Neljännestä kuumeilevia??

heippa taas!

En tiedä alkaako menkat mut kovasti on sellaiset tuntemukset. Illalla paperiin tuli ihan millitippa punertavaa valkovuotoa. Mut sen jälkeen ei ole mitään näkyny vaikka sille tuntuu. Muistelin et kirjoittelin jossain vaiheessa kiertoa et menkat alkaa (sama tippa verta, mut ei kuitenkaan menkat tulleet, tarkistelin noista omista kirjoituksista), silloin oli meneillään kp27 tai kp28. Ajattelin et menkat vois hyvinkin alkaa näillä päivin, siis joskus kp 55-56, kun tavallaan nyt olis kulunu noin 28 päivää siitä ku luulin et menkat alkaa. Kylläpä vaikeaan selitän. Tarkoitin et tavallaan yhdet menkat ois jääny välistä,tämä kierto olis kahden kierron mittainen. Katsellaan josko ne nyt lopultakin alkais, pitkän odottelun jälkeen. Ajatella et jos menkat olis tullu ajallaan niin nyt olis jo toinenki kierto lopuillaan, huhhuijjaa, mut samaa kiertoa vain mennään. Vähän harmittaa ajankohta jos nyt alkaa koska vietetään koko joulunaika miehen vanhempien luona satojen kilometrien päässä kotoa niin peuhaus mahdollisuudet on ymmärrettävästi vähän huonommat, ja oviksen aika vois olla niillä main jos ne menkat nyt tulee. Kun ollaan siellä tosiaan pitemmän aikaa.. No eipähän toivon mukaan seuraava kierto vois venyä stressin takia ku tietää ettei ole mahkuja edes raskaana olla :) Sitte ens vuonna pääsee toimiin taas.. Mutta katsellaan nyt ensin rauhassa tilanne loppuun.

Lähdetään tänään kahden vanhimman lapsen kans tonne seurakuntakeskukseen kun siellä järjestetään lapsille jouluaskartelupäivä, mukavaa ajanvietettä lapsille. Kovasti odotan jo huomista kun saa yhden "vapaapäivän", lähden yksin sinne ostoksille miehen jäädessä kotiin lasten kanssa. Viimeiset lahjat olisi tarkoitus saada ostettua.

Hyvää 2. adventtia kaikille!!

Palailen myöhemmin kertoilemaan et joko pääsee uuteen kiertoon..
 
Moikka taas!

mammeli83 kyllä minäkin välillä epäröin vauvanyritystä :ashamed:
Mietin kanssa opiskelu/ työ juttuja. Tai siis että pitäisi tässä välissä vähän töitäkin tehdä, mutta mitä.. Mitäs sinä olet miettinyt, siis olisitkos menossa opiskelemaan tai jotain? Mikäs sinua kiinnostaisi? Minä olen miettinyt jotain oppisopimusjuttuja. Kunhan vaan keksisi mitä.. :ashamed:
Minulla tosin ei oo pelkoa vähän aikaa raskautua, joten ehtisin hyvin käydä töissäkin.
Ajattelin ruveta hakemaan töitä kun typy täyttää vuoden ja rupeaa jotain muutakin kun tissiä.

Leivottiin tänään poikien kanssa pullia. Tuli tosi hyviä, vaikka itse sanonkin :D
pojat tykkäävät hurjasti leipoa.

säde Minullakin oli sellaista ihan pientä vuotoa pari kertaa, tuos varmaan n.4-6kk sitten..
Toivottavasti sulla ne menkat pian alkais. Tai jospa olisitkin raskaana :heart:
Oletkos testaillut vähään aikaan? :D

Hauskaa iltaa kaikille!
 
Tiukun äiti lähihoitajaksi haluaisin oppisopimuksella =) päiväkotiin jos pääsis... :)haaveenaa olis sairaanhoitajan tutkinto sit lopulta..mut tiiä tuota sit jääkö vaan haaveeksi :saint: ei ku vua miettimään mikä se sinua kiinnostas:) helpommin sanottu ku tehty..mulla kesti pitkään ennen ku tiesin mitä haluaisin opiskella :ashamed: :whistle:

no,jospa täs ny jotain ite osais päättää :kieh:

säde83 jospa ne menkat alkas tai tiiä vaikka plussaisit =)

täällä menkat on edelleen kateissa :kieh:
 


MAANANTAI 8.12
Mamma84.............kp 6/ 30-34
mami09 .................kp 7/32 ........yk 3
Naksos ................ kp 11/28 .........yk3
Äiti vm70 ..............kp 13/30...........Yk 3
Ritsanampuja....... kp 20/30 (45)..yk2
Mammeli83 .......... kp 42/34
Säde .....................kp 56/ 25-35 ..yk 4
Tiukun äiti..... yritystä odotellessa
Äippä 84.........yritystä odotellessa
pauliina 82........
sadettajat.......
Miltski.........
Jisse 78 ..........yritystä odotellessa
Ristiinkulkija....

