Näin palvelee Lastentarvike

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jatkossa taidan ostaa muualta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja N-U-P-P-U:
Mutta ei nuin palvele varmastikkaan kaikki Suomen lastentarvikkeet? Niin ja ikävää tuollainen palvelu :kieh:

No toivottavasti ei palvele muut yhtä huonosti. Turussa olen tätä huonoa palvelua saanut ja muualla en ole asioinut. Mutta väkisin tulee negatiivinen mielikuva kaikista liikkeistä ja voipi olla, että vieraalla paikkakunnallakaan en ekana menisi Lastentarvikkeeseen, jos olisi vaihtoehtoja tarjolla.

Menimme liikeeseen n puoli tuntia ennen sulkemisaikaa, koska emme kertakaikkiaan ehtineet ennen. Ikävää se on, jos ylitöitä joutuu tekemään, mutta asiakaspalvelutyössä on aina se riski olemassa.

En mä kylläkään odota, että liikettä pidetään auki yli normaaliajan minun takiani. Jos aikaavieville ostoksille lähden, menen sinne sen verran ajoissa, että ehdin varmasti hoitaa asiani enne liikken sulkeiutumista. Tuskin tässäkään oli kyse yksittäisen myyjän kiireestä, vaan siitä, että liike suljetaan!

no niin tulipas kirjoitusvirheitä, pahoittelen

Mutta ei nuin palvele varmastikkaan kaikki Suomen lastentarvikkeet? Niin ja ikävää tuollainen palvelu :kieh:

No toivottavasti ei palvele muut yhtä huonosti. Turussa olen tätä huonoa palvelua saanut ja muualla en ole asioinut. Mutta väkisin tulee negatiivinen mielikuva kaikista liikkeistä ja voipi olla, että vieraalla paikkakunnallakaan en ekana menisi Lastentarvikkeeseen, jos olisi vaihtoehtoja tarjolla.

Menimme liikeeseen n puoli tuntia ennen sulkemisaikaa, koska emme kertakaikkiaan ehtineet ennen. Ikävää se on, jos ylitöitä joutuu tekemään, mutta asiakaspalvelutyössä on aina se riski olemassa.

En mä kylläkään odota, että liikettä pidetään auki yli normaaliajan minun takiani. Jos aikaavieville ostoksille lähden, menen sinne sen verran ajoissa, että ehdin varmasti hoitaa asiani enne liikken sulkeiutumista. Tuskin tässäkään oli kyse yksittäisen myyjän kiireestä, vaan siitä, että liike suljetaan!

Eiköhän puolessa tunnissa ehdi turvaistuimen sovittaa autoon ja tehdä siitä kaupat?

Kumma kun muissa liikkeissä palvellaan loppuun saakka, vaikka kello olisi minuutin yli liikeen sulkemisajan. Jos myyjä olisi pahoitellut, että tänään ei enää ehdi ja pyytänyt tulemaan uudestaan, niin sen vielä olisi voinut hyväksyä. Mutta nyt tuli sellainen vaikutelma, että häipykää mahdollisimman äkkiä, joten vein tänään melkein 400 eur kilpailevaan liikkeeseen. Ilmeisesti Lastentarvike ei halua mun rahojani.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ymmärrän, että myyjällä on tietyt työajat ja että hän haluaa ajoissa kotiin. Itsekin olen asiakaspalvelutyössä, enkä todellakaan voi sanoa asiakkaalle, että häivy, mä lähden nyt kotiin, koska työaika päättyi juuri nyt.

Tää vähän särähti... Ylitöissäkö myyjän olisi pitänyt olla teitin takia?

Missään muussa liikkeessä ei ole koskaan sanottu, että häipykää asiakkaat, mun työaika loppuu nyt. Itsekin olen asiakaspalvelussa ja kiroan jos joutuu viime hetkellä palvelemaan vielä, vaikka kotiin tekisi jo mieli. Mutta ei sitä vitutusta asiakkaalle näytetä, minä ainakin yritän olla näyttämättä.

No jos kerran ite oot asiakaspalvelussa niin sitä suuremmalla syyllä sun pitäs tajuta raahata persees kaupasta ulos jos kauppa menee kiinni! Tai jos myyjällä loppuu työaika ja kauppa vielä aukli voisi han sanoa nätisti että kollega palvelee teitä tästä eteenpäin, kiitos ja näkemiin.

