Munasarjat yhtäkkiä toimimattomat

Suvituuli: mulle lääkäri sanoi ihan ohimennen että joskus syynä siihen että tulee huonolaatuisia muniksia voi olla harvinaisempi syy eli jonkun sortin kromosomivika. Mun muistaakseni Nennuliinilta ja muiltakin tällä palstalla on se kromosomiverikoe (s-krom) otettu, urkitaanpa niiltä lisää tietoa! :wave: Mutta mitään muuta se lääkäri ei mulle siitä sanonut kuin että sen "voisi ottaa", jos näyttää jatkossakin solut heikoilta ja saldo vähäiseltä. Onko sillä mitään tekemistä monitumaisuuden kanssa, niin ei välttämättä. Ymmärtääkseni sen kokeen tulos on joko negatiivinen (hyvä asia) tai positiivinen, huonompi homma, vai olikos se näin Nennuliini ja muut joilta se on otettu?

Mulla kans eka punktio oli ihan lasten leikkiä ja kysyinkin että siinäkö se oli, kun oli niin iisi homma? :) Mutta vissiin kerrat vaihtelee ja toisella kertaa voi olla ihan kivuton ja toisella kertaa kivulias.

Mutta valaiskaapas siitä kromosomikokeesta meitä että miten se oikein menikään!

Nyt iltapesulle ja sitten (pakko tunnustaa: katsomaan unelmien poikamiestä + Grayn anatoomia) * hävettää toi ensimmäinen* :ashamed:

Heilutiheiluti kaikille :wave: t. saaga :heart:
 
Hienoa Lotta! Sullahan oli oikein kunnon saalis tällä kertaa! Hyvä, että meistäkin vielä soluja syntyy ja ihan kunnon määrä. Kovasti toivon, että niistä suurin osa hedelmöittyy ja plussa saataisiin tähänkin pinoon. Se olisi hienoa! :heart:

Kyllähän sitä monenlaista ajatusta päässä on pyörinyt, välillä viisaampia ja välillä ei niin viisaita. =) Onneksi on tuo mies, joka välillä pudottaa maan pinnalle, jos mun ajatukset lähtee liian kovaan laukkaan ja jos niissä ei ole järjen hiventäkään. Mutta eiköhän ne hulluimmatkin ajatukset kuulu tähän asiaan. Kyllähän niitä vieläkin joskus tulee, että miksi pitää olla niin poikkeuksellinen tapaus, mutta eihän se asia miksikään sillä suremalla ja miettimälläkään muutu. Mutta kyllä tietysti kuitenkin aikansa pitää surra ja antaa mielessä myllertää ne hulluimmatkin ajatukset, kunhan ei niille liiaksi anna valtaa. Ja huumori auttaa tässäkin asiassa. Kävin tuossa luovutettu munasolu -palstalla, niin siellä joku olikin vastannut, että hinta on n. 6000 euroa. En tiedä, olinko ajatellut olevan sen niin kallis, tosin en ole laskenut paljonko yhdelle IVF:lle tuli hintaa siirtoineen. Ei sekään ihan halpa ollut, mutta en ole viitsinyt laskea, kun rahat on jo menneet eikä niitä takaisinkaan saa. Että tuossa 6000 eurossakin on huumoria aika lailla. :LOL: Sanoinkin miehelle, että nyt kukkaron nyörit tiukalle, ei mitään ylimääräsiä ostoksia vähään aikaan.

Suvituuli, minäkään en valitettavasti monitumaisuudesta tiedä. Mulla yhdesti solu oli fragmentoitunut ja toisella kertaa reikiä niinkuin juustossa. Nuo molemmat tapahtui hedelmöittymisen yhteydessä. Voisithan pyytää tosiaan tuota s-krom -verikoetta, jos siitä saisi jotain tietoa tuohon. Olikos sinulta otettu fsh?