Tämän pinon plussat loppukesä ja syksy ;



Terhi 4.11 :heart:
Kermis 17.10 :heart:
alice in wonderland 10.09 :heart:
alumiinikuu 22.08 :heart:
juupeli 8.08 :heart:





 
Huomenta!
Taas lähtee uusi viikkko käyntiiin ja Joulu lähenee uhkaavasti, tuntuu et tulee kiire :|
haluaisin niin kovasti että kaikki olisi siivottu ja koristeet paikallaan mutta :/ jospa sitä nyt saisi sit nyt näinä päivinä.
Oviksen pitäis lähestyy päivien mukaan mut ei näy ei kuulu vielä mitään, heti menkkojen loppupäivinä oli jo valkkarivuotoo ja nyt sit kuivat päivät vaik pitäis olla ihan muuta et jotenkin toivo menny jo tässä kierrossakin :ashamed: jollei ovis tule vielä myöhempää kun nuo laskurit ainakin näyttäis mut onhan tietty kp vasta 13 ja kierto jo venynyt tuohon 30 et senkin puolest mut silti, mut jospa täl viikol kuitenkin, odotellaan ja toivotaan et mies jaksaa vaik onkin jo varautunut, aamulla viimeeks sano et nyt sit pitäis jaksaa ja nappas kalanmaksaöljyy kitusii ja totes et ei makunsa puolest mut :p

Nyt lähdettävä valmistautuu punttikselle ja uimalaan pikkuneidin kanssa.
Kaikille mukavaa päivää ja alkavaa viikkoa


 
Huomenia kaikille! Niin en mä sitä paikkaa saanut, mutta hyvä etten saanut. Toisessa haastattelussa tuli ilmi, että olisi pitänyt koko kesä tehdä viis tai kuus päivästä viikkoa työaika 10-18, en olisi halunnut. Ajattelin jo miehen kanssa, etten ota vastaan sitä paikkaa, jos tarjoavat. Että hyvä näin! Viikon päästä olis se miehen leikkaus tai no ensin se ylilääkäri kattoo sen patin ja tekee sit leikkauspäätöksen. Tiedä nyt sitte kannattaako tehdä ennen joulua, jos ei saa syödä kiinteetä sen jälkeen. :|

äiti vm70 mulla on kaksi vanhinta lasta saanut alkunsa viikon "oikean" oviksen jälkeen, että kyllä se voi tulla myös tosi myöhässä. Ja mulla kierto aina ollu sen 28 vrk. Että älä menetä toivoa tältä kierrolta! :D

Muillakin sielä oli puolivälinpaikat, että energiaa yritykseen lähettelen! :whistle:
 
Huomenta!

Minä en ole vieläkään saanut joulukoristeita laitettua, enkä tehtyä joulusiivousta. En edes lähetetyä joulukortteja, tai ostettua ja paketoituja lahjoja :ashamed:
Viikonloppuna olisi tarkoitus tehdä.
Kyllähän minä joka päivä siivoilen, mutta..
..meillä ei kauan siistinä koti pysy :ashamed:
Nuo meidän "miehet" kun sotkevat koko ajan :kieh:

äiti vm70 Minä en ole ikinä ymmärtänyt noit "lima-juttuja" :ashamed:
Siis huomannut et missä kohdissa tulis enemmän limoja ja millaisia.. Pitäsisi varmaan ruveta pitämään "lima-päiväkirjaa" :D Minulla kun on niin huono muisti.
Nytkin tuntuu et välil tulis, ja sitten seuraavana päivänä ei mitään..

mammeli83 Mun äiti ehdotti joskus muuten tuota lähihoitajaa mulla, tosin vanhainkotiin tai sellaiseen. En kyllä yhtään tiedä mitä haluisin tehdä :ashamed:
Oletkos sinä jotain opiskellut tai töissä käynyt? Minä olen lähinnä opiskellut, ollut kotona lasten kanssa ja tehnyt osa-aikaista työtä. (siivoilua) Opiskelin ensin laborantiksi (ennen kun esikoinen syntyi) sitten opiskelin ihan vähän aikaa pintakäsittelyalaa ennen kun keksimmäinen syntyi. (sekään ei tuntunut "mun jutulta" ) Vähän tuo laborantin hommat kiinnostaisi taas, mutta pelkään että en töitä saa tai sitten en mitään muista jne.. :ashamed:
(nyt meni sekavaksi, anteeksi)

Iloista päivää ja joulun odotusta kaikille! :flower: :)
 
Huomenta!

Ihanaa maa on taas hetken valkoinen kun on yöllä satanut pikkuisen lunta. Eipä tuo kauaa kestä kun plussan puolella on jo lämpötila. Joululahjat on hommattu paitsi miehelle, kun en tiiä mitä sille ostais. Lapsille ostettiin yhdet lahjat, ne odottavat paketointia. Kummeille ja mummoille sitten leivotaan lasten kanssa karkkeja ja pipareita yms. Tehdään semmoset pienet joulukorit. Tällä viikolla olis kerhojen joulujuhlia ja tällä hetkellä näyttää että jopa päästäisiin niihin kun muksutkin ovat terveitä. *koputtaa puuta* Joulusiivoa on aloiteltu ja joulukoristeita laiteltu, mutta kyllä tässä puuhaa vielä riittää.

