Neljännestä kuumeilevia??

Tänne ei kummempaa, toivotaan että pian saisitte plussan testeihin Ritsanampuja ja Säde Kaikki muutkin ohittaneet jo ovisajan tai Naksos, mitenkäs sulla? Siis joukolla nyt jännäilemään :heart:
Täällä pieni pakkanen ja uimalan punttisali kutsuu =)
Palailen päivällä lukemaan kuulumisiannne

Pakko oli itekkin laittaa joku kuva. :LOL: Toiset lähestyy jo toisen kierron loppua ja itellä ei ole ekakaan vielä loppunu |O Viime yönä nukuin tosi huonosti ja heräilin vähän väliä. Menkkamaista juilintaa oli alavatsalla että jospa se täti sieltä vihdoin ja viimein tulis...tai sitten ei :xmas: Kp olis näemmä 44, jospa sitä huomenna tai keskiviikko aamulla testailis. Sit saa riittää :snotty:

Säde Mulla kans esikkoa odottaessa tuli plussa tosi myöhään, mutta nuo kaksi muuta on näyttäny plussan samantien. Mahtaakohan tolla hormonaalisella ehkäisyllä olla jotain osuutta asiaan....Tiedä häntä. Peukkuja nyt pidän kuitenkin että plussaisit. itekkin kaivoin vanhat raskausajan neuvolakortit mutta ei niissä mitään merkintöjä ollut koska oon plussannu. Sen muistan että esikon LA ei siirtynyt vaikka r-testi ei plussaa silloin näyttänytkään vaikka menkat oli myöhässä. Ota näistä nyt sitten selvää...

Peukkuja vaan kaikille muille, kohta alkaa jännät hetket olla käsillä :heart:

Nostellaas vähän kun oli jo toiselle sivulle tippunu.

Ihanaa ku lunta satoi sen verran et maa on valkeana, pakkastakin oli iltasella melkein kymmenen astetta. Taitaa se talvi sieltä tulla. On niin paljon kivemman näköistä kuin musta maa, joulukin jo lähenee hurjaa vauhtia. Yhtään lahjaa en ole saanut vielä ostettua, pitäis alkaa nyt tosissaan miettimään ajoissa ettei käy niin kuin useana vuonna et joulun alusviikot on kamalaa stressiä lahjojen yms. takia. Mutta on se ihanaa ku joulu tulee, olen kyllä niin jouluihminen..

Loppuviikosta arvelin taasen testailla jos tätiä ei näy. Edelleenkään ei ainakaan tunnu et menkat olis alkamassa. Ja odottelu sen kun jatkuu kun varmuutta ei ole mistään.

Ritsanampuja mulla kans on lasketutajat pysyneet vaikka myöhäisiä plussia onkin tullut, tokan kohdalla kävi jopa niin et ultran perusteella LA siirtyi 8 päivää aikaisemmaksi kuin mitä menkoista oli laskettu (ja lapsi syntyi viel neljä päivää ennen tätä uutta LA).
En tiedä olisiko hormonaalisella ehkäisyllä jotain tekemistä. Nyt ei ole meillä ollukaan mitään käytössä viimeisimmän synnytyksen jälkeen kun en halunnu, siis hormonaalisia ehkäisykeinoja. Minipillerit ei oikein tuntunut aikaisemmin sopivan niin en nyt sitte ottanu. Ja kun tiedossa oli et neljättä yritellään sitten jonku ajan päästä synnytyksestä niin en viittiny mitään kierukkaa yms. ottaa.
Jännäilen täällä sun puolesta et saisit sen plussan testiin!

