Neiti on sitten läski????

Alkuperäinen kirjoittaja jenni87:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Minusta kuvasta taas huomaa, että kyseessä ei ole mikään lihava lapsi, vaan pikemminkin omistaa erilaisen ruumiinrakenteen. Ei ole siis sellanen "pieniluinen rimpula" -vaan kaikenkaikkiaan varsin TERVEEN eikä lainkaan lihavan näköinen lapsi. :)
Että joku jaksaa yhä vedota "isoihin luihin" tai muuhun :whistle:
Niin "vetoaa" asiantutkijatkin.
Jassoo.. kumma kun ei ole sattunut silmääni. Yleensä ne puhuu kyllä siitä kuuluisasta syömisen ja kuluttamisen suhteesta ;)
Etkö ole kuullut erilaisista ihmisistä? Erilaisista ruumiinrakenteista? Lihaksista, jota jollain on?

Ei, sä oot kuullut vaan syömisen ja kuluttamisen suhteesta. Etsipä lisää tietoa niin viisastut.
Lihasten painossa tuskin lapsilla vielä on hirveämmin eroavaisuuksia......

Oon samaa mieltä. Ei tytössä ole mitään ylimääräistä, jota ottaa pois. Äkkiseltään katsottuna hänellä näyttäisi olevan suomalaisille tyypillinen ruumiinrakenne, johon kuuluu rotevuus ja sen takia korkea paino.

Nyt sun pitää vielä sanoa, että mitä sanot tytölle. Ehkä voisit pyytää terveydenhoitajaa sanomaan, että oli väärässä ja pyytämään anteeksi. Vaikka tämä ei muuttaisikaan mielipidettä niin sano, että tytön omakuva kärsii tuollaisesta ja sillä voi olla kauaskantoiset seuraukset. Ja sano ettei sanoisi muista lapsista tuolla tavoin heidän kuullen.[/quote]

Juu, mun täytyy todellakin miettiä mitä tytölle sanon. Ruualla ny ilmoitti , ettei voi syödä kun pitää juosta , että tulee sutjakaksi :/ ja kysyi onko raejuustossa paljonkin rasva? Juu, jaa niin......

Eli jotain pitää kehittää, muuten tuo ei kohta syö enään mitää.

Minusta kuvasta taas huomaa, että kyseessä ei ole mikään lihava lapsi, vaan pikemminkin omistaa erilaisen ruumiinrakenteen. Ei ole siis sellanen "pieniluinen rimpula" -vaan kaikenkaikkiaan varsin TERVEEN eikä lainkaan lihavan näköinen lapsi. :)
Että joku jaksaa yhä vedota "isoihin luihin" tai muuhun :whistle:
Niin "vetoaa" asiantutkijatkin.
Jassoo.. kumma kun ei ole sattunut silmääni. Yleensä ne puhuu kyllä siitä kuuluisasta syömisen ja kuluttamisen suhteesta ;)
Etkö ole kuullut erilaisista ihmisistä? Erilaisista ruumiinrakenteista? Lihaksista, jota jollain on?

Ei, sä oot kuullut vaan syömisen ja kuluttamisen suhteesta. Etsipä lisää tietoa niin viisastut.
Lihasten painossa tuskin lapsilla vielä on hirveämmin eroavaisuuksia......
Lapsilla ei varmasti hirveesti, mutta sekin voi vaikuttaa.
Entäs ruumiinrakenne? Kaikki kun ei todella mahdu siihen samaan muottiin.
Rotevahko ruumiinrakenne? Joka ei tarkoita, että olisi LÄSKI!

Alkuperäinen kirjoittaja Rontto:
Oon samaa mieltä. Ei tytössä ole mitään ylimääräistä, jota ottaa pois. Äkkiseltään katsottuna hänellä näyttäisi olevan suomalaisille tyypillinen ruumiinrakenne, johon kuuluu rotevuus ja sen takia korkea paino.

Nyt sun pitää vielä sanoa, että mitä sanot tytölle. Ehkä voisit pyytää terveydenhoitajaa sanomaan, että oli väärässä ja pyytämään anteeksi. Vaikka tämä ei muuttaisikaan mielipidettä niin sano, että tytön omakuva kärsii tuollaisesta ja sillä voi olla kauaskantoiset seuraukset. Ja sano ettei sanoisi muista lapsista tuolla tavoin heidän kuullen.
Juu, mun täytyy todellakin miettiä mitä tytölle sanon. Ruualla ny ilmoitti , ettei voi syödä kun pitää juosta , että tulee sutjakaksi :/ ja kysyi onko raejuustossa paljonkin rasva? Juu, jaa niin......

Eli jotain pitää kehittää, muuten tuo ei kohta syö enään mitää. [/quote]

Sano nyt ihmeessä lapsellesi että kunnon ruokaa voi syödä ihan niin paljon kuin nälättää ja että se ei lihota.

Eipä voi kyllä ylipainoiseksi sanoa. Sopusuhtaisen näköinen neiti teillä.
Kurja juttu, jos neuvolassa on lapsen kuullen sanottu läskiksi. Mä olisin varmaan sanonu sanottavani asiasta.

