Musta raamattu mitä se pitää sisällänsä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pintelin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mies kertoi, että huhun mukaan hänen isoisoisällään oli musta raamattu. Ei tosin käyttänyt sitä, vaan se oli jostain hälle kulkeutunut ja hän jemmasi sen, ettei sitä kukaan saa ja pimahda siitä. Kyseinen mies on kyllä jonkun sortin shamaani ollut, mutta ei siis käyttänyt sitä kirjaa mihinkään. Ei sitä silti kukaan hänen kuolemansa jälkeen ole löytänyt.

No minä olen sellaista selannut mutta siinä ei ole mitään mikä tavikselle aukenis! Jotain ihme kuvioita vaan, en muista enää oliko tekstiä ollenkaan. paikallisesta kirjastosta sai sen yölainaan kun tiesi sitä erikseen kysyä! Tuskin kyllä enää, tästä on 15 vuotta aikaa...

Alkuperäinen kirjoittaja maijon:
Mies kertoi, että huhun mukaan hänen isoisoisällään oli musta raamattu. Ei tosin käyttänyt sitä, vaan se oli jostain hälle kulkeutunut ja hän jemmasi sen, ettei sitä kukaan saa ja pimahda siitä. Kyseinen mies on kyllä jonkun sortin shamaani ollut, mutta ei siis käyttänyt sitä kirjaa mihinkään. Ei sitä silti kukaan hänen kuolemansa jälkeen ole löytänyt.

Kuullostaa hmm..jännittävältä kirjalta. :whistle:

hmm.. netissä voi lukea mustaa raamattua englanniksi. siel on kaikenlaisia "uskontunnustuksia" ja juttuja vähän raamatuntyyliin, sit juttuja tärkeistä päivistä ja riiteistä sekä menojen suorittamisista et rituaaleista.

Alkuperäinen kirjoittaja Pikku-Akka:
Se on vanha osa raamattua, mitä ei hyväksytty nykyraamattuun, koska sisältää taikauskoa, eli just kaikkia loitsuja ym. Tais olla Mooseksen 6. ja 7. kirja.
Ei mikään kovin ihmeellinen opus.

Tällanen käsitys mullakin on, että siinä on vaan jotain "virallisesta" raamatusta poistettuja osia. Siis niitä joita kirkko ei ole hyväksynyt.

Että ei mitään saatanan julistusta sisällä.

Alkuperäinen kirjoittaja pangaia:
höpöhöpö. Raamatusta aikojen saatossa poistettuja kohtia vain.

Kyllähän sitä saatanaa voi palvoa vaikka Pirkan nikseillä jos tuntee tarvetta.
Niin Raamatustahan on todistetusti suurin osa ihan sieltä...Ite oon nuoruudessa ollu aika likellä saatananpalvontaa ja viillellyt itseäni ym...Kaverini vielä pahemmin, meinasi fiksu ihminen seota täysin.
Oon käynyt ex-saatananpalvojan luennoilla ja pelästyin itsekkin...Luin pitkän aikaa oikeata raamatua joka ilta valot päällä, koska pelkäsin näkeväni pirun kasvot taas.
Itsekkään en uskonut niihin näkyihin ym.ääniin, ennen kuin itse koin ja kuulin muualta sen jälkeen...

Mä edelleen jankutan että eipä siinä juuri luettavaa ollu!!!
ja tosiaan kyllä "alan ihmisillä" on varmaan ihan eri opukset mistä oppinsa ammentaa...

Me lainattiin se sillon spiritismin pelamista varten mutta eipä siitä löytyny ohjeita edes siihen!

Alkuperäinen kirjoittaja Pikku-Akka:
Alkuperäinen kirjoittaja pangaia:
höpöhöpö. Raamatusta aikojen saatossa poistettuja kohtia vain.

Kyllähän sitä saatanaa voi palvoa vaikka Pirkan nikseillä jos tuntee tarvetta.

Näin! Saatanpalvojille on kyllä kirjoitettu oma "raamattu", mutta se ei ole tämä musta raamattu, vaan paljon tuoreempi tapaus.

Hmm ,,, mistä mustasta raamatusta toi pintsu sit oikein kysyi. Itse vastasin saatananpalvojien mustanraamatun mukaan, en minkään mooseksenkirjan.