Tiukun äiti Tässä on linkki, jonka itse poimisin jostain keskustelusta. Siinä on aika hyvin selvennetty näitä "limajuttuja". http://kutri.net/iblog/C1537542522/E313981955/index.html Ihan mielenkiinnosta aloin seurata ja kyllähän tämä hyvin paikkansa piti.

äiti vm70 Tuntuu noi valkkarivuodot olevan sekaisin itse kullakin. ;) Itsellä vetinen vuoto loppui ja nyt on ilmeisesti "kuiva kausi". Mutta kyllä siinä ihan selkeä ero oli tiistain ja keskiviikon välissä. Mutta ei tässä nyt auta kun odotella. Eiköhän se ovis sieltä tällä viikolla ilmaannu. :hug: Itselläkin se tuli hieman "yllättäen", se limamuutos/-määrä meinaan. :ashamed: :x

Naksoksellakin alkaa kierto olemaan mukavassa vaiheessa, ei kun peitot pöllyämään vaan ;)

Mutta nyt touhuamaan että saadaan esikko kerhoon ja pääsee itse kauppaan. Päivän jatkoja kaikille! :wave:
 
Tiukun äiti oon pariakin koulua käynyt,mut kesken jäänyt...ysiluokan jälkeen ei ala kiinnostanutkaan..ja myöhemmin toisessa rupes niska,-ja hartiat temppuilee,lopetin senkin sit kesken,ku en oes voinu sitä työtä tehä.Lääkäris oonki ny rampannu ja siltä iha luvan saanu lähihoitajaksi/sairaanhoitajaksi opiskella,kuha ee vua vanhustenpuolelle.vauvojen teholle mie kyl haluaisinkin =) tai lapsivuodeosastolle siihen tarviiki sit kätilön koulutuksen..suunnitelmia oes,ku pääsis toteuttaa:)vaatis vaan sen et meidän pitäs muuttaa toiselle paikkakunnallle jne.

mie en kans noista limoista tiiä.... :D
 
Täällä mielenkiinnolla seurataan olotilaa, että sais bongattua sen oviksen. Kovasti paljon on kyllä nyt yritetty pöllyytellä lakanoita, mutta pitäis vaan ajoituksen osua kohdalleen... Kuinkahan noihin ovislaskureihin voi luottaa??? Nyt pitäis olla ihan hyvät ajat...eli huomenna olis laskurin mukaan se todennäköisin päivä...ja sainpa minä onneksi tuon miehen vikiteltyä tässä ruokiksen aikana :D :p ...hyvä kun tenavat on hoidossa ja koulussa nii sai olla ihan vapaasti... Voi iloisin miellin lähtee iltavuoroon =)

Ritsanampuja...nuo limat on yllättänyt joskus minutkin... vielä kun oli kierukka...olin ihanihmeissäni kun housut kastu mutta mielestäni en kyllä pissannutkaan... menin sitte veskiin niin kiva sellainen kirkas lammikkohan siellä oli... :x :x parina päivänä oli semmoista ja ällötti kyllä aivan älyttömästi!!!!!!

Minkäs ammattikunnan immeisiä täällä nyt sitten olikaan... äiti vm70 taisi olla ravintola-alan immeisiä? Mites muut? Millainen on teidän työviikkonne? Mä olen lähihoitaja ja teen töitä invalidiliitolle.... tosi epäsäännöllinen kolmivuorotyö.... ei kiva. Aikaa jää niin vähän koko perheen touhuiluun :'( ...mielessä on minullakin käynyt opiskelu ja alanvaihto, mutta mietityttää se taloudellinen ahdinko sitten.... kun ei oikein tiedä mitä tukia ja rahoja mihinkin saa. Niin paljon on muuttunut siitä kun 10vuotta sitten valmistuin.
Mut nyt valmistautumaan taas työmaalle :wave:
 
On kyllä niin menkkamainen olo kuin vain voi olla ut itse vuotoa ei näy, lukuunottamatta aamuista vähäistä ruskeaa tuhrua. saa nähdä muuttuuko ne tästä mihin suuntaan.

Tiukun äiti Viikko sitte olen viimeksi testaillu ja tarkoitus olisi jos vuoto ei tästä oikeasti ala et vasta korkeintaan viikon päästä alan testailemaan. Kun neukkatäti kehotti pitämään reilumman välin niin jos stressi vähenisi ja menkat alkais tai jos ovulaatio on selvästi tapahtunu myöhemmin niin näkyis sit testissä kun malttaa odottaa.

