskittyä joulun "tekoon". Meillä on tässä vielä omat ja miehen synttärit ennen joulua ja joulun jälkeen on kuopuksen synttärit. On meillä yhtä juhlaa tämä joulukuu. :LOL:

Nyt täytyy lähteä moppailemaan ennen kuin yläkerta on taas täynnä romua.

Iso :hug: vielä sitä tarvitseville ja ++++++++tuulia!
 
Kylläpäs oli kurjia uutisia! Kaikille voimia ja halauksia! Mulla tuli vähän luuseri olo äsken leikkipuistossa, kun kaikki muut äidit oli vapaapäivää viettämässä ja mä jouduin sanoa, että mut on irtisanottu... :ashamed:

Mut pojat oli ihan haltioissaan aamulla, ku mä olin kotona! Ja eikös se nyt ole tärkeintä! =)

On kyllä kestänyt jo luvattoman kauan viimeisistä plussauutisista! Että kovasti kaikille puhtia uuteen kiertoon lähettelen!
 
Moikka taas! :)

Mä pidän tässä taas kahvitaukoa ja kirjoittelen.

mamma84 :hug: Paljon voimia! :hug:
Kyllä sinäkin vielä raskaaksi tulet :)
Tiedän miten se sattuu kun joku on raskaana eikä itsellä onnista :ashamed:
Jospa sinä olisitkin raskaana, jos ne menkat ei oo kerran vielä alkaneet. Muttei testi vaan vielä näytä sitä.
Toivottavasti juhlat sujuvat hyvin :)

miltski Et sinä mikään luuseri ole :hug:
Kun kerran pojillakin oli/ on kivaa kun saavat olla nyt enenmän äidin kanssa.
Mähän se vasta luuseri olen kun mulla ei oo työtä ollenkaan :( Tai siis vaan tuollainen osa-aika siivousjuttu :ashamed:
Mitäs olet nyt ajatellut tehdä? Vietät laatuaikaa lasten kanssa :heart:

Ritsanampuja Juu, kaikki vaan "höyryjä" päästelemään :hug:
Mun oloa ainakin helpottaa hurjasti kun saan tänne kirjiotella. Sitten jaksan taas peuhata lasten kanssa, siivoilla ja muuta sellaista :D

Plussia kaikile! :heart:
 
Ristiinkulkija ja mamma84 :hug:

Äiti vm70 toivon kovasti et teillä tärppäisi jo tässä kierrossa. Höpsis et olisi rangaistus ettei nelosta saa, teillä on vain käynyt tositaiseksi huono onni ja kun imetätkin niin teillä se vain toimii vielä ehkäisykeinona :hug:

miltski :hug: et sinä mikään luuseri ole! irtisanomisille kun ei voi mitään ja lapset kun kovasti tykkäävät ja riemuitsevat sinun kotona olosta niin nauti vain siitä täysin rinnoin kunnes löydät töitä yms. jos sellaiset on suunnitelmat!!

mamma84 onhan se varmaan aika raskasta katsella kun toine on raskaan a ja itse ei vaikka yritystä on ollut. Itselle on sattunut silleen et eräs hieman kaukaisempi kaveri on ollut nyt kaksi kertaa samaan aikaan raskaana kuin minä (lasketuissa ajoissa eroa jokunen kk). Meillä on molemmilla kerroin yritys ollut jo muutaman kk:den käynnissä kunnes hekin ovat päättäneet et lapsi on tervetullut. Ja molemmilla kerroilla heillä on tärppi käynyt heti ekasta kierrosta. Itse olemme saaneet viel yritystä jatkaa kunnes meilleki onni kävi. Vaikka en kaverille myöntänytkään ja yritin iloita vauva-uutisista niin kyllä se silti kirpaisi tuolla sisimmässä. Nyt me ollaan taas keretty jokunen kuukausi vauva yrittää tuloksetta niin kaveri ilmoitti ilmoitti 3viikkoa sitte et heki päätti viel yhtä lasta yrittää (eivät tiedä meidän yrityksestä kun en halunnu kertoa). Nyt vain odotan et pian saan taas kuulla kuinka he jo kolmanne kerran onnistuvat vauvanteko puuhissa ennen meitä vaikka aiemmin oltaisiinkin aloitettu yritys. Huonoina päivinä tuntuu niin epäreilulta et vaikka kuinka yrittää niin toiset raskautuu heti ekasta kierrosta useammankin kerran ja kaverini raskautui tokalla kerralla jo ennen ku menkat oli edes palautuneet synnytyksen jälkeen.