Mein muksu on reilu 5v, 123cm pitkä ja painaa 21 kiloa. Pitkä ja hoikka. Hän syö sen minkä myös kuluttaa. Armoton Duracel-pupu koko muksu =) Välillä mietityttää tuo paino, kun on siellä miinuksen puolella välistä. Mukelo syö kuitenkin normaalisti.

Nyt sun pitää vielä sanoa, että mitä sanot tytölle. Ehkä voisit pyytää terveydenhoitajaa sanomaan, että oli väärässä ja pyytämään anteeksi. Vaikka tämä ei muuttaisikaan mielipidettä niin sano, että tytön omakuva kärsii tuollaisesta ja sillä voi olla kauaskantoiset seuraukset. Ja sano ettei sanoisi muista lapsista tuolla tavoin heidän kuullen.

Sano nyt ihmeessä lapsellesi että kunnon ruokaa voi syödä ihan niin paljon kuin nälättää ja että se ei lihota.[/quote]

Yritin, mutta tuo täti pohti lapsen kuullen voisiko annoskokoa pienentää entisestään |O Ja ei todellakaan ollut kyse välipalasta vaan kunnon ruuasta.

Sano nyt ihmeessä lapsellesi että kunnon ruokaa voi syödä ihan niin paljon kuin nälättää ja että se ei lihota.
Tätä on helppo peesta =)

huoh
Alkuperäinen kirjoittaja pieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Shamandalie:
Mä laitan hetkeksi **

ja kohta poistan
:headwall: Normaalin kokoisen näköinen tyttö on. Ainakin mun mielestä...

Tuota onko siellä neuvolassa sanottu edes että painoa pitäisi saada pois vai eikös se mennyt niin että on käsketty kiinnittämään elämäntapoihin huomiota (Annoskoot). Se tarkoittaa, että jos nyt paino on nousussa kohti ylipainoa voimakkaasti voidaan sitä muutoksilla ehkä hillitä ruokatottumuksilla, mikäli jotain muutettavaa on. Eihän se terkkari näe mitä ap:n lapset syö, siksi hän otti puheeksi että jos olisi ruokatavoissa jotain kun paino on alkanut nousta uhkaavasti kohti ylipainoa. Syitähän voi olla monia, mutta tämä on yksi mahdollisuus. Ei se ollut ammatti ihmiseltä varmaankaan tarkoitus olla mikään isku vyön alle, että ap:lla on läski lapsi jonka pitää laihtua. Vaan huomautus siitä mitä hän näkee tyttären mittojen kehityksessä.

:( :( :( Voi paska mitä idiootti paskapää terkkari!!!! Siis ei ole todellista. Puhuthan lapsellesi ja kehut hänen ulkonäköään. :(

Alkuperäinen kirjoittaja Tyyris Tyllerö:
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Meillä terkkari sanoi taas, että poika on hoikka ja syökö tuo mitään, kun pituutta oli 126cm ja painoa 22,4kg. Ja kyllä meidän herra syö, näkispä vaan. Siis kouluunmeno tarkistuksessa.
Sama meillä, ja mitat oli 128cm ja 21,7kg...
meillä näytti normaalia neuvolan käyrä 7 vuotias poika,128c, ja 30 kiloa joten ihmettelen miten noi neuvolan käyrät menee?
poika on rotevahko ei "lihava" vaan sellanen roteva ja liikkuvainen kuitenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
Tuota onko siellä neuvolassa sanottu edes että painoa pitäisi saada pois vai eikös se mennyt niin että on käsketty kiinnittämään elämäntapoihin huomiota (Annoskoot). Se tarkoittaa, että jos nyt paino on nousussa kohti ylipainoa voimakkaasti voidaan sitä muutoksilla ehkä hillitä ruokatottumuksilla, mikäli jotain muutettavaa on. Eihän se terkkari näe mitä ap:n lapset syö, siksi hän otti puheeksi että jos olisi ruokatavoissa jotain kun paino on alkanut nousta uhkaavasti kohti ylipainoa. Syitähän voi olla monia, mutta tämä on yksi mahdollisuus. Ei se ollut ammatti ihmiseltä varmaankaan tarkoitus olla mikään isku vyön alle, että ap:lla on läski lapsi jonka pitää laihtua. Vaan huomautus siitä mitä hän näkee tyttären mittojen kehityksessä.
Whatever, mutta terkka teki ison virheen mainitessaan asiasta lapsen kuullen.

muumuu harmaa
Kyllähän se terkka olis tietty vähän hienotunteisempi voinu olla, mutta oikeesti lasten ylipainoon saa ja pitää puuttua ja missäs siihen puututtais jos ei neuvolassa.

Eli jotain pitää kehittää, muuten tuo ei kohta syö enään mitää. [/quote]

Meillä loppui nyt viiminen "syömis lakko" siihen,kun ilmoitin että jos minä en saa sinua syömään niin joutuu sairaalaan sellaiselle osastolle jonne laitetaan selaiset lapset jotka eivät syö.
Sielä lääkärit jne jotaka vahtivat ja että lapsi syö ja jos ei syö niin pakottavat.

