Näistä somaleista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pastori
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mä kyllä huitasen, jos joku muhun koskee...olkoon vaikka täplikäs tai raidallinen. Onneksi on jo ikää sen verran paljon, ettei kukaan enää koske...kepilläkään :D

Mitä tulee tuohon pitkään ulkona olemiseen niin enpä tiedä, onko se nyt mitenkään erityisesti somalikulttuuriin liittyvää. Yleensäkin eteläisemmissä maissa ei mene lapset eikä aikuiset klo 18 kotiin sisätiloihin vaan ollaan ulkona. Ehkä Suomessa on vuodenajat ja niiden mukainen sää sellainen, että suomalaisilla on toisenlainen vuorokausirytmi. Ja siestahan - jos sellaista viettää - toki vaikuttaa asiaan.

Kiitos :flower: Mukavaa, että joku löyti sen kysymyksenkin :D

Toivottavasti en pahoittanut kenenkään mieltä.

Tuosta mustien hipelöinneistä ja huoritteluista, heillähän on sellainen kulttuuri, että nainen ei ole muuta kuin omaisuutta vailla mitään ihmisarvoa. Siellä kai raiskauskin on naisen vika ja hänet kivitetään huoruudesta.

Itsellä niin huonoja kokemuksia ulkomaalaisista, että luultavasti tulen olemaan rasisti koko elämäni ajan. Pysyvät vain kauakna minusta niin minäkin pidän suuni kiinni.

Alkuperäinen kirjoittaja ristiriita:
Tuosta mustien hipelöinneistä ja huoritteluista, heillähän on sellainen kulttuuri, että nainen ei ole muuta kuin omaisuutta vailla mitään ihmisarvoa. Siellä kai raiskauskin on naisen vika ja hänet kivitetään huoruudesta.

Itsellä niin huonoja kokemuksia ulkomaalaisista, että luultavasti tulen olemaan rasisti koko elämäni ajan. Pysyvät vain kauakna minusta niin minäkin pidän suuni kiinni.

Minut on musta mies raiskannut. Mutta en ole silti sitämieltä, että heitä pitäisi pelätä. kai heilläkin on jotkut tunteet tai jotain? olen tutustunut tosi mukavaan mustaan mieheen joka oli muslimi. Ei todellakaan limainen tyyppi, eikä ikinä yrittänyt hiplata tai käydä päälle. tämä raiskaaja sensijaan ei ollut muslimi, ei kristitty, eikä paljon muukaan. mutta pelästyi, kun piirsin hänen käteen silmän. :D Puhui jostain taikavoimista ja semmoista. tajusin ihan pari päivää sitten, että ajatteli sen varmaan olleen Paha Silmä. :laugh: No toivottavasti se vainoaa häntä sen lisäksi, että hänellä on HIV.

Älkää lakatko uskomasta ihmisiin silti, vaikka kävisi pahasti. kaikki ei ole pahoja.

sulle sama kysymys;mistä sä tiedät?mulla ainakin on ihmisarvoa ja en ole kenenkään omaisuutta!!ja tähän päivään mennessä kaikki huorittelut olen saanut suomalaisilta..ja mua hipelöi vain ja ainoastaa oma mies,mun omasta tahdosta!

Niin siis somalit eivät pidä naisia justiinsa minään, saavat harrastaa seksiä vaikka veljen lapsen kanssa, jos joku sanoo ettei pidä paikkaansa niin kyllä täällä suomessa menee tosi nuoria somalityttöjä synnyttämään ja isä on sitten eno tai setä tälle tytölle :( Asiasta tehdään aina rikosilmoitus kun synnärillä saadaan tämä tietoon mutta ei ne raukkaparat edes häpeä, tytön äiti voi melkein kurkkuun käydä kiinni jos selitetään että tässä puhutaan nyt pedofiliasta...