Tänään olisi taas kerhoiltu. Minäki ajattelin et jos viikonlopun aikana saisi laiteltua loput valot ulos. Täällä olisi tänään joulun avajaiset, ja tietty itää sataa vettä ku koko viikon on ollu niin kiva keli.

Plussailkaahan :heart: :heart:
 

Lauantai 29.11
Naksos ................ kp 2/28 .........yk3
Äiti vm70 ..............kp 4/30...........Yk 3
Ritsanampuja....... kp 11/30 (45)..yk2
Mamma84.............kp 33/ 30
Mammeli83 .......... kp 33/ 34
mami09 .................kp 36/32 ........yk 2
Säde .....................kp 47/ 25-35 ..yk 4
Tiukun äiti..... yritystä odotellessa
Äippä 84.........yritystä odotellessa
pauliina 82........
sadettajat.......
Miltski.........
Jisse 78 ..........yritystä odotellessa
Ristiinkulkija....

Näiden suloisten nallejen alle kaikki tähtäämme =)


Tämän pinon plussat loppukesä ja syksy ;

Terhi 4.11 :heart:
Kermis 17.10 :heart:
alice in wonderland 10.09 :heart:
alumiinikuu 22.08 :heart:
juupeli 8.08 :heart:





 
Huomenta!
Kiitos kaikille lohduttavista sanoista ja haleista :hug: olette ihania =)
Eilen oli huomattavasti parempi päivä ja sainkin kivasti siivoiltuu vaik kesken vieläkin on mut silti, hyvällä mallilla ;) Mieskin oli ihan kun sanoi et heti kun núo sun menkat on ohi niin päästään "hommiin" :heart: Seuraavien alkaminen ja loppukierto sattuukin jouluksi ettei silloin edes ns. ehdi miettimään edes niin paljoa asiaa et pitää vain keskittyä kaikkeen muuhun ;) Tässä kierrossa kokeilen sitä vehnänalkioöljyä, 2tl aamuisin, pahaa mut jos auttaa raskautumaan niin mitä sitä ei tekis sen eteen :p
Täälä suli kaikki lumi pois :snotty: Nyt sitä kuraa ja .... kantautuu sisään kissojen tassuissa ja koirassa, olisi saanut pysyä. Oli niin kaunista ja valoisaa.

Ristiinkulkija pahoittelut ja jaksuja :hug:
mamma84 toivottavasti teillä jo riita selvitetty ja pahoittelut negatestist et jos vain ei olis tulos vielä näkynyt testissä, en millään haluaisi kenellekkään uutta kiertoa kirjata. Kovasti sinne jaksuja :hug: Kaikesta huolimatta, mukavaa synttäripäivää sinne :heart:
miltski ota tämä yhtenä mahdollisuutena jos vain voit, kyllähän lapset nauttii kun saavat olla enemmän äitin kanssa varsinkin kun joulukin tulossa :xmas:
säde sinullekkin :hug: Nyt soitat maanantaina sinne neuvolaan et saat apuja tuohon kierron venymiseen, rassaa vaan turhaan suo tuo kierron venyminen :/
Tiukun äiti kyselit tuola et minkälaiset mun isot tytöt ovat, niin ovat kilttejä ja sosiaalisia, kotitöitä kyllä tekevät, laittavat viikonloppuisin ruokaa kun olen töissä välil vaik en oliskaan niin tekevät, voivat leipoa, yksi ilta kun tulin kotiin toinen neidéistä oli tehnyt joulutorttuja mutta kun osa ajasta menne koulun jälkeen harrastuksiin ja tulevat kotiin vasta 6 jälkeen illalla ja haluavat olla pikkusiskonsa kanssa ja sit vielä läksyut niin ei siinä paljoa aikaa jää kotitöille :| Monasti tulevat vielä harrastuksista tai koulusta kävellen kotiin jos hyvä ilma ettei tarvitse hakea , matkaa siis 6km. Aamuisin olen hetiiänyt kun alkoi liukkaat ettei päässeet skootterilla ja pyörällä.

Koskas meinaaatte testailla mam-alkuiset ja naksos Plussasäteitä lähettelen :heart:
 
Moikka!

