dechs, mitä tulee tuohon rukoilemiseen, niin jos olisit raamattua lukenut niin sun ei tarvisi noihin tutkimuksiin nojautua. Otappa se rippiraamattusi kauniiseen käteesi ja ala lukea, ei mikään ole sen helpompaa. Voin jopa pastea sulle ne tärkeät kohdat rukouksista.
Matteuksen evankeliumi:
7:
"Pyytäkää, niin teille annetaan. Etsikää, niin te löydätte. Kolkuttakaa, niin teille avataan. Sillä jokainen pyytävä saa ja jokainen etsijä löytää, ja jokaiselle, joka kolkuttaa, avataan.
Ei kai kukaan teistä anna pojalleen kiveä, kun hän pyytää leipää? Tai käärmettä, kun hän pyytää kalaa?
Jos kerran te pahat ihmiset osaatte antaa lapsillenne kaikenlaista hyvää, niin paljon ennemmin teidän taivaallinen Isänne antaa hyvää niille, jotka sitä häneltä pyytävät."
Juurikin noin, sun testituloksesi kilpistyi täysin ymmärtämättömyyteen!
Toinen hyvä kohta samassa evankeliumissa kohdassa 7:20
"Totisesti: jos teillä olisi uskoa edes sinapinsiemenen verran, te voisitte sanoa tälle vuorelle: 'Siirry täältä tuonne', ja se siirtyisi. Mikään ei olisi teille mahdotonta."
Eli, ei se vaatisi kuin pienen määrän uskoa, (ihan kuin tuossa yllä kerrottiin tuosta energian määrästä joka on hyvin pieni, atomin verran ja sillä voisi jo luoda alkuräjähdyksen), niin vuorten siirtäminen ei olisi mahdottomuus.
Lisää myös Mat. 21:21
"Jeesus vastasi: "Totisesti: jos teillä olisi uskoa ettekä epäilisi, te ette ainoastaan tekisi tätä viikunapuulle, vaan te voisitte sanoa tälle vuorellekin: 'Nouse paikaltasi ja paiskaudu mereen', ja niin tapahtuisi."
Mark. 11:24
"Niinpä minä sanon teille: Mitä ikinä te rukouksessa pyydätte, uskokaa, että olette sen jo saaneet, ja se on teidän."
John. 14
"Totisesti, totisesti: joka uskoo minuun, on tekevä sellaisia tekoja kuin minä teen, ja vielä suurempiakin. Minä menen Isän luo, ja mitä ikinä te pyydätte minun nimessäni, sen minä teen, jotta Isän kirkkaus tulisi julki Pojassa. Mitä te minun nimeeni vedoten pyydätte minulta, sen minä teen."
Tuota se on yksinkertaisimillaan, mutta ei aivan.
Jumal ei ole rukousten takan, joten hän ei niihin myöskään vaikuta. Sen sijaan hän on kyllä karmanlain takana, laki jota ei edes arkkienkelit voi ymmärtää vaikka ovatkin kaikkitietäviä.
Tuossa aiemmin otit esille tuon puun paratiisissa josta Jumala kielsi syömästä. Kyse oli tiedon puusta, josta ihminen söi. Tuo tieto aiheutti eron näennäisen Jumalasta, ihminen yhtäkkiä tajusi olevansa alasti ja erillinen.
Sen erheen Jeesus tuli korjaamaan. Jeesus opetti ettei tuota eroa ole koskaan tapahtunutkaan, ihminen loi maailman pakopaikakseen ja kaikki mitä ihminen luo on pelkkää harhaa, koska mitään muuta ei voi olla olemassakaan kuin Jumala.
Ihminen voi luoda todellisuutta, mutta loppuviimeeksi hän ei luo mitään jolla olisi oikeasti jotain merkitystä. Elämän tarkoitus on ihan eri kuin luominen tai yksittäisen ihmisen parantaminen amputaatiosta. Mitä ihminen edes tekisi paranneella jalallaan kun kuolee kuitenkin? Ei yhtään mitään, jalka ei ole millään tavoin tärkeä asia.
Ainut millä on merkitystä, on löytää se ykseys josta mestarit ovat opettaneet, ykseys absoluuttiin, paluu iänkaikkisuuteen. Se ei tapahdu materialismiin sekaantumalla, tekemällä turhia tutkimuksia todistamaan jostain rukouksista joilla ei alunperinkään ole mitään merkitystä minkään kanssa. Vaikka vuorta voisi siirtää, niin mitä sitten?
Se toisi decsille tyydytyksen hetkelliseksi, kunnes häntä alkaisi taas pakottaa ja pitäisi saada lisää tyydytystä. Kuinka paljon tyydytystä hän tarvii ettei hänellä ole enää himoa, loputtomasti, koska himo ei koskaan lopu, ei ennenkuin hän tajuaa olemassaolonsa ja sen kuka hän todella on.
Se ei taatusti tule tapahtumaan tässä elämässä, tuskin vielä hetekeen muutenkaan.