Alkuperäinen kirjoittaja bellaa:
Alkuperäinen kirjoittaja huomio:
koska mitä isompi talo sen kalliimpi se on ylläpitää (remontit luonnollisesti on kalliimpia) jne. Kun teillä ei nyt ihan oikeasti juhlita tuon palkkanauhan kanssa..
Minä taas olen ajatellut, että kun lapsia on niin niiden kanssa on mukava myös puuhata, harrastaa ja matkustaa. Se onko lapsella 12 ja 20 neliön huone on minusta sivuseikka, kunhan se + muut elämän huvit pystyy mamma ja pappa maksamaan.
no näin mä kans asian ajattelin että tarkoitit, mutta kommentoin myös tohon lapsiasiaan. (siis asuinmenoista jne.)
Ensinnäkään kun mistään lukaalista ei ole kysymys. Ihan perus kolme makuuhuonetta, keittiö, olohuone-ratkaisu on kyseessä. Ja toiseks, täältäpäin ei tunnu 2005 valmistuneita taloja ainakaan kuntoon nähden halvemmalla löytyvän..
Ei varmaan 2005 valmistuneita, mutta ehkä hieman vanhempia?
Meillä on vähän isommat yhteenlasketut tulot kun teillä, mutta vähän vähemmän lainaa. Kyllähän tuon kokoista lainaa pystyy lyhentämään, mutta en halunnut riskeerata koronnousun kanssa, plus että haluan jäädä lasten kanssa hetkeksi aikaa kotiin, jollon lainan maksu olisi vienyt liikaa hermoja.
Toisaalta ihan hyvä että jänistelin, koska saatiin sillä vatvomisella talo hieman halvemmalla (pyynti 235 000, maksettiin 198 000). Mutta tämähän oli siis ihan tuurista kiinni, en väitä että mitenkään meidän ansiota.
Eli kyllä varmaan selviätte lainasta jos korot ei hirveästi nouse ja jos menet aika nopeasti töihin lasten jälkeen. Mutta on kyllä jo melko kipurajoilla, tai siis ainakin itse ajattelisin niin. Mutta päätös on tottakai teidän. Minusta on hienoa että olette noin tarkkaan tätä miettineet joka kantilta.
Ja kuten joku aiempi sanoi, niitä unelmataloja tulee uusia, vaikka aina sillä sekunnilla tuntuu että se on TÄMÄ, ja mikään muu ei ikinä voi yltää samaan. Meidän ostos oli muistaakseni kolmas ainoa oikea.