äiti vm70 Kiva kuulla että sinulla on jo parempi mieli :)
Mitäs tuo vehnänalkioöljy vaikuttaa? Entä mistäs tuollaista sais hankittua?
Toivottavasti se auttaa :heart:

Tääläkin on lumet sulaneet. Ei jaksais millään ulos mennä, mulla on tänään joku "en jaksa tehdä mitään päivä" :ashamed:
Tai ollaanhan me sisällä leikitty lasten kanssa ja sellasta, en vaan jaksais ulos lähteä..

säde mulla oli kans yksi kaveri joka sai 2 kertaa vauvan kun mä toivoin kovasti toista lasta.. Mies ei siis silloin suostunut. Ja tämä entinen kaveri ei siis yhtään lasta "halunnut" eli molemmat vahinkoja (tai niin ainakin väitti). Oli jo 1 lapsi ennestään (myös vahinko) silloin ja nyt kuulin et on neljännenkin saanut..
Kyllä oli paha olo mulla silloin :ashamed:
Selitti "et tulee raskaaksi kun vaan näkee miehen nakuna/ kun pesee kalsarit samassa konessa". Mua niin ahdistaa tollaset. Ihan kun joku vois tulla noin oikeesti raskaaksi :kieh:
Luuleko ne äidit olevansa jotenkin "vitsikkäitä" :kieh: Monet kun noin puhuu :(
Vai tuleeko noin joku raskaaksi? :D Pitääkin sitten urakalla pestä omia ja miehen kansareita yhdessä ;)
Anteeksi, nyt tuli vaan tarve purkautua.. Mut kai joidenkin on vaikea ajatella että kaikille ne "lastentekohommat" ei ole itsestäänselvä juttu :(
Kai mä voin sen tännekkin kertoo, et meillä oli siis n.2v selibaatti esikoisen syntymän jälkeen.
Oli vaikea synnytys, mä repesin, ja sit vaan jäi.. :ashamed:
Et eipä voinut silloin "vahinkoa" käydä :'(
Meinattii erotakin silloin..
Anteeksi vielä kaikille, ei ollut tarkoitus sitten ketään loukata :ashamed:
Mä olen kyllä tosi onellinen kun mulla on nuo 3 ihanaa lasta :heart:
Jotkut kun ei voi yhtään saada, ja silti mä valitan kun en raskaaksi tule :ashamed:

Iloista päivää ja paljon plussia :heart: ja haleja :hug: kaikille!
 
Hei! äiti vm70 minulle saa päivitellä kp2 ja yk3....eilen sitten täti tuli ihan puun takaa yllättäen!!!! Ja just kun oli pikkujoulut!!! Osasin kyllä odotella tätiä kun niin laiskoja peiton alla peuhaajia olemme olleet viime kierron aikana, mutta et nyt jo tuli menkat niin oho.... taitaa meikäläisen kierto olla aika tappavaa tahtia. Ja aivan kamalaa tulvintaa :eek: :eek: ... en siis muistanutkaan millaiset voi pahimmillaan olla normaalit kuukautiset... koko ajan vaan miettii et falskaako siteet...
Nyt ei ollut sitten niin kova pettymys kuitenkaan tää tädin tulo kun osasin jotenkin asennoitua jo ja kai se naisella on joku kuudes aisti et voi etukäteen jo aavistella miten käy.

Nyt tosiaan on väsy kun pikkujouluiltiin eilen, tosin olin itse kuskina mut valvoin myöhään ja heräsin aikaisin ja nyt pitäis mennä iltavuoroon töihin. Mies on reissussa joten onneksi isovanhemmat katsoo lapsia. Ei kyllä jaksais nyt yhtään leikkiä tai kokata tai muutakaan. Oli muuten tosi ihanaa kun mies aamulla sanoi että olipa hänellä hyvännäköinen rouva illalla :heart: ja hellitteli kovasti... et toivon mukaan tää joulunalusaika sit saa meihin hieman vipinää ;) ... Jospa plussa tulee sitten uudeksi vuodeksi =)
 
Naksos pahoittelut tädin saapumisesta :hug: Ihana tuo miehesi kommentti :heart:

Tiukun äiti http://kaksplus.fi/keskustelu/t1108601
tuossa ketjussa puhetta ja ihan kaupasta ja luontaistuotekaupastakin löytyy mut CM- ostin itse ja maksoi 6,90? et kokeillaan nyt tätä :p

Nyt lähden töihin, mukavaa päivää kaikille :wave:
 
Lauantaita kaikille! Ja isot kiitokset tsemppauksesta! Mä oon vähän tällänen, että tarvin muiden vakuutteluita asioihin välillä... :ashamed:

tiukun ätiti ei siitä tarvi potea huonoa omaatuntoa, jos ei jonain päivänä jaksa tai ehdi ulkoilemaan. :hug:

naksos höh,kun se täti sieltä kurvasi!