Kiva, kun tää ketju on nyt alkanut taas aktiivinen! Kiitokset teille ja pidetään tämä vireänä edelleen! :heart: Tsemppiä kaikille ja käyhän Lotta kertomassa huomenna kuulumisia! Jännittää jo sun puolesta! :wave:

Terkuin,
Nennuliini
 
Saaga: siis punktiotkerratkin voi olla erilaisia? Apua, kun minä jo ajattelin, että seuraavakin olisi kivuton...Pitää pyytää tuo kromosomikoe, tosin ikä varmasti on suurin syyllinen...Mutta ei sitä tiedä. Entä jos tulos on huono, niin voiko sille enää mitään?

Nennuliini: ei ole fsh:ta otettu, kun lääkäri oli sitä mieltä, että tauotta syödyt e-pillerit endoon sotkevat kuitenkin tulosta ja todellista tilannetta. Joko vaihdevuodet voisi alkaa?? Kyllä mulla nytkin tuntuu pillereiden läpi oma kierto, mutta pillerit pitää endon pahimmat kivut kurissa. Toisaalta ne on myös jarruna, joten voisko siinä olla syy?

KUKA tietää IMMUNOGLOBULIININ ym. käytöstä tukemaan raskautta, jos on endo (joka tuottaa jotain raskautta/kiinnittymistä estävää kem.ainetta)???

Ja lisäinfoa s-krom-tutkimuksesta kaipailen myös!
Mitä labroja teiltä muista on otettu??

suvituuli (joka myös katseli ruudun täydeltä poikamies Anttia ja kohta Greyta ja sitten kait vielä G-pistettä...)
 
Multa on otettu tuo fsh kahteen kertaan, joka oli keväällä vielä ok, mutta syksyllä jo siis huimissa lukemissa eli ennenaikaiset vaihdevuodet ja ikää 33. :( Aiemmin on otettu muita hormonikokeita, mutta nyt en valitettavasti muista mitä ne oli. Sitten on otettu kilpirauhasarvot, jotka oli ok. Tuossa mitä nyt muistan.

Tuon s-krom tulos oli "normaali, naisen" :LOL: ja kromosomien määrä muistaakseni. Muistelen, että lääkäri puhui jotain kahden kromosomin paikan vaihtamisesta, joka saatta aiheuttaa lapsettomuutta, mutta mulla oli siis nuo kaikki ok. Sain myös lähetteen endokrinologiselle polille, joka tutkii mm. noita kilpirauhasjuttuja, mutta en tiedä, mitä multa siellä tutkitaan. Lähetettä en ole vielä sinne edes saanut. Jos Suvituuli sulta ei oo paljon mitään kokeita otettu, niin pyydä ne ihmeessä, kun niissä selviää kuitenkin monta asiaa.

Mua kans alko kiinnostaa tuo immunoglobuliini (meniköhän kirjotus oikein =) ), kun mullakin on endo.

Iltapalan pariin ja vähän telkkaa katsomaan ja petiin,
Nennuliini
 
Juu, kyllä tässä huumoriakin tarvitaan ja etenkin nuo hinnat on aikalailla siellä huumoriosastolla :LOL: Mutta kylläpä kaikkinensa esim. 3 ivf-kokeilua (jos menee siirtoon saakka) maksaa ainakin saman verran. (+lääkkeet siihen päälle) Mulla on aina päästy halvemmalla, koska ekalla kerralla ei siirtoa, ja nyt toisella kerralla ei edes "tarvinnut" icsata, eli lasku jää nyt (luojan kiitos) pienemmäksi. Tai siinä uskossa ainakin elän. Mun mielestä meillä ainakin maksaa kaikki toimenpiteet erikseen, joista sitten tuo hinnaston kokonaissumma koostuu. Ja tuo luovutettu munasoluhoito maksaa varmaan kokonaisuudessaan sen n.6000, ja siihen sisältyy kaikki ultrat ym. systeemit alkion siirtoineen, jos tuota hinnastoa nyt oikein tulkkaisin. Mutta sitten mahdollisten ylim. alkioiden pakastus ja sulatus/siirto maksaa taas erikseen. Juu, että halpaa ei ole ei..

Mutta hinnoissa eroja eri klinikoilla just tuon takia, että tuleeko kaikki solut yhdelle ihmiselle vai jaetaanko ne kahdelle vastaanottajalle. Mitään tarkempaa en ole vielä asiasta tutkinut..täytyypä surffailla taas netissä.

