n.20-vuotiaat kuumeilijat vol.3

Hyvää huomenta kaikille :)

täälläpä ollut hiljaista jonkin aikaa! No ei sen puoleen, ei ole ollut itsellänikään oikein mitään jaettavaa tässä. Nyt siis tosiaan KP20 ja ovulaatio oletettavasti viikonloppuna ollut ja mennyt. Peittoa heiluteltu reippaasti :) Suuret toiveet raskautumisesta taas, enkä millään jaksaisi odotella kahta viikkoa ennekuin saa taas tietää miten käy :D Onnekseni (?) mulla on luteaalivaihe vain 13 päivää, siispä hiukan vähemmän kuin normaalisti. En osaa sanoa onko sillä sitten vaikutusta raskautumiseen, mutta onpahan lyhyempi aika odotella ovulaation jälkeen tuloksia :D Mutta jos nyt raskautuis, niin sais joululahjaksi vanhemmille ja appivanhemmille jo antaa ensimmäistä ultrakuvaa, laskeskelin että jouluun mennessä kerkeis kertyä jo rv 13. Jos vaan malttais siihen asti pitää salaisuutena :)

No mutta, eipä tältä erää sen kummempia. Toivottavasti täälläkin keskustelu elpyy takaisin :D Vertaistuki on kyllä ihan tarpeen, kun tuntuu ettei sitä lasta tule millään (juu, tiedän että meillä vasta yk3, mutta SILTI! :D). Mulla kyllä koko työyhteisö tsemppaa kovasti (juu, olen hölösuu) ja kaverit kanssa (juu, todella, TODELLA hölösuu), mutta kun ne ei ole samassa tilanteessa JUURI NYT.

Plussaonnea kaikille :)
 
Voi sua, dana88! Tosi kurjaa :/ Mulla oli kanssa toissakierrosta semmonen megahiiva, joka kyllä onneksi parani juuri ennen ovista. Mut ei silloin tosiaan kamalasti tee mieli puuhastella..

Tänne ei mitään uutta. Ens viikonlopulle pitäis menkat tulla, jos ovat tullakseen. Ovis on toki bongattu ja hyödynnetty, mutta eipä se mitään takaa. Eilen alkoi repäisykivut aivastaessa ja yskiessä, tänään ovat kovenneet ja tuntuvat myös liikkuessa. Viime kierroissa tätä ei ole ollut, mutta sitä aiemmissa kyllä. Siis silloin kun ei vielä yritettykään. Mitä lie tarkoittaa sitten :) Ainiin, nyt siis DPO8!
 
Miulla menossa kierron päivä 19? ja kierron pituus 38??? Eli nyt vasta toinen kierto pillereiden lopetuksen jälkeen. Ihan hirveetä on kyllä ollu lopettaa pillerit. Naama kukkii ja mieli muistuttaa tuuliviiriä, mutta eiköhän tää tästä viimestään ku imetys loppuu:D Ja vähän samoja ongelmia kun danalla:( Mutta toivotaan nyt että kuitenkin... viimeks yritettiin 13. päivä että jos vaikka sittenkin ois toi 28 päivän kierto tai ees lähelle. Äh, välillä tuntuu että ressaan liikaa näistä kierron päivien laskemisesta.
 
Täällä ilmoittautuu yksi kuumeilija lisää. Ikää kohta 22 ja esikoinen on yrityksessä, yritys alkanut 12/08. Kierto on heitelly pillereiden lopettamisen jälkeen viime kierron 33 päivästä pisimmillään 48 päivään. Nyt menossa kp 33 ja jännäillään miten käy, plussaa toivotaan kovasti, mutta jos ei sitä niin menkkojan mahdollisimman pian jottei kierto lähde taas venymään.
 
Tervetuloa mukaan Gaianara !
Itse olen 21-vuotias ja yritys meillä on alkanut 1/09. Itsellä onneks kierto on suht.koht. pysynyt aisoissa (23-29pv.) Ovis ilmeisesti oli viikonlopun aikana, muutaman kerran kerettiin sitä hyödyntää :) Sen jälkeen ollut menkkamaista huilintaa alavatsan oikealla puolella.
Mutt kaikille mukavaa talven odotusta ja PALJON PLUSSIA+++++
 