Meillä nyt keskimmäinen vesirokossa, eipähän mun tartte olla töistä pois, niinku pelkäsin! :D
Muutenkin mun mieli parani hiukan, kun työkaveri soitteli eilen. Sain tietää, että niillä ei ollu muuta vaihtoehtoa, kun irtisanoa just mut. Kun tosta tiimistä täytyi jonkun lähteä, ja minä viimekseksi tullut.

Nyt vaan niin kovasti odottelen sitä joulukuun puoltaväliä, että pääsee vaavintekopuuhiin! :wave:
 
...tää sitten mennään kai vaikeemman kautta... Koska testi näytti negaa niin oletan kesken menneen. Mutta kun reippaampi vuoto ei oo alkanut (ja jos ei ala) niin kai se on sitten mentävä ma lääkäriin. Otaksun että keskeytynyt keskenmeno jos ei tuu itekseen pois. Miks tarttee ihmistä tälleen kiusata?
 
Heipsan!
Täälä ollut kiireinen päivä, juuri kotiuduttiin :wave: mutta muuten tässä pinossa on ollutkin hiljaista!

Ristiinkulkija :hug: :hug: kovasti jaksuja ja toivottavasti saat huomenna jo selvyyden mistä moinen johtuu. Toivotaan kuitenkin että kaikki kuitenkin hyvin ja sulla salamatkustaja sittenkin :heart:

Tiukun äiti nyt vasta luin tarkemmin kirjoituksesi :hug: varmasti rankkaa, meillä kun pikkuneiti sai alkunsa niin oli sentään ehkä kerran kk, ei kyl aina silloinkaan mut oli kuitenkin miehen halusta, ei mun, et siksi tiedän tarkkaan et koska pikkuneiti sai alkunsa ja kuvittelin, luotin varmoihin päiviin :ashamed:
Meidän neiti on kyllä niiiiiiin iiiiiiiiiihanaaaaaa pakkaus mitä voi ihmiselle suoda :heart:
Tiukun äiti, kyllä ne sinunkin menkat vielä alkaa ja raskaudut, kuten me jokainen kun sen aika on, ihan varmasti ja onhan meillä jo 3 entuudestaa et miksei muka neljättä saataisiin kun kuitenkin samoja siittiöitä tarjolla munasoluillemme :heart: vielä vain ei ole ollut oikea aika :ashamed:

Siis päivästäni; ensin aamulla piti heittää keskimmäinen 8.45 salibandymatsiin, klo 10 alkoi peli josta ekasta erästä myöhästyttiin kun piti etsiä pikkuneidille synttärivaatetta ja itselle ym. ja sit pelin jälkeen lähdimme kummitytön syntymäpäiville ja sieltä taas piti kiirehtiä takaisin et kun isoillla neideillä oli kokoontuminen klo 16 joulukadun avajaiskulkueeseen oka alkoi klo 17, sen välin kävin kirkossa kuuntelemassa lasten kauneimpia joululauluja mut pikkuneiti ei oikein jaksanut olla paikoillaan ja joulukadun avajaisten jälkeen mentiinkin pizzeriaan kun ei oltu ehditty syödä koko päivänä, onneks synttäreil oli hyvää voileipäkakkuu :p Siis niin täys aikataulutettu päivä et huh, huh. Et se siitä vapaapäiväst :/ Mut onneks viel 3 vapaapäivää jäljellä et jospa ehtis olee kotonakin laittaa joulua :xmas: Aamulla kuitenkin punttisali ja uimala kutsuu :)

Koskas mam-alkuiset testaavat kovasti plussaa toivon teille :heart: Päivittelen jo valmiiksi huomisen listan ja jos joku muu haluaa välillä päivitellä niin ihan rohkeesti vaan, ei siis yksistään mun vallassa ;)

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!

 


Naksos ................ kp 4/28 .........yk3
Äiti vm70 ..............kp 6/30...........Yk 3
Ritsanampuja....... kp 13/30 (45)..yk2
Mamma84.............kp 35/ 30
Mammeli83 .......... kp 35/ 34
mami09 .................kp 38/32 ........yk 2
Säde .....................kp 49/ 25-35 ..yk 4
Tiukun äiti..... yritystä odotellessa
Äippä 84.........yritystä odotellessa
pauliina 82........
sadettajat.......
Miltski.........
Jisse 78 ..........yritystä odotellessa
Ristiinkulkija....

Näiden suloisten nallejen alle kaikki tähtäämme =)



Tämän pinon plussat loppukesä ja syksy ;

Terhi 4.11 :heart:
Kermis 17.10 :heart:
alice in wonderland 10.09 :heart:
alumiinikuu 22.08 :heart:
juupeli 8.08 :heart:






 
Hauskaa iltaa kaikille!