Tosta kromosomikokeesta vielä: muistaakseni se mun lääkäri sanoi, että josku syynä huonolle lääkevasteelle on kromosomivika, ja sen vuoksi munasarjat ei reagoi vaikka kuinka niitä stimuloitaisiin. Mutta mullakaan sitä ei ole vielä otettu. Järjellä ajateltuna voisi ollakin, että mulla jotain sellaista vikaa löytyy. Pitää tiedustella lisää kun oon se soittoaika ei ens mut seuraavalla viikolla. Mulla on toi fsh kuitenkin ihan normaali ikäisekseni eli 8,3, sanoi herr doctor.

Immunoglobuliini? Onko se sitä samaa mitä annetaan jos äiti on Rh- ja sikiö Rh+, esim. mulle annettiin km yhteydessä? Ei kait sentään. Jotakin immuno- sinne päin sekin mömmö oli.

Lotan kuulumisia odotellessa! Hui kun on jännää!!

Lumista aamupäivää kaikille ja kuulemisiin! :heart: saaga
 
Tästä päivästä ei tullutkaan vielä totuuden hetkeä:) Jännitin koko aamun, että lääkäri soittaa huonoista uutisista. Hämärästi muistin hoitajan sanoneen eilen, että jos haluan kuulla tuloksista, niin klo 10 maissa voi soitella. Olin kuitenkin varma, etten tähän soittoon asti pääse. No, soittoa ei kuulunut, joten soitin sitten klinikalle puolisen tuntia sitten. Sain kuulla, että kolme munasolua on normaalisti hedelmöittynyt ja kahdesta ei vielä tiedä. Tämä on niin hyvä uutinen!! En vielä uskalla olla varma, että alkionsiirtoon päästään huomenna, kun tiedän, miten mutkia voi tulla matkaan missä vaiheessa vain. Tähän hetkeen voin kuitenkin olla tyytyväinen:)
 
Mahtava homma, että saitte noin monta hedelmöittynyttä solua, ihan varmasti huomenna on siirto! Ihana asia! =) :flower:

Ota rennosti ja luota siihen, että huomenna pääset siirtoon ja sitten jänskäilemään. Onkin ensimmäinen siirto meitin ketjussa! Hyvä hyvä! Tästä se tämän ketjun hedelmällisyys pompsahtaa ihan uusiin ulottuvuuksiin! B)

Onneksi olkoon Lotta hyvästä tuloksesta ja tsemppiä myös meille kaikille muille! Kuulemisiin taas! :heart: saaga
 
Hienosti on mennyt Lotalla tähän asti! Nyt on mullakin semmonen kutina, että kyllä kaikki sulla menee hyvin tällä kertaa. Ymmärrän kyllä, että pidät matalaa profiilia. Niin minäkin tein, ettei pudotus tulisi niin korkealta, jos jotain menisi pieleen.

Niinkuin Saaga sanoikin, niin nyt positiiviset ajatukset huomiseen asti ja sitten piinapäiviä viettämään! :wave: Kyllä se nyt näin on määrätty menemään. Tai Saaga ja minä ollaan nyt niin määrätty. =)

Nyt tylsään palaveriin, moikka teille!
Nennuliini
 
Nyt on yksi hyvä alkio matkassa :) Täytyy mainita, että kyllä se kuulkaa tipalla oli taas kerran ja onnea oli matkassa. Niistä seitsemästä munasolusta oli viisi kypsää. Näistä kaksi ei hedelmöittynyt, kaksi oli monitumaista ja tämä yksi hyvä. Kyllä minä oikeasti olen hyvällä mielellä enkä mieti yhtään niitä muita soluja, koska alkio oli tavoitteena, ja se toteutui. Lääkäri ei nähnyt minulla erityistä riskiä monitumaisiin alkioihin. En sitten tiedä, miten käytännössä on, mutta seuraavassa hoidossahan sen sitten näkee.

