N. 10 kg pudotus- Onko mukaan lähtijöitä??

Liikuntapäivistä..

Ma: Kuntosali 80min. 73kg

Ti: Kävelyä n.50 min mut ei varsinaista lenkkiä. 74kg (+1kg maanantaihin)

Ke: Kuntosali 80min. 72,8kg (-200g maanantaihin)

To: Ei vielä mitään ja tuskin tuleekaan. 73,3kg (+300g maanantaihin)

Ja taas salipäivän jälkeen paino noussu. No ei se haittaa kunhan huomenna on taas pienempi ku keskiviikkona =)


 
Noi annoskoot on mulle varmaan se suurin kompastuskivi... Oon kyllä nyt ihan oikeesti panostanu siihen, että kuinka paljon ja mitä siihen lautaselle oikein laitan.

Maanantaina aloitan pistepirkkoilun minäkin, kun saan ne pistetaulukot. Oon kyllä joskus aikasemminkin niillä yrittäny laihtua, mutta jotenkin se vaan kuivu kokoon... Mut jospa se nyt onnistuis kun te ootte potkimassa mua persauksille :kieh:
 
Moikka!

Nyt olo alkaa jo helpottua, mutta en oo vieläkään uskaltanut liikkumaan lähteä..kotona kyllä vähän siivoilin. Kaloreita en oo jaksanut laskea, mutta mututuntumalla arvioisin että ihan hyvin oon syönyt..ei herkkuja ainakaan..

Perlos: Hyvin on pysynyt sun liikunta innostus päällä, näyttää siltä että oot oppinut uuden elämäntavan, eiks vaan!!

Adelina: Joo, annoskoot on sellanen mitä joutuu oikeesti opettelemaan..ja lautasmalli on siinä kyllä ihan hyvä myös. Ellei oo joku hervottoman kokonen pizzalautanen kyseessä :D Ja kandee myös hidastaa syömistahtia.. Mun mies syö samassa ajassa kolmekertaa isomman omatekosen pizzan kun mä, eli vähälläkin pärjää jos nautiskelee joka suu palasta..

Ja nyt kohtuudella viikonloppuun :wave:
 
Onko täällä jossain sala paikassa jo aloitettu uus ketju ku täällä ei enää ketään näy ja mulle ei oo vaan kerrottu?? :eek: :attn: :attn: Missä kaikki on?? Mitä on tapahtunu?? Ooteko vaan luovuttanu vai ettekö vaan jaksa tänne enää kirjotella?? Äläkää nyt kaikki mua yksin jättäkö.. :ashamed:

Liikuntapäivistä

Ma:Kuntosali 80min. 73kg

Ti:Kävelyä 50min. mut ei varsinaista lenkkiä. 74kg (+1kg maanantaihin)

Ke:Kuntosali 80min. 72,8kg (-200g maanantaihin)

To: Siivousta, ei muuta.. 73,3kg (+300g maanantaihin)

Pe: ei vielä mitään.. 72,8kg (-200g maanantaihin)

no höh, oisin toivonu että tiputusta ois ollu enemmän ku eilen oli ns. lepopäivä ja syömiset on pysyny kuosissa koko viikon. Mut ei kai se joka viikko voi niin hyvin pudota ku viime viikolla. Jospa sit taas ens viikolla ois kovempi vauhti, toivotaan ainaki..

Adelina: Mullakin on välillä tosi vaikeeta se pisteily, ärsyttää aivan suunnattomasti ku joka suupalanen pitää merkata. Ku on tommonen fiilis tullu ni oon ihan suosiolla pari päivää syöny mitä haluan enkä oo laskenu pisteitä. Sit parin päivän päästä niitä on taas mukava ruveta laskemaan. Ja kyllä mulla ainakin on paino noin puonnut. Jos et oo aikasempia viestejä lukenut ni mulla on tippunu lokakuun alusta paino 15kg, tosin mää imetin tuonne maalis-huhtikuulle asti. Ja oishan tuo paino tippunu nopeempaaki ku ei ois noita pisteettömiä päiviä pitänyt mut tiedän että jos en niitä välillä sallis itelle ni jättäsin jossain vaiheessa koko touhun..