Mä olen ollut koko viikonlopun hurjan väsynyt, lapset ovat aika huonosti nukkuneet.
Nytkin nuo 2 nuorinta valvoo vielä. Enkä saa niitä nukahtamaan :ashamed:
Tyttö on ruvennut nukkuu taas "iltapäikkäreitä".. (luulen et menee yöunille, mut herääkin ja valvoo myöhään) Mä kun en ole yhtää "iltaihminen", niin väsyttäis ihan kivasti..
Ja taas pitäs aikaisin aamulla herätä. Ja tietty monta kertaa yön aikana.
Yöunet senkun lyhenee. Mä olen niin kateelinen niille joiden lapset nukkuu hyvin :ashamed:
(enkä siis pahalla tarkoita)

Ristiinkulkija :hug: Paljon voimia sinulle! :hug: :heart:

äiti vm70 Tuo meidän keskimmäinenhän ei ollut sillai "suunniteltu" tai siis mekin käytettiin niitä "varmoja päiviä" :D Tosin oli mulla vauvakuumetta, ja mieskin oli vihdoin jo "lämmennyt" asialle että toinen lapsi vois tulla. Mut mä olin just aloittanut opinnot et sen takia oli tarkoitus et sit myöhemmin. Sen takia nuo "varmat päivät", kun esikoista yritettiin melkein vuosi. Enhän mä ajatellut et mä voisin tulla nopeemmin raskaaksi..

:heart: Plussatuulia :heart:
 
Huomenta!

Mä arvasin etten saanut nukkua sitten taas "kunnolla" viime yönä. Minä kun tarviin paljon unta :ashamed: Esikoinen heräsi sitten n. 5.30..
Et sillai.. Tuli sellaset n.6h nukuttua. Pimu heräsi 3 kertaa sen aikana. Jotkut pärjää tietty pinenmälläkin unimäärällä, mä en :ashamed:
Nyt oon kyllä ihan pirteä, mut viimeistään iltapäivällä rupee väsyttämään..

Niin kyllä mä ainakin kovasti toivon että neljännen lapsen joskus saisin, ja ehkä enemmänkin.. ;) (ja uskon niin, vaikkei tietty mitä vaan voi tapahtua)
Kirjoitin tuon sen takia et jotkut ihmiset (en teitä tarkoita) kuvittelevat suunnilleen että kaikki saa lapsia kun haluavat. Meidän esikoinen kun olin.1v6kk vanha jotkut rupesivat esim. puistossa kyselemään et miksei meille ollut toista tulossa. Yksi äiti jopa sanoi ettei tuo esikoinen opi jakamaan leluja jos se ei saa sisarusta lyhyellä ikäerolla (heille oli siis toinen tulossa) Kyllä tuli mulle paha mieli :'( Onneksi yksi toinen äiti sentään tajusi ettei niitä vauvoja noin vaan tule, ja kysyi multa että yritetäänkö me muttei vaan onnista.
Että voi olla muukin syy miksei laspia tule kun vaan "ettei niitä halua", mut senhän te tiedättekin tietty :ashamed:

Nyt pitää mennä antamaan lapsille aamupalaa..

Iloista päivää kaikille! :wave:
 
Hei! Tästä se uusi viikko taas lähtee käyntiin. Täällä on oltu ahkeria kirjoittelemaan!!!!! Kaikenlaista on saanut lukea, mutta itse ei ole jaksanut panostaa kunnolla tähän kuulumisten kirjoitteluun. Niin kamalasti on töitä ettei ole ehtinyt edes vauva-asioita miettiäkään. J ailmankos se täti tupsahti taloon kkun ei ole jaksanut edes touhuilla asioiden eteen juuri ollenkaan.

Raskautumisesta on täällä puhuttu....Meillä esikkoa yritettiin 3 kiertoa pillereiden poisjättämisen jälkeen. Ja sitten keskimäinen sai alkunsa yk 1 kun molemmille tuli vauvakuume esikoisen ollessa n.4kk ikäinen enkä mitään ehkäisyä ollut ehtinyt aloittaa...olipa aikamoinen ylläri että niin pian... no sit toisen jälkeen meni pari vuotta ja iski kuume, minulla :D ...mies oli ekaks että ei että sä joudut pian pumpulihuoneeseen jos tähän vielä kolmas...mutta niinpä vaan otettiin kierukka pois ja 1,5 kierron jälkeen tuli plussa kuopuksesta. Nyt on tosiaan varautunut siihen että kun ikää tulee lisää niin ei välttämättä tärppää niin nopeasti, mutta silti sitä toivoo ja odottaa että no hei, pian nyt!!!!!