Kyllä tämä oli henkisesti aikamoinen juttu, mutta nyt on väsyneen helpottunut olo, kun tähän asti ollaan vihdoin päästy. Hyvänä uutisena oli sekin, että lääkärin mukaan meille voidaan vielä hoito tehdä, jos tästä ei raskaus ala. Veritesti on 12.3, mutta siihen tuntuu olevan vielä pitkä aika. Voihan olla, että vielä kyllästyn ihan totaalisesti näihin piinapäiviin, mutta nyt on kaikesta jännittämistä niin väsynyt olo, etten kaipaisikaan vielä mitään jännitystä raskaustestistä.. Mukavaa viikonloppua ja suuret kiitokset peukutteluista, niitä ollaan todella tarvittu!
 
Lotta! aivan mahtava homma, että siellä kuitenkin se yksi sinnitteli loppusuoran ja sitten pääsitte siirtoon, Onnea oikein sydämen pohjasta! Ja loppujen lopuksi se yksi vain tarvitaan.. :heart: :flower:

Tässä töiden päälle heti ryntäsin koneelle katsomaan, että joko on hyviä uutisia ja niitähän oli! Wau! Eka piinapäivät meitin ketjussa! Toivottavasti tulee vielä lisääkin. :wave:

Nyt ota rauhallisesti ja hengittele syvään.. =) Ja toivotaan parasta mahdollista lopputulosta!

Rentouttavaa viikonloppua kaikille Teille Ihanat Palstakamut! Meikäläinen taitaa tänä iltana juoda pari lasia viiniä, on pitkä alkoton aika takana, kun on noita hormoneja tökitty urakalla tammikuusta saakka.. :saint:

:heart: saaga
 
Nyt vasta ehdin koneelle ja kylläpä kannatti tullakin! Niinkuin Saaga sanoikin, tarvitaan vain se yksi ja oikea alkio. Hieno homma ja nyt piinapäiviä viettämään. Mutta ihan hyvä asenne, että otat rauhallisesti ja vain lepäilet rauhassa "pieni" massussa. :heart: Voi että tuli nyt hyvä mieli, kun meidänkin ketjussa tapahtuu ja hyviä asioita.

Minäkin tuossa join jo yhden lasin viiniä. Mullahan ei tuo alkoton aikaa ole tarvinnut olla, mutta kyllä yksi siideri on saunan jälkeen viikonloppusin riittänyt. Nyt jos ottais vielä toisen lasillisen Lotan kunniaksi.

Eihän tää meidän peukuttelu lopu vieläkään, nythän se vasta alkaa! Ja 2 viikkoa kestää. :heart: Mutta jos sillä saadaan Lotalle toivottu lopputulos, niin olkoot peukut puuduksissa sen aikaa.

Mukavaa viikonloppua myös teille,
Nennuliini
 
Hiljaiselon jälkeen piti kaivella tämä pino täältä päällimmäiseksi.. =)

Lotta! Mitkä on viime hetken tuntemukset piinaviikolla, kun sehän alkaa sulla olla ihan pian päättymäisillään? 12.3. veritesti? Joko olet pissinyt kotitestiin?? Peukkuja on pidetty pystyssä täällä koko ajan, vaikken ole mitään kirjoittanutkaan. No, kun ei ole mitään oikein itselle tapahtunut..

Nennuliini: jonossa sitten täälläkin luovutettuihin.. Tänään oli soittoaika lääkärille, joka tuumasi samaa kuin minäkin, että ehkä ei niitä soluja saada sieltä yhtään tulemaan, vaikka kaikki pitäisi olla ihan ok.. :/ Ehdotti jonoa ja sanoi että n. puolen vuoden jonot on olemassa, mutta että luovuttajia on yllättävän hyvin kuitenkin. Että silleen. Ei oikeastaan tunnu missään, siis pahalta tai miltään, koska asian oli jo tässä 2 viikossa prosessoinut moneen kertaan. Ja tiesin, että tämä on se vaihtoehto, joka on jäljellä. Kotona ei olla sen kummemmin vielä asiasta puhuttu, mutta aikaa on sitäkin sitten miettiä ja tuumailla.. Voi olla että yhdesti kokeiltaisiin vielä "omilla soluilla" (millä ihme soluilla, kun ei ole yhtään kelvollista saatu aikaiseksi, heh) mutta sen aika on sitten toukokuulla, kun varaan seuraavan ajan lääkärille, ihan keskusteluun, näin sovittiin.

