Näin palvelee Lastentarvike

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jatkossa taidan ostaa muualta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:
Ehkä voin ymmärtää jos tulet asiasi kanssa viittä minuuttia ennen sulkemisaikaa, mutta muuten en. Minä en voi ymmärtää, miksi noissa liikkeissä ei voi olla lauantaisin ruuhka-apulaisia. Paikat on täynnä asiakkaita ja kukaan ei tule auttamaan. Netistä kun ei yleensä sillä hetkellä voi etsiä tietoa ja sekin usein on puutteellista. Toki maanantai aamupäivisin siellä on väljää, mutta....

Mutta usein ei se myyjä nyt ulos tule, vaan asiakas itse testaa tuolin...

Meilläpäin lastentarvikkeen myyjä tulee autolle neuvomaan oikeanlaisen kiinnitystavan ym. Ja ihan sama millon asiakas haluaa,aukioloaikana palvelevat hyvin.

Alkuperäinen kirjoittaja piituli:
Alkuperäinen kirjoittaja .....:
en ainakaan palvele työssäni ketään kun työaikani on loppunut.

Just kun joku kirjoitti että kunnon asiakaspalvelua ei nykypäivänä saa, tässä se todistetaan. Pitäisi panna as.palvelijat provisiopalkalle niin alkaisi ruveta myyntityö kelpaamaan.

Meillä ainakin palvellaan asiakkaat aina loppuun asti ja vieraan palveluksessa olen.

Palvellaan loppuun asti,mutta jos kello on jo minuuttia vaille sulkemisaikaa niin pakko on sanoa,että voisitko tulla huomenna uudestaan.Jotkut ovat vielä sellaisia,että jäävät "jahkaamaan".Ostoskeskus menee kiinni klo 18 ja sillä siisti.
Erikoisliikkeet on varmaan erikseen,vähän eri asia (joustossa siis).

Alkuperäinen kirjoittaja jatkossa taidan ostaa muualta:
Taisi olla viimeinen kerta kun Lastentarvikkeessa asioin. Harmi vaan, että se on meidän lähin kauppa. Joka ikinen kerta olen saanut sieltä epäasiallista palvelua, mutta tämä eilinen oli kaiken huippu. Sen lisäksi, että myyjällä oli kova kiire kotiin viettämään perjantai-iltaa, hän vielä haukkui meidän nykyisen istuimen ja antoi ymmärtää, että olemme olleet tyhmiä kun valitsimme ko istuimen aikoinaan.

Ymmärrän, että myyjällä on tietyt työajat ja että hän haluaa ajoissa kotiin. Itsekin olen asiakaspalvelutyössä, enkä todellakaan voi sanoa asiakkaalle, että häivy, mä lähden nyt kotiin, koska työaika päättyi juuri nyt.

Salon Lastentarvikkeessako tämä tapahtui?

Kuulostaa tutulta,asioin nykyään muualla... :wave:

Juu lastentarvikkeesta on turha odottaa palvelua ainakaan Joensuussa, sen olen huomannut.
mutta kun siinä toisessa liikkeessä ei aina ole sitä mitä itse olisi vailla niin pakko käydä tuolla.. :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy:
Juu lastentarvikkeesta on turha odottaa palvelua ainakaan Joensuussa, sen olen huomannut.
mutta kun siinä toisessa liikkeessä ei aina ole sitä mitä itse olisi vailla niin pakko käydä tuolla.. :kieh:

Ihan saman olen huomannut eikä ole edes ainut lastentarvike josta on jäänyt huono kuva palvelun suhteen :(

Alkuperäinen kirjoittaja Taevahan Tosi:

Ihan saman olen huomannut eikä ole edes ainut lastentarvike josta on jäänyt huono kuva palvelun suhteen :(

juu just kävin pojalle uuden istuimen sieltä, ei saatu sitä väriä minkä poika ois halunnu, edes tilaamalla :kieh: joutu raukka ottamaan petroolinsinisen tilalle punasen..
eikä toki mitään opastuska kuinka penkki asennetaan, kerrottiin vaan että helppo asentaa ja käy kaikkiin autoihin :headwall:
No, ihan sama, en käy enää ikinä ku ei tarvita mitää kakara tarvikkeita enää ostella.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja N-U-P-P-U:
Mutta ei nuin palvele varmastikkaan kaikki Suomen lastentarvikkeet? Niin ja ikävää tuollainen palvelu :kieh:

No toivottavasti ei palvele muut yhtä huonosti. Turussa olen tätä huonoa palvelua saanut ja muualla en ole asioinut. Mutta väkisin tulee negatiivinen mielikuva kaikista liikkeistä ja voipi olla, että vieraalla paikkakunnallakaan en ekana menisi Lastentarvikkeeseen, jos olisi vaihtoehtoja tarjolla.

Menimme liikeeseen n puoli tuntia ennen sulkemisaikaa, koska emme kertakaikkiaan ehtineet ennen. Ikävää se on, jos ylitöitä joutuu tekemään, mutta asiakaspalvelutyössä on aina se riski olemassa.