:kieh: kirjoitin pitkän teksti jonka sitten osasin kadottaa... eli uusiks sit vaan...
ritsanampuja&säde83
+++++++++++++tuulia puhaltelen teille!!!
äiti vm70 sulla alkaa olee kierto loppupuolella...tuntemuksia? Niin ja meillä tosiaan on melkein samat kp:t ja mulla on vasta tänään ollut aika kovat oviskivut :eek: Eli mulle on tulossa tooooosi pitkä kierto. Mutta peittoja on onneksi tasaisti pöllytelty,joten ei auta kun seuraavat kaks viikkoo kattoo et mitä tapahtuu!
Olen tässä tosin ehtinyt viikon ajan jo hokea et tänään on varmaan ovis...eikun sittenkin tänään...mies jo nauroi et sähän ovuloit ahkerasti :LOL:
No onneks tänään tosiaan tuli niin selkeet oireet oviksesta,kun jo vähän jänskäilin et eiks tässä kierrossa pian tapahdukkaan mitään :ashamed:
naksos mites siellä? onko ovista pongattu?
Huomiseksi luvattiin koko maahan lunta...lisää vaan tänne ainakin :heart:

Naksos ................ kp 18 /28
Mamma84.............kp 22/ 30
Mammeli83 .......... kp 22/ 34
Äiti vm70 ..............kp 23/28..........Yk 2
mami09 .................kp 25/32 ........yk 2
Säde .....................kp 36/ 25-35 ..yk 4
Ritsanampuja....... kp 45/30 .........yk1
Tiukun äiti..... yritystä odotellessa
Äippä 84.........yritystä odotellessa
pauliina 82........
sadettajat.......
Miltski.........

Näiden suloisten nallejen alle kaikki tähtäämme =)
[/quote]

Tämän pinon plussat loppukesä ja syksy ;

Terhi 4.11 :heart:
Kermis 17.10 :heart:
alice in wonderland 10.09 :heart:
alumiinikuu 22.08 :heart:
juupeli 8.08 :heart:

Täälä ei mitään tuntemuksia, suuntaan eikä toiseen, toisaalta hyvä :) Olen vain odottanut että koska tuo ns. kuivakausi alkaa, valkkaria tulee jatkuvasti :/
Onnea mami09 oviksen bongauksesta ja hyödyntämisestä :hug:
Säde ja Ritsanampuja puhaltelen oikein kovasti myös täältä plussatuulta et jospa nyt näkyisi jo testissäkin :whistle: +++++++++++++++ :whistle:
Mukavaa päivää kaikille :wave:

Heissan! Meillä on ollut kyllä toooosi verkkaista petipuuhissa...ei oo vaan jaksanu, eikä kauheen useasti haluttanut edes... mies kyseli eilenki että aiotko tilata siemeniä tänään, mut sitten väsy vei voiton |O ...no sit aamulla herättelin miehen hellästi... :D ... et jos nyt mietin niin kai me ollaan peittoa pöllyytetty just ennen ja jälkeen oviksen, et pisteet meille :headwall: ... tosin eilen tuntui pistoksia tuolla oikealla puolella muniksen kohdilla et en sitte tiedä...limojakaan en ole kyllä seuraillut, joten pitänäee vaan odottaa mitä tuleman pitää. Vähän tullut ristiriitaisia tuntemuksiakin tässä et pitäiskö sittenki perääntyä tästä projektista kun vielä ehkä vois, kun pääsisi jo niin helpolla kuitenkin näiden olemassaolevien lapsien kanssa ja kaikki vauvatarvikkeet on laitettu pois. Mutta kai tää nyt kuitenki kokeillaan...jos ei tärppää vaikka puolen vuoden tai vuoden sisään niin sit vois ajatella laittavansa pillit pussiin.

Näyttäs et kaikki mam-alkuiset ja äiti vm70 olis tässä nyt pian "suurennuslasin alla".. toivon mukaan täti ei odotuta turhaan itteensä niinkuin säteellä ja ritsanampujalla... voi teitä :hug: ...varmaan aika tuskallista...koko ajan testailla ja varmistella...