No eipä nyt muuta, tulkaahan kertomaan kuulumisia ettei yksin tarvi täällä huhuilla.. :whistle:
 
Hyvä ina, sinäkin oot vielä remmissä :flower: Paljon energiaa ja voimaa ja toivottavasti parannut äkkiä :hug:
Joo, mää kyllä tykkään salilla käydä ja lenkillä ja nyt tuntuu että ku on kotona ni on sitä aikaakin huoltaa itseään kunnolla. Töissä ku oli niin sitä oli aina niin väsynyt että se liikkuminen tahto jäädä. Mut oon kyllä tuosta 17 ikäsestä asti salilla käynyt mutta tuossa joku vuosi sitten meinas tosiaan laiskuus iskeä ja se väheni huomattavasti ja sit raskausaikana ei tullu liikuttua ja puolesta välistä en enää pystynytkään. Sillon tietenki ois halunnu ku ei pystyny :LOL: Ja nyt sit taas uudella innolla ku on joutunut olemaan liikkumatta..
 
Kävin muuten eilen aamulla puntarilla... Painoinki jo alle 73 kiloo :D Ilmesesti oon sit jossain vaiheessa ihan vahingossa päästäny itteni jonkun verran laihtumaan... No, mut maanantaina siis alotan ihan "oikeesti"...

ina: Juu, lautasmallia täytyy taas opetella...

perlos: Sä oot kyllä laihtunu jo melkosesti! Mahtava!
 
Mä tajusin just perloksen huhuilun luettuani, että en oo kirjottanut mitään pitkään aikaan :ashamed: Vaikka mä kyllä käyn monta kertaa päivässä lukemassa mitä tänne kuuluu :saint: :D
Mutta täytyy myöntää, että tällä viikolla en oo kyllä pisteitä laskenut, mutta en myöskään oo mässännyt ylen määrin... Eilen tuli mulle sitten vuosia lisää niin kyllähän mä piirakkaa ja kakkua vetelin :ashamed: Noh, se sallittakoon ;) Tänään piti miehen kanssa grillailla, mutta taitaa jäädä se väliin kun hän päätti mennä kaverin kanssa pubiin katsomaan peliä kun mä pääsen sitten huomenna viihteelle :D Jesh, ei millään jaksais odottaa huomista kun pidetään serkun kanssa yhteiset synttäripippalot ja kunnon Sangria-bileet :p :D

Liikunnasta mulle ei kannata puhuakaan, onko se jotain syötävää? :snotty:
Se tosissaan "ihan pikkusen" jäänyt, mutta tyytyväinen olen siihen, että eteläkilot ovat kuitenkin tippuneet ja vähän päällekin... Mutta ehkä sitten kun tämä roikkomaha ym. kohdat alkaa vieläkin enemmän raivostuttamaan niin saan itseäni niskasta kiinni ja alan kiinteyttämään... -unelmissani!! :LOL:

Suurimpana huolena tässä nyt kuitenkin se, että tuo likka ei suostu iltaisin menemään nukkumaan :headwall: Toiset päiväunet jätettiin pois, mutta ei se ainakaan auttavan tuntunut. Eilenkin illalla oli aivan yliväsynyt ja huusi kuin henkensä kaupalla ties kuinka kauan taas... Jos hänet jättää yksin huoneeseen niin neiti nousee istumaan, leikkii siellä ja pitää pientä kitinää... Saas nähdä miten tänään jaksan kun saan yksin kestää koko rumban :whistle:

Mutta tsemppejä taas kaikille viikonloppuun!
 