No en mä kyllä odota, että kukaan mun takia ylitöitä tekee. Se aika on vaan jostain revittävä, että sitä istuinta kokeillaan aukioloaikojen puitteissa.
Mut tuolla Lastetarvikkeessa olen minäkin kokenut aika huonoa palvelua. Kävin yksinäni rattaita etsimässä ja kaksi myyjää seisoskeli tiskin takana juttelemassa keskenään. Aikani siinä kierreltyäni toinen huusi sieltä tiskin takaa, että "tuu kysymään vaan, jos on jotain kysyttävää" Olin ainoo asiakas liikkeessä eli kiireestä ei ollut kysymys.... Ostin rattaat sit Johannasta, mistä sain asiallista palvelua pyytämättäkin. Muutaman viikon päästä poikettiin miehen kanssa lastentarvikkeeseen ohi mennessä ja näytin rattaat jotka olin tilannut, niin johan ryntäs myyjä paikalle ja alko miehelle selostaa rattaiden mekanismeja. Ihan ku useimmissa autokaupoissa. Nainen ei yksin oo varteenotettava asiakas. :(

Joensuussa "se toinen" on aina tilannut meille mitä vaan on haluttu jos ei ole sattunut olemaan sillä hetkellä varastossa. Kaikki istuimet,rattaat jne. tilaavat juuri sitä väriä/ mitä toivomme. Oman kylän Lastentarvikkeesta vaan aina sanottu että ei sitä voi tietää mitä värejä on saatavilla jne. eli "pakotetaan" osamaan vaan sitä mitä niillä sattuu olemaan...Kumma että samana päivänä kun näissä liikkeissä asioi niin toiseen voidaan tilata toivomiamme tuotteita ja toiseen ei...

Alkuperäinen kirjoittaja kokemus:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja N-U-P-P-U:
Mutta ei nuin palvele varmastikkaan kaikki Suomen lastentarvikkeet? Niin ja ikävää tuollainen palvelu :kieh:

Tämän saman asian aioin lisätä, esim. Seinäjoella palveltiin todella hyvin.

tähän yhdyn!

:D, eikös joku just kertonut tässä ketjussa, että seinäjoella ei ole lastentarviketta...

Alkuperäinen kirjoittaja piituli:
Alkuperäinen kirjoittaja .....:
en ainakaan palvele työssäni ketään kun työaikani on loppunut.

Just kun joku kirjoitti että kunnon asiakaspalvelua ei nykypäivänä saa, tässä se todistetaan. Pitäisi panna as.palvelijat provisiopalkalle niin alkaisi ruveta myyntityö kelpaamaan.

Meillä ainakin palvellaan asiakkaat aina loppuun asti ja vieraan palveluksessa olen.

OOkkei, eli et siis voi suunnitella omaa elämääsi töiden jälkeen niin kuin haluat, voihan olla että pääset vasta tuntien päästä sulkemisajan jälkeen kotiin...

Kyllä meillä joustetaan, lafka auki klo 18.00 saakka, otetaan ryhmiä vastaan jopa klo 20.00. Palvellaan iloisesti ja tyytyväisiä ovat, tulevat toistekkin. Väliaika tehdään paperihommia. Saadaan sitten jonakin toisena päivänä olla lyhempään tms..

Ovet menee sähkölukolla kiinni tasalta, sisällä olevat asiakkaat tietävät että suljemme. Joskus sanomme asiakkaille, että olemme sulkeneet ovet tai myymälä sulkeutuu ihan pian, jos eivät huomaa. Joskus annamme asiakkaiden olla rauhassa, meillä on muita hommia tekemättä, toinen kassa pitää laskea ja muut tilat katsoa kuntoon aamuksi. Ei se yksi asiakas siinä haittaa.. Se on palveluammatti ja asiakkaan pitää lähteä tyytyväisenä.

That's it...

Aika surkeaa palvelua.. Ellette nyt sattuneet menemään kymmentä vailla sulkemisaikaa :laugh:
Olin asiakaspalvelussa ja harmitti asiakkaat jotka näytti tahalteen haluavan palvelua silloin kun liike on jo suljettu ja ihan rauhassa. Myyjä kun ei saa palkkaa itsekkäistä asiakkaista ja ylitöistä. Pomon kanta on että "se on voi voi..".

Meillä ei käydä enää koskaan Lastentarvikkeessa. Olen vieraillut sekä Vantaan/Espoon? että Tampereen liikkeissä, ja molemmissa palveluntaso oli vähintäänkin ala-arvoinen. Itseasiassa toisessa liikkeessä emme edes saaneet palvelua, koska työntekijät juttelivat vain keskenään viikonloppuviettotavoistaan. : D Käynneistä on jo muutama vuosi ja laitoin silloin palautetta menemään, onneksi. Toisaalta ketjua lukiessa tulee tunne, että palautteilla ei taida olla mitään vaikutusta toimintaan.

Minäkin poikotoin yhtä lastentarvikeliikettä Olisko ollut vaunupiste nimeltään ihan siitä syystä, että joka ikinen kerta kun siellä kävin sain kuulla muista liikeistä ja muista huonoista merkeistä jotian epäasiallista kommenttia, kun vain heillä oli parhaat merkit ja paras palvelu! Viimeisen kerran kun kävin, totesin myyjälle ihan suoraan, etten heiltä mitään hanki epäasiallisen ja -ammattimaisen käytöksen takia! Muita haukkumalla ja halventamalla ei kauppaa tehdä!!