siitä onkin joku aika kun tänne viimeksi kirjottelin.. =) ..no mutta..tuossa 13.10 ois pitäny edellisten menkkojen olla, joten tein tänään raskaustestin JA kaks viivaa tuli. Ite en usko ennen ku teen toisen testin, mutta raskaana oleva kaverinikin sanoi että se olisi selkeä plussa.. :D tosi sekavat tunteet..mies ei meinannu uskoo eikä varmaan vieläkään oo oikeen sisäistäny tätä. luuli et mä vitsailen.. :D saa nähä et missä vaiheessa mä sit ite uskon..vielä en ainakaan. rinnat on kyl tässä jo toista viikkoo kipeet ja on ollu sellanen tulle et menkat alkaa..eilen ja tänä aamuna yökkäilin, mut ajattelin et kuvittelen vaan.. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Katya86:
siitä onkin joku aika kun tänne viimeksi kirjottelin.. =) ..no mutta..tuossa 13.10 ois pitäny edellisten menkkojen olla, joten tein tänään raskaustestin JA kaks viivaa tuli. Ite en usko ennen ku teen toisen testin, mutta raskaana oleva kaverinikin sanoi että se olisi selkeä plussa.. :D tosi sekavat tunteet..mies ei meinannu uskoo eikä varmaan vieläkään oo oikeen sisäistäny tätä. luuli et mä vitsailen.. :D saa nähä et missä vaiheessa mä sit ite uskon..vielä en ainakaan. rinnat on kyl tässä jo toista viikkoo kipeet ja on ollu sellanen tulle et menkat alkaa..eilen ja tänä aamuna yökkäilin, mut ajattelin et kuvittelen vaan.. :D
Kauheesti onnee:D
 
Hei todella hyvä toi dokkari! Kiitos, tikitin! :) Katottiin rakkaimman kanssa yhdessä, ja todettiin että ihan ollaan kaikkien noiden ohjeiden mukaan toimittu ;) Noo, saas nähdä. Meillä on nyt siis DPO10, mutta ikävä kyllä menkkamaiset selkäkivut alkoi jo eilen, päivää aiemmin kuin yleensä. Eli tää tais olla tässä :( Mutta ei muutakun uuteen yritykseen, eihän tää todella ollut vasta kuin 3. kierto. Vielä on moooonta ennenkuin se maaginen 12 yrityskierron raja menee rikki, ja kannattais oikeesti ruveta asioita tutkimaan. Tosin ollaan kyllä sovittu rakkaimman kanssa, että jos 6. kierrossa ei tapahdu, niin hän saa mennä sperman tutkituttamaan yksityiselle, se maksaa ~50 euroa, ja ollaan se valmiita sijoittamaan :) Ja kun minulla ainakin tuo LH-huippu on varma ja säännöllinen, niin vois aika varmasti sanoa että ovuloin kunnolla.

Mutta katsellaan, kaikki toivo ei ole menetetty ennenkuin ihan satavarmasti vuoto alkanut ja kunnolla... :D
 
Katselin kanssa tuon dokumentin, todella mielenkiintoinen ja kovin tuttuja olivat siinä käsitelly asiat :) En kyllä itse varmaan pystyisi lähtemään mukaan tekemään vastaavaa dokumenttia, sen verran on arka asia.. Ei siitä halua kertoa edes kavereilleen, ahdistaisi ne jatkuvat kysymykset, no joko.. Täällä ollaan edelleen odottavissa fiiliksissä, mitään oireita ei ole kumpaankaan suuntaan tullut. Taitaapi taas kierto venyä :/
 
Musta tulee keväällä täti, just saatiin kuulla. Sen jälkeen onkin menny päivä itkiessä, ihan sikapaha mieli. Ja paha mieli siitä, ettei pysty omalta surultaan iloitsemaan toisten onnesta. Paska. :'(
 
Voi hyvää päivää! Testasin just oikein haamuplussien esiäidin. Näkyi EHKÄ värillisenä, ja haaleni sitten viivanpaikaksi ja kokonaan pois. Tässä sitä mennään taas semmosta vuoristorataa tunteiden kanssa, että voipi olla että pää menee sekasin. Menkkoja siis odottelisin lauantaiksi. Mitähän tässä sitten ajattelis.
 