Oli kyllä kiva päivä olla yksin ostoksilla, on aika erikoinen tilanne. Kun itsehän olen kaikkien kolmen kanssa kotona niin harvemmin tulee yksin käytyä oikein missään. Ei sitä vain enää osaa, vaikka kyllähän se mies aina kehottaa et pitäisin pienen hengähdystauon lapsista etten ole aina 24/7 heissä kii. Tai ku tykkään niin kovasti ku mies töistä kotiutuu et ollaan koko perhe kasassa niin ei sitte malta lähteä pidemmäksi aikaa. Toki sitä tulee käytyä kaupassa ja lenkillä yksin ettei nyt ihan aina lasten kans ole =)

Täällä on ollu puhetta koulutuksesta yms. Itse kerkesin olla lukion jälkeen 1,5 vuotta töissä, mm. koulunkäyntiavustajana ennen kuin esikko syntyi. Töissä en ole sen jälkeen kerenny olemaan kun lapset on n. 1,5 vuoden välein syntyneet, lukuunottamatta sellaisia yksittäisiä päiviä mitä aina silloin tällöin teen. Esikon ollessa hieman alle vuoden aloitin merkonomi-opiskelut etä-/verkko-opiskeluna. Koulussa oli myös lähiopetustunteja 1-2 kertaa iltaisin. Kaksi nuorinta lapsista onkin syntynyt koulun aikana, mutta tästä huolimatta onnistuin valmistumaan muiden kanssa yhtä aikaa, eli siis nyt toukokuussa sain merkonomin paperit. Opiskelumuoto oli aika rankaa koska suurin työ tehtiin itsenäisesti ja pienten lasten kanssa ajan etsiminen tehtävien tekoon ei aina helppoa ollut. Monesti sitä aherrettiin silloin kun muut oli nukkumassa. Kaikesta täytyy kiittää kyllä omaa miestä, ilman sitä en olisi koskaan saanut koulua käytyä, hän jaksoi työpäivänsä jälkeen viel kattoa pieniä lapsia jos itellä oli kouluilta tai joitain tärkeitä tehtäviä. Rankkaa tosiaan oli ajoittain enkä tiedä et aloittaisinko samssa tilanteessa koulua nyt kun tiedän miten raskasta se on. Ei itse koulu raskasta vaan se aika, ja mistä sen ottaa. Mutta koulun aloittaessani päätin et kesken en jätä. Oli se aika jännittävää istua viimeisillään kahteeki kertaan koulun penkillä ku ei tienny et vieläkö seuraavalla kerralla on vauva syntyny. Tammikuussa ku kuopus syntyi niin vielä edellisenä iltana istuin opiskelemassa. Eihän sitä tietenkään heti ollu tunneilla ku vauva aina syntyi vaan sitä tehtiin tehtävät sitte kotona mitä muut tunnilla. En tiedä yhtään kyllä itsekään onko tämä minun ala mutta ajattelin kun tällainen mahdollisuus oli pienellä paikkakunnalla et ei opiskelu haittaakaan tee ja saahan siitä tutkinnon. Ja olihan se sitä omaa aikaa aina välillä.
Täällä on kanssa ongelma et jos jotain haluan opiskella niin se olisi muuallla paikkakunnalla, tai oppisopimus varmaan onnistuisi.
Mutta olen ajatellu olla kotona vielä, kenties siihen saakka kunnes kuopus (joko tämä tai toivottavsti neljäs) on kolmen vanha. Siis jos rahallisesti on mahdollista.


Mutta menkkoja odotellessa, hyviä illan jatkoja kaikille ja paljon plussa tuulia :heart:
 


TIISTAI 9.12
Mamma84.............kp 7/ 30-34
mami09 .................kp 8/32 ........yk 3
Naksos ................ kp 12/28 .........yk3
Äiti vm70 ..............kp 14/30...........Yk 3
Ritsanampuja....... kp 21/30 (45)..yk2
Mammeli83 .......... kp 43/34
Säde .....................kp 57/ 25-35 ..yk 4
Tiukun äiti..... yritystä odotellessa
Äippä 84.........yritystä odotellessa
pauliina 82........
sadettajat.......
Miltski.........
Jisse 78 ..........yritystä odotellessa
Ristiinkulkija....

Tämän pinon plussat loppukesä ja syksy ;



Terhi 4.11 :heart:
Kermis 17.10 :heart:
alice in wonderland 10.09 :heart:
alumiinikuu 22.08 :heart:
juupeli 8.08 :heart:





[/quote]

 
Huomenta!

Esikoinen heräsi tänään sitten n. 5.40.. No sain itse "pötköteltyä" melkeen puoli kuuteen.
Olisi kyllä kiva välillä nukkua vähän pidempään..
No onneksi pimu meni jo ennen puoli kymppiä nukkumaan, niin sain taas ihan suht hyvin nukuttua..
Mites teidän muiden lapset nukkuu?
Nyt heräsi sitten tuo toinenkin.
Mulla on tässä kahvitauko menossa. :D Olen jo siivoilut alottanut heti kun heräsin. pojat katsovat lastenohjelmia..

säde sinähän olet ahkera ollut :flower: :)
Minä en varmaan pystyisi :ashamed: (tosin ei tuo mun mies noin paljoa auttaiskaan :( )
Minäkin haluaisin olla vielä kotona pitkään, mutten voi. Pakko se on välillä töitäkin tehdä. En vaan tiedä mitä, kun mulla on sellanen olo etten mitään osaa.. :ashamed:
Olisi ihanaa jos pystyis kotona jotain työtä tehdä.