Tänään ainoo vapaapäivä tälle viikkoo, joten pitänee hyödyntää tehokkaasti tää aika ja siivoilla. Ja jos ehtis vaikka shoppaileenkin. Huomenna kampaajalle heti aamusta kun on tää pää taas hiukkasen räjähtäneen näköinen... Tytöllä mieletön kuiva yskä...kun ei VAAN tulis kuumetta jälleen :kieh: . Mut nyt aamupuuron tekoon ja sit tositoimiin.

Testailitko tänään Ritsanampuja, jännäilen kovasti sinun puolesta =)
Odottelen et sinä teet ensin sen plussatestin kun kierto sinulla pidemmällä jo on, en viiti etuilla :)
Itse meinaan testailla joko to tai pe (taas)... eikä mitään tuntemuksia edelleenkään, välillä oikealla alamahassa tuntuu jotain mut sehän voi merkitä mitä vain. Tässä olen yrittäny viime päivinä muistella et missä vaiheessa niitä oireita on itselle tullu,siis aikaisemmissa raskauksissa. En kyllä muista varmaksi mut semmonen muistikuva on et en juuri oireillu ennen plussaa. Ja senki jälkeen 6-8 viikoilla on ollu vain pientä etovaa oloa välillä, eikä muuta.

Naksos itselle on kans välillä tullu sellainen olo et onkohan tämä järkevää vielä neljäs tähän ku jos tässä lähikuukausina tärppäis niin ekan ja nelosen eroa tulisi 4,5-5vuotta. Välillä hirvittää ajatus, mut samoja tuntemuksia muistan kolmosta yrittäessä ku mietin miten jaksan kolmen pienen kanssa, ja hyvinhän tuota on jaksanut. Et tuskin se niin radikaalia enää se muutos on. Ja pitäväthän nämä kaks isointa jo toisilleen seuraa, pieninkin jo yrittää perässä kovasti mennä. Kuitenkin on koko ajan sellainen olo et jotain viel puuttuu et eikai tässä enää perumaan aleta :)
Ei tosissaan, välillä käy vain sellainen pieni ajatus et josko ei kuitenkaan mut ehkä se on vain ihan normaalia. Kyllä meille se neljäs on enemmän kuin tervetullut, mies on ihan yhtä kovasti odottamassa vauvaa.

Te kaikki muutkin pääsette kohta liittymään minun ja Ritsanampujan seuraksi jännäilemään sitä testiä, vaikka kierron verran ollaan jo kohta jäljessä. Nyt tähän kiertoon kaikille ne plussat niin päästään vauvamasua kasvattelemaan.

Tänään olisi kova tarkoitus saada vähän siivoiltua :)

hyvää päivän jatkoa kaikille!!

Heippa taas! Enpä oo taas kirjotellu hetkeen, mutta katsomassa olen käynyt, että olisiko joku plussannut! Kovasti jännät paikat on teillä säde ja ritsanampuja, pidän peukkuja, että se plussa sieltä vielä tulee! :wave:

Meillä on vesirokko nuorimmaisella, viime torstaina alkoi. Tosi rajuna tuli, kahtena yönä oksensi, kun kuume yli 40... :( Kävi niin pientä sääliksi. Tuli siinä sellanen olo, etten mä uskalla tehdä enää lisää lapsia. Tuon esikoisen taudin jälkeen on niin kamalaksi käynyt tää lapsien sairastaminen. koko ajan pelkää pahinta... :'( No tiedä muuttuuko tämä tästä, varmaan se kuume sieltä taas tulee, kun tästä selvitty.

Tervehdys!

Aamulla testailin taasen ja tyylipuhdas nega. Jännittävää :/ Oireita kyllä alkaa olla, mutta taitaa mielikuvitus tehdä tepposet. |O :LOL: Tissit on edelleen kipeät ja turvonneet, alavatsassa paineentunne ja nipistelee, päänsärkyä, alapäässä oli eilen omituinen "pissatulehduksen tuntu", etova tunne pitkin päivää ja eilen oli älyttömän kylmä. Ai niin, hajuaisti on tarkentunut. Kyllähän minä näitä oireita kehittelen :D Huomenna soittelen sitten tonne neuvolan puolelle ja kyselen että kuinka kauan tarttis odotella vielä vai joko pääsis verikokeelle tai tarttisko jotain pillereitä kierron normalisoimiseen tai jotain. :snotty: Eiköhän ne padot sitten aukea kun alkaa jotain tehdä ja kysellä asian eteen. ;) :LOL:

Itse olen kanssa välillä miettinyt että haluanko tosiaan sitä neljättä. Meidän "vauvakin" on jo niin iso ettei äitiä koko ajan tarvitse. VAnhin aloittaa ensi syksynä eskarin ja keskimmäinen menee sitten kerhoon 2xviikossa. Eihän tänne kotiin sitten jää kuin minä ja kuopus. :'( VAikka tämä yritys nyt tuntuukin pahasti tökkivän vastaan |O Mutta jotenkin on vajaus vielä että yksi "tarvitaan". Tämä sama ajatusrumba on jokaisen kohdalla käyty.

Säde Ei sinun minun testejä tartte odotella, tee vaan jos siltä tuntuu :LOL: Itse olen kanssa noita oirejuttuja miettinyt ja mitään en muista. :LOL: Esikko ei ainakaan paljoa oireillut kun oli jo pitkällä ennen kuin plussasin. Keskimmäisestä "tiesin" jo ennen testiä että tärppi on käynyt. Kuopuksen kanssa sama homma. Sen muistan että kuopuksen odotuksen alkuvaiheessa meinasin oksentaa kun käytiin kaupassa ja joku kärytti tupakkaa oven suussa. Se haju oli järkky.

Plussia kaikille!

Aion liittyä tähän edellä mainostettuunn siivouskerhoon ja saada tuon yläkerran vihdoin ja viimein siivottua! :D

Moikka!

Mulla ei siis ole ne menkat vieläkään alkaneet synnytyksen jälkeen.. :( Siitä on jo kohta siis 8kk aikaa.
Oliskohan ihan tyhmää testata varmuudenvuoksi.. :D (vaikkakin on epätodennäköistä et olisin raskaana.. )
Te kun noista testeistä tiedätte, niin mitkäs olis hyviä? Entä mistä olette niitä ostaneet?
Mä oon vaan ostanut/ tehnyt niitä "apteekin raskautestejä", mitälie.. Mä en kehtais kyl käydä testiä ostamassa :ashamed: Kai sitä pitää vaan odotella et ne kuukautiset vihdoin alkaa..

Säde teillä on hurjan pienet ikäerot lapsilla. :)
Itsellä kun on niin "isot".
Minäkin olisin halunnut pienemmät ikäerot. Mutta esikoisen syntymä oli niin vaikea, että mies suostu yrittää toista vasta kun esikoinen oli 2vuotias. Onneksi nuo seuraavat olleet "helpompia".

Iloista siivouspäivää kaikille! :D

Taas tuli sekavasti kirjoitettua kun jotenkin niin rupes väsyttämään taas.. :ashamed:

Iltoja!

Tiukun äiti meillä on nämä kolme 3v3kk:den sisään syntyneet. Ja erot olis vähä viel pienemmät mut tärppi kun ei ihan heti käynyt. Itse olen aina ajatellut et haluan lapset pienillä eroilla jos vain mahdollista. ekan ja tokan väli n.1v 6,5kk ja tokan ja kolmosen 1v 7,5kk. Nyt jos tärppi olis käyny (en tosin enää oikein jaksa uskoa) niin kolmosen ja nelosen väli olisi 1v6kk;tta. Oishan ne lapsoset sit aika pienellä välillä.
Kannattaahan se varmuudeksi testata jos itse sille tuntuu. Mulla on kans vähän ongelmana etten viiti oikein niitä testejä täältä ostaa, asutaan pienellä paikkakunnalla niin täällä tuntee melkein kaikki kasvoilta. Ja sitte kaupasta josta niitä sais on äiti töissä (ja iteki välillä) , niin varmaan saisin heti kuulla vauva puuhista. Ja kun haluan åitää tän yrityksen viel muilta pimennossa.