Annatte kai hyvät ihmiset sitten asiakaspalautetta nettisivujen tms. kautta, älkää ihmeessä antako anteeksi tuollaista palvelua! Ei siihen koskaan tule parannusta jos ei joku valita ensin. Luulisi liikkeen omistajalle/johdolle olevan tärkeää kuinka hänen asiakkaitaan palvellaan ja miten rahaa jatkossa kävelee taloon, luulisi antavan palautetta myyjilleen. Vai ei kai ne yksityisyrittäjiä itse ole ketkä on huonosti palvelleet?

Oho mikä ketju. Itse olen vieraillut vain Tampereen Lastentarvikkeessa ainakin 10 kertaa eri ostoksilla ja aina on olleet asiantuntevaa ja kohteliasta palvelua. Joskus tietysti olen joutunut odottamaan, että myyjä vapautuu palvelemaan juuri minua, mutta sehän nyt on päivänselvää, eikä mikään valituksenaihe. Tosi mukava paikka, meillä ei huonoja kokemuksia!

Kuinka joku voi olla niin itsekäs että menee just ennen sulkemista asioimaan semmosessa asiassa joka kestää ja kestää ja kestää :o pitäis tajuta että liike kun suljetaan niin se suljetaan ja silloin asiakkaille sanotaan että liikkeemme suljetaan että tulkaa seuraavana päivänä uudelleen paremmalla ajalla. Jos liikkeellä on mahdollisuus "yksityisaikoja" ottaa vastaan sulkemisajan jälkeen niin eiköhän ne siitä ilmottele :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomalainen:
Mutta miksi joku asiakas ei voi todeta: "Ohos.. kello on jo tosiaan noin paljon ( sulkemisaia). Tulen ensi lauantaina uudelleen :). " Kaupoilla on kuitenkin aukioloajat.

Olen samaa mieltä.
Ihan oikeasti,asiakkaat eivät tajua sitä,että myyjilläkin on työajat.
Tosiaan ystävällisesti yritän aina sanoa jos liike on menossa kiinni.

Älkää menkö juuri ennen sulkemisaikaa jonnekin vaatimaa palvelua johon saattaa vierähtää puolikin tuntia! :kieh: Ei sille myyjälle kukaan maksa siitä ylimääräisestä työajasta, tiesittekös?

Alkuperäinen kirjoittaja Phoebs:
Älkää menkö juuri ennen sulkemisaikaa jonnekin vaatimaa palvelua johon saattaa vierähtää puolikin tuntia! :kieh: Ei sille myyjälle kukaan maksa siitä ylimääräisestä työajasta, tiesittekös?

Mä en tiedä Latentarvikkeesta mutta meillä maksetaan ylitöistä.
Kyse on enemmän periaatteesta ja ihmisten asenteesta.
Miksi lähteä ostoksille niin myöhään???
Meilläkin on käynyt niin,että yhden asiakkaan takia päästään tyyliin puoli tuntia myöhemmin niin kyllä se ketuttaa.Kassat pitää tilittää ym eli hommia riittää vielä sulkemisajan jälkeen.

Mä yleensä surffaan netissä ennen kauppaan marssimista ja tiedän tasan ja tarkalleen mitä haluan. Yleensä myös pirautan liikkeeseen ensin, että onko teillä tätä ja tätä mallia tämän värisenä vai pitääkö tilata. Sitten vaan menen liikkeeseen ja se onkin vain parin minuutin juttu. Olen huomannut, että myyjien asiantuntemus lastentarvikkeissa on vähän sattumankauppaa. Turvaistuimissa luen tarkkaan testitulokset ja vaunujen/rattaiden suhteen selaan kaikki kuvastot ensin ja sitten kuuntelen tuttavien mielipiteet, koska tuotteiden käyttäjiltä saa parhaat vinkit. Niinpä itse liikkeissä asioiminen sujuu kuin tanssi. Tosin, olen huomannut, että asiallisempaa, ystävällisempää ja perusteellisempaa palvelua saa niin sairaaloissa ison mahan/pienen lapsen kanssa kuin myös lastentarvikkeita myyvissä liikkeissä, jos MIES on mukana. En tiedä onko kukaan muu huomannut samaa... Liikkeissäkin tullaan aika nopeasti kysymään, että joko teitä palvellaan, jos siellä pariskuntana palloilee...
Niin, ja yksi vinkki vielä: jos tietää mitä tarvitsee ja haluaa, niin rohkeasti ulkomaisille lastentarvikesivuille ja tilaamaan vaan, jos on vähänkään kielitaitoa. Olen tilannut viimeisten vuosien aikaan varmaan noin kymmeneltä ulkomaiselta toimittajalta lastentarvikkeita aina turvaistuimista ja rattaista alkaen ja palvelu ollut joka kerran huippuluokkaa - myös takuuasioissa. Suosittelen.

Yhteistyössä