Älkää tulko huijatuksi! Onko muilla HUONOJA KOKEMUKSIA TAMMISTON LASTENTARVIKELIIKKEESTÄ??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja LASTENTARVIKEOSTOT
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

LASTENTARVIKEOSTOT

Vieras
Odotin esikoistamme syntyväksi maaliskuussa 2011. Ensiodottajana ostimme toki kaikki tuotteet hyvässä ajoin ennakkoon tammikuussa 2011.

Hankimme lastentarvikeliikkeestä kaikki kerralla. Ostimme mm. vauvan turvakaukalo Maxi Cosi:n ja siihen mukaan myyjän suositteleman kiinnitysjalustan, joka myyjän puheiden mukaan sopisi jatkossa useisiin eri istuimiin (niin kauan kuin vaan istuinta tarvitsi lapsella käyttää). Huomautan että puolisoni on erittäin pihi, joten hän ei olisi jalustaa suostunut hankkimaan ainoastaan turvakaukalon tähden ;)

Esikoisemme syntyi maaliskuun lopussa ja turvakaukaloa alettiin käyttää vasta huhtikuussa. Istuinjalusta ei sopinut autoomme, joten jätimme istuinalustan muoveihin odottamaan tulevaa mahdollista istuinta. Meni muutamia kuukausia ja aloin hyvissä ajoin tutkimaan millaista istuinta kaukalon jälkeen hankkisimme.

Soitin tammiston lastentarvikkeeseen, jossa sanottiin, että ko. jalustaan sopii kaukalon lisäksi ainoastaan 1 turvaistuin. Ja tämä turvaistuin (Pearl) olisi kasvot menosuuntaan, mikä ei ole suositeltua alle 3v. lapselle. Olimme tyrmistyneitä!! Miten liike voi markkinoida jalustaa niin, että siihen sopii kiinnitettäväksi useita istuimia ja vielä niin että ko. istuin ei ole liikenteessä lapselle turvallinen??!!

Puheluiden aikana selvisi, että meille oli kaiken lisäksi myyty väärä jalusta, johon ei voisi liittää mitään muuta kuin turvakaukalo. Meille oli siis vielä myyty väärä jalusta. Myyjäliike myönsi virheen ja olivat valmiita tulemaan vastaan niin, että vaihtavat jalustan siihen, mihin saa toisen istuimen (kasvot menosuuntaan/Pearl istuin). Olin vielä enemmän tyrmistynyt!

Lastentarvike siis myönsi virheen, mutta ei ollut valmis ottamaan vastaan muovissa olevaa väärää jalustaa, vaan oli ainoastaan valmis vaihtamaan jalustan toiseen väärinmarkkinoituun tuotteeseen! Todella huonoa jälkimarkkinointia ja törkeää asiakaspalvelua. Ostimme kuitenkin tuotteita heiltä yli 1200eur kertaostolla.

Vetosivat siihen, että ostajan täytyy itse tutustua tuotteeseen. Eikö siis myyjällä ole mitään vastuuta? Vaikka puhuvat asiakkaalle palturia? Kyseessä vielä pienoinen kielimuuri.
Onko muilla kokemuksia näin huonosta asiakaspalvelusta Tammiston lastentarvikkeessa?

Näin törkeän palvelun jälkeen olemme tehneet periaatepäätöksen ettemme osta lastentarvikkeesta enää yhtikäs mitään. Ja tulemme markkinoimaan Tammiston lastentarvikeliikettä erittäin avoimesti tuttaville, ystäville ja muille sidosryhmille, että kuinka hyvää palvelua ko. lastentarvikeliikkeestä saakaan.

Nimin. entinen lastentarvikeliikkeen asiakas

Mulla on kokemus myyjästä myymässä tuotteita ja olo itsellä oli, kun olisin soittanut väärään numeroon. Selkeisiin kysymyksiin oli vaikea saada vastauksia selkeästi.