Synnytykset on olleet kaikki aika pitkiä, ekasta 14tuntia, toisesta 9tuntia ja kolmannesta 7,5 tuntia...et ei ole ollut kiirettä synnärille. Supistuksilla alkanut kaks kertaa ja veden tihkumisella kerran. Mulla on toi avautumisvaihe aina tyssännyt siihen 5-6 senttiin ja sen takii synnytys venynyt... ponnistusvaiheet inkin sit olleet nopeita, 15min., 3min. ja 2min.

Ainoa asia mitä en odota yhtään innokkaasti(toivottavasti saan kuitenkin vielä kokea senkin....)on peräruiske :eek: ...siis härregyyd mitkä tuskat on alkaneet sen jälkeen....wow ! Tuntuu ettei osammut edes kävellä enää senjälkeen kun masua jomotti jatkuva supistus...

Imettämisestä vielä että ketään en ole imettänyt kauaa...esikolta loppui usko vaikka maitoa olis kyllä riittänyt...en vaan tiennyt sitä silloin...eli siis 3kk imetin. toiselta 2kk, en vain jaksanut :ashamed: iski kamala uupumus...ja kolmatta sit imetin 4,5kk mut hänelle tuli hampaita ja puri aina nännistä, joten siihen loppui sit se... harmitti kovasti kun kerrankin olis onnistunut hyvin!!! Sääliks vaan käy noita tissi parkoja kuin ne on rupsahtaneet, mutta tietääpä niiden ainakin olleen hyötykäytössä :D

Mut mun puuro taitaa olla taas kivettynyt kattilaan :whistle: ...pitänee mennä katsomaan. Iloista jouluukta kaikille!!!!
 
Joulukuuta mennään jo! :D

Oli muksut innoissaan kun pääsivät joulukalentereidensa kimppuun. :D Meillä on taas uusi tauti kierroksessa, tällä kertaa ilmeisesti enterorokko. Tytöllä oli lauantaina kuumetta 39 ja kurkussa näkyy rakkuloita. Odotan diagnoosin varmistumista jos/kun niitä näppyjä tulee jonnekkin muualle ja joku muukin sairastuu. Kyllä se taitaa olla lääkärireissu taas tällä viikolla edessä kun tuo yskä ei tunnu keltään niistä helppaavan.

Ovisaika rupee ilmeisesti olemaan käsillä, kovasti yritetään tarkkailla jos vinkkiä tulis koska on oikea ajankohta. Tällä viikolla tarttis ahkeraan peittoja pöllytellä, mutta tällä hetkellä ei taas (tietenkään) vois vähempää kiinnostaa. :ashamed: Äijä on kuin takapuoleen ammuttu karhu, kiukuttelee ja äksyilee jatkuvasti. :headwall: Tää on niin vakio joka vuosi samaan aikaan. Toistaiseksi olen saanut itseni hillittyä etten ole räjähtänyt, mutta pian rupeaa olemaan mitta täysi. |O Ärsyttää tommonen typerä äksyily ja riidan hakeminen. :/

Plussatuulia kaikille!
 
Huomenta vain!

En ole jaksanut viikonlopun aikana kirjoitella, mutta teidän juttunne olen kyllä käynyt lukemassa =)

No nyt olen sinne neuvolaan soittanu ja niinhän siinä kävi kuten ajattelinkin. Mitään ei tehdä! Neuvolantäti on kyllä tosi huomaavainen mutta sanoi et lääkäri vain kohauttelee olkiaan ja sanoo et koska synnytyksestä on viel alle vuos niin menkat saattaa tulla miten sattuu. Neuvolantäti kyllä arveli et mun kohdalla stressi on tehnyt taas tehtävänsä kierron venymiseen, et ovulaatio olisi tapahtunut selvästi myöhemmin. Niinhän mulle kävi kolmosta yritettäessä et menkat alko tulla 2kk:den välein :( Neuvo vain et antaisin testailun nyt olla, sitte parin viikon päästä jos menkkoja ei edelleen niin testailisin sitte, tulee varmaan noista jatkuvista testailuistakin vain stressiä. Että näin! Osaisko joku kertoa miten stressin sais vähemmäksi?, tosin joulu on tulossa niin osaiskohan sitä hetkeksi unohtaa vauvapuuhat et sais ne menkat edes tulemaan, onhan tässä kaikkea muuta puuhaa..