Ja sellainen pieni yksityiskohta että aikoinani asuin lähellä somaliperheitä ja tutustuin pariin oikein hyvin, he pitivät minua luotettavana ja vaarattomana kun minulla oli mies ja lapsia eikä minu akiinnostanut heidän somalimiehensä...jossain vaiheessa tajusin että nämä suomalaisnaiset jotka olivat somalimiehen kanssa ja ottivat kaikki tavat heiltä olivat aina erittäin ystävällisiä näille somalinaisille ja nämäkin aina hymyilivät ja olivat että kiva nähdä ja blaablaa mutta selän takana haukkuivat näitä naisia maailman alimmaksi kastiksi sillä mikään ei ole niin paha juttu kuin valkoinen nainen joka on somalimiehen kanssa ja vielä kehtaa ottaa heidän kultturinsa omakseen.

Alkuperäinen kirjoittaja eri kulttuurista...:
Niin siis somalit eivät pidä naisia justiinsa minään, saavat harrastaa seksiä vaikka veljen lapsen kanssa, jos joku sanoo ettei pidä paikkaansa niin kyllä täällä suomessa menee tosi nuoria somalityttöjä synnyttämään ja isä on sitten eno tai setä tälle tytölle :( Asiasta tehdään aina rikosilmoitus kun synnärillä saadaan tämä tietoon mutta ei ne raukkaparat edes häpeä, tytön äiti voi melkein kurkkuun käydä kiinni jos selitetään että tässä puhutaan nyt pedofiliasta...

Ja sellainen pieni yksityiskohta että aikoinani asuin lähellä somaliperheitä ja tutustuin pariin oikein hyvin, he pitivät minua luotettavana ja vaarattomana kun minulla oli mies ja lapsia eikä minu akiinnostanut heidän somalimiehensä...jossain vaiheessa tajusin että nämä suomalaisnaiset jotka olivat somalimiehen kanssa ja ottivat kaikki tavat heiltä olivat aina erittäin ystävällisiä näille somalinaisille ja nämäkin aina hymyilivät ja olivat että kiva nähdä ja blaablaa mutta selän takana haukkuivat näitä naisia maailman alimmaksi kastiksi sillä mikään ei ole niin paha juttu kuin valkoinen nainen joka on somalimiehen kanssa ja vielä kehtaa ottaa heidän kultturinsa omakseen.

Oho? voiko olla totta tuollainen?
:o

Hyi helvetti. Onneksi meilläpäin ei noita somaleita enää ole.
Tajusivat lähteä itse ennenku ajettiin pois täältä. Kummasti nousi paikkakunnan rikostilastoto ku mokkikset muutti tänne. Toivottavasti tajuavatkin pysyä poissa ällöttävine tapoineen. ei tosiaan ole mitään hyvää sanottavaa niistä.

Alkuperäinen kirjoittaja Niskalaukaus Varmistus:
Tajusivat lähteä itse ennenku ajettiin pois täältä. Kummasti nousi paikkakunnan rikostilastoto ku mokkikset muutti tänne. Toivottavasti tajuavatkin pysyä poissa ällöttävine tapoineen. ei tosiaan ole mitään hyvää sanottavaa niistä.

:'( Kiva. Opetat tuon lapsillesi. He sanovat sen koulussa. Somalien lapset kostaa sen sitten jollekkin kivalle ja pienelle suomalaislapselle, joka ei edes ymmärrä, miksi ihonväristä on niin kova poru.

Mä en haluaisi olla osa ongelmaa.

Alkuperäinen kirjoittaja eri kulttuurista...:
jossain vaiheessa tajusin että nämä suomalaisnaiset jotka olivat somalimiehen kanssa ja ottivat kaikki tavat heiltä olivat aina erittäin ystävällisiä näille somalinaisille ja nämäkin aina hymyilivät ja olivat että kiva nähdä ja blaablaa mutta selän takana haukkuivat näitä naisia maailman alimmaksi kastiksi sillä mikään ei ole niin paha juttu kuin valkoinen nainen joka on somalimiehen kanssa ja vielä kehtaa ottaa heidän kultturinsa omakseen.

Eikäs suomalaiset tee ihan samaa? Miksi se on jotenkin pahempi juttu jos somali tekee samaa?

Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:

:'( Kiva. Opetat tuon lapsillesi. He sanovat sen koulussa. Somalien lapset kostaa sen sitten jollekkin kivalle ja pienelle suomalaislapselle, joka ei edes ymmärrä, miksi ihonväristä on niin kova poru.