Samanlaisia kokemuksia: Rovaniemen lastentarvike on ihan samaa sarjaa, joka kerta huonoa
palvelua tai ei palvelua lainkaan. Omia kavereita/tuttuja näkyy joka kerta roikkuvan nurkissa ja niiden kanssa kuiskitaan ja keskustellaan niin että asiakkaat tuntee olevansa vain vaivaksi.
Lyhyitä ja tylyjä vastauksia. Ja on alueen ainut mahdollinen tarvikeliike hankkia vaunuja,istuimia yms. Huonojen kokemuksien takia ostimme esim.vaunut Seinäjoen lastentarvikkeesta jossa on erinomainen palvelu ja ystävällinen, asiansa osaava henkilökunta. Nyttemmin olemme ajaneet haaparantaan tai ouluun jos on jotain tarvittu. Boikotoin Rovaniemen liikettä...

Ikävää, että AP on saanut huonoa palvelua, mutta en nyt yleistäisi yhden huonon kokemuksen perusteella kaikkia Lastentarvike OY:n liikkeitä. Itse olen Tampereen Lastentarvikkeesta ostanut useammat yhdistelmät/rattaat ja istuimet ym ja täyden kympin palvelua saanut joka kerta! Siellä käyn näillä ostoksilla tarvittaessa myös jatkossa =)

Alkuperäinen kirjoittaja .....:
en ainakaan palvele työssäni ketään kun työaikani on loppunut.

No mitä sä teet jos työika loppuu just silloin kun sulla on jonkun asiakkaan kanssa juttu vielä kesken? Heität ovesta pihalle vai? Voit olla varma, että tämän jälkeen se on entinen asiakas ja vie rahansa muualle. Ja huonoa palvelua saatuaan kertoo siitä kaikille tutuilleen ja sen takia joku muukin potentiaalinen asiakas on menetetty.

Asiat kun voi hoitaa niin monella tapaa ja aika tollo on asiakaskin jos ei tajuu häipyy kun putiikki menee kiinni

Alkuperäinen kirjoittaja v2:

Eiköhän puolessa tunnissa ehdi turvaistuimen sovittaa autoon ja tehdä siitä kaupat?

ei välttämättä. Menee siinä aikaa yllättävän paljon, jos alat useita istuimia sovitella ja miettimään. Ja täytyyhän myyjän ne istuimet kaivaa esillekin jostain ja roudata ulos.

Ymmärrän, että myyjällä on tietyt työajat ja että hän haluaa ajoissa kotiin. Itsekin olen asiakaspalvelutyössä, enkä todellakaan voi sanoa asiakkaalle, että häivy, mä lähden nyt kotiin, koska työaika päättyi juuri nyt.

Missään muussa liikkeessä ei ole koskaan sanottu, että häipykää asiakkaat, mun työaika loppuu nyt. Itsekin olen asiakaspalvelussa ja kiroan jos joutuu viime hetkellä palvelemaan vielä, vaikka kotiin tekisi jo mieli. Mutta ei sitä vitutusta asiakkaalle näytetä, minä ainakin yritän olla näyttämättä.

No jos kerran ite oot asiakaspalvelussa niin sitä suuremmalla syyllä sun pitäs tajuta raahata persees kaupasta ulos jos kauppa menee kiinni! Tai jos myyjällä loppuu työaika ja kauppa vielä aukli voisi han sanoa nätisti että kollega palvelee teitä tästä eteenpäin, kiitos ja näkemiin.

Joo, raahasinkin, enkä usko, että myyjä minun takiani oli ylitöissä. Muitakin asiakkaita siellä vielä oli minun lisäkseni ja jäivät kun poistuin ovesta ulos. Mutta se jo alkoi ärsyttää, kun kello oli varttia vaille ja kysyimme voiko istuinta sovittaa, niin myyjä vastaa siihen, että hän käy ensi katsomassa takahuoneessa mitä kello on. Ja meitä ei palveltu heti kun liikkeseen menimme, joten mitä merkitystä sillä on kuinka ajoissa sinne menimme.

Voi sanoa ystävällisesti että suljemme. Meillä ei ole kellokorttia ja yhtään enempää palkkaa ei tule vaikka asiakas ostaisi monella sataa. Ja kotona odottaa oma perhe ja lapsi jonka nähnyt aamulla viimeksi ja joka kohta kun tulen kotiin menee nukkumaan..Tuskin teiän häipyä käskettiin häipyä??

Komen paikkakunnan Lastentarvikkeesta olen saanut huonoa palvelua jos ylipäätään palvelua ollenkaan. Mikkelissä kukaan ei tullut palvelemaan ollenkaan ja Oulussa ja Rovaniemellä olisi haluttu myydä vain Emmaljungaa ja Maxi-Cosia. Olisin ollut kiinnostunut Hercules- merkkisistä rattaista mutta myyjä ei niitä suositellut perustelunaan että kyllähän laadusta saa aina maksaa, vaikka eipä näistäkään kyllä valituksia ole tullut, mutta kyllä hän suosittelisi noita emmaljungia.