Naksos puhui synnytyksestä. Ite jo tavallaan pelkään koko synnytystä, tai en siis itse synnytystä vaan sitä kerkeänkö laitokselle. Meiltä on matkaa laitokselle n. 90km. Synnytykset ovat lyhentyneet joka kerta, eka 8h, toka 5,5 h ja kolmas 3h. Ja tilannetta hankaloittaa se kun minulla on synnytys alkanut joka kerta säännöllisillä supistuksilla,rytinällä alkaa. Ei mitään harjoitus supistuksia vaan heti 5minuutin välein. Viimeksikin eka supistus tuli 9:ltä ja tasan kolentunnin päästä oli tyttö jo syntynyt, reilu puol tuntia ehdin olla laitoksella, mut miten käy neljännen kans jos sellaisen saa, kerkiääköhän edes lähelle.
Ekan synnytyksen jälkeen kyllä kieltämättä vähän pelkäsin ponnistusvaihetta koska vaikka eka synnytys oli ekaksi aika lyhyt kesti ponnistusvaihe 1h37minuuttia. Olin aivan loppu ja lopulta vähän repesinkin. Onneksi toinen meni vähän helpommin ja vaihe kesti vähän yli 20minuuttia, eikä ompeleita tarvittu. Kolmannessa kesti enää 4minuuttia. Muistan vieläkin niin selvään kun sitä ihmettelin et "joko se muka syntyi ku meni vain 4 minuuttia", niin hyvin jäi mieleen ku ekaa sai ponnistaa ikuisuuden. Olen kyllä muuten kiitollenen et noinkin nopeaa synnytykset ovat menneet mutta on siinä sellainen varjopuoli et kolmannen kanssa esim. en saanu mitään muuta kivunlievitystä kuin ilokaasun, kipeää teki. Ekassa ja tokassakin vain kohdunkaulan puudutteen (ekassa ei tehonnu ja uutta ei voitu enää antaa ja tokassakin vaikutus loppui ennen aikojaan mut toista ei tässäkään saanu ku synnytys niin pitkällä). Kaikkea sitä miettiikin jo tässä vaiheessa kun synnytystä kun ei ole vielä edes raskaana :LOL:
Mitenkäs pitkiä/nopeita teidän muiden synnytykset ovat olleet yms.?

Mutta nyt olen kaks viikkoa testailematta ja yritän olla mahdollisimman vähällä stressillä.

hyvää alkanutta viikkoa ja joulukuuta kaikille?

Millois te muut testailette? alkaa olla aika hyvissä vaiheissa kierrot.. :heart:
Plussia vain tähän pinoon nyt pitkästä aikaa..

Mietin tässä yks päivä et miten mukava porukka meitä on tänne kerääntynyt, raaskiiko sitä ollenkaan mahdollisen plussautumisen jälkeen siirtyä täältä edes pois. :heart: :heart:
 
Ristiinkulkija :hug: :hug: :hug:
Tiukun äiti meillä on myös tuo vauvojen saanti ollut hankalaa...esikoista yritettiin kaks vuotta. No sitten ajateltiin et saa tulla heti perään toinen et sais kaverin.Ikä eroo keskimmäisen kanssa tuli kuitenkin melkein viis vuotta (siinä välissä oli kaks keskenmenoo) Keskimmäisen jälkeen todettiin taas et heti saa tulla kun on tullakseen...yhdet menkat oli ja sit tulin raskaaksi ja ikä eroo tuli vajaat 1v2kk Silloin olin kyl niin onnellinen et huh huh :heart:
Joten vaikka nytkin jännittelen et josko vaikka nopeestikin raskautuis niin tiedän hyvin et ei se ole niin yksinkertaista...
Mutta huomenna ajattelin testata jos täti ei sitä ennen yllätä...mitään oireita ei ole mihinkään suuntaan...
ritsanampuja onnea oviksen pongailuun ja lapsosille pikaista paranemista!!!
+++++tuulia kaikille :heart:
 
mun tärpit:
esikoista odoteltiin 5kk ku tärppäs.
tokan aikana meniki yli 3v (siinä välissä oli 3km)
kolmannen km jälkeen söin pillereitä 6kk ja lopetettiin ne ja 3kk meni ku tärppäs.
kolmannen aikana meni 4kk ku tärppäs.
synnytykset:
ekan aikana meni 12h.
tokalla meni 7h.
kolmannen aikana 6h.
kaikki alkanu supistuksilla.
tokan ja kolmannen aikana puhkaistiin kalvot.
peräruiskeen sain kolmannen aikana ja se auttoi ponnistus vaiheessa joten sen haluun seuraavissaki jos mahdollista.
ponnistusvaiheet oli 35min,3min,2min.