Mulla alkoi menkat nyt viimeisimmän synnytyksen jälkeen 6kk:den kuluttua. Ja voitte uskoa miten mua harmitti niiden alkaminen kun kaikista mahdollisista päivistä niiden piti alkaa just meidän hääpäivänämme :( Oisivat vaikka päivän myöhemmin mut ei.

Aamulla pitäis aikaseen joutua kuopuksen neuvolalääkäriin,kahdeksaksi. Onneksi sain siskon tulemaan aamusella kattoo kahta vanhinta kun he normaalisti nukkuvat vielä tohon aikaan. Ei tartte heitä sitte kesken unien herätellä.

Illan jatkoja vain kaikille!!

Ritsanampuja....... kp 1/30 (45)....yk2
Naksos ................ kp 19 /28
Mamma84.............kp 23/ 30
Mammeli83 .......... kp 23/ 34
Äiti vm70 ..............kp 24/28..........Yk 2
mami09 .................kp 26/32 ........yk 2
Säde .....................kp 37/ 25-35 ..yk 4
Tiukun äiti..... yritystä odotellessa
Äippä 84.........yritystä odotellessa
pauliina 82........
sadettajat.......
Miltski.........

Näiden suloisten nallejen alle kaikki tähtäämme =)
[/quote]

Tämän pinon plussat loppukesä ja syksy ;

Terhi 4.11 :heart:
Kermis 17.10 :heart:
alice in wonderland 10.09 :heart:
alumiinikuu 22.08 :heart:
juupeli 8.08 :heart:

[/quote]

Huomenta!
Voi, voi, nyt meillä mies on turhankin virtuaalinen, sit kun pitäis jaksaa niin silloin ollaan väsyneitä :headwall: Ei mene tasan nämä meidän ns. oikeat päivät mut otetaan harjoituksen kannalta seuraavaa kiertoa katsastaen ;)

Säde ja tiukunäiti saahan noita testejä tilattua netistäkin eli ainakin mammaksilta ja mitäs muita niit on ja lähettävät huomaamattomassa paketissa ;) Itse ostan prismasta tai apteekista. Toivotaan että pian saatte plussan testiinne :hug:

Ritsanampuja toivottavasti saat tätään selvyyden tuolta neuvolasta ja kovasti plussaa toivon :heart:

Tiukunäiti mulla vasta olleet kahdet menkat eli ekat tulivat vasta kun neiti täytti tuon 1v. ja kolmansia menkkoja odotan alkavan ensviikolla, viim. tiistaina :ashamed:

Huomenta! :)

säde minkäs ikäinen sinun kuopus on? Ei muuten, mutta meilläkin on kuopuksella tänään neuvolalääkäri :D Tosin vasta kol:9.50. Ja typy täyttää 23. päivä 8kk :heart:
Onko tuo n. 1 1/2v ikäero hyvä lapsilla sun mielestä? Siis kun mä olen aina just suunnilleen tuosta ikäerosta haaveillut :D Sen takia koska mulla on itselläni vain 1 sisko ja sisko on mua 6 vuotta nuorempi. Ei oikein olla väleissä :( Noilla mun lapsilla on siis 2v 11kk ensimmäisen ja toisen välillä ja sitten toisen ja kolmannen 1v 10kk. Ihmeen paljon nuo pojat leikkivät yhdessä, vaikka on tuota ikäeroa. Tosin esikoinen on erityislapsi, en sit tiedä vaikuttaako se että on ikäistänsä "jäljessä".. Mulla se yöimetys tais vaikuttaa paljon :ashamed: Tulin silloin raskaaksi kun vasta kun olin sen lopettanut. Nyt olis vähän sama jutttu. Et tuskin tulen raskaaksi ennen kun typy lopettaa yöllä syömisen.
Ajattelin jos se että testaisin sais edes ne kuukautiset vihdoin alkamaan..
säde huonona päivänä sulla alkoi ne kuukautiset :hug: Jospa ensi hääpäivänä ei sitten tuliskaan ja riippuen milloin teidän hääpäivä on niin olis vauva masussa tai sylissä :heart:
Kohta pitää ruveta pukemaan että ehditään sinne neuvolaan.

