Näenkö enää koskaan rahojani?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja köyhimys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Mia:
Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Alkuperäinen kirjoittaja Jaana:
Minusta täysin vuokranantajan syy ja vahinko jos on antanut väärän tilinumeron. Kyllä pankki saa periä niitä rahoja ja niitä voi periä vaikka oikeusteitse ja ko. henkilö kyllä joutuu ne palauttamaan.

Pankki ei saa perittyä summaa jos annettu väärä numero eli ei pankin moka,siis jos tilinomistaja ei siihen suostu.
Pankista sitten tiedot ja perintään tuo raha.tai voihan sitä ensin itse kysellä.

Minulla oli samanlainen tilanne mutta toisinpäin. Kysyin pankista, mitä tapahtuu jos en suostuisi palauttamaan (ihan mielenkiinnosta), sanoivat että hakevat oikeuden kautta ja yleensä näissä joutuu aina rahat palauttamaan.

Ja mulle sitten juuri päinvastoin.
Ja tuosta käytännöstä luin muistaakseni Taloustaito lehdestä,että tilinomistajan ei pankin pyynnöstä ole pakko antaa ottaa tililtään takaisin.
Se onkin eri juttu miten jatkossa hoituu,muttei vapaaehtoisesti tarvitse.

asutko sä jo siellä asunnossa? onko sulla jo avaimet? toivottavasti asia selkiintyy. sanot vuokraisännälle, että jos pitää asiasta riidellä, niin lakimiehet on siinä hyviä. sinulla on hänen allekirjoittama vuokrasopimus, jossa hän on antanut tilinumeronsa ja sulla on kuitti, että sinne tilille vuokra meni. ei mitään epäselvää.

Alkuperäinen kirjoittaja Mia:
Minusta täysin vuokranantajan syy ja vahinko jos on antanut väärän tilinumeron. Kyllä pankki saa periä niitä rahoja ja niitä voi periä vaikka oikeusteitse ja ko. henkilö kyllä joutuu ne palauttamaan.

Pankki ei saa perittyä summaa jos annettu väärä numero eli ei pankin moka,siis jos tilinomistaja ei siihen suostu.
Pankista sitten tiedot ja perintään tuo raha.tai voihan sitä ensin itse kysellä.

Minulla oli samanlainen tilanne mutta toisinpäin. Kysyin pankista, mitä tapahtuu jos en suostuisi palauttamaan (ihan mielenkiinnosta), sanoivat että hakevat oikeuden kautta ja yleensä näissä joutuu aina rahat palauttamaan.

Ja mulle sitten juuri päinvastoin.
Ja tuosta käytännöstä luin muistaakseni Taloustaito lehdestä,että tilinomistajan ei pankin pyynnöstä ole pakko antaa ottaa tililtään takaisin.
Se onkin eri juttu miten jatkossa hoituu,muttei vapaaehtoisesti tarvitse.

ja mulla kävi niin, että tili joka on lapsuuden asuinkunnassa on mulla täysin unohtunut. kerran vuodessa tulee paperinen tiliote, kun siellä on muutama euro. niin, sit sinne oli laitettu kesäkuussa jonkin seuran jäsenmaksu. mä itse soitin pankkiin ja aikoivat selvitellä asiaa. niin sekin raha hävis tililtäni.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Vuokranantaja ei myönnä antaneensa väärää tilinumeroa. Kuitenkin tämä väärä nro on vuokrasopimuksessa. En missään nimessä aio antaa periksi, enkä maksaa vuokraa toistamiseen.

Kyllä ottaa päähän, uusi, ihana asunto, ja heti tällainen sotku!:-(

Ota yhteyttä vuokralaisten keskusliittoon !Mistä tuon tietää vaikka huijari olisi vuokranantajasi.Sinullahan on todisteet paperilla tilinumerosta!

Toihan on suoraan vuokran antajan vika ja jos se meinaa sen perintään sinulla on näyttää vuokrasopimus ja tilinumero siitä,se on sen vuokranantajan velvollisuus kattoa että on tietonsa oikein pistänyt ennekuin nimensä alle heittää..eli sun vikas ei ole elä anna periksi mitenkään!ja nyt on muutenkin tullu pintaan noita vuokrankusettajia jotka koittaa lisää vuokraa tai takuuvuokria periä ihan muihin juttuihin kun asuntoon eli kandee olla pois muuttaessa ja sisään muuttaessa TODELLA TARKKA!