No täytyy sanoa, että kyllä teissäkin on vikaa. Miksi ihmeessä ostitte istuinjalustan, joka ei mahtunut autoonne? Kyllä ensimmäinen juttu ostaessa on se, että tarkistetaan, että se on autoon sopiva. Ei tulisi mieleenkään ostaa sikaa säkissä eli vähintään palautusoikeus pitäisi olla, jos kokeilematta ostaa. Samaten aina vähän ennen isompia ostoksia kannattaa ottaa asioista selvää, eikä uskoa ainoastaan myyjän puheisiin. Aika myöhäisessä vaiheessa olette myöskin sinne liikkeeseen ottaneet yhteyttä ostosten teosta.

tässä ois pari huomautusta:

1) älä osta mitään muksujen kamoja ilman,että kokeilet niitä autoon

2) älä osta mitään ilman, että tarkistat kaupassa mitkä kamat on yhteensopivia

Tammiston lastentarvike on hyvä kauppa, olen ostanu sieltä pari turvaistuinta, vaunut ja matkarattaat. Aina on myyjä tullut autolle mun kanssa kokeilemaan että mahtuuhan varmasti jne. Mutta kyllä se nyt pitä itse osata vaatia!!!!

Ei kukaan tule kuule vaatekaupassakaan sulle sanomaan, että mahduthan varmasti noihin housuihin kotona ????

Pitäis aikuisella ihmisellä vähän järki pelaa paremmin ja tajuta, että isoll osall niistä myyjistä ei edes ole omia lapsia :)

[QUOTE="vieras";24758554]No täytyy sanoa, että kyllä teissäkin on vikaa. Miksi ihmeessä ostitte istuinjalustan, joka ei mahtunut autoonne? Kyllä ensimmäinen juttu ostaessa on se, että tarkistetaan, että se on autoon sopiva. Ei tulisi mieleenkään ostaa sikaa säkissä eli vähintään palautusoikeus pitäisi olla, jos kokeilematta ostaa. Samaten aina vähän ennen isompia ostoksia kannattaa ottaa asioista selvää, eikä uskoa ainoastaan myyjän puheisiin. Aika myöhäisessä vaiheessa olette myöskin sinne liikkeeseen ottaneet yhteyttä ostosten teosta.[/QUOTE]

Olimme vaihtamassa autoa, johon jalusta jatkossa sopisi. Alkuvuoden autoon jalusta ei vain käynyt. Mutta sinänsä jalustan sopiminen tai sopimattomuus autoon on sivuseikka. Oleellista on se miten tuotetta markkinoitiin. Jalustaan piti käydä useita eri istuimia jatkossa. Tosiasiassa jalustaan sopi ainoastaan 1 istuin, joka liikenneturvallisuudeltaan pohjanoteeraus. Ja ironista, saimme vielä siitäkin väärän jalustan, johon ei käy kuin kaukalo.

tässä ois pari huomautusta:

1) älä osta mitään muksujen kamoja ilman,että kokeilet niitä autoon

2) älä osta mitään ilman, että tarkistat kaupassa mitkä kamat on yhteensopivia

Tammiston lastentarvike on hyvä kauppa, olen ostanu sieltä pari turvaistuinta, vaunut ja matkarattaat. Aina on myyjä tullut autolle mun kanssa kokeilemaan että mahtuuhan varmasti jne. Mutta kyllä se nyt pitä itse osata vaatia!!!!

Ei kukaan tule kuule vaatekaupassakaan sulle sanomaan, että mahduthan varmasti noihin housuihin kotona ????

Pitäis aikuisella ihmisellä vähän järki pelaa paremmin ja tajuta, että isoll osall niistä myyjistä ei edes ole omia lapsia :)

Kyseisenä päivänä liikkeessä oli kamala härdelli. Myyjä veloitti aluksi tuotteet väärin. Ja parin viikon päästä tuli soitto, että olimmeko jo lunastaneet varatut lastenrattaat. Ei siis ollut mitään mahd saada palvelua kädestä pitäen sinä päivänä. Jalusta sopi autoomme kyllä heti kun auto vaihtui keväällä. Se ei sinänsä ole tässä ollenkaan aiheena.

Mä olin tyrmistynyt kun vein vaunut erääseen liikkeeseen huolettavaksi , niissä oli runko löystynyt ja olivat niiteillä kiinni. Myyjä sanoi että pitää itse vasarankaa niitä naputella. Että mitä !

Ei tiennyt mitään rungon kiristyksestä kun sitten sanoin että 15vuotta sitten toisessa liikkeesä kyllä kiristivät rungon eikä siihen vasaraa tarvinut, mutta tänäpäivänä ei näytä olevan mosita palvelua ainakaan tässä liikkeessä.