äh, mä menin eilen syömään pitsaa, karkkia ja jäätelön. koko viikko ollu kauheen vaikee, kun on tehny kokoajan mieli herkkua. eilen sitten sorruin. painoo tuli lisää, muttta suoli tyhjeni tänään aivan kokonaan :$ olo oli aamulla kaamea, niinko rapulassa olisin ollu.
nyt pitää selvitä ensi viikon lopulle ilman herkkupäivää. mitähän mä voisin syödä kun alkaa tekee mieli pientä hyvää? jotain kevyttä herkkua??

sunnuntaina olis yhet synttäritkin miten siitä selviin? :(
 
gabom: Nyt on kivasti jo tuoreita marjoja torimyyjillä...mansikoita, vadelmia, kirsikoita, pensasmustikoita..aivan ihania..kalliita, mutta niin on karkit ja sipsit ymskin.
Sitten rusinat on vanha tepsivä juttu makean himoon, samoin omatekonen "jäätelö" (muussattu banaani jonka sekaan on laitettu mustikoita ja laitettu pakkaseen jäätymään), sitten kaikki smoothiet (esim. rasvaton maustamaton juge 1dl, puolikas bantsku, 1dl mustikoita ja 1tl hedelmä sokeria), kotimaisia pakastevadelmia ja vähän hedelmäsokeeria päälle..

Noilla mä pärjään =)

Jauhis: Meilläkin nyt 11kk pojalla kestää 1/2 - 1h nukahtamisessa..hyörii ja pyörii..nousee seisomaan ja keikkuu ja kiekuu..JA nukkuu myös vain yhdet 2h päiväunet yhentoista ja kolmen välillä.

Perlos: Joo en m ainakaan suo jätä, ja näköjään sun huhuilut toimi,, ja tosi moni kävi kertomassa kuulumisia..taitaa olla vaan enni sielä raksallaan kuulumattomissa. Ja ensi viikolla rupean taas pikkuhiljaa liikkumaan niin saa liikuntakalenteriin täytettä. Ja en oo vieläkään saanut aikaseksi sitä uutta alotusta :ashamed: Mä lupaan viimestään ensi maanantain päivityksen yhteydessä alottaa sen..Tää oli nyt tää mun kipeytyminen minkä takia en oo ehtiny/jaksanut olla koneella juurikaan..

Adelina: Kerro sitten maanantaina vielä lähtöpainos ja tavottees ja pituutes ja kuinka paljon on jo tippunut niin laitan sute meijän listaan..

Nyt nukkumaan :wave:
 
Pizzaa syötiin täälläkin :kieh: Ja siihen vielä pari siideriä päälle... Kyllä tää laihis varmasti näillä eväillä onnistuu :ashamed:

Just sain pojan päiväunille... Kumma, että se pitää aina yrittää kaikin keinoin välttää nukkumaan menoa, vaikka on ihan selvästi väsynyt...

Liikuntapäivistä

Ma: Pumppi
Ti: Pihatöitä
Ke: Pihatöitä
To: Superbody
Pe: Laiskottelua
La: Pumppi
Su: Jos sais itsensä kammettua sauvakävelylle...
 


Liikuntapäivistä

Ma:Kuntosali 80min. 73kg

Ti:Kävelyä 50min. mut ei varsinaista lenkkiä. 74kg (+1kg maanantaihin)

Ke:Kuntosali 80min. 72,8kg (-200g maanantaihin)

To: Siivousta, ei muuta.. 73,3kg (+300g maanantaihin)

Pe: Kuntosali 90min. 72,8kg (-200g maanantaihin)

La: ei vielä mitään. 72,6kg (-400g maanantaihin)

Nyt aijon pitää pisteettömän viikonlopun. Oli niin kamalaa tuo viime viikko ku joka päivä teki mieli ihan mitä sattuu :LOL: Maanantaina sitten taas tiukkaakin tiukempi linja. Itseasiassa ajattelin että pitäis kerran tai pari päivää viikossa niin ettei söis mitään muuta ku ananasta, kurkkua ja porkkanaa tms. mut varsinki tuota ananasta niin lähtis nesteet liikkeelle. Vois tehä hyvääki elimistölle mut ne pitäis olla sit niitä päiviä ku ei käy salilla.