[/quote]

ja mulla kävi niin, että tili joka on lapsuuden asuinkunnassa on mulla täysin unohtunut. kerran vuodessa tulee paperinen tiliote, kun siellä on muutama euro. niin, sit sinne oli laitettu kesäkuussa jonkin seuran jäsenmaksu. mä itse soitin pankkiin ja aikoivat selvitellä asiaa. niin sekin raha hävis tililtäni.[/quote]

Mutta sinähän olet sen ilmoittanut ja antanut luvan ottaa silloin.

ja mulla kävi niin, että tili joka on lapsuuden asuinkunnassa on mulla täysin unohtunut. kerran vuodessa tulee paperinen tiliote, kun siellä on muutama euro. niin, sit sinne oli laitettu kesäkuussa jonkin seuran jäsenmaksu. mä itse soitin pankkiin ja aikoivat selvitellä asiaa. niin sekin raha hävis tililtäni.[/quote]

Mutta sinähän olet sen ilmoittanut ja antanut luvan ottaa silloin.

[/quote]

niii ei siinä mittään. kun ei itsellä tulis mieleenkään pitää vääryydellä tullutta rahaa. kerran työnantaja maksoi laskunsa mun tilille. mä siitä kyselemään, että ootko maksanut liikaa? ei voinut myöntää, kyseli että jos oot voittanut lotossa. tämä taas tapahtui siihen aikaan, kun ei vielä verkkopankkeja ollut. :D toki sit parin puhelinsoiton jälkeen myönsi virheensä.

Alkuperäinen kirjoittaja Rahat takas tai ammun:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tulet saamaan ne rahat takaisin, on rikos nostaa tililtä rahoja, jotka ei ole itselleen osoitettu. Joten ei hätää.

Täysin totta!

Milläs sää sen todistat että ne on sinne väärin laitettu tavallaan..tai mistä sä tiedät milloin on tullut väärää rahaa?
odotat esim velkaa kaverilta ja nostat automaatista sen suuremin miettiämättä,..

Alkuperäinen kirjoittaja tuota:
asutko sä jo siellä asunnossa? onko sulla jo avaimet? toivottavasti asia selkiintyy. sanot vuokraisännälle, että jos pitää asiasta riidellä, niin lakimiehet on siinä hyviä. sinulla on hänen allekirjoittama vuokrasopimus, jossa hän on antanut tilinumeronsa ja sulla on kuitti, että sinne tilille vuokra meni. ei mitään epäselvää.

Asun. Totta, olen aika vahvoilla, koska minulla on vuokrasopimus jossa on tämä väärä tilinumero. Numero on ihan selvä, vaikka se on kynällä kirjoitettu. Silti vuokranantaja rupesi hankalaksi ja väittää ettei ole kirjoittanut väärin, vaan minä olen katsonut numeron väärin..:-(

Alkuperäinen kirjoittaja Battimanni:
Alkuperäinen kirjoittaja Rahat takas tai ammun:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tulet saamaan ne rahat takaisin, on rikos nostaa tililtä rahoja, jotka ei ole itselleen osoitettu. Joten ei hätää.

Täysin totta!

Milläs sää sen todistat että ne on sinne väärin laitettu tavallaan..tai mistä sä tiedät milloin on tullut väärää rahaa?
odotat esim velkaa kaverilta ja nostat automaatista sen suuremin miettiämättä,..

Jos maksaa tiettarilla tai maksumaatilla, niin siihen kirjotetaan saajan nimi. Sillä.

Alkuperäinen kirjoittaja Platina:
Tuo on sekä vuokranantajan syy, että inhimillinen virhe.
Poliisin kautta saat väärältä tyypiltä rahat takasin ja vuokranantaja voi omasta mokastaan johtuen odottaa vuokrarahojaan!

Niin, et TIETENKÄÄN maksa uudestaan tän kuun vuokraa! Näethän tiliotteesta tai pankista, mille tilille rahat maksoit, ja voit tarkistaa vuokrasopimuksestasi onko sama jonka vuokranantaja antoi -vai miten sovitte maksusta?

