Näin palvelee Lastentarvike

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jatkossa taidan ostaa muualta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja .....:
en ainakaan palvele työssäni ketään kun työaikani on loppunut.

No mitä sä teet jos työika loppuu just silloin kun sulla on jonkun asiakkaan kanssa juttu vielä kesken? Heität ovesta pihalle vai? Voit olla varma, että tämän jälkeen se on entinen asiakas ja vie rahansa muualle. Ja huonoa palvelua saatuaan kertoo siitä kaikille tutuilleen ja sen takia joku muukin potentiaalinen asiakas on menetetty.

Asiat kun voi hoitaa niin monella tapaa ja aika tollo on asiakaskin jos ei tajuu häipyy kun putiikki menee kiinni

Aina ei ole mahdollisuutta asioida jossain liikkeessä keskellä päivää. Asiakkaalla voi olla sellainen työaika, että pakko mennä ostoksille vasta illalla. Kukaan ei varmasti tarkoituksella mene viittä minuuttia ennen sulkemisaikaa ihan vain ilkeilläkseen myyjälle. Ja entä sitten kun palvelua joutuu odottamaan ja kello käy ja sulkemisaika lähestyy? Onko silloin parempi poistua ostamatta mitään? Ilmeisesti on.

Olen itsekin töissä, mies vuorotyössä, mutta aina on löytynyt aikaa ostoksille muutenkin kuin puolituntia ennen sulkemista.

Hyvä jos teillä on näin. Minä olisi ehtinyt liikkeeseen hyvinkin aikaisin, mutta auto, johon istuinta ostettiin, on miehen käytössä ja koska sovittaminen on pakollista, niin eipä ollut vaihtoehtoja.

selitystä, olisit ottanut/vaihtaneet autoja sinä päivänä. kaikki järjestyy jos viitsii yrittää. Älä nyt koko hässäkästä viatonta myyjää syytä. Ja todellakin monessa liikeessä asiakkaat pitää saada ulos tiettyyn kelloaikaan mennessä, ovet lukkoon ja hälyt päälle.

Vaihtanut autoa miehen kanssa? Mitähän mä olisin hänelle tilalle antanut, kun meillä ei ole kuin se yksi auto... Enkä voi sitä aamulla ottaa, kun miehen pitää sen kanssa päästä töihin. Miehen työmatka olis bussilla ihan kohtuuton ja mulla taas bussi menee ihan työpaikan lähelle. Ja myyjä olisi sitten voinut ystävällisesti kertoa, että suljemme koska hälytyslaitteet menee päälle silloin ja silloin. Olisin ymmärtänyt sen oikein hyvin. Mutta tympääntynyt myyjä vain tarkisti kellosta aikaa.
ei jaksa enää vääntää, mielestäni kuitenkin valitat aiheetta.

Työajat ne on lastentarvikeliikkeen myyjilläkin. Ja turvaistuimen sovittaminen ei käy aivan hetkessä. Tietysti asiakkaalle pitää kohteliaasti ilmoittaa, että olemme sulkemassa, mutta ei hän voi työaikansa jälkeen sovitella istuimia asiakkaan aikataulun mukaan!!! Niin se homma vaan toimii, muissakin myymälöissä...

Juuri näin, mutta nyt oli kyse siitä miten ko myyjä tilanteen hoiti. Ei kovinkaan asiallisesti, jolloin minä asiakkaan koin saavani kehnoa palvelua. Ja ei muuten toimi näin kaikissa myymälöissä. Kerran olin asioimassa eräässä kilpailevassa yrityksessä ja totesin myyjälle, että liike taitaakin mennä just kohta kiinni, että jos pitäisi palata asiaan myöhemmin. Myyjän puolesta homma kuitenkin hoidettiin loppuun ja liike sai rahansa ja me tavaramme ja kaikki oli tyytyväisiä.

No tämä viimeisin myyjä ei varmaankaan tuntenut tarpeen selitellä miksi hänellä on kiire kotiin, edellinen myyjä mahdollisesti lapseton / perheetön eikä "yliaika" haitannut... Ota nyt ap s****na ne aivot narikasta ja pistä sievään päähäsi! Mieti vähän, ei kaikki elämä pyöri sun napas ympärillä!