Minä en osaa oikein mitään tehdä "ilman lapsia". Kerran olin ostoksissa, siis ostamassa itselleni vaatteita (ostan tosi harvoin itselleni mitään) ja lapsille myös. Mua ahdisti koko se aika :ashamed: Ihan kun olis jotain puuttunut..
Tai niin käynhän minä tuossa lähikaupassa melkein joka päivä yksin. Mies vahtii lapsia sen aikaa. Se on sitä mun "omaa aikaa" :D
Haluiasin kyllä alkaa jonkun harrastuksen vaikka 1x/ viikko, niin sais mies olla noitten kanssa yksin sen ajan. (yleensä on vaan 1 tai 2 kanssa)
Oliskos vinkkejä, mitä voisi harrastaa?

mammeli83 Kiva kun sinä tiedät nyt mitä haluat tehdä "isona" :)
Toivottavasti minäkin pian jotain keksin, ei tässä olis enään kauheasti aikaakaan..

Hauskaa päivää kaikille ja plussa tuulia :heart: :wave:
 


Kiitos semppauksesta kaikille :hug:
Nyt siis jo kp 14 ja tuntuu et oon kuiva kuin saharan hiekkadyyni :eek: Nyt kun mieskin on niin ihanasti mukana ja täydessä vireessä :p Kyllä huomaa et juonut nyt kalanmaksaöljyy, selkee vaikutus ;) Meillä siis se miehellä tehoo, oikeesti :)

Naksos käsittänyt aivan oikein ammattini, olen siis ravintola-alalla ja vuodenvaihteessa otan tuon keittiöpäällikkö paikkani takaisin, nyt tämän reilun puoli vuotta tehnyt osa-aikaa ja ns. iltavuoroo et saanut olla neitin kanssa kotona päivät.

Mulla tuosta opiskelusta on aikaa, olen työn ohella opiskellut (6-7v sitten) kyllä työnantajan järjestämän vuoropääkkikkö ja keittiöpäällikkökurssit jossa sai myös kiitettävästi tehdä noita etätehtäviä ja kyllä se yöpuolelle yleensä meni kun yritti olla töissä ja hoitaa koti mut kyllä niistä selvisi vaik rankkaa kans oli ;)

Täälä sataa lunta, ihanaa. Toivottavasti nyt pysyisi ;) Tulisi enemmän tuota joulunkin tunnelmaa :xmas: Mulla edelleen Joulusiivous kesken mut kaipa se siitä valmistuu :| osa vielä lahjoistakin ostamatta, pitäisi ainakin meidän keskimmäiselle keksiä vielä siis jotain .
Mut nyt pakko valmistautuu kun kohta taas pitää viedä nuo isot kouluun.
Mukavaa päivää kaikille :wave:
 
Huomenta!

Säde Tosi hienoa, että oot jaksanu opiskella lasten ohella. :flower: Musta ei tohon olis ollu. :) Itse olen IT-alalle kouluttautunut ja pari vuotta kerkesin valmistumisen jälkeen olla töissä kunnes tuli yt-neuvottelut ja irtisanomisilmoitus. Sitten esikko ilmoitti tulostaan ja en sitten tosissani enää töitä etsinytkään. Nyt on jo seitsemäs vuosi kotona menossa ja jos meinaan työelämään palata, täytyy itseä vähän ehkä kursittaa... :whistle: Tuo ala kun kehittyy/on kehittynyt aika nopeaan. Miehellä on kyllä suunnitelmia, että saa nähdä jos onnistuu kotiin jäänti sitten kun se on ajankohtaista. :saint:

Tiukun äiti kyseli lasten nukkumisista. Meillä vanhimmat menevät nukkumaan klo 21-22 ja kuopus sitten valvoo meidän kanssa. Yleensä nukahtaa 22.30-23. Aamulla herätään sitten 8-9 aikaan. Kuopus yleensä herää ekana klo 8 ja ekat sanat on: Muumi. Sitä sitten täytyy lähteä katsomaan. Muut sitten heräilevät pikku hiljaa. Kuopus ottaa sitten päivällä n. 2 tunnin päikkärit vielä. Hyviä nuo on olleet aina nukkumaan, vauvasta asti. Ja aina tykänneet nukkua omissa sängyissään paitsi kuopus, joka vauvana nukkui ainoastaan tiukasti kainalossa. :D Nykyään jo menee omaan sänkyyn kun uni alkaa tulla. ;) Prinsessa välillä öisin ilmestyy meidän keskelle, mutta kannan hänet omaan sänkyyn takaisin. Pyörii ja potkii niin paljon ettei itse saa muuten nukuttua. Esikkoa ei meidän sängyssä ole näkynyt sen jälkeen kun omaan huoneeseen 3v. muutti. Tai iltasatu luetaan meidän sängyssä (mies ja muksut, minä en enää mahdu) ja sitten omiin sänkyihin.