Miten muilla Tytöillä hurisee?

Peukut pystyssä Lotalle! Peukuti peukuti!
:wave:

Heilutuksia myös kaikille muille! :wave: saaga :heart:
 
Täälläkin peukutellaan Lotalle ja odotellaan plussa uutisia!!

Omaa napaa: Kyssin lääkäri soitti eilen ja säikäytti minut ihan perusteellisesti, kun alkoi puhua ettei suostu enää punktioimaan jne. Onneksi puhelun aikana selvisi, että hän luki vuoden vanhoja papereita!
Meille oli suunniteltu hoito touko-kesäkuulle, mutta päätimme siirtää sen elo-syyskuulle jotta kierrot ehtivät kunnolla palautua normaaleiksi. Syksyyn mennessä pitäisi myös saada painoa alaspäin kun sitä on kertynyt aikas paljon. Yritetään nyt sitten satsata tähän viimeiseen hoitoon kaikki eli lisään liikuntaa, laihdutan, syön vitamiineja jne. Toivottavasti auttaisi.

Hyvää kevättä kaikille!
 
Tein eilen negatiivisen kotitestin :'( Tänään oli sitten veritesti, ja nyt lopullisesti varmistui, etten ole raskaana. Alkio oli niin kauan kaivattu, että tuntuu vaikealta ajatella, että se on nyt lopullisesti mennyt. Uusi hoito tulee joskus taas, mutta sekään ei auta siihen, että suren juuri tätä alkiota. Vaikka en ihan oikeasti pystynyt uskomaan raskauteen missään vaiheessa, niin on silti tyhjä ja sanaton olo.
 
Olin tässä odotellut viestiäsi ja katsellut vähän väliä joko.. Olen sydämestäni pahoillani :hug: Toivoin niin kovasti sinulle positiivista tulosta. Olen sanaton ja surullinen puolestasi, en oikein edes osaa kuvitella miten pahalta tuntuu, kun pääsitte noin pitkälle ja sitten tulee tämä lopputulos. :'( Voi kun tähän meidän ketjuun tulisi vielä positiivisiakin uutisia!

Koita jaksaa ja uskotaan joka tapauksessa parempaan huomiseen! :heart: saaga
 
Kiitos Sagalle mukana elämisestä ja muillekin! Huonot uutiset jatkuvat, kun klinikalta soitettiin tänään. Minua neuvottiin aloittamaan nyt pillerit ja voin ilmoittautua uuteen hoitoon elokuussa, vaikka eilen hoitaja sanoi puhelimessa, että voin nyt keväällä ilmoittautua hoitoon. Hoitajan mukaan näin oli nyt päätetty jonkun lääkärikokouksen tuloksena. Täytyy sanoa, että olo on vielä huonompi kuin eilen.. Mietin, että meille on jo niin monta hoitoa tehty, että ehkä meidät nyt siksi laitettiin odottamaan koko hoitotakuu (käytännössä varmaan puoli vuotta menee ennen tositoimia). Tuntuu vaikealta siksikin, että minullahan on fsh jonkun verran koholla ja taustalla vaikea endo. Lapsettomuus on pitkä prosessi ja tämä on kyllä yksi aallonpohja..
 
Voi miten elämä voi ollakaan vaikeaa! Lotalle paljon voimia surutyöhön! Olisi ollut jo aika saada plussa tähänkin epätoivoisten pinoon!
Sellaista tämä hoitorumba on: kun yhdestä vaikeudesta selviää on toinen jo edessä! Mutta toivotaan että pääsemme lopulta vaikeuksien kautta voittoon. Yritä, Lotta, ajatella positiivisesti ( helpommin sanottu kuin tehty) pääsitte kuitenkin edes siirtoon asti. Sekin on jo yksi voitto vaikka ei se tässä tilanteessa paljon taida lohduttaa.
Tämä hoitorumba on kyllä sellaista tunteiden vuoristorataa, että meillä ainakin seuraava hoitoyritys on todennäköisesti viimeinen.
 