Sitä hetken mietittyään söi kaiken ja nyt on mennyt ihan kivasti pari kuukautta.

J

heh, suttasit meidän likan kuvasta pois :flower: =)

mut tosiaan, teidän neiti ei tod. ole mikään lihava. että mulla kiehuu ja paukkuu se neuvolantäti |O vois mennä täräyttämään erittäin suoria sanoja |O

Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
Alkuperäinen kirjoittaja pieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Shamandalie:
Mä laitan hetkeksi kuvan likasta
**

ja kohta poistan
:headwall: Normaalin kokoisen näköinen tyttö on. Ainakin mun mielestä...

Ei ole kertaakaan aikaisemmin sanottu tuosta painosta. Ainakaan tuohon sävyyn. Ja kyllä katson mitä neiti suuhunsa laittaa. Annoskoot vaan tuppaa olemaan pienenpiä kun suosituset , tuolla lapsella.

vieras
http://www.verkkoklinikka.fi/laskurit/kasvu/

Tohon kun laittaa niin paino menee ap:n lapsella yli +20 ja silloin neuvolassa pitää puuttua asiaan jos jälkeenpäin käy ilmi että ei ole puututtu/tehty mitään niin saavat huomautuksen virkavirheestä ja tehtävien laiminlyönnistä.
Työtään se neuvolantäti teki, sun pitää vaan kertoa hänelle että ainakaan sun lasten kuullen ei noista jutella.

Mämmäm
vähän pyöreä on ja saa vielä ollakin |O mun mielestä älytöntä että ruvetaan ylipainoiseksi sanomaan lapsen kuullen, ei ihme että nykyään aina vaan nuoremmilla on syömishäiriöitä |O :headwall:

ötö
Lasten kuullen painosta mainitseminen on typerää. Sitä en tässä puolustele. Mutta pituus- painosuhdekäyrällä mennään tuossa noin + 20 % tienoilla, joka on siinä rajalla lapsilla. Tietenkin ruumiinrakenne pitää ottaa huomioon, mutta yleisesti sanotaan, että jos painon ja pituuden suhde alkaa olla noissa lukemissa, on hyvä hiukan tarkkailla lapsen syömisiä ja yrittää jarruttaa painonkehitystä, varsinkin jos käyrä on kovin jyrkästi nousussa. Ei missään tapauksessa tarvitse laihduttaa!! Ja nämä vain yl. ohjeistuksia.

minä vaan
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
http://www.verkkoklinikka.fi/laskurit/kasvu/

Tohon kun laittaa niin paino menee ap:n lapsella yli +20 ja silloin neuvolassa pitää puuttua asiaan jos jälkeenpäin käy ilmi että ei ole puututtu/tehty mitään niin saavat huomautuksen virkavirheestä ja tehtävien laiminlyönnistä.
Työtään se neuvolantäti teki, sun pitää vaan kertoa hänelle että ainakaan sun lasten kuullen ei noista jutella.
JUST näin, mä kerran puhisin tädilleni (joka on neuvolassa töissä) ja hän sanoi että heidänkin tekemisiään valvotaan, monesti ei olisi tarve tehdä mitään kun on itse nähnyt vanhemmat ja sen miten isommat sisarukset on kehittynyt, mutta kun on raja-arvot ja määräykset.
Ja hyvä niin.

Alkuperäinen kirjoittaja Vaniljatäti:
Siis eihän se terkkari oikeasti sanonut että lapsi on läski, vaan sinä puhuit läskeistä...?
Jep, tosin kuiskasi, kun lapsi oli huoneessa. Ja sanoi minulle..* tule nyt äitikin katsomaan kuinka tuo käyrä on noin korkealla. *
Siis kuiskasi, että lapsi on läski?!?!? Mulle saisi kyllä vapaasti puhua ylipainosta, jos aihetta on, mutta läskiksi ei tarvi käydä ketään nimitteleen. Sehän on ihan sama kuin että ope sanoisi, että sun lapsi on tyhmä, jos ei opi nopeasti. Eli meitsi kyllä tarttuisi luuriin ja antaisi palautetta suoraan ja varmaan soittaisin vielä hänen esimiehellensäkin.

vinci
kannatan vaan sitä että teet terveellistä ruokaa ja terveellisiä välipaloja kaappiin.en pienentäs annoksia..
yleensä se on just ohimenevää jos muuten teillä syödään terveellisesti niin ekan kasvupyrähdyksen aikana kaikki noi ns ylimääräset katoo!!
mun mielestä väärin jos on tytön kuullen sanonu että liian lihava tai liian ylipainonen!! pitäis sanoo silleen että pitää syödä terveellisemmin ja pieniä aterioita eikä maalata heti läskikuvaa tytön mieleen! eihän toinen pääse siitä koskaan yli jos terkka sanoo läskiksi!!!

Yhteistyössä