Munasarjat yhtäkkiä toimimattomat

Onko minulta mennyt jotain ohi, mutta eikös heksamiinan olisi pitänyt tehdä testi jo ajat sitten? Missäs kuulumiset viipyy? Toivottavasti olet siirtynyt jo plussanneiden puolelle!

Sateista kesää kaikille toivottaa -kaijukka-
 
Ajattelin nostella meitä vähän ylöspäin listalla, kun oltiin jo sivulla 7!

Kaikki taitavat olla kesälomilla, kun kukaan ei ole kirjoitellut mitään. Ei tässä kyllä ole mitään suurempia uutisiakaan... täytyis varmaan seuraavien menkkojen jälkeen soitella josko lapsettomuuspolilaiset olisi jo palanneet kesätauolta ja päästäis suunnitelemaan sitä vihon viimeistä hoitoyritystä. Muistaakseni lupailin vähän laihduttaa, mutta ei ole urakka oikein ottanut tuulta purjeisiin.. oisko -2 kg....

Hyvää kesän jatkoa ( jos nyt sit alkais ne helteet, kun lomat on jo pidetty)
 
Hei!

Olinkin unohtanut kirjoitella tähän ketjuun, kun tämä oli tippunut. Meillä on kyllä tapahtumia ollut tässä kesälläkin, eli neljäs ICSI tehtiin. Ikävä kyllä munasarjani toimivat heikommin kuin koskaan, kun lääkitystä muutettiin. Aikaisemmin mulla on ollut Gonal-F ja silloin munasoluja tuli aina n. 10 kpl. Nyt Gonalin rinnalle otettiin Menopur, ja soluja tuli vain 4 kpl. Follikkeleita oli kyllä enemmän, mutta osa oli tyhjiä. Eli joko mun munasarjat on lopullisesti hyytymässä tai sitten Menopur ei sovi mulle. Meillä kun on miehen simpoissakin vikaa niin vain yksi solu hedelöittyi. Se onneksi sitten jakautui normaalisti ja siirrettiin. Ensi maanantaina saisi testailla. Kauheasti en toiveita elättele, en usko mulla olevan niin hyvää tuuria että heti perään tulisi toinen plussa. Edellisessä hoidossa siis plussasin, mutta raskaus meni kesken. Eli kyllähän se nyt tilastollisestikin olisi negan vuoro.

Kertokaahan muutkin kuulumisia!
 
MUSTARUUSU: Sinullahan on asiat jo hyvällä mallilla kun, olet päässyt piinistelemään ja nyt vain peukut ja varpaat pystyyn, että testaisit maanantaina plussan! Muista ettei niitä soluja tarvitakaan kuin se yksi! Muistahan tulla sitten heti kertomaan plussauutiset!
 
Tiinuli81 ilmottautuu takasiin.... =)

Eli toukokuussa saatiin ovis aikaseksi, mutta eipähän plussaa pärähtänyt. Nyt jonotellaan IVF-hoitoihin. Alkavat vasta loppuvuodesta. Omituisinta on se että olemme julkisella hoidoissa olleet jo viime syksystä (siis siihenkin jonotimme) nyt kun hoitomuoto muuttuu ovulaatioinduktiosta IVF-hoitoon niin meidät siirrettiin johonkin IVF-jonoon!!! Siis samahoitopaikka, samat lääkärit, samat huoneetkin jne mutta olemme nyt IVF-jonossa odottelemassa....??!! Meitä ennen JONOTTAMASSA on 24 paria..