Tervetuloa takaisin Vuorovesi :hug:

Omasta navasta sen verran, että tänä aamuna herkkä testi puhdas nega, se eilinen haamu tais siis olla näköhäiriö. Huoh... Ei mitään menkkaoireita kuitenkaan, ja mulla on AINA menkkojen alkua edeltävänä päivänä tosi kipeä maha yms. Nyt ei mitään. Huoh... Eikä se tätiys enään niin pahalta tunnu, ensimmäinen ajatus vaan oli, että miten voi maailma olla näin epäreilu! Miks toiset saa elää mun unelmia todeks ennen mua! Ja juu, toki ne ajatukset on mielessä vieläkin, mut lauhtunut. Ja siis mä en mitenkään ole tälle raskautuneelle perheelle vihainen, vaan todella onnellinen heidän puolesta. Kyse ei siis ole siitä. Vaan jotenkin se vaan tuntui niin epäreilulta. Tarkoitus oli viettää viikonloppuna aikaa heidän kanssa, mutta mä en kyllä pysty. Menis vaan itkemiseks. Ja se vielä, että eihän he edes tiedä että me yritetään! Kaikki on niin vaikeeta! ARGH!
 
no nyt on kyllä niin hämmentyny olo..niinku aikasemmin jo kirjotin niin tein raskaustestin ja sain kaks viivaa eli mun pitäis olla raskaana, MUTTA eilen kuitenki alko menkat!!?? että mitä ihmettä!? kaveri kyl sano et vois olla kuukautiset vaikka oiski raskaana, mut en tiiä sitten.. teen uuden testin varmaanki tuossa viikonloppuna tai viikon alussa, että saan asiaan varmuuden..
 
Kiitos, Vuorovesi :) Onneksi on tälläinen vertaistukiryhmä :D Kun kenelle sitä voisi kertoa näistä oikeasti, kun ei olla yrityksestäkään ihan joka paikkaan huudeltu.

Me päädyttiin sitten ajattelemaan, että meillä on/oli kemiallinen raskaus. Koska uskoisin, että saatiin haamu siihen ekaan testiin, ja mulla on ollut niin omituisia oireita että huhhuh. Tai siis lähinnä ihmetyttää se oireiden puuttuminen, mulla kun on niin säännölliset oireet :D Edelleenkään ei mitään menkkakipuihin viittaavaa, yleensä olen kierron viimeisen ja ensimmäisen päivän saikulla koska tuntuu ihan kuolemalta. Nyt siis oletettu vuodon alkamispäivä, ja EI MITÄÄN! Yleensä nännit kipeät, nyt tissi on kipeä sieltä maitorauhasen hollilta, sisäpuolelta :D Kohdunnapukka on edelleen korkealla, mutta se on pehmeähkö, yleensä laskeutuu n. 24 h etukäteen ihan alas. Juu, ja sitten on asentohuimausta, eli ylösnoustessa menee silmät pimeäksi ja päässä kohisee. Kärsin tästä pitkään teininä, mutta varmaan kolmeen vuoteen ei ole ollut tällaista, mistähän syystä sitten nyt...

Ainiin, eilen tuli pieni ruskea tuhru, ja tänään kohdunnapukkaa kokeillessa sormeen ruskehtavaa valkkaria.

Joten näiden oireiden perusteella päädyttiin siihen, että aika varmasti ollaan aikaansaatu kemiallinen raskaus. Sinänsä ikävää, ettei saatu aikaiseksi "kunnon" raskautta, mutta hyvä tietää että me ylipäätään kyetään hedelmöittymään :) Jotain positiivista.
 
Moi! Mä haluisin kans liittyä mukaan! Olen siis 20-vuotias ja toista lasta toivotaan. Tytär meillä on syntyny 02/07 eli tulee ens helmikuussa 3-v. Meillä nyt yk 3 menossa. Pillerit jätin pois kesä-heinäkuun vaihteessa ja menkat käynnistettiin teroilla, joita määrättiin kolme kuuria, aina kp 15-24. nyt viimenen kuuri menossa. Ovulaatiotesteillä olen tikutellu mut ovista en ole bongannu vielä ollenkaan.. Nyt on menossa kp 29/28-40. Tuo 40 ollut vain kerran.. en tune teitä muita yhtään mut kiva olis oppia tuntemaan ja kuumeilla yhdessä suunnilleen samanikäisten kanssa!!
 