Jauhis ja ina
! Miten teillä on ennen menty nukkumaan? Mietin vaan tässä ku meillä poika 8,5kk nukahtaa aina yksin sänkyyn yöunille sekä päiväunille. Mut nyt ku oppi konttaamaan niin vähän niinku oottelen millon noista nukkumisista tulee levottomampia.. Toivottavasti ei tuukkaan mut oon saanu semmosen käsityksen että tulee.. :/ Itse asiassa viime yönä se käänty koko ajan mahalleen nukkumaan ja useamman kerran piti tutia käydä laittaan. Ennen nukku aina selällään tai kyljellään ja menikin monta yötä ettei herätty kertaakaan..

Viikonloppuja :wave:
 
eilinen ja tämä päiväkin aivan perällään.. :ashamed: |O :'( mikä mulla on, kun tekee vaan mieli syyä???
harmittaa eniten, että en pääse tavoitteeseen. tavoite olis ollu se 5kg hoitojen aloitukseen. en ehkä onnistu. jos sen takia jää vauva saamatta?? :'(
 
Iltaa...

Mä olen todennut, että mun laihdutukseni taitaa tätä nykyä olla painonhallintaa... :ashamed: Viikolla tsemppailen ja katson kyllä mitä syön, mutta en kovastikaan pistä vastaan pienille herkuille...
No just, pienille tosiaan kun eilen baarin jälkeen kävin ostamassa pizzan ja tänään sitten krapularuokana hesen ateria :whistle: :headwall: :ashamed: Antakaa anteeks :D

Mutta kai se on pääasia ettei paino ainakaan nousuun lähtis... Ja huomiseks ei tän syömisen jälkeen kai oo tiedossa pudotusta, mutta täytyy tiistaiaamuna katsoa sitten luotettavampi tulos...

perlos en tiedä tarkoititko kysymykselläsi tapaa vai aikaa nukkumaanmenosta niin kerron molemmat :D
Elikkäs ennen:
heräs 7.30-8.30
ekat päikkärit n.klo 11
tokat päikkärit klo 15.30-16
yöunille klo 20.30

ja nyt:
herää 8-9.30
päikkärit klo 12
yöunille klo 20 (ja tosissaan siihen nukahtamiseen/nukuttamiseen saattaa mennä se 1,5h :headwall: )

Ja ennen likka meni niin helposti nukkumaan kuin vain voi: iltapesujen ja maidon jälkeen sänkyyn, tutti suuhun ja rätti poskelle, sitten huoneesta pois ja neiti nukahti omia aikojaan sänkyynsä. Ehkä kerran pari sai tuttia antaa yöllä.

MUTTA NYT se nukkumaanmeno on kaikista hankalin ja pisin vaihe, öisin nousee puolinukuksissa istumaan ja itkee. Usein ei meinaa saada unen päästä kiinni vaikka kuinka nukuttais ja sitten täytyy vaan silitellä ja rauhotella... Joskus on öitä kun saa nukkua 15min pätkissä ja joskus taas ei tarvii ainakaan tytön takia herätä koko yönä...

gabom voimia sulle, saako kysyä koska hoitojen on tarkoitus alkaa? Jos sun tekee koko ajan mieli napostella niin vetele jotain marjoja ja hedelmiä. Joo minä paraskin sanomaan :D Mutta jos tuo ei kuulosta houkuttelevalta niin lähde kyläilemään/kaupungille tai jonnekin pois kotoa niin ettet koko ajan ole ruokakaappien saavutettavissa =) Olen huomannut että se kyllä tehoaa syömisiin...
 
Moikka!

Käviskö uuden ketjun nimeksi kaikkien ehdotusten yhteenlasku eli "hassunhauskat mahottomanmahattomat laihduttavat kesämisut" Ja vaihtetaan stten syksykkä pelkiksi misuiksi tms. Vähn kyllä kuulostaa tyhmältä mutta en nyt keksi mitään.. yksi vaihtoehto on pitää tää vanha nimi "n. 10kg pudotus" ???