Alkuperäinen kirjoittaja rrrr:
Eihän se voi päästää teitä istuimen kanssa ulos tai jättää toisia asiakkaita taas yksinään liikkeeseen jos ei ole toista myyjää!

No niinpä. Eivät halua myydä istuimia. Eivät halua tehdä kauppoja.

Alkuperäinen kirjoittaja rrrr:
Eihän se voi päästää teitä istuimen kanssa ulos tai jättää toisia asiakkaita taas yksinään liikkeeseen jos ei ole toista myyjää!

Kyllä vaan Tampereella näin tehdään, ellei asiakas pyydä erityisesti apua. Ainakin meille iskettiin vain kokeilukappaleet käteen muistaakseni...

No mitä sä teet jos työika loppuu just silloin kun sulla on jonkun asiakkaan kanssa juttu vielä kesken? Heität ovesta pihalle vai? Voit olla varma, että tämän jälkeen se on entinen asiakas ja vie rahansa muualle. Ja huonoa palvelua saatuaan kertoo siitä kaikille tutuilleen ja sen takia joku muukin potentiaalinen asiakas on menetetty.

Asiat kun voi hoitaa niin monella tapaa ja aika tollo on asiakaskin jos ei tajuu häipyy kun putiikki menee kiinni

Aina ei ole mahdollisuutta asioida jossain liikkeessä keskellä päivää. Asiakkaalla voi olla sellainen työaika, että pakko mennä ostoksille vasta illalla. Kukaan ei varmasti tarkoituksella mene viittä minuuttia ennen sulkemisaikaa ihan vain ilkeilläkseen myyjälle. Ja entä sitten kun palvelua joutuu odottamaan ja kello käy ja sulkemisaika lähestyy? Onko silloin parempi poistua ostamatta mitään? Ilmeisesti on.

Joo, raahasinkin, enkä usko, että myyjä minun takiani oli ylitöissä. Muitakin asiakkaita siellä vielä oli minun lisäkseni ja jäivät kun poistuin ovesta ulos. Mutta se jo alkoi ärsyttää, kun kello oli varttia vaille ja kysyimme voiko istuinta sovittaa, niin myyjä vastaa siihen, että hän käy ensi katsomassa takahuoneessa mitä kello on. Ja meitä ei palveltu heti kun liikkeseen menimme, joten mitä merkitystä sillä on kuinka ajoissa sinne menimme.

eli varttia vaille sulkemisaikaa olisit halunnut alkaa sovittamaan turvaistuimia.... ja kiukustuit kun annettiin lupa sovittaa vain yhtä? Jospa ne muut asiakkaat olivat ostoksensa tehneet ja olivat kassalle menossa. Te vasta aloitte miettiä ostanko/enkö?

Ja miksi palloilitte vartin ympäri kauppaa. Kun tiesitte että sulkemisaika on käsillä, olisitte menneet heti kassalle ja pyytäneet palvelua. Monesti myyjät eivät tule tyrkyttämään palveluitaan, kun siitäkin asiakkaat kiukustuu: minä vain katselen!

Kohteliasta olisi asiakkaaltakin mennä tosiaan(en ole ketjua kokonaan lukenut) ajoista sinne sovittelemaan.Toisaalta taas itse päivät asiakaspalvelua tekevänä,en koskaan kiirehtisi asiakkaita ellei kyse ole piiiitkästä ajasta.

Esim.kun kuopus oli vielä tarhassa,laitoin liikkeen kiinni puoli viisi,tarha meni viideltä kiinni niin kerran jouduin asiakkaalle sanoman että anteeksi,mutta mun täytyy sulkea ihan just kun tarha menee kiinni:)

Joo onhan näitä kaikenlaisia viimetipan asiakkaita. Onko sitten se lastentarvikkeen myyjä syyllinen siihen, että ette ehdi aiemmin kauppaan? Kyllä ne maitokaupasta, autokaupasta ja jopa rautatieasemaltakin ulos ajaa sulkemisajan jälkeen. Yksi syy voi olla se, että hälyytykset menee automaattisesti päälle ja pakkohan se porukka on heivata pihalle. Itse olen saanut muualla asiantuntevaa palvelua, paitsi eräässä Kampissa sijaitsevasta äitiysvaateliikkeestä. Siellä ei ainakaan ensisynnyttäjää osattu neuvoa oikeankokoisissa vaatteissa ja tukivöissä.

Jäi se mersukin sitten ostamatta, kun ne heivas mut pihalle yks lauantai :laugh:

Luultavasti myyjilläkin on elämä työn ulkopuolella. Minua taas ärsyttää ihmiset, jotka kitisevät "turhasta". Ja ainahan voi ja kannattaa laittaa palautetta liikkeelle, josko he voisivat laajentaa asiakaspalveluaan sen perusteella.