Monet kasvot menosuuntaan olevat istuimet ovat saaneet testissä luokitukseksi "Hyvä". Yleisimmin taitavat olla ns. palikkaistuimia, jolloin lapsen syliin tulee palikka ja koko höskä kiinni turvavyöllä. Turvalliseksi istuimen tekee se, että kolaritilanteissa nytkähdykset jäävät yhteen sen sijasta että ensin nytkähtää istuin ja sitten lapsi. Näin muistan lukeneeni joskus jostain. Eli perehdy asiaan ennen kun julistat istuimen liikenneturvallisuuden pohjanoteeraukseksi. Totta, että liike tehnyt virheen, jos on myynnyt teille jalustan noilla puheilla, mutta asiaasi ei auta laisinkaan pauhata asian sivusta vääriä faktoja.

http://www.autoliitto.fi/testit_ja_ajoneuvot/lasten_turvaistuimet/

mulla on sama kokemus saman ketjun variston liikkeestä. niillä tuntuu olevan joku tuote josta saa enempi provikka tms, niin sitten suotuvat myymään vaan sitä. jos yrittää kysyä että miten tuo toinen toisenmerkkinen täsmälleen samannäköinen istuin sitten eroaa tästä istuimesta tms niin vastausta ei saa vähätellään vaan ja keskitytään hölisemään epäolennaista.
lastentarvikkeiden kauppa on vhän samanlaista kuin autokauppa, ostajan sumutus on oleellista. sen takia ei ikinä pidä tehdä heräteostoksia vaan vertailla vaihtoehtoja kaikessa rauhassa netissä ja tutustua myös tuotteiden turvallisuustesteihin yms.
muta jos saat sen jalustan vaihdetuksi niin saat ehkä rahasi pois myymällä sen eteenpäin vaikka huutiksessa?

Mulla on lastentarvikkeesta ylipäätään huonoja kokemuksia. Ensin ostettiin sieltä pinnasänky. Vietiin kotiin ja alettiin kokoamaan niin eihän siinä ollut yhtään ruuveja yms. mukana. Soitin sitten liikkeeseen ja lupasivat postittaa puuttuvat osat. Odotin 1,5vkoa jolloin soitin ja kysyin ruuvien perään. Olivat kuulemma lähettäneet ne, mutta posti oli hukannut. Sama toistui KOLME KERTAA, kunnes sanoin etten ole niin tyhmä että uskon postin hukkaavan joka kerta saman lähettäjän kirjeen joka on tulossa samalle vastaanottajalle. Tässä vaiheessa oli siis mennyt jo yli kuuakusi siitä kun sängyn olimme ostaneet. Lopulta sain puhelun, jossa ko. myyjä kertoi olevansa puhelun aikana kävelemässä postilaatikolle viemään meidän ruuveja. Ja tästä meni viikko että ne ruuvit tuli meille asti. Leima kuoressa oli toissapäivältä siitä kun ne saapuivat. :D

No, seuraavaksi ostimme tuttipullojen sterilointilaitteen. Laitoin sisään 2 tuttipulloa sekä rintapumpusta muutaman osan ja pistin mikroon. Kun tarvittava aika oli kununut, otin laatikon ulos, ja se oli täynnä sulanutta muovia. Alkoi taas tappelu lastentarvikkeen kanssa. Ensimmäisessä puhelussa mut haukuttiin suurinpiirtein lyttyyn ja syytettiin että oon itse tehnyt jotain väärin. Parin päivän päästä vein boxin ja sulaneet tavarat liikkeeseen, ja lupasivat laittaa ne reklamaatiovastaavalle. Tältä tyypiltä tuli viesti että hän on saanut ne, ja tutkii asian mahd. pian. Meni kuukausi, ei kuulunut mitään. Soitin, ja mulle kerrottiin että ko. henkilö on lomalla. No, ei siin mitään, viikko hänen loman loppumisensa jälkeen soitin hänelle, ja sain puhelimen täydeltä v*ttuilua osakseni. Lopulta kun mieheni soitti tälle tyypille ja kilahti oikein kunnolla puhelimeen, tyyppi tarjosi meille korvaukseksi uutta sterilointilaatikkoa (?!) ja 5e sulaneista tavaroista. Ei haluttu uutta boxia ettei tavarat taas sula, niin armollisesti he suostuivat myymään meille syöttötuolin 20e halvemmalla. :D Ei suostuttu siihenkään, niin vasta sen jälkeen lupasivat meille sen syöttötuolin puoleen hintaan (n.35e) jolloin todettiin ettei jaksa tapella enää kun tuntuu niin mahdottomalta, ja hyväksyttiin se korvaukseks.