Itellä mennyt viikonloppu ihan ok:sti...herkkuruoka oon syönyt, ja kaloreita en oo jaksanut laskea..mutta mitään jälkiruokaa eli siis makeaa en ole syönyt, minkä takia ainakaan kaloreta ei pitäis olla tullut hirveästi liikaa..

Perlos: No meillä poju nukkuu mun viekussa perhepedissä, ja nukutan sen niin että oon siinä sen vieressä pötköllään ja se räplää mun kättä kunnes nukahtaa..nousen kuitenkin ite vähäksi ajaksi vielä valvomaan. Nykyään se nukahtamisen hankaluus tulee siitä ettei malta sielä sängyssä olla ain makuullaan vaan just nousee päätyä vasten yms. hillumista.. Joskus tein sillain että vein sänkyyn ja lähin ite pois ja se toimi kyllä ihan hyvin, tykkään vaan ite fiilistellä siinä sen viekussa:) :heart: Mutta siis nykyään en voiskaan lähteä ennenkuin baby on unessa koska niin isoa barrikaadia en pysty siihen rakentamaan minkä yli se ei pääsis..Mutta ei onneksi ole nukahtaminen yli tuntia kestänyt.

Päiväohjelma menee näin:
Herätys (5)-6-7
Päiväunet silloin 11-15 sen kaksi tuntia ja
yöunille 19:30

Gabom: En usko että sillä kilojen tippumisella on niin selvää merkitystä, luulisin että ennemminkin sillä että oppii syömään terveellisemmin ja liikkumaan tarpeeksi ja nuita asioita kun elämässä tapahtuu niin yleensä myös hieman laihtuu.. Mutta sulla ainakin se ois varmaan nyt hyvä ettet stressais tästä laihdutuksesta.. koittasit aatella vaikka just että yksikin terveellisempi elämäntapa on hyvä alku..ja varmasti oot tämän laihdutuksen myötä jo opinut joitakin hyviä uusia elämäntapoja !?! hitsi , en nyt sa ajatuksiani puettua sanoiksi..kai tarkotan sitä että maailma on siitä ihmeellinen,, varsinkin nämä lapsen syntymis asiat..ettei ne varmasti ole parista kilosta kiinni. Ja varmasti lasta toivovana olet tehnyt kaiken minkä itse pystyt asian eteen..anna asia nyt ylempien voimien/kohtalon/jumalan (kehen ikinä uskotkaan) käteen ja koita olla armollisempi itseäsi kohtaan! Ja paljon paljon paljon onnea ja jaksamista ja intoa ja ihania tunteita, sekä voimaa tuleviin hoitoihin :heart:
Ps. Jauhiksella hyviä vinkkejä! Esim. kurkut on nyt tosi halpoja, niitä on varaa syödä vaikka kaksi kolme päivässä! Ja ihan käytännön asiana kannattaa kohottaa kuntoa mahdollisimman paljon, jotta mahdollisena raskaus aikana jaksat, sekä suolasta että rasvasta kannattaa välttää että verenpaineet pysyy matalalla, ja sokeria kannattaa välttää ettei tule raskausdiabetesta.. Noiden kauhukuvien avulla mä sain karsitua karkit ja sipsit ja suolaset ruuat mun ruokavaliosta raskauden ajaksi..ei ois pitänyt antaa niiden tapojen tulla pojan synnyttyä takasin :kieh:

Adelina: Sähän liikut hyvin! Ootko kotona vielä vai olitko jo työ elämässä ja minkä ikänen lapsi sulla olikaan (voisin kyllä varmaan tarkistaa aikasemmista viesteistä mutta en jaksa:) anteeksi:))

Enni: Ootko vielä raksalla? Minkälaisella aikataululla te teette taloa, ts. ootko tästä lähtien aina viikot raksalla vai miten? Kiinnostaa kauheesti:)