HYVÄÄ JOULUKUUTA!! :xmas:

ei oo tätinä näkyny..ku käyn kaupas niin ostan testin.. :whistle:
 
Moi taas!

Tehän olette ahkerasti kirjoitelleet :)

säde Kun tietäiskin miten stressin sais pois :hug:
Mulla varmaan ei ne kuukautiset tuu, just sressistä :ashamed:

Synnytyksen kestoista. Esikoisen synnytys kesti n.16h, en muista tarkalleen. Ponnistusvaihe oli 1h15min. Mulla oli ruvennut pikkuhiljaa lapsivettä "tihkumaan" (en siis tiennyt sitä). Käynnisty siis kuitenkin "normaalisti" supistuksilla, mutta kun menin sairaalaan kysyivät sitten oliko vedet mennyt. Sanoin että ei, niin täti sano "kyllä on, tukka tuntuu" Tai jotain sinnepäin.. :D
Toinen ja kolmas sitten käynnistettiin raskausmyrkytyksen takia.
Toinen niillä "pillereillä", kesti n.6h30min ja ponnistus vaihe oli 9min. Kolmas kalvojen puhkaisulla+sitten se tippa, kesti n.2h45min ja ponnistin 5min.
Mä en yhtään tiedä minkälaisia olisivat olleet jos olisivat "normaalisti käynnistyneet" siis kauan olis synnytykset kestäneet jne.. Mä kun olin siel sairaalassakin jo valmiina, niin ei tarttenut miettiä milloin lähteä sinne. (molemmilla kerroilla menin siis jo päivää ennen kun syntyivät)
Esikoinen kun syntyi olin "tyhmä" ja otin sitä epiduraalia liian monta "annosta" :(
Tai ainakin mä kuvittelen et siksi se ponnistusvaihe pitkitty. Olin tosi väsynytkin, kun en ollut nukkunut pitkään aikaa. Sitten joutuivat imukuppiakin käyttämään ja repesin aika lailla.
Esikoinen sai vaan 4 pitettettä kun syntyi, ei hengittänyt :(
Nyt syksyllä tuli taas uusi diagnoosi eli neurologisen kehityksen monimuotiset erityisvaikeudet (puheen ja kielenkehityksen ongelmat, hienomotorikan, kehon hallinnan ongelmat, sosiaalisen vuorovaikutuksen vaikeudet, tarkkaavaisuuden ja toiminnan ohjauksen ongelmat), joka siis todennäköisesti johtuu tuosta synnytksestä..
Toisessa ja kolmannessa synnytksessä en sitten ehdottomasti halunnut sitä, siis epiduraalia. :ashamed:
Onneksi pärjäsin sitten "pelkällä" ilokaasulla.
Tyttö kun syntyi mulle iski hirvee paniikki kun sydänäänet heikkeni, siis pelästyin et käy niin kun esikoiselle. Onneksi oli paikat jo niin auki et pääsi ponnistamaan.
Kohta täytyykin jo taas ruveta pukemaan ja hakemaan esikoinen päiväkodista.

mamma84 toivottavasti plussa tulis :heart:
 


Kermis tytöt; -02, -05, poika -06
Säde 83 tyttö; -04, poika -06, tyttö -08
Äippä 84 tytöt; -03, -05, -08
mamma 84 poika-02, tyttö-05, poika -07
Äiti vm70 tytöt; -92, -94, -07
Terhi78 tyttö; -96, pojat -00, -04
Miltski
Ritsanampuja poika; -03, tyttö -05, poika -06
Naksos pojat -01, -02, tyttö -05
Mammeli83
Tiukun äiti pojat, -03, -06, tyttö -08
sadettajat pojat -03, -05, -07
mami09
FantasticFour
Jisse78
Ristiinkulkija


Tiistai 2.12

Naksos ................ kp 5/28 .........yk3
Äiti vm70 ..............kp 7/30...........Yk 3
Ritsanampuja....... kp 14/30 (45)..yk2
Mamma84.............kp 36/ 30
Mammeli83 .......... kp 36/ 34
mami09 .................kp 39/32 ........yk 2
Säde .....................kp 50/ 25-35 ..yk 4
Tiukun äiti..... yritystä odotellessa
Äippä 84.........yritystä odotellessa
pauliina 82........
sadettajat.......
Miltski.........
Jisse 78 ..........yritystä odotellessa
Ristiinkulkija....

Tämän pinon plussat loppukesä ja syksy ;



Terhi 4.11 :heart:
Kermis 17.10 :heart:
alice in wonderland 10.09 :heart:
alumiinikuu 22.08 :heart:
juupeli 8.08 :heart:





 

Yhteistyössä