Miksi sanoisin? En mä sanoisi lapselle sitä mitä TODELLA niistä ajattelen. Varoitan kylläkin ja AIHEESTA karttamaan somalimiehiä.
Suomalaisten miesten kanssa ei oo ikinä ollu mitään ongelmia mutta nää mustasilmät luulevat omistavansa koko maan ja sen naiset.

Miksi sanoisin? En mä sanoisi lapselle sitä mitä TODELLA niistä ajattelen. Varoitan kylläkin ja AIHEESTA karttamaan somalimiehiä.
Suomalaisten miesten kanssa ei oo ikinä ollu mitään ongelmia mutta nää mustasilmät luulevat omistavansa koko maan ja sen naiset.

Luuletko, etteivät asenteesi peilaudu lapsiisi sanomattakin?

Meillä asuu somaliperhe yläkerrassa, alussa oli vaikka minkälaista ongelmaa, sen jälkeen kun miehen kanssa ollaan käyty valittamassa heille nätisti, niin kyllä nyt äiti pitää lapsille kuria....ainoa ongelma on enää et lapsilla ei oo avaimia ja aina paukuttamassa ulko-ovea, kun meillä pidetään niitä nykyään lukossa häiriköiden takia...ite oon rasistisempi kuin tuo mies...

Luuletko, etteivät asenteesi peilaudu lapsiisi sanomattakin?

Varmaan peilautuukin. Ja parempi onkin.
Mä olen rasisti tiettyjä ihmisryhmiä kohtaan, koska ne eivät selvästikään osaa elää kuin ihmiset. Toivottavasti ne myös tulevaisuudessa pysyvät pois täältä kun kerran tämä paikkakunta niistä jo kerran eroon pääsikin.
En haluaisi lapsiani samaan kouluun tai tarhaan somalien kanssa. Ne (pojat) on jo pikkupentuina omasta mielestään parempia kuin suomalaiset. Ja tämä perustuu siis täysin omiin kokemuksiin pikisilmistä.
Ja kumma juttu, että noita suuria ongelmia ei tällä paikkakunnalla ole ollut muitten etnisten ryhmien kanssa juuri laisinkaan...
Että ei ihan turhasta somaleita inhota täällä.

Mutta jos ongelma vaikka olisikin se, että Somaleilla on käsitys omasta paremmuudestaan, niin ainoa oikea tapa olisi kohdella heitä tasan samanarvoisesti kuin ketä tahansa. kun aikaa kuluu ja lapset kasvaa isommiksi, niin väristä ja syntyperästä huolimatta lapsi oppii vanhempana näkemään kaiken sen mädän, mitä hänen omissa vanhemmissa on. Siis ainakin jos on joskus jotain hyvää jossain joltain kokenut.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Pastori:
Alkuperäinen kirjoittaja Norsupäästäinen:
Alkuperäinen kirjoittaja Pastori:
Onko niillä joku uskonnollinen vakaumus myös portaita kohtaan?

? :o ?

Yksi somali perhe asuu kanssamme samassa kerroksessa, yhdet portaat alas ja hupsista pihalla ollaan. Mutta koskaan he eivät käytä portaita vaan kulkevat hissillä ylös sekä alas. Oli kyse vanhemmista, teineistä taikka lapsista. Hissi on aina varattuna kun nämä somali lapset riehuvat rappukäytävässä, seinille/lattioille/kaiteisiin syljetään ja sotketaan muutenkin. Roskapusseja on levitelty rappukäytävään. Ylekerroksista on kiva tiputtaa kaikenlaista alas, käytävälle josta ihmiset kulkevat. Kerran sain leipää niskaan.

voi apua! mainitsemisen arvoinen asia,koska he sattuvat olemaan erivärisiä kuin sinä? kyllä kuule meidän valkoistenkin penskat osaavat heitellä tavaraa alas ja hissiä käyttää,sotkea rappuja yms.

Taitaa sun miehes olla mutiainen! Ei niitä kovin moni muu puolustele ku ne keiden mies on mutiainen tai haluais sellaisen!

Alkuperäinen kirjoittaja Accra:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Nehän eivät arvosta naisia ja naisten yksityisyyttä ja ajattelevat että saavat hiplata ja tehdä mitä vaan.
ja sä tiedät tän mistä?