Ai että kun piti tällä viikolla hoitaa noi joululeipomiset, mutta täytyy ilmeisesti siirtää ensi viikolle. Mahatauti-peikko väijyy nyt meitä (esikon paras kaveri alkoi oksentamaan kesken kerhopäivän), joten ehkä on parempi että odottelee ensi viikkoon niin näkee iskeekö tauti. Eiköhän se sieltä tule. Toivoa sopii, ettei kuopus mene niin huonoon kuntoon kuin keväällä kun jouduttiin tiputukseen. Täytyy siis aloittaa lasten lelulaatikkojen siivoukset. Olen niin kypsä siihen "ylimääräiseen" sälään mitä sieltä löytyy.

Mutta nyt täytyy aloitella hommat niin saa tänään jotain järkevääkin aikaseksi...ehkä. Ellen keksi parempaa tekemistä :saint: Omassa olotilassa ei ole mitään muutoksia, ei tuntemuksia eikä ihmeellisyyksiä. Siis jatkamme odottelua. Ensi viikolla olemme viisaampia.

Hyvää päivänjatkoa kaikille!
 


KESKIVIIKKO 10.12
Mamma84.............kp 8/ 30-34
mami09 .................kp 9/32 ........yk 3
Naksos ................ kp 13/28 .........yk3
Äiti vm70 ..............kp 15/30...........Yk 3
Ritsanampuja....... kp 22/30 (45)..yk2
Mammeli83 .......... kp 44/34
Säde .....................kp 58/ 25-35 ..yk 4
Tiukun äiti..... yritystä odotellessa
Äippä 84.........yritystä odotellessa
pauliina 82........
sadettajat.......
Miltski.........
Jisse 78 ..........yritystä odotellessa
Ristiinkulkija....

Tämän pinon plussat loppukesä ja syksy ;



Terhi 4.11 :heart:
Kermis 17.10 :heart:
alice in wonderland 10.09 :heart:
alumiinikuu 22.08 :heart:
juupeli 8.08 :heart:
 
Huomenta!
Nyt olen ylpeä itsestäni :D Sain eilen pestyä keittiö/olkkarin katon ja keittiön seinät, kiinnitettyä kuistille verhotangot ja laitettuu sinne kahteen ikkunaan verhot, kolmannesta loppuivat rinkulat kesken et tänään ostettava yksi pussi lisää. Samoin sain maalattua pari muovilistaa jossa kulkee sähköpiuhat kun loistivat valkoisina niin vedin seinävärillä, pikku juttu mut aikaansaamattomuutta ollut. Huomenna mies ehkä vapaalla niin saataisiin koottua tuo vaatekaappikin sitten, sen verran isotöinen ettei sitä pysty yksin ja nyt siis seissy jo toista kk. ja odottanut kasaamista mutta kun me ei olla oltu yhtäaikaa kotona et oltais ehditty koota ja siihen tarvitaan aikaa ettei hetkessä kokoa .
Ulkona haimme pikkuneidin kanssa havuja koristeeksi kukkalaatikkoon ja patoihin, tuli niin joulunen tunnelma :xmas:

Lasten nukkumisesta meillä vanhin tuntuu menevän lähemmäks puolenyön aikaan vasta nukkumaan, kuuluu vain askeleita kun tulee yläkertaan jos satun olee viel hereillä, aina tuijottaa telkkaa vaik kuinka saarnais :/ Keskimmäinen menee 9 aikoihin mut viimeistään 10 mennessä vaik eihän kysymys ollutkaan näistä vaan pienistä lapsukaisista mut piti vain laittaa nuokin :kieh:
Meillä siis pikkuneiti on aikaisemmin menny 9 mennessä mutta nyt on vielä hereillä 10 aikaan ja ihme raivari päällä tuon nukuttamisen kanssa :eek: Eilen illallakin kun luulin neitin nukahtaneen ja siirsin pinnikseen niin kamala huuto alko niin ei muuta kuin takas meidän väliin ja sit jo nukahdettiin molemmat miehen kans ja aamulla heräsin niin neiti meitin välis mut jospa sit illalla saisin neitin ajoissa nukkumaan niin päästäisiin taas peittoja pöllyttää :p

Tänään meillä viimeinen jumppa tältä vuodelta, tonttujumppa. Laitan neidille ns. joulupuvun päälle ja tontuulakin, ei vain tahdo pitää :)
Sit mennä sinne perhekahvilaankin ja käydään kaupassa et eiköhän ne päikkäritkin sit maistu oikeaan aikaan ;)

Nyt mentävä valmistautumaan et saadaan isotkin likat ajoissa kouluun :wave:
Ihanaa, täälä satanut lunta =)
 
VIHDOINKIN ne menkat tuntuu alkaneen. Kolmena päivänä sitä ruskeaa tuhrua onkin tullu mut tänä aamuna muistutti jo menkkavuotoa. Et kaks kuukautta sitä saikin odotella. Seuraava kierto meneeki sit sivusuun mikäli olis normipituinen eikä tollainen megakierto ku tosiaan ollaan pitkät pätkät sile anoppilassa et siel on aika hankala hyvin paljon ainakaan peuhailla :LOL: Mut jospa ku yks kierto jää väliin sellaista "yrittämällä yritystä" niin kiertoki olis sit normipituinen, toivotaan ainakin. Pääsis sit hyvissä ajoin ens vuotta sit taas toivomaan uudessa kierrossa sitä plussaa.