Ei asiakasta kiinnosta mistä syystä myyjällä on kiire kotiin. Myyjä voi nätisti kertoa, että liike suljetaan, hälyttimet menee päälle jne jne ja toivottaa asiakkaat tervetulleeksi uudestaan. Poistuimme liikkeestä ennen sen sulkemisaikaa, joten meidän takia ei ainakaan tullut ylitöitä tai ongelmia hälyttimien kanssa. En edes vielä ehtinyt sanoa, että voisin tulla uudestaan tänään lauantaina, koska myyjä ehti ensin ilmoittaa, että heillä istuimia voi sovittaa vain arkipäivänä. Joten se siitä sitten. En ehdi sinne ajoissa muuten kuin lauantaiaamuna ja silloin heidän putikilleen ei käy.

Olisittepa joskus myyjän asemassa,tekisi monelle hyvää :)
Mä en voi sille mitään,että joskus ottaa pannuun idiootit kaikkitietävät asiakkaat,jotka luulee että me myyjät ollaan vain heitä varten töissä,ihan niin pitkään kuin he haluavat.

Työajat ne on lastentarvikeliikkeen myyjilläkin. Ja turvaistuimen sovittaminen ei käy aivan hetkessä. Tietysti asiakkaalle pitää kohteliaasti ilmoittaa, että olemme sulkemassa, mutta ei hän voi työaikansa jälkeen sovitella istuimia asiakkaan aikataulun mukaan!!! Niin se homma vaan toimii, muissakin myymälöissä...

Juuri näin, mutta nyt oli kyse siitä miten ko myyjä tilanteen hoiti. Ei kovinkaan asiallisesti, jolloin minä asiakkaan koin saavani kehnoa palvelua. Ja ei muuten toimi näin kaikissa myymälöissä. Kerran olin asioimassa eräässä kilpailevassa yrityksessä ja totesin myyjälle, että liike taitaakin mennä just kohta kiinni, että jos pitäisi palata asiaan myöhemmin. Myyjän puolesta homma kuitenkin hoidettiin loppuun ja liike sai rahansa ja me tavaramme ja kaikki oli tyytyväisiä.

No tämä viimeisin myyjä ei varmaankaan tuntenut tarpeen selitellä miksi hänellä on kiire kotiin, edellinen myyjä mahdollisesti lapseton / perheetön eikä "yliaika" haitannut... Ota nyt ap s****na ne aivot narikasta ja pistä sievään päähäsi! Mieti vähän, ei kaikki elämä pyöri sun napas ympärillä!

Ei asiakasta kiinnosta mistä syystä myyjällä on kiire kotiin. Myyjä voi nätisti kertoa, että liike suljetaan, hälyttimet menee päälle jne jne ja toivottaa asiakkaat tervetulleeksi uudestaan. Poistuimme liikkeestä ennen sen sulkemisaikaa, joten meidän takia ei ainakaan tullut ylitöitä tai ongelmia hälyttimien kanssa. En edes vielä ehtinyt sanoa, että voisin tulla uudestaan tänään lauantaina, koska myyjä ehti ensin ilmoittaa, että heillä istuimia voi sovittaa vain arkipäivänä. Joten se siitä sitten. En ehdi sinne ajoissa muuten kuin lauantaiaamuna ja silloin heidän putikilleen ei käy.

No voi helevatan kuustoista, nyt on ehkä paree että tilaat netistä sen halavatun kapistuksen niin ei kenenkään tarvii olla sun kaa naamatusten, tuntuu nimittäin sen verran vaikeelta toi sun touhus. Kukaa tommosta jaksa.

Mä en voi sille mitään,että joskus ottaa pannuun idiootit kaikkitietävät asiakkaat,jotka luulee että me myyjät ollaan vain heitä varten töissä,ihan niin pitkään kuin he haluavat.

No mitä varten se myyjä siellä sitten töissä on jos ei palvellakseen asiakasta? Asiakas maksaa välillisesti myyjän palkan, joten luulisi palvelemisen kiinnostavan. Toki myyjällä on työajat ja hän voi siitä ystävällisesti muistuttaa asiakasta, mutta kelloon vilkuileminen ei ole oikein paras mahdollinen vihje.

No voi helevatan kuustoista, nyt on ehkä paree että tilaat netistä sen halavatun kapistuksen niin ei kenenkään tarvii olla sun kaa naamatusten, tuntuu nimittäin sen verran vaikeelta toi sun touhus. Kukaa tommosta jaksa.

Eipä tarvinnut tilata netistä. Vaihdoin vain toiseen liikkeeseen samalla paikkakunnalla ja sain asiani hoidettua. :kieh:

No minä olen myyjä ja häpen silmät päästäni tätä kyseistä palvelua!

En ehdi sinne ajoissa muuten kuin lauantaiaamuna ja silloin heidän putikilleen ei käy.