Vaikka miehes onkin täplikäs, nii minkä ihmeen takia puolustelet KAIKKIA tälikkäitä miehiä?
Onkos täplikkäät paljoooooon parempia ja niin oi ihania kun Suomalaiset miehet!
Miksette muuta sinne miehesi maahan???

Alkuperäinen kirjoittaja Accra:

sulle sama kysymys;mistä sä tiedät?mulla ainakin on ihmisarvoa ja en ole kenenkään omaisuutta!!ja tähän päivään mennessä kaikki huorittelut olen saanut suomalaisilta..ja mua hipelöi vain ja ainoastaa oma mies,mun omasta tahdosta!

Kuule ihan omasta ja muiden kokemuksesta. Sen siitä saa kun Suomessa maahanmuuttajien ei pidä sopeutua, vaan suomalaisten pitää sopeutua heidän tapoihinsa. Mistähän johtuu se, että vaikka mamuja on vähemmistö, tilastollisesti he tekevät eniten/enemmän rikoksia muuhun väestöön nähden? Minä en ainakaan jaksa hyssytellä tällaisista asioista, tämä on minun mielipiteeni, ja se perustuu omiin kokemuksiin ja muiden kertomaan.

Kotimaasta riippuen mustien kulttuuriin kuuluu tuo naisten riisto ja pelkkinä synnytys- ja kodinhoitokoneina pito. Etkö seuraa uutisia? Joka päivä naisia kuolee vain sen takia, että he ovat ala-arvoisempia kuin miehet. Joka päivä tyttölapsia kuolee samasta syystä.

Keitä ovat HE? Somalit? Afrikkalaiset mustat? Amerikkalaiset, kanadalaiset tai britti-mustat? Karibialaiset? Etelä-Amerikkalaiset? Kristityt mustat? Islaminuskoiset mustat? Vaiko jotain muuta uskontoa harjoittavat mustat?

Alkuperäinen kirjoittaja Neslihan:

Keitä ovat HE? Somalit? Afrikkalaiset mustat? Amerikkalaiset, kanadalaiset tai britti-mustat? Karibialaiset? Etelä-Amerikkalaiset? Kristityt mustat? Islaminuskoiset mustat? Vaiko jotain muuta uskontoa harjoittavat mustat?

Ulkonäön perusteella ei voi tietää, joten pysyn suosiolla erossa kaikista.

meillä päin somalilapset ovat myöhään ulkona.minua ei olla hiplattu tms.
ja ajatelkaa: naapurissa asuva somalimies käy töissä ja omistaa auton.kaiken lisäksi se on mukava ihminen.

Alkuperäinen kirjoittaja SalattuElämä:
meillä päin somalilapset ovat myöhään ulkona.minua ei olla hiplattu tms.
ja ajatelkaa: naapurissa asuva somalimies käy töissä ja omistaa auton.kaiken lisäksi se on mukava ihminen.

Ei herranjestas, heti saunan taakse.
Sehän vie suomalaisilta työpaikan käymällä töissä. Autokin on röyhkeää brassailua, ja se on varmasti ostettu suomalaiselta viedystä työpaikasta tienatuilla rahoilla. Ja koska hän on mukava, sen on pakko olla kulissi jolla peitellään terroristitoimintaa :kieh: :xmas:

meilläpäin muuten äidit ihan vakavissaan keskustelivat siitä, onko leikkipuistossa töissä oleva somalimies pedofiili vai tullut aivopesemään lapsia terrosrismin kannattajiksi :o

Ei herranjestas, heti saunan taakse.
Sehän vie suomalaisilta työpaikan käymällä töissä. Autokin on röyhkeää brassailua, ja se on varmasti ostettu suomalaiselta viedystä työpaikasta tienatuilla rahoilla. Ja koska hän on mukava, sen on pakko olla kulissi jolla peitellään terroristitoimintaa :kieh: :xmas:
totta :D

meilläpäin muuten äidit ihan vakavissaan keskustelivat siitä, onko leikkipuistossa töissä oleva somalimies pedofiili vai tullut aivopesemään lapsia terrosrismin kannattajiksi :o

oho :o mitähän terveyskeskuksen somalialainen opiskeleva mieshoitaja aikoo tehdä?kerran tutki minun korvat. :whistle:

Yhteistyössä