Iloista päivää kaikille! :) :flower:

äiti vm70 kiitti vinkistä, voisin vaikka ensi viikolla tilailla niitä testejä, jos ei mitään tapahdu.

No niin, kukahan se puhui patojen aukeamisesta eilen. ;) No nyt ne padot aukes eli mulle saa laittaa kp1 ja yk2. :D Vaikka enempi TJOT-meiningillä mennäänkin. Jospa ne seuraavat sitten tulisivat ajallaan ja tämä kierto tasoittuisi. Eiköhän näin käy, tämä oli kumminkin vielä se "kierukanpoistokierto". Ei edes harmita, itse asiassa tyytyväinen olo.

Viikonloppuna lähdetään miehen kanssa reissuun kahdestaan ja jätetään lapset hoitoon. Päästään välillä rentoutumaan kahdestaan. On tullut tavaksi tässä syksyllä aina käydä jossain "reissulla" kahdestaan. Viime vuonna tehtiin viikonloppureissu Tukholmaan, tänä vuonna mennään Tallinnaan. Nyt voi sitten hyvällä omalla tunnolla nauttia jotain lämmikettäkin reissussa. :p

Plussatuulia kaikille!

Ritsanampuja mukava et sait tilanteeseen jotain selvyyttä, vaikka menkat tulivatkin. Nyt vain seuraavaa kiertoa päin. Itseki toivon jotain tapahtuvan, tulis vaikka ne menkat kun inhoan tätä odottelua.

Tiukun äiti meillä kuopus on nyt 10kk:tta. Neuvolassa jo käyty, iso neiti jo onkin. Kymmene kilon raja rikottu =) Kasvaa hieman ikäisiään isompana. Meillä esikkoneitikin on aina kasvanu hieman ikäisiään isompana. Siitä onkin joskus saanu kuulla ku on noin "iso", ei siis ole mitenkään pyöreä vaan pituuttakin on. En tykkää ollenkaan siitä kun vieraat kommentoi lasten kokoa, hyvällä jos sanotaan on ihan ok mut negatiivisesti sanottu kommentti saa mun karvat pystyyn. Joskus joku vieras äiti väitti jopa mun valehtelevan et "ei toi voi olla 2v. ku meidän samanikäinen lapsi on puolet pienempi" :kieh: Ja sitte ku esim. 2vuotiaana oli isomman oloinen, hiuksetkin varmaan teki ku tosi pitkät hiukset jo silloin (nyt 4v:nä takapuolessa asti) niin sitä aina jaksettiin päivitellä et miten noi iso lapsi ei viel puhu, suututti silloin. Onko muut saaneet kuulla lapsen isosta tai pienestä koosta? Kuopus kasvaa siskonsa jalanjälkiä seuraten isohkona niin jo olen ekat kommentit saanu kuulla kun "on niin iso ku meidän samanikäinen on paljon pienempi"..

Tiukun äiti itse olen kokenut hyvänä ikäerona ton n.1,5vuotta. Nyt kun ovat 2,5v ja 4v niin osaavat leikkiä nätisti yhdessä, siis silloin ku tulevat toimeen :LOL: Toisille käy paremmin isompi ero, meille on ollut sopiva näin. 1,5v. on viel aika pieni niin hyvin on saanu sekä vauvan et 1,5v. samoihin aikoihin päiväunille yms.

Jospa ens kesänä 1.hääpäivänä olis vauva masussa tai vaik jo sylissä asti. Mentiin siis viime kesänä naimisiin 19.7 (ja silloin tosiaan päätti menkat alkaa puol vuotta synnytyksen jälkeen, ois voinu päivän odottaa) ja nyt jos tärppi olis käyny olis LA 21.7. Mut eipä nyt liikoja suunnitella, turhaan kuvitella ja suunnitella, kovempi kolaus sitte ku menkat alkaakin..