Mieti, jos putiikit alkaisivat joustamaan jokaisen asiakkaan tilanteen mukaan aukioloajoissa ja tavoissaan, olisi tuloksena hallitsematon kaaos. Parempi se on mennä toiseen liikkeeseen suosiolla.

Myös perheettömillä voi olla menoja sen jälkeen kun työaika päättyy :laugh:
Muuten olet kyllä oikeassa.

No mitä varten se myyjä siellä sitten töissä on jos ei palvellakseen asiakasta? Asiakas maksaa välillisesti myyjän palkan, joten luulisi palvelemisen kiinnostavan. Toki myyjällä on työajat ja hän voi siitä ystävällisesti muistuttaa asiakasta, mutta kelloon vilkuileminen ei ole oikein paras mahdollinen vihje.

Valitettavasti se aika usein on niin,että se kelloon vilkuilu on se viimeinen keino,jos ei tajua jo muista vihjeistä.Vaikka kuinka nätisti sanoisi,niin se ei välttämättä mene perille.Miten voi tulla yllätyksenä että lauantaisin kaupat menee kiinni klo 18?

Just kun joku kirjoitti että kunnon asiakaspalvelua ei nykypäivänä saa, tässä se todistetaan. Pitäisi panna as.palvelijat provisiopalkalle niin alkaisi ruveta myyntityö kelpaamaan.

Meillä ainakin palvellaan asiakkaat aina loppuun asti ja vieraan palveluksessa olen.

Eipä tarvinnut tilata netistä. Vaihdoin vain toiseen liikkeeseen samalla paikkakunnalla ja sain asiani hoidettua. :kieh:

Oih, hienoa, nythän kaikki on sitte tyytyväisiä! Mutta vastaisuuden varalle, mene hiukan itseesi, ok =)

Alkuperäinen kirjoittaja piituli:

Just kun joku kirjoitti että kunnon asiakaspalvelua ei nykypäivänä saa, tässä se todistetaan. Pitäisi panna as.palvelijat provisiopalkalle niin alkaisi ruveta myyntityö kelpaamaan.

Meillä ainakin palvellaan asiakkaat aina loppuun asti ja vieraan palveluksessa olen.

OOkkei, eli et siis voi suunnitella omaa elämääsi töiden jälkeen niin kuin haluat, voihan olla että pääset vasta tuntien päästä sulkemisajan jälkeen kotiin...

Alkuperäinen kirjoittaja piituli:

OOkkei, eli et siis voi suunnitella omaa elämääsi töiden jälkeen niin kuin haluat, voihan olla että pääset vasta tuntien päästä sulkemisajan jälkeen kotiin...

No eiköhän tuo ole vähän liioittelua, et TUNTIEN jälkeen pääsee kotiin? Mielestäni asiakkaalle voi sanoa, että liike on menossa kiinni, jos asiakas ei sitä itse syystä tai toisesta huomaa. Se miten sen sanoo, kertoo asiakaspalvelun laadusta. Jos myyjä on ystävällinen ja pahoittelee, että nyt pitäisi laittaa ovet kiinni ja toivottaa tervetulleeksi uudestaan vaikka seuraavana päivänä, se on ystävällistä palvelua. Jos myyjä taas on koko asiakaspalvelutapahtuman ajan vittuuntuneen näköinen ja vilkuilee kelloaan ja on kaikin puolin tympeä, niin se on huonoa palvelua. Molemmissa sama lopputulos eli asiakas poistuu liikkeestä. Jälkimmäisessä vaihtoehtossa pysyvästi ja ekassa vaihtoehdossa todennäköisesti tulee uudelleen paremmalla ajalla.

Me ei olla saatu sovittaa Vantaan Lastentarvikkeessa ja Vantaan A&T Lastenturvassa isuimia omaan autoon. Perustelivat kieltoa sillä kun siellä liikkeissä on yksi kappale auton istuimia joihin voi ostettavaa istuinta sovittaa :headwall: Ihan kun siinä selviäisi että sopiiko istuin siihen autoon mihin sitä ollaan ostamassa :headwall: :/

Alkuperäinen kirjoittaja N-U-P-P-U:
Mutta ei nuin palvele varmastikkaan kaikki Suomen lastentarvikkeet? Niin ja ikävää tuollainen palvelu :kieh:

No toivottavasti ei palvele muut yhtä huonosti. Turussa olen tätä huonoa palvelua saanut ja muualla en ole asioinut. Mutta väkisin tulee negatiivinen mielikuva kaikista liikkeistä ja voipi olla, että vieraalla paikkakunnallakaan en ekana menisi Lastentarvikkeeseen, jos olisi vaihtoehtoja tarjolla.