Meilläki olis tänään perhekerhoilua ja siellä olis joulupuuro tänään. Ihan kiva niin ei itse tarvitse nyt aamuruokaa olla tekemässä vaan pääsee yhtenä aamuna helpommalla. Tonttulakit otetaan matkaan ja hieman jouluisempia vaatteita päälle olis tarkoitus pukea. Meilläkään tuo kuopus ei oikein tykkää tosta tonttulakistaan vaikka olis niin söpö se päässä ku varta vasten ostin.

Lasten nukkumisesta ollut puhetta. Meillä on nyt pikkuhiljaa pyritty siihen et kaikki kolme menee samaan aikaan nukkumaan. Joku aika sitte kuopus viel meni myöhemmin ku ei vain suostunu nukkuu mut nykyään kaikki menee siinä 20.00-20.30. Meillä ei lapset osaa yksin nukahtaa, itse siihen on varmaan ne opettanu. Nuorin ei oikein mielellään mene isänsä kans nukkuu tai ei malta asettua. Johtuu varmaan ku imetän viel iltaisin ja öisin jonku kerran. Kokeilin neitiä sinne omaan pinnikseen mut ei siitä mitään tullu :( Ensinnäkäään ei meinaa millään asettua nukkumaan sinne. Jos sit vahingossa sinne nukahtaa niin kerkeää herätä monta kertaa jo sillä aikaa ku itse vielä valvon. On niin mahdoton pyörimään unissaan et herää siihen ku on milloin mitenki päin. Otin sit takaisin meidän viekkuun nukkuu ja paremmin nukkuu. Herää korkeintaan syömään. Kaks vanhempaa nukahtaa yleensä melko hyvin, parin iltalaulun tai sadun jälkeen. Riittää kuitenki et itse on paikalla et ei sen kummemmin tartte sitte kuitenkaan. Meillä on keskimmäisen (2,5v) kanssa ollu kyllä ongelmia sen suhteen et lähes poikkeuksetta herää joka ilta 22.30-23.00, itkee kovasti ja on hikinen, luultavasti unien takia tai jotain. Vaikea saada rauhoittumaan. Saattaa herätä viel myöhemmin uudelleen. Onko kellään ollu samanlaista?? Se on tosiaan jokailtaista tai öistä,voiskohan se johtua unista yms. Mut ei kai se joka yö voi painajaisiakaan nähdä!?
Heräilevät kaikki siinä 7.30-8.00. Tällä hetkellä nukutaa kaikki samssa huoneessa vaikka kaks vanhinta nukkui jo omassaan. Mut aloin itse olla niin väsyny öiseen juoksenteluun, ku pääsääntöisesti minä nousin. Miehellä niin aikainen herätys et hänki alkoi olla tosi väsyny ku kuiten heräs joka kerta ku lapset yöllä. Jonkin verran on asettunut kun samaan huoneeseen käskin miehen siirtää lasten sängyt. Lisäks keskimmäinen heräs joka aamu viidelta itkemään et joko iskä on menny töihin, (yleensä oli jo noussu ja menny alakertaan). Tämä ei niinkään minua olisi haitannu mut herätti tällä itkemisellä melkein joka kerta nuorimmaisen joka ei sitte millään meinannu enää asettua. Saattoi valvoa seittemään ja sitte alkoi jo vanhimmat herätä ja itse olin aivan puhki. Eli nyt ollaan pari kuukautta nukuttu samssa huoneessa kaikki ja nämä viiden herätykset ovat jääneet mut vielä yöllä herää keskimmäinen itkemään. En tiedä mikä auttais. Välillä hänkin tulee viel viereen nukkumaan niin alkaa olla vain melko a´hdasta neljästään nukkua samassa sängyssä. Lasten sängyt on kullä ihan parisängyn vieressä mut silti ei meinna poika sinne asettua aina ja tulee viel neljänneksi. Neuvoja otan mielelläni vastaan jos joku osaa kertoa miten nämä yöheräilyt ja itkut saisi pois!!

Mutta päivän jatkoja. Lähdetään kerhoon valmistautumaan!
 
