N. 20 -vuotiaat kuumeilijat! vol.2

minttulii ehkä nyt maltan kertoa kuulumisia kun pentu-uutinen on kerrottu :D eli meille tulee toinen koira ens viikolla, samanlainen pikkurakki ku edellinen mut nyt näyttelykelvollinen.

Oon nyt kesälomalla = työttömänä, hain kouluun mutten päässyt sinne mihin ensisijaisesti opettajankoulutukseen, toivon et pääsen nyt sosionomiksi amkiin. Vauvahaaveet oli vähän niinku lykätty sillee et jos pääsen sin kouluun ni ehtisin ekan vuoden opiskella mut nyt ei oo enä välii ku en päässytkään joten nyt taas saa laskee päivii ja kaikkee muut mukavaa :D :LOL: Mä oon innostunut koirailusta ihan valtavasti, tähtään ton pennun kans tokon maajoukkueeeen :LOL:

Eiköhän siinä ne tärkeimmät. Nyt meillä on mun ja miehen 3 kummipoikaa hoidossa yön yli. ne on 6-7 vuotiaita joten meteliä ja touhua riittää. Hyvää harjoitusta. Mä vaan toivon ettei meille tuu kolmospoikia.. *huoh* :ashamed:
Ollaan muutenkin nyt ens viikon torstaihin saakka mun kummipojan (6v.) vahtina kun sen vanhemmat moottoripyöräilee euroopassa. Hyvää harjoitusta sekin :LOL: :headwall:

garpalo anna mun itkeä puolestas.. :D :hug: Mietiskelin itekkin tässä just tänään jos taas ottais muutamaks päiväks sen ystäväni pojun 4v. meille pariksi päiväksi, kun en kerran saa mitään aikaseks täällä yksin, mutta totesin kun tovin mietin että meidän koira on niin riiviö ollut miehen lähdöstä asti, että ei tänne kahta samanlaista. :ashamed: viikonlopuiks olisikin eri asia jos mies on kotona, mutta kuitenkin haluttais olla ihan rauhassa jos se joskus tulee taas.. tai, töissähän mä aika usein silloin olen.... :(
Oli muuten aika hyvä arvaus, mutta en myönnä enkä kerro.. ;) :whistle:
Mitä sä nyt sitten olit aatellunna kun et sinne kouluun päässy ?
Jos vaan joskus tästä tilasta raskaudun niin aion tehdä heti samaan syssyyn lisää vaan, tai alotan siis yritykset heti mahdollisimman pian että saan vaan koko ajan lapsia ja lapsia ja lapsia ja koskaan en ehtisi töihin... :LOL: Mä tiedän, nyt kun oikein paljon haluaisi lasta ja mielellään vaikka tusinan erissä niin eihän niitä sitten loppu viimeks kuitenkaan edes tuu saamaan.... aika positiivinen asenne eks je ! :saint:
Mä en taas koskaan koirista puheen ollen, ole ollut niin kyllästynyt tohon rakkiin kun nyt miehen lähdön jälkeen.... :ashamed: Mä tuun hulluks sen kanssa enkä jaksa koko ajan pyöriä vaan koira asioissa.. sen tarvis ilmeisesti juosta yks viikko jossain perämetsässä ennenkun väsyis. Musta tuntuu että laitan sen komeroon koko viikoks, jos se saakin niin paljon energiaa tosta auringosta kun pihalla päivät on... :whistle:
Käyttekös te koskaan Porissa kun ollaan, koirapuistossa tai meri-porissa koirarannalla ?

