Koraani ja Raamattu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ihmettelevä yksilö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Koraani Su 16: 101. Kun Me vaihdamme jonkun säkeistön toiseen - Jumala tietää parhaiten, mitä Hän ylhäältä lähettää - niin he sanovat: »Sinä olet pelkkä väärentäjä.» Useimmat heistä ovat tietämättömiä.

Muhammedin oma elämä ja hän halunsa ja himonsa vaikuttivat voimakkaasti hänen elämässään, siksi Muhammedin kautta tuli Koraaniin Suuran kohta, jonka kautta Muhammed saattoi vaihtaa Koraanin säkeitä, eli kumota opetus ja ottaa käyttöön uusi hänelle sopiva opetus.

Muslimit sanovat usein, että Raamatun sanoma on muutettu, vaikka se on kuitenkin pysynyt alkuperäisenä. Totuus on, että Koraanin oppia on muuteltu, ei Raamatun. Koraanin opin muutoksista Koraani itse todistaa, joten sitä ei pystytä kiistämään mitenkään, vaan se on tosiasia.

Fundamentalismi Islam toimii juuri kuten Koraani opettaa, eli fundamentalismi Islam muuttaa asioita aina siihen suuntaan kun se on heidän asialleen edullista ja epäedullista muille.

Koraanin sanoma ei ole luotettavaa eikä Jumalan sanaa, koska sitä on muuteltu ihmisen mielen mukaan aina siihen suuntaan mikä on ollut profeetta Muhammedille ja hänen uskolleen eduksi.

Tekstin sivulähde; http://koti.phnet.fi/petripaavola/koraaninjaRaamatunerilaisetopit2.html

Tarkalleen ottaen se pyysi ihmisiä tuomaan lapsia luokseen, jotta hän saisi kosketella niitä :D Oman aikansa Michael Jackson.

Uskon, että Michael Jackson ei oikeasti kuollutkaan vaan matkusteli aikakoneella tuonne ajanlaskun alun paikkeille. Aletaanko keräämään kannattajia ja kolehtia?

Minä ymmärrän kyllä ihan täysin mitä keittiönoita sanoo, kaikki uskonnot ei ole sitä lähetyspaskaa mitä esim. juuri kristinusko ja islam ovat. Eikä minulla ole mitään sitäkään vastaan, jos joku omaksi lohdukseen haluaa uskoa kristiuskomaiseen partaherraan taivaassa, kunhan tosiaan ei ketään asialla ahdistele tai muita tuomitse. Sellainen pieni hengellisyys on ihan hyvä juttu, luulisin että se parantaa monien ihmisten mielenterveyttä ja yleistä tyytyväisyyttä elämään.

Enkä tässä nyt puolustele mitään omia uskomuksia, olen (de facto) ateisti ja voin sanoa että olen melkolailla sataprosenttinen ateisti, jos jumaluuden mahdollisuus rajataan kristinuskon ja islamin välille.