Menimme liikeeseen n puoli tuntia ennen sulkemisaikaa, koska emme kertakaikkiaan ehtineet ennen. Ikävää se on, jos ylitöitä joutuu tekemään, mutta asiakaspalvelutyössä on aina se riski olemassa.

samaa tyyliä pidetään myös oulun lastentarvikkeessa! Onkohan tuolla ketjulla joku koulutusteema, jossa korostetaan mahdollisimman tympeää asiakaspalvelua???

Alkuperäinen kirjoittaja älä:
Pienet yksityisyritykset ovat eri asioita, joissa kaikki myyty tulee suoraan yrittäjälle (=myyjälle), mutta ketjuissa, joissa myyjät ovat vain töissä, ei maksella palkkaa myyjälle liikkeen aukioloaikojem ulkopuolella.

Kyllä vaan mulle on maksettu yliajastakin ja ihan Keskon ketjuun kuuluvassa kaupassa. 15 min jos menee yli, siitä ei makseta koska joka minuuttia ei muutenkaan lasketa mutta jos menee esim. 25 min niin siitä saa 30 min ylityötä merkata.

Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa:
Me ei olla saatu sovittaa Vantaan Lastentarvikkeessa ja Vantaan A&T Lastenturvassa isuimia omaan autoon. Perustelivat kieltoa sillä kun siellä liikkeissä on yksi kappale auton istuimia joihin voi ostettavaa istuinta sovittaa :headwall: Ihan kun siinä selviäisi että sopiiko istuin siihen autoon mihin sitä ollaan ostamassa :headwall: :/

Ei oo totta! Eihän se penkki välttämättä ole mitenkään samanlainen kuin ostajan autossa. Ja sitähän aina korostetaan, et pitää siihen autoon sovittaa, mihin ollaan ostamassa.

Olenkohan ihan hullu, kun palvelin asiakkaita ex-työpaikassa melkein joka päivä ja etenkin joka lauantai 15-25 min yli sulkemisajan. Palkka oli tosi huono ja ylitöistä ei maksettu. Vihjeeksi ehkä kilistelin kassaa ja raahasin ulkomainoskyltin sisään, mutta äärimmäisen harvoin kukaan sitä rekisteröi. Olihan se tosi-tosi-tosi ÄRSYTTÄVÄÄ, mutta en sitä asiakkaille näyttänyt, vaikka suuri osa kaiken lisäksi oli "kunhan kattelen" porukkaa...

Ei oo totta! Eihän se penkki välttämättä ole mitenkään samanlainen kuin ostajan autossa. Ja sitähän aina korostetaan, et pitää siihen autoon sovittaa, mihin ollaan ostamassa.

Meille se istuimen sovittaminen omaan autoon olisi ollut vielä tärkeää ja perusteltua kun pitää mahtua 3 istuinta takapenkille, eli mikä tahansa istuin ei käy. :/

Mulla ei ole kyllä valittamista Oulun lastentarvikkeesta. Aina olen saanut ihan hyvää palvelua. Tosin ostin sieltä ne emmaljungat, että en tiedä miten olisi käynyt, jos olisinkin alkanut katsella muita merkkejä. Minusta on huonoa palvelua, jos niuhottaa siitä sulkemisajasta minuutin tarkkuudella.
Täällä meidä tuppukylällä on yks tavaratalo, jossa ei oo kyllä oikein hyvää palvelua. Kerran olin kassalla, kun kello oli pari minuuttia yli sulkemisajan, niin yks työntekijä vilkuili vuorotellen minua ja kelloa. Minusta aika törkeää. Eri asia, jos olisin ollut vielä hyllyjen välissä katselemassa tavaroita. Boikotoisin sen liikkeen, jos täällä olisi vaihtoehtoja.

Meille se istuimen sovittaminen omaan autoon olisi ollut vielä tärkeää ja perusteltua kun pitää mahtua 3 istuinta takapenkille, eli mikä tahansa istuin ei käy. :/

Eikö oikeasti saanut sovittaa omaan autoon? On Oulussakin yhdessä liikkeessä ainakin malli autonpenkki sisällä mutta käsittääkseni ihan sen takia, että voi siinä näyttää, miten se kiinnitetään ja asiakas saa kyllä käydä sovittamassa omaankin autoon mutta eipähän ainakaan tarvi myyjän tulla neuvomaan, miten se laitetaan.

Yhteistyössä