Keskustelkaa te vaan naimisiin menoista.. mä täällä kateudesta vihreänä luen hyviä vinkkejä... B)

Minttuliiiii huhuuu ? Ethän ole kadonnut.... :whistle:

Linneja meillä on täällä minttulii-vartiosto :LOL:
- Koiraneuvo: (mä rakastan miettii koirapulmia! :D ) väsytä se koira aivotyöllä, älä fyysisellä liikunnalla. Piilota ekaks vaikka hupparin taskuihin jotain tosi namia esim. makkaraa ja anna sen haistellen etsiä se ja syödä. Kehu kovasti kun se löytää, käytä kehuessasi myös sitä komento-sanaa millä haluat sen myöhemmin etsivän esim. taitava etsi, hieno etsi. Puhu sellasella korkealla innostuneella äänellä.
Sitten rupeat piilottamaan ympäri itteäs niitä / tai huoneeseen pienelle alueelle. (Meillä opeteltiin se musta haisteleminen, ku must on nii hauskaa ku koira nuuhkii mua ja ettii :LOL: ) Se saa palkkion siitä et se haistelee ja löytää ne namut. 10 minuuttia tehokasta kuononkäyttöä on parempi ku 10km lenkki...

-koiraneuvo2: laita vessapaperirullaan nameja sisälle ja rutista se rulla ihan pieneks sillai ettei namut tuu ulos. Koiran pitää hajottaa rulla saadakseen ne. Paitsi et teil tais ol senverran iso koira et on liian helppo.. hmm. oiskohan mulla muita ideoita tohon väsyttämiseen...
- Kouluta sitä. Maahan. istu. Just tossa järjestyksessä. Ekaks maahan, sit seisot sen kuonon edessä ja houkuttelet sen namipalalla istumaan. tarkoituksena on se että voit kauempaa käskeä sen maasta istumaan käskyllä ja käsimerkillä (käsimerkki on se kädenheilautus alhaalta ylös..)

Kysy lisää vaan, tai sit mä voin tulla teen kans treenaamaan :D :LOL: kun kerran melkein naapureita ollaan :LOL:

Ai niin käydään me joskus kesällä uimarannalla mut koirapuistossa ei olla käyty kun meen koira ei oikeen osaa ol rauhassa muiden koirien kanssa :D Se räkyttää niit . mur |O

garpalo no sitä me ollaan koko päivä tehty, aivotyötä ja eilen se veteli valehtelematta 30 vessa paperi hylsyä niin pieneen kun ikinä ja tänään niitä olen keräillyt sängyn alustoja myöten. :ashamed: Ei se vaan väsy millään. Ei liikunalla, eikä aivotyöskentelylläkään. Me tehdään koiran kans sellasta "jälkeä" juu nou ? aika usein. Ei me enää olla missään koulutuksessa edes käyty, kunhan kotona opetellaan ja reenaillaan mutta kun mä en jaksa ! Tuo rakkimus on liian innokas ihan kaikkeen muuhun aktiviteettiin kun mihinkään mitä mä sen kans teen, tai tekisin... :ashamed: Noh se siitä ja sen kestävyydestä.
Ooks muuten kuullunna koskaan että on tapauksia kun ei ole lapsia tullut yrityksistä huolimatta, mutta kun ne on ottaneet koiran pennun tai kissan pennun ihan minkä vaan, on raskauskin alkanut.. Kun jotain "äidinvaistohormoneja" rupeaa likkkumaan ja vauva-asia jää hiukankos taka-alalle niin sitten ! Noh, ei meillä vaan niin ainakaan käynyt, mutta sulle vois käydä... ;) kierron loppua odotellessa... :whistle:

Ootko kokeillut huomiotta jättämistä tohon et kaikki muu kiinnostaa muttei sun kanssa olo? Et puhu etkä rapsuta. Pyydät ainoostaan tekemään jotain ja silloin kehut. Lenkille mennessä et puhu mitään paitsi käskyt ym. Oot tosi kylmä jne.. Auttaisko? Voin laittaa sulle sellasen kontaktiharjoitus jutun jos haluat?