Moikka!

säde ja Ritsanampuja Minkä ikäisillä noita "kauhukohtauksia" on?
Siis kyllä mä muistan esikoinen joskus huusi, mutta en yhtään milloin :ashamed:
On nyt muutamana yönä taas huutanut. (ei peräkkäisinä) Ja on siis jo melkein 5 1/2 vuotta..

säde Saakos onnitella kuukautisista :D (vaikkakin olisi tietysti kivempi jos raskaana olisit) Nyt pääsette onneksi taas yrittämään :heart:
Mulla ei vaan niitä kuuluu :kieh:
Tosin viime yönä olin taas tuntevinani alaselässä/ lantionseudulla sellaista "menkka kipuilua" :ashamed:
Mä en tiedä miten saan tuon typyn nukkumaan yöt kunnolla. Eilen meni jo ihmeen aikaisin nukkumaan, mutta heräsi sitten n. 2 aikoihin ja valvoi 1 1/2 tuntia..
Mä taidan toivoa liikoja kun haluisin et nuo kaikki nukkuis klo: 21.00-6.00 välisen ajan.. :ashamed:

Iloista päivää kaikille! :flower: :heart:
 
Meillä oli taas riita miehen kanssa.. :'( (ei onneksi kovin suuri, mut riittävän, et menin tyhmänä soittamaan mun äidille.. )
Mä en saa koskaan sitä neljättä lasta. Jos mä tulisin raskaaksi, mun äiti tappais mut :ashamed: Mä olen niin huono äiti sen mielstä ja tuo mun "mies" huono isä :'(
Miehen kaveri oli meillä taas kylässä, mut kun lähti, mies painu nukkuu ja mun pitäs saada nuo lapset nukkumaan. No esikoinen nukahti, mut nuo pienemmät ei kyl vähään aikaan, koska nukkuivat molemmat päiväunet niin myöhään.
Mua niin raivostuttaa kun tuo mies sanoo aina ettei halua erota, haluaa lisää lapsia, rupee enemmän tekemään "kotitöitä" jne.. Mut sitten ei mitään tee :kieh: :headwall:
Ja sen takia mun äidin mielestä mä en ansaitse niitä lapsia lisää. Koska mulla ei ole tarpeeksi hyvää miestä :'( :headwall:
Ihan kun tuo mies tahalleen olis "paha", nytkin kun itkin niin sanoi et "lopeta toi säälin keruu"..
Eli mä en saa ikinä lisää lapsia, ahdistaa :'(
Anteeksi, mulla kun ei ole yhtään ystävää niin kirjoitin tänne :ashamed:
 
Kyllä ne menkat nyt site ihan oikeasti alkoi piiitkän odottelun jälkeen, eli mulle saa päivittää kp1 ja yk 5 (jo). En nyt oikein tiedä pitäiskö mun laskea ne kolme tuhrupäivää jo mukaan vai et olisisko tämä päivä se kp 1 ku vuotoa tullu tosi reilusti. Varmaan ku yhdet menkat ikäänkuin jääny väliin niin nyt sitte tulee senkin edestä, ja voi hyvänen aika sentään miten kipeälle tuntuu joka kohdassa. Menkkojen alku ei ole tuntunut nyt kovinkaan pahalle koska pettymyksen kerkes tavallaan jo kokea päiviä sitte ku testit näytti negaa, oli helpotus et ne nyt vielä alkoi ettei ihan ole kroppa sekaisin.

Tiukun äiti :hug: Tänne saa aina kirjoitella, sitä vartenhan tämä on olemassa. Olen niin pahoillani teidän riidan takia, toivottavasti saatte sovituksi. Vähän inhottavaa mennä nukkumaan jos on riidellyt. Me on yritetty niin et koskaan ei mentäis riidoissa nukkuu, vähän kyllä riidellään. Itse en osaa mennä nukkuu jos ei olla ehditty sopia, menen sitte aina miehen kainaloon sänkyyn et saadaan riita sovittua ja voi käydä hyvillä mielen nukkuu. Miksi sinä tai miehesi olette äitisi mielestä huonoja vanhempia?! Höh, tuntuu sinun puolesta ihan pahalle kun tollaista saat kuulla. Kyllä sinä vielä sen vauvan saat!! Niin kuin me kaikki muutkin. Yritätte vain sopia miehenne kanssa ja jos/kun päätätte sitä neljättä niin jätätte äitisi mielipiteen omaan arvoonsa ettette muka ansaitsisi lasta. Sehän on teidän oma asianne..

Mutta nyt painun pehkuihin..
 
[/url]

TORSTAI 11.12
Säde .....................kp 2/ 25-35-(57) ..yk 5
Mammeli83 .......... kp 3/34-(42)
Mamma84.............kp 9/ 30-34
mami09 .................kp 10/32 .......yk 3
Naksos ................ kp 14/28 .......yk 3
Äiti vm70 ..............kp 16/30..........Yk 3
Ritsanampuja....... kp 23/30 (45)...yk 2
Tiukun äiti..... yritystä odotellessa
Äippä 84.........yritystä odotellessa
pauliina 82........
sadettajat.......
Miltski.........
Jisse 78 ..........yritystä odotellessa
Ristiinkulkija....

Tämän pinon plussat loppukesä ja syksy ;



Terhi 4.11 :heart:
Kermis 17.10 :heart:
alice in wonderland 10.09 :heart:
alumiinikuu 22.08 :heart:
juupeli 8.08 :heart:

 

Yhteistyössä