Tervetuloa mukaan Jonetta =)
Jaksamisia Vuorovesi ja Kätsy
Toivottavasti sun tilanne selkiintyis pian Katya86 saatais lisää plussia tähän pinoon =)

Täällä odotellaan menkkoja, kierto kun sattuu olemaan 23-29 päivää suunniilleen, joten ei varmasti voi tietää milloin alkaa. Viikon verran kaikki ruoka on kuvottanut:x kaikki hajut käy nenään. Käytiin rautatarvike liikkeessä, en voinut kauan olla sillä kun kaikki ne tavarat hais niin pahalle (sellanen metalli, kumi ja jne. hajut), aikasemmin ei ole ollut ongelma. Ja rinnat on aivan älyherkät :kieh: ja nännit tyyliin nöpöttää koko ajan, yleensä ne on ns. levossa :LOL: Ja odointa on että salmiakki kuvottaa mua! Rakastan salmiakkia, ainoita herkkuja mitä ees syön. Nyt sekään ei maistu :whistle:
Kävin alkuviikosta gynellä niin se tais puhua sivulauseella, jotain kohdukaulan/nipukan muutoksista, viitaten siihen että vois olla ehkä raskaana, kun teki sisätutkimusta. Jos vaikka testailis marraskuun puolella :)
 
Täällä jänskätään ja toivotaan parasta, että plussa tulisi, en uskalla vaan vielä tehdä testiä ennenkuin tämä kuukausi on ohi :D Tässä eka pientä taustatietoa miun tilanteesta (toivottavasti ette nyt liikaa vihastu minnuun, lähtökohdat lapsen mahd. hedelmöittymisestä ei ehkä ole kaikkein parhaimmat, mutta lapsi olisi kyllä tervetullut!)

Tosiaan mulla on kp:t 30-32 ja menkat osuu 19.-22-pvä joka kuukaus suurinpiirtein, mut jos on älytön stressi ollu, kp on saattanut olla 45:kin. Nyt useampi kuukaus on ollut stressitöntä ja menkat on alkanu kolmena viime kuukautena joka kerta 20.pvä, sitä ennen kahdesti 19.pvä ja sitä ennen en nyt muista, miten alkoi. Kesällä tuli juotua aika paljon (terassit..), mutta nyt on tullu oltua 3kk juomatta. Noh, lokakuun eka päivä tuli touhuttua peiton alla viimeksi, kun pitkästä aikaa tuli käytyä viihteellä kaveriporukalla ja kaverin kaveri sitten tarttui matkaan (en siis ole suhteessa). Tuossa viime viikolla sitten rinnat kipeytyi, niinkuin ne meneekin kipeeksi aina viikkoa ennen kuin menkat pitäisi alkaa. Maanantaina 19.pvä alkoi sitten vatsassa tuntumaan siltä, että menkat alkaa kahden tunnin sisään, kuten ne on tullutkin näiden tuntemuksien jälkeen viimeiset 9vuotta. Menkkoja ei ole vieläkään tullut, en koe että stressaan enkä liikaa intoile tästä mahdollisesta raskaudesta, kun jos liikaa intoilee, niin alkaa oireitakin kuvitella..

Netin ihmeelliseen maailmaan tulin oireita lueskelemaan sen takia eilen, kun on ollut menkkamaisia tuntemuksia alavatsassa maanantaista lähtien, ja sitten tuli 'nipistykset' seuraavana päivänä. Nenä on ollut tukossa, vatsa meinaa olla sekaisin.. Nännitkin aika kipeät. Alaselkäkin on kipeä, mutta se nyt on aika usein, enkä sitä tiedä käynkö kusella normaalia enemmän, kun juon kahvia niin paljon että sehän tunnetusti kusettaa myöskin. Oikeastaan näiden vatsatuntemuksien takia rupesinkin miettimään, kun sellaista oiretta ei ole ollut (olen ollut kerran raskaana, mutta silloin nuorempana päädyin aborttiin..), olisiko kaikesta huolimatta 'käynyt tuuri' ja olisin raskaana? Vau.fi raskauslaskurin mukaan hedelmöitys olisi osunut jotakuinkin 3-6.10, eli muutama päivä sen jälkeen kun peitto heilui, ja olisin nyt ehkä raskaana viikolla 4+4. Viimeksi raskaana ollessa tuntemukset pisti miettimään samoihin aikoihin.. Nyt en uskalla kumminkaan liikoja toivoa, etten pety, mutta mielipidettä saa sanoa, oisiko minulla mahdollisesti napannut? :)
 
Ainiin ja yritin räplätä kohdunnipukkaa, luin että itse koettamalla saattaa myös huomata, että voisi olla raskaana, mutta oli kaikessa yksinkertaisuudessa liian hankala minulle.

Eli millaiselta kohdunnipukka tuntuu raskaana ollessa? Ken on tässä viestiketjussa koettanut, saa kertoa!
 

Yhteistyössä