No laita vaan, mä kahton onko mulla sellasta... on meinaas ainakin sata ellei enemmänkin koira kontakti juttua taskussa, ja useampaa ollaan kokeiltu, mutta nyt tilanne on vaan niin eri kun mies on siellä.... ei koiraa paljon kiinnosta... :ashamed: me ollaan molemmat vähän masentuneita, mutta koira reagoi siihen ilmeisesti noin. |O

Sä osotat nyt sille koiralle kaapin paikan. Sä olet pomo, sä määräät koska jotain kivaa tapahtuu. Sillon kun sä haluat niin tehdään jotain kivaa (koulutetaan lenkkeillään.. ) mutta ei muuten. ota vaikka kaikki lelut hetkeks pois sillon kun ootte kotona ja sitten kun haluat niin leikitte jollain yhdessä niin kauan ku sä haluat. Jos se ei suostu leikkiin sillon ku sä haluat niin ei sitten leikitä ollenkaan. Eiköhän kohta ala kiinnostuun susta :)

Nii'in. Näin me aika usein nykyään tehdäänkin kun meillä tosiaan asit oli aina niin että minä määrään ja muut tottelee... mieskin.... :LOL: eih, siis niin että mies kun ei koskaan osaa olla vihainen tai oikeastaan ottaa ohjia ollenkaan, niin minä kouluttelen koiraa ja minua uskotaan, mutta mies on se ihana leikki hetki, jonka kanssa saa kaiken ja joka leikkii aina. Minä kun en sitä niin kamalasti koulutuksien jälkeen enää jaksa. Tietysti kun meidänkin koirassa ripaus huuumorintajua on, niin opeteltiin jo pentuna asioita hiukan huumorilla, mutta selvästi kuitenkin ja niin ettei ollut välimuotoja. Nyt kun ollaan tälläsessä tilanteessa niin en oikein jaksa muuta kun vaan odottaa että palataan normaaliin...:ashamed:

vitsi en oo koko päivänä päässy tänne ku on niin "ruuhkasta" kaiketi :LOL: Mä oon niin varma ettette mun työpaikkaani arvaa :LOL: Ja Linneja on töissä Cotton Grillillä :LOL: Sekin on siin lähel??!!
Mut mitäs tänne, remppa melkee kondikses, lattia laitettuna huomiseks jääköön maalaaminen! Oli meinaan hyvää harjotusta parisuhteelle :LOL:

Nyt ne varmaan jo nukahti. kauhea taistelu mur. mä en koskaan halua kolmea samanikäst poikaa :D argh kun noi on niin erilaisia ku voi olla!Hankalaa välillä sovittaa ne toisiinsa.. Mut on ne aivan ihania jokainen.. :heart:
Yritin koirallekkin opettaa rentoutumista, ehkä sun Linneja kantsii kokeilla samaa.. :D :LOL: mä kirjasta luin et mitä siinä tehdään mut meen koira vaan läähätti ja oli levoton koko ajan. No me jatketaan harjotuksia, et sit ku ollaan toko maajoukkueessa niin saan sen rentoutuun ettei mun paniikkini tartu siihen :D :LOL:

Deviliah nii Cottonihan on kyllä lähellä mut Linnejahan on jollain lastenhoitoalalla? Ei jaksa nyt selata mut jossain vaiheessa selitti jotain lapsista töissä.. Et joku päiväkoti/ryhmisjuttu se vois olla.? Mut entä sinä, kerro ees pienenpieni vinkki :D :LOL:
Remppa muuten koettelee varsin hyvin parisuhdetta.. Meillä ei ees oma kämppä ja vaan pientä pintaremppaa mut silti oltiin aika kärttysii.. Ehkä johtuu siit et me molemmat ollaan aika helposti stressaavii ja nopeesti kiihtyvii.. :whistle:

No mä oon vielä niin ulapalla teistä kaikista! Hmm.. sit se kristillinen ois kova sana! Mmm..vinkkiä vai..hoitoalaa :LOL: Siinä vinkkiä :LOL:
Mut juu, tuli kyllä huomattua taas toisesta kaikkea uutta! Mies tässä kolmen pvän aikana luovutti moooonta kertaa, meni välillä ulos "jäähylle"...kerran kun sieltä palasi niin kehui minun järkähtämyyttäni :p On se kiva, kun toinen välillä kehuu, kun yleensä se menee niin päin että minä saan aina olla kehumassa :LOL:

Juu must tuntuu kans et mua ei kehuta paljoakaan, mut emmäkään silti oikeestaan.. :ashamed: harmittaa eniten se et mies saa kiukutella tupakanpuutteessa mulle ja mun pitäs vaa hymyillä muuuurrr |O
Me ostetaan omakotitalo sit ihan valmiina niin et viedään vaan tavarat sisään!!
Mitäs muit päiväkotijuttui on rannan läheisyydes ku kristillinen?..
Ja sullakin hoitoalaa!!! mitä ihmettä siellä nyt sitten on.. äh. sä oot joku työpaikkasairaanhoitsu? :D :LOL:

garpalo ja Deviliah melkein rannassa.. noh, menee se nyt jo joen ylikin, mutta juuhun, rannassa.... :D
aika hauskaa.. mitäs sitten kun te ihan oikeesti arvaatte.... hmmm...
No mutta Deviliahilla on työpaikka siinä mikä se oli.. hmm.. se joku hammaslääkäri se on. Siellä olet. :D
garpalo no teillä sitten onkin ollut mukavat nukkumaan menojaiset.... ;) Mä tappelen koiran kans.... :kieh: jos mulla ois jotain jolla sammuttaisin sen tältä päivältä niin oisin niin ilonen.
Deviliah Onhan se ihanaa kun mies jotenkin muistaa.. mä just aloin miettimään tuota kehumis puolta ja en edes muista koska mies mua ois viimeks kehunu... mitenkään... paitsi yhdessä asiassa, mutta ei lasketa romantiikkaan..... ;)
Missäs se garpalo oli töissä ennen kun alkoi lomailemaan ? B)

Vinkkejä.. työskentelen lasten parissa.... satunnaisesti, nyt enemmänkin.. myös vanhusten ja vammaisten.. ja muiden terveysalapalvelujen asiakkaiden kanssa... :whistle: noh, sanotaankos nyt näin että mulla on tällä hetkellä 4 eri työpaikkaa, mutta enimmäkseen teen nyt työtä siinä rannan lähistöllä... :D *hih* ja vielä.. koskaan en sano mikä se on. ;) arvailla saatte...

Deviliah: no ku sä oot kans hoitoalalla ja karjarannasta mulle tulee nyt vaan mieleen ne isot tehtaat joissa sä kulutit aikaas parvekkeella odotellessas kipeitä mieheiä.. :LOL: :saint:
Eli siis sairaanhoitaja joka ei oo sairaalassa. Sille on siis nimikin mutta kun mä en muistanut enkä vieläkään saa sitä päähäni. Terveydenhoitaja!! se se oli mitä hain.. :LOL: tai sit sä hoidat jotai dementoitunutta mummua jossain yksityisesti :D :LOL:

Deviliah meillä ei kiukuttele turhista kun minä. :saint: Miehellä ei vaan koskaan ole mitään sanottavaa.... :LOL: ei se nyt niin tossun alla ole, kun annan ymmärtää, mutta itsetuntoa tosiaan mies ennen mua ei edes omistanut... on ne entiset akat sen verran syvät urat mieheen vetänyt mennessään... :ashamed:

Mitä kipeit miehii?? Mä meinasin kans ehdottaa sitä neuvolaa!! Eli se on pakko olla se, kun me molemmat mietittiin sitä..jep,jep! Meidän ylivilkas koira on lukittuna kylppäriin, muuten se herättäisi meidät aina joka yö leikeillään! Mutta se suotakoo hänelle, pentu kun toinen vielä on :p

Yhteistyössä