Äitivm70 peukut pystyssä et nyt menkat jättäis tulematta!

Ihanaa kun lunta vain satelee lisää, tekis jo mieli laitta ulos valoja kun on iltaisin niin pimeää, mut en taida viel viittiä, jos tos kuun vaihteessa sitte. mutta näin, pitää jatkaa puuhiaan. =)

päivän jatkoja kaikille!!

Ritsanampuja ja säde mukavaa että tilanteeseenne tuli vihdoin jonkinlainen selvyys.. kovasti kyllä odottelin että plussia ilmestyy kun venyi noin pitkälle, mut onpahan nyt tiedossa et kierrot voi olla todella pitkiä. Helpotushan se toisaalta on.

Mä tilasin raskaustestiliuskoja tuolta netistä...olikohan se kotitesti-sivut. 3 liuskaa maksoi postikulujen kanssa reilu 6e ja tuli parissa päivässä ihan huomaamattomassa pakkauksessa. Herkkiäkin ovat, 10mIu vai miten se nyt merkattiinkaan.

Mulla tuntuu nyt jännää jomotusta vatsalla ja pissattaa koko ajan... olisko se ovis sitte vasta nyt??? Mene ja tiedä. Mut näin pikaseen vaan joudan nyt kirjotteleen, kun pitää valmistautua töhin. Tsemppiä ja plussatuulia!!

Hei taas!
säde kukaan ei ole onneksi ihmetellyt (ainakaan pahalla) lasten kokoa. Jotkut ovat sanoneet et ovat "isoja"/ ovatpas hyvin kasvaneet äidinmaidolla tms.. Mut mä en ees tiedä onko nuo "isoja vai pieniä". Ovat ihan normaaleja minusta. Minä olen tosin hurjan lyhyt.
Tyttö oli nyt 8kk neuvolas 70cm ja 9.260kg. En tiedä onko pieni vai iso. Isoveikka oli tuon kokoinen 5kk ikäisenä, mut kai nuo pojat ovatkin yleensä tyttöjä isompia. Nyt 5vuotiaana oli n.116cm jos ihan oikeen muistan.
Tosi inhottavaa tollanen että "arvostellaan" lasten kokoa :hug:
Mun esikoinen on myös tosi painava :ashamed: Ja esikoisella on myös "puhe-viivästymä". (nykyään eri diagnoosi) Rupesi puhumaan vasta melkein 3 vuotiaana. Onneksi ei kukaan tullut mitään sanomaan et "miksei noin isopoika puhu". Mulle tuli jo siitä paha mieli kun puistossa äidit sano mulle et "lue vaan paljon, niin kyllä se sit rapeaa puhumaan".. :(
Ja tosiaan luin ihan hirveesti esikoiselle kun siitä kovasti tykkäs. Mutta kun tuo johtuu todennäköisesti synnytyksen aikaisesta hapenpuutteesta. Sitä kun ei lukemalla saa parannettua.. Mä olen tuosta esikoisen "tilanteesta" kyl kertonut monille, ettei ehkä sen takia ole ihmiset ihmetelleet.
säde en mä yhtään tajunnut (=luin huonosti) että menitte "vasta" naimisiin viime kesänä :ashamed:
Meille kun tuli "jo" 8v nyt syksyllä. Oli kyllä tosi inhottava hetki sulla, et ne kuukautiset alkoi.
Jospa olisitkin nyt raskaana niin pääsisitte viettämään 1v hääpäivää sitten synnytyssalissa ;)
Mä olen haaveillut just tuosta n.1v6kk ikäerosta just sen takia kun siinä iässä ainakin nuo pojat ovat tulleet "isoksi", joku 1v on vielä niin "vauva" mut tuon ikäinen osais jo jotain tehdä, mutta olis silti tarpeeksi pieni ikäero leikkeihin jne.. Tuota ikäeroa kun ei vaan saa itse päättää :(
äiti vm70 täälläkin pidetään peukkuja pystyssä ettei ne sun kuukautiset alkais, vaan olis "salamatkustaja" mukana :heart:
Hauskaa päivää kaikille! :)

Heipsan!
Kiitos peukutuksesta =) Toivotaan et täti kurvais ohitse mut tiistaina sen viimeistään sit nähdään ;)
Ritsanampuja hyvä et tuli selkyys ja menkkasi alkoivat :hug:
Säde Meidän neiti oli 1v neuvolassa 71cm ja himpun alle 9kg eli meillä esikko ja juniori "lyhyitä" mutta ei ole kommentoitu. Meidän vanhemmat neidit olleet lähes yhtäpitkiä pienempinä ja nyt keskimmäinen onkin jo päätä pidemopi isosiskoaan. meidän esikko 150cm. Esikko saa vaan nyt itse kuulla pituudestaan koulussa pientä kommenttia mut on niin tottunut.

Eilen kävi kans hauskasti noiden neitien kans: mul luki puhelimen muistutuksis et lakana jumppaan ja klo oli 8 kun alkoi piipittää
Toinen luki ja sano et hyi äiti, onks ihan pakko laittaa tollasii muistutuksii ja esikko sit säesti peräs :kieh:
Sit mä olinkin et lakana jumppaan et mitä siitä jne. ja lopulta sanoin et se hei tarkoittaa et me tarvitaan Emmukan kans lakana aamulla jumpassa Voi noita neitejä, aamullakin sanoivat et luulivat et tarkoitin et meil on jo nykyisin sovittu iskän kans et koska meil on lakanajumppaa et mä laitan sen jo puhelimeenkin muistutuksena
Et näin meillä :LOL:

Mähän tänään ahkerasti kirjoittelen.. :D
Tai sitten vaan yritän luistaa kotihommista. :ashamed:
äiti vm70 lakanajumppaa.. :LOL: kuulostaa kivalta :D
Kaipa tuo meidän pimu on sitten ihan "hyvin kasvanut", kun oliskohan se ollut 3 tai 4kk neuvolas täti puhui jostain "kasvukontrolleista". Mähän oon itse vaan 156cm, et ehkei tuost pimusta nyt sentään parimetrinen tule.. :whistle:
äiti vm70 oletkos sä kuinka pitkä/ lyhyt itse?

Kaikkihan ovat olleet tänään ahkeria kirjoittelemaan, mikä on mukava vain =)

Meillä neiti oli tänään siel 11kk neuvolassa 74cm ja 10 450g. esikko kasvoi ihan samaa tahtia, vähän keskikäyrän yläpuolella. Nyt esikoinen on n.110cm ja on siis 4v. Silloin ku esikoinen oli sen parivuotias niin tosiaan eräs minulle tuntematon äiti kovin kommentoi neidin suurta kokoa. Totes viel lopuksi et isän kyl täytyy olla aika jättiläinen. Siinä vaiheessa olin jo et siis täh?? Ei me itse mitään jättiläisiä olla, itse 165cm ja mies 178cm. Mut näitähän aina on, eikä niistä pitäis ottaa itseensä kun ihmiset eivät nähtävästi aina oikein osaa ottaa huomioon miltä äitistä mahdollisesti tuntuu. Mut kyllä se tuntuu ikävältä kun omasta rakkaasta lapsesta kommentoidaan et eiks noin iso osaa muka puhua (vaikka todellisuudessa ei kovin vanha olekaan vaikka vähän isompi kokoinen olisikin). Mutta näin.

Itse ajattelin perjantaina jälleen testailla. Ens viikolla pääsee jo jokunen muukin testailee, kun näyttää kierto olevan jo niin pitkällä. Nyt vain mahdollisimman monelle niitä plussia :heart:

Yhteistyössä