Oon itse ollut töissä/olen töissä paikassa missä luukku vaikka avataan uudelleen, jos se on jo kiinni ja asiakas tulee oveen kolkuttelee. Lienee siis ero onko kyseessä ison kaupan ketju vaiko pieni yrittäjä joka haluaa kaiken minkä saa niin omaan taskuunsa.
Näin on.

Aina ei ole mahdollisuutta asioida jossain liikkeessä keskellä päivää. Asiakkaalla voi olla sellainen työaika, että pakko mennä ostoksille vasta illalla. Kukaan ei varmasti tarkoituksella mene viittä minuuttia ennen sulkemisaikaa ihan vain ilkeilläkseen myyjälle. Ja entä sitten kun palvelua joutuu odottamaan ja kello käy ja sulkemisaika lähestyy? Onko silloin parempi poistua ostamatta mitään? Ilmeisesti on.

Olen itsekin töissä, mies vuorotyössä, mutta aina on löytynyt aikaa ostoksille muutenkin kuin puolituntia ennen sulkemista.

eli varttia vaille sulkemisaikaa olisit halunnut alkaa sovittamaan turvaistuimia.... ja kiukustuit kun annettiin lupa sovittaa vain yhtä? Jospa ne muut asiakkaat olivat ostoksensa tehneet ja olivat kassalle menossa. Te vasta aloitte miettiä ostanko/enkö?

Ja miksi palloilitte vartin ympäri kauppaa. Kun tiesitte että sulkemisaika on käsillä, olisitte menneet heti kassalle ja pyytäneet palvelua. Monesti myyjät eivät tule tyrkyttämään palveluitaan, kun siitäkin asiakkaat kiukustuu: minä vain katselen!

Yhtään myyjää ei ollut vapaana, joten paha mennä pyytämään keneltäkään apua. En sanonut myyjälle, että haluamme sovittaa kaikkia mahdollisia istuimia. Löysimme yhden sopivan, mitä halusimme sovittaa, mutta myyjä lähti katsomaan kelloa takahuoneeseen. Siinä ajassa olisi jo kävellyt ulos ja iskenyt sen penkin autoon kiinni. En missään vaiheessa olettanut, että voisimme samalla kertaa sovittaa useampia istuimia, koska kello oli jo niin paljon. Mutta myyjän asenne ärsytti. Kun istuin oli sovitettu ja huonoksi todettu, et todellakaan ehdottanut, että haes lisää malleja sisältä. Olin tietoinen, että liike menee kiinni ja sanoinkin, että täytyy joku kerta uudestaan sovittaa jotain muuta. Ajattelin hiljaa mielessäni, että lauantaina ehtisin jo aamupäivällä, mutta myyjä kertoi itse tässä vaiheessa, että heillä voi sovittaa istuimia vain arkipäivänä. Tarvitsemme istuimet jo ensi viikolla ja sen työaikoihin sopivan arkipäivän löytäminen olisi ollut hankalaa, joten tänään menimme toiseen liikkeeseen, mistä sai palvelua.

Toisaalta ymmärrän myyjää.Tiedän miltä tuntuu kun asiakkaat tulevat 5 minsaa ennen sulkemisaikaa shoppailemaan...ja sit kun vihjaat hienovaraisesti:"anteeksi mutta suljemme kohta" niin asiakas toteaa:" mä katson vielä hetken,sovitan vielä näitä" tai alkaa vaihtamaan tai vekslaamaan kassalla.Silloin #ituttaa ja rankasti.Tulee sellainen olo,että eikö meillä myyjillä ole lainkaan työaikoja.Jos liike menee klo 18 kiinni niin silloin se menee kiinni.Piste.

Mä en muuten ymmärrä,miksi tuollaisia ostoksia lähdetään tekemään 15 min ennen sulkemisaikaa.

meillä oli ekat vaunut sieltä ostetut ja kun ne hajosi vietiin tietty takas myyjä pyysi jonku korjaajan paikalle joka tuumasi ettei nää on roskis kamaa no vaunut oli saatava joten kateltiin uusia ja samaan aikaa tämä samainen myyjä yritti myydä niistä meilän romuista vaunuista renkaita toiselle asiakkaalle. Menin siihen kassalle ja otin se pussin ja ilmoitin että nämä on kyllä meidän myyjä ihmetteli mitä minä niillä teen sanoin vaan ettei ole harmainta aavistustakaan, mutta et sinäkän näitä myy.....
Myin ne sitten itse huuto.netissä.

Yhteistyössä