Ikinä enää en aio jalallanikaan tuohon puljuun astua!

Olimme vaihtamassa autoa, johon jalusta jatkossa sopisi. Alkuvuoden autoon jalusta ei vain käynyt. Mutta sinänsä jalustan sopiminen tai sopimattomuus autoon on sivuseikka. Oleellista on se miten tuotetta markkinoitiin. Jalustaan piti käydä useita eri istuimia jatkossa. Tosiasiassa jalustaan sopi ainoastaan 1 istuin, joka liikenneturvallisuudeltaan pohjanoteeraus. Ja ironista, saimme vielä
siitäkin väärän jalustan, johon ei käy kuin kaukalo.

Jospa nyt ottaisimme edes yhdessä kohdassa vähän takapakkia. Maxi Cosi Pearl ei ole liikenneturvallisuudeltaan pohjanoteeraus ja se on menestynyt testeissä paremmin kuin yksikään selkä menosuuntaa asennettava turvaistuin yhtä poikkeusta lukuunottamatta. Ei kannata ostaa tällaisia tuotteita vain yhden myyjän/liikkeen antamilla tiedoilla. Olisi hyvä perehtyä hiukan paremmin noinkin suurten ostosten tekemiseen ja kuunnella useamman myyjän esittelyjä ja vaihtoehtoja. Se ei tietenkään poista peruskysymystä, että myyjä ei ole ollut ammattitaitoinen, mutta sehän on nykyään aika yleistä, kun myyjäksi haluavat vain opiskelijat sivutyönään ja muut tuotteista usein vähän ymmärtävät. Siksi asiakkaan kannattaa hankkia tietoa vähän laajemmalti.

mulla on sama kokemus saman ketjun variston liikkeestä. niillä tuntuu olevan joku tuote josta saa enempi provikka tms, niin sitten suotuvat myymään vaan sitä. jos yrittää kysyä että miten tuo toinen toisenmerkkinen täsmälleen samannäköinen istuin sitten eroaa tästä istuimesta tms niin vastausta ei saa vähätellään vaan ja keskitytään hölisemään epäolennaista.
lastentarvikkeiden kauppa on vhän samanlaista kuin autokauppa, ostajan sumutus on oleellista. sen takia ei ikinä pidä tehdä heräteostoksia vaan vertailla vaihtoehtoja kaikessa rauhassa netissä ja tutustua myös tuotteiden turvallisuustesteihin yms.
muta jos saat sen jalustan vaihdetuksi niin saat ehkä rahasi pois myymällä sen eteenpäin vaikka huutiksessa?

En todellakaan voi hyväksyä, että kaikki lastentarvikeliikkeet sumuttaisivat ostajia. Jokaisessa kaupassa ostaja voi tehdä virheostoksen, jos ei ole perillä yhtään ostettavista tuotteista. Oma kokemukseni vaikkapa Pikku Hurmurista on täysin toisenlainen. On tyhmää yleistää yhden myyjän myyntityö sellaiseksi, että kaikki sumuttavat. Tietoa on saatavilla vaikka kuinka paljon ja juuri turvaistuimista erityisen paljon. Ja varmaan tämänkin tarinan liikkeessa on ollut tarjolla useita turvaistuinvaihtoehtoja, joista on saanut itse valita.

[QUOTE="vieras";24759471]Miten te olette vauvan tuonu sairaalasta himaan jos kaukaloa on käytetty vasta huhtikuussa?![/QUOTE]

Eivät kaikki asu välttämättä kaukana sairaalasta, vaan sairaalasta voi poistua myös kävellen esim. vaunujen kanssa tai joku ystävä voi tulla hakemaan, jolla on jo kaukalo autossa - näin minä poistuin sairaalasta... jne.

Meil kokemusta monista ketjun myymälöistä(myös tammisto) ja aina saatu palvelua sekä oikeat tuotteet. On esitelty useita erimerkkisiä istuimia jne. Yhdessä liikkeessä oli nyreä myyjä mut koetti sentään palvella vaikkei haluamaani tuotetta ollut saatavilla sillon. Toisessa myyjä avuliaana soitti toiseen liikkeeseen ja tilasi haluamme tavarat heille 2pv kuluessa yms. En suostu tyrmäämään jotain ketjua vain siksi että yhdessä on ollu jotain moitittavaa ja tuossakin ap:n tapauksessa ei kuulosta sille jotta syy ois ollu vaan myyjän.

Yhteistyössä