Alkuperäinen kirjoittaja tuota:

Asun. Totta, olen aika vahvoilla, koska minulla on vuokrasopimus jossa on tämä väärä tilinumero. Numero on ihan selvä, vaikka se on kynällä kirjoitettu. Silti vuokranantaja rupesi hankalaksi ja väittää ettei ole kirjoittanut väärin, vaan minä olen katsonut numeron väärin..:-(

No meet ensinkin pankkiin näyttämään sitä paperia heti huomenna että oliko varmasti sama tili jolle rahat maksoit, laita ylös henkilön nimi jonka kanssa asian tarkastit. Ja sit kerrot v.antajalle että asia todellakin oli hänen mokansa. Viet vaikka poliisille jos se siitä vielä yrittää kiristää. Ja pidät huolen että se paperi pysyy sulla tallella ettei kukaan saa muutettua sitä!

Alkuperäinen kirjoittaja nappi:
[quote="ap tämä väärä nro on vuokrasopimuksessa.

Tämän sopimuksen pidät tallessa ja vetoat siihen! Älä turhaan tunne huonoa omatuntoa tai sääliä vuokranantajaa kohtaan. Vika ei ole sinun vaan hänen. Hän perii rahoja jos ne haluaa. Sinä maksoit kuten sovittu ja thats it.

[/quote]

Mä en tiiä keneen pitäisi olla yhteydessä, soita vaikka poliisin numeroon ( ei hätä- ) ja kysy neuvoa, ehkä joku ilmainen lakimies osaisi neuvoa.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja Platina:
Tuo on sekä vuokranantajan syy, että inhimillinen virhe.
Poliisin kautta saat väärältä tyypiltä rahat takasin ja vuokranantaja voi omasta mokastaan johtuen odottaa vuokrarahojaan!

Niin, et TIETENKÄÄN maksa uudestaan tän kuun vuokraa! Näethän tiliotteesta tai pankista, mille tilille rahat maksoit, ja voit tarkistaa vuokrasopimuksestasi onko sama jonka vuokranantaja antoi -vai miten sovitte maksusta?

Niinkuin tuossa jo kirjoitinkin, niin vuokranantaja väittää että katsoin numeron väärin, vaikka laitoin täysin saman numeron kuin vuokrasopimuksessa. Maksaessani laitoin vuokranantajan nimen, ja tämän väärän numeron, jossa tosiaan oli vain yhden numeron heitto, tyyliin 5 olisikin muuttunut nroksi 9.

Minun, ja monen muun mielestä sopimuksessa tämä nro on 9. Mutta vuokranantaja ei sitä myönnä, vaan väittää että virhe on minun, ja että minun pitää maksaa vuokra kaikesta huolimatta uudelleen.

Minun, ja monen muun mielestä sopimuksessa tämä nro on 9. Mutta vuokranantaja ei sitä myönnä, vaan väittää että virhe on minun, ja että minun pitää maksaa vuokra kaikesta huolimatta uudelleen.

Onko sitä samaa numeroa toisessa kohtaa sopimusta/tilinumeroa? Sillä tavalla ainakin voi todistaa että on todella kirjoitusvirhe eikä tulkintavirhe. Ja jos näin on, todellakin sopimuksen töhertänyt on vastuussa

Alkuperäinen kirjoittaja Develly:
Eikö tuo nyt menen kuitenkin vuokranantajan piikkiin?? :o :o :o
Jos sinulla on todiste siitä, että hän on antanut väärän numeron ja että olet todella maksanut rahat tuolle hänen antamalleen tilille :o :o :o :o
minusta vuokranantajalla ei ole todellakaan oikeutta periä sinulta enää summaa uudestaan. itsehänon väärän numeron antanut

Alkuperäinen kirjoittaja näin:

Onko sitä samaa numeroa toisessa kohtaa sopimusta/tilinumeroa? Sillä tavalla ainakin voi todistaa että on todella kirjoitusvirhe eikä tulkintavirhe. Ja jos näin on, todellakin sopimuksen töhertänyt on vastuussa

Ei ole kuin yksi ysi tilinumerossa, eikä se tilinro ole kuin kerran sopimuksessa.

Yhteistyössä