Nyt nukkumista valmistelemaan, öitä

:wave:
 
Mulla pudotusta -500g, ihan ok :) Olis voinu olla enemmänkin kun keskellä viikkoa oli jo selvästi 63kg alla..mutta se johtu varmaan siitä likkumattomuudesta kun oli kipeenä ja tottakai myös siitä että viikonlopuna söin mahantäyteen ruokaa..Ja imetyksen takia tuo -500g on se mun tavote (edelleen sitä vaan silti hinkus lisää pudotusta:) )

ina21
Laihdutus alkoi 25. helmikuuta
Tavoite 1.12 :-12 Kg
Välitavote 1.4: -3kg ONNISTU
Välitavote 2.6: -4kg (62,1)
Pituus: 166 cm
Lähtöpaino: 69,1 Kg
Paino nyt: 63,3 Kg
Pudoitettu: -5,8Kg

Pudotus

Vk 19 -600g
Vk 20 -500g
:)
 
Huomenta!

Mulla meni viikonloppu siis päin prinkkalaa, tai no tavallaan ei koska annoin itselleni luvan olla laskematta pisteitä. Ja tuli kyllä kaiken maailman juttuja syötyä ja nyt oikeestaan ällöttää, varsinki sen jälkeen ku kävi puntarilla. Eli paino 73,9kg eli 900g ENEMMÄN ku viime maanantaina. ÄLÄ INA TÄTÄ PÄIVITÄ!! Mää kerta vannon ja lupaan että tuo laskee parissa päivässä enkä halua että jos nyt tuon laittaa ni sit ens maanantaina ois (toivon mukaan tieten) taas sit isompi pudotus joka sekään ei musta oo kovin totuuden mukainen. Eli ens maanantaina vasta, oli se tulos sitten mikä tahansa. Mut nyt on taas kyllä motivaatio kohillaan ku rentoili tuon viikonlopun.
Mut kyllä mää välillä vähän ihmettelen tuota miten mulla noin hirveesti heittelee tuo paino, nyt painan 1,3kg enemmän ku lauantaina!! Mut eipä se kai haittaa, ihmetyttää vaan välillä..

Mullakin on nyt ennen reissua joka viikonloppu jotain juhlia edessä mutta aijon syödä/juoda kohtuudella. Mää en oo ukon syntymän jälkeen viihteellä käynykkään ja nyt ois kaks juhlaa tulossa. Luultavasti toisiin meen autolla ja toisiin sit lähen vähän niinku bilemielellä. Mut mulle on nyt tullu semmonen itsesuojeluvaisto että heti ku rupean humaltumaan ni se rupeaa mua ällöttämään.. Toisaalta hyvä vaan..

Jauhis: Kiitos kaiken kattavasta vastauksesta =) Lähinnä siis tarkotin sitä että jos nyt hankala nukuttaa ja heräilee öisin ni miten ennen.. Ja siis helppoa oli.. Täytyy siis ruveta henkisesti varautumaan että meilläkin tuo helposti unille ja nukkuu koko yön voi vielä tässä muuttua.. Mut en maalaa vielä piruja seinälle..

ina: Vallan loistavan nimen keksit :D Laitetaan vaan se, saa sitä huumoriakin tässä urakassa olla =)

gabom: :hug: ina ja jauhis sanoivat sen mitä minäkin ajattelen! En tosiaan usko että parilla kilolla on hirveesti merkitystä, eri asia jos puhuttas kymmenien kilojen ylipainosta..

Liikuntapäivistä

Ma: Ei vielä mitään mut tulossa kuntosali. Paino 73,9kg
 
Eikäku joo. Tuossa listassahan oli tuo viikko pudotus juttu.. Voit ina päivittää jos sulle on helpompi ja pysyt paremmin mukana.. Ihan miten parhaimmaksi katsot, kyllä minä kestän tuon +900g :headwall:
 

Yhteistyössä