Kaijukka: Ihan oikean asian nostit esille eli tuohan tässä juuri lohduttaa, että siirtoon asti päästiin. Tänään on tuntunut jo vähän helpommalta (vähän kuin myrskyn jälkeen -olo). Täytyy nyt asennoitua niin, että kevät ja kesä tässä menevät ilman hoitoja. Meillehän onkin tulossa sitten hoito suunnitelleen yhtä aikaa loppukesästä tai alkusyksystä.
 
Lotalle jaksamista ja tsemppiä taas kuitenkin eteenpäin! :hug: Samoin Kaijukalle ja kaikille muille "huonomunaisille"! Kyllä tämä tosiaan on aikamoista aallokkoa ja vuoristorataa, sitä huippufiilistä ei tällä taipaleella oli vielä mulle ainakaan tullut, enemmän just pettymyksiä ja sitten vielä isompia pettymyksiä.. :eek: Jos fysiikka kestäisikin, niin pää ei meinaa kestää.. Mullakin ehkä vielä 1 kokeilu omilla soluilla, mutta yhtään oikein kunnollista soluahan ei ole saatu, sanoinkin lääkärille etten tiedä jaksanko kokeilla enää, vaan odotetaanko suoraan luovuttajaa. Jotenkin lääkäri vielä haluaisi siiä välissä kokeilla.. ehkä sitten toukokuussa olen muuttanut mieleni ja vielä jaksan yhden kokeilun. Muutenhan tämä on nyt sitä odottelua josko sopiva luovuttaja löytyisi.

Mutta missä on Ystävämme Nennuliini??!! :wave:

Odotellaan pääsiäistä, jospa sitä ainakin pääsiäismunia saisi, kun ei muuten näitä muniksia tule.. B)

Kuulemisiin taas :heart: saaga
 
Onkos porukat hautautuneet lumeen?? Nostelen vähän tätä pinoa ylöspäin. Taitaa kaikilla olla odotteluvaihe päällä vai?

Kyssistä tuli seuraavan hoidon paperit ja niissä luki, että yritetään matkia vuosi sitten tehtyä hoitoa jonka seurauksena oli kolme "hyvää" alkiota. Jopas tuli hyvä mieli yhdestä pienestä lauseesta eli jos vain päästäis jollain konstilla alkioihin asti niin toivoa olisi. On vain se pieni mutta, kun niitä rakkuloita ei kasva. Ihmettelin kyllä itsekin, että miksi lääkkeitä on joka kerralla vaihdettu eikä ole kokeiltu toista kertaa sillä lääkityksellä jolla niitä munasoluja saatiin muutama aikaiseksi...

Lumisin terveisin kaujukka
 
Täällä ollaan kuulolla Kaijukka & muut! :wave:

Mä olen joka päivä käynyt katselemassa sivuja, mutta hiljaista on ollut.. Missähän Nennuliinikin luuraa?

Toivotaan Kaijukka, että alkiohin asti pääsisitte! Ja kasvaisi muutama kunnon rakkula. Mutta tiedän kyllä tunteesi. Minä olisin kanssa niin iloinen kun saisin yhden solun aikaiseksi, mutta sekään ei ole vielä onnistunut. On tämä niin hankalaa. Meillä ehkä toukokuussa vielä yksi kokeilu, mutta se selviää sitten kun varaan lääkäriin keskusteluajan. Munasolujonossa siis ollaan. Jotenkin jännä olo, kun ei enää ole niin murheellinen, vähän vain tylsistyttää. Tapahtuisi nyt jotakin!

Lunta on ja koko ajan lisää tulee.. Missä se kevätkin nyt luuraa? :eek:

Kuulemisiin! t.saaga :heart:
 
Onko teistä kukaan kokeillut vyöhyketerapiaa parantaakseen munissaalista? Meillä on ensi kierrosta lähdössä liikkeelle viimeinen icsi ja päätettiin kokeilla vyöhyketerapian vaikutuksia munasolujen ja siittiöiden määrään/laatuun. Meillä kun molempia saadaan aikaiseksi vähän :'( Olisi kiva kuulla, että onko joku jo kokeillut ja millaisin tuloksin.
 
Heippa ja tervetuloa mukaan! Valitettavasti meillä ei ole kokeiltu vyöhyketerapiaa, mutta olen lukenut jostain pinosta, että muut ovat kokeilleet. Mä en itse asiassa oikein edes tiedä mitä ko. terapia on, mutta uskon että kaikkea voi kokeilla, ja ei siitä varmasti ainkaan yleensä haittaa ole. Itse olen syönyt vitamiineja ja tehnyt vaikka mitä taikoja, että muniksia tulisi, mutta ei tule, ei yhtään kunnollista siis vielä ole tullut. Niinpä olen jo taipunut ajattelemaan, että niitä ei ole koskaan tullutkaan, koska kyllä muuten varmasti olisin toisenkin kerran raskaaksi tullut niin kauan olen ilman ehkäisyä ollut (reilusti yli 10 vuotta). Mutta toivottavasti teille vyöhyketerapia toisi apua kehnoihin soluihin! Onko siis tarkoitus molempien mennä?

Katselepa täältä sitä pinoa, jossa oli kokemuksia vyöhyketerapiasta! Aurinkoista viikonloppua kaikille! Lumisade on toistaiseksi ohi, huh. :wave: t.saaga :heart:
 
Onkohan täällä enää ketään linjoilla? :wave:
Kirjoittelen nyt kuitenkin, kun pinon otsikko tuntui sopivan kuin nenä päähän. Mulla siis myös todettu täydessä lepotilassa olevat munasarjat. Olen nyt reilun viikon ajan pistellyt Puregonia (ensin 50IU ja sitten 75IU), mutta ainakaan tiistaina tehdyn ultran mukaan sillä ei ole ollut minkäänlaista vaikutusta. Seuraava ultra on maanantaina, mutta en jaksa uskoa, että muutamassa päivässä munasarjat olisivat yhtäkkiä heränneet henkiin. Lääkäri ei ole kovin toiveikas raskaaksi tulon suhteen, mutta ainakin nyt vielä hoidot jatkuvat. Aluksi lääkäri epäili ennenaikaisia vaihdevuosia, mutta FSH-arvo oli sen verran hyvä (muistaakseni 6 tai jotain), että hän sitten hylkäsi tämän ajatuksen. En sitten tiedä, mistä tuollainen lepotila voi johtua...
Toivottavasti tämä ketju vielä herää henkiin!
 
Oho, maaliskuun kirjoitus oli jäänyt vallan huomaamatta. Päivitän meidän tilannetta.

Sekä minä että mies käytiin viimeinen välikierto vyöhyketerapiassa. Lisäksi oltiin syöty vitamiineja ja hivenaineita säännöllisesti vuoden alusta alkaen. Ensimmäisessä ultrassa oli yllätys suuri, sillä munasoluja oli 9 kpl (aiemmissa kolmessa hoidossa saatiin vain 3-4). Toiveet kohosivat pilviin ja olimme varmoja, että nyt kerrankin saadaan jotain myös pakkaseen, sillä aiemmin on selvinnyt 1-2 ja ne on aina siirretty heti tuoreeltaan. No, elämä pudotti jälkeen kerran maanpinnalle.. Kahdeksan solua oli kuollut heti ja vain yksi oli lähtenyt hädin tuskin jakautumaan. Sekin oli ns hidas eli toisena päivänä vasta 2-soluinen. Tuota hituria nyt piinailen, mutta eipä ole toiveet kovin korkealla. Jos aiemmin ei ole lähtenyt kaksi top-alkiota, niin miksi nyt tämä hituri lähtisi? Tämä oli sitten meidän viimeinen yritys. Lääkärikin oli sitä mieltä, ettei ole järkeä jatkaa. Hän epäili, että munasoluissani on jotain vikaa, sillä solulima on kuulemma poikkeuksellisen sitkeää. Onko kenelläkään muulla tällaista ongelmaa?
 

Yhteistyössä