vieras
Tällaisessa tilanteessa asian voisi ottaa esiin vanhemman kanssa kahden. Terveysasiat ovat tärkeitä ja niihin pitää kiinnittää huomiota, mutta liiallisuuksiinkaan ei pidä mennä. Pyöreyden tai lievänkin ylipainon kauhistelu saa aikaan pahaa mieltä ja saa ihmiset ahdistuneesti seuraamaan syömisiään. Silloin terve nautinto syömiseen liittyen häviää ja ruuasta on kuitenkin lupa nauttia ja herkuistakin silloin tällöin.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Miksi pitää ottaa nokkiin jos kuulee totuuden, että lapsella on lievää ylipainoa. Tuskin jäm sentään sanoi, että tyttäresi on läski. Se jos terveydenhoitaja huomauttaa asiasta ja tytön paino on noususuhdanteessa ei ole mikään loukkaus. Luulisi että siinä vaiheessa jokainen vanhempi suhtautuu ihan normaalisti eikä vedä hernettä nenään. Vaikkei nyt olisi hätää voi vuoden päästä painoa olla paljon enemmän jos näyttää nousussa olevan. Annoskokoihin, herkutteluun ja harrastuksiin vaikuttamalla voi asiaa auttaa, mutta "eihän minun lapseni ole pyöreä" "eihän minun lapselle ole tullut painoa kuin..." asenne on pöyristyttävä. Kyllä lasten ylipainoon pitää suhtautua vakavammin, ei ihmekään jos lihavia lapsia ja nuoria on aina vain enemmän kun vanhemmat tajuaa asian sitten vasta jos silloinkaan, kun sitä painoakin on jo ihan liikaa.Alkuperäinen kirjoittaja Rontto:Näin väitti terveydenhoitaja , kun käytiin kouluun lähtötarkastuksessa.
Niin ja ne mitat 118.8cm ja 27,2kg.
Hän pohti käyräänsä tuijottaen, että voisikohan annoskokoa pienentää lapsella , että käyrä ei kulkisi noususuhdanteisesti
JA lapsi on ylipainoinen. Koneen mukaan.
Ja , en sanonut mitään, koska neiti oli kokoajan huoneessa. Tosin ajattelin käydä uudestaan , kun mä unohdin ottaa yhden lapun matkaan... Sitä viedessä voisin hiukan keskustella tätin kanssa tuosta paino asiasta.
Ja onhan sitä painoa tullut 2 vuodessa (milloin oli edellinen käynti) niin kokonaiset 7kg painoa tytölle.
Lisään neidin iän... 6v 7kk.
|O |O |O |O |O |O |O |O
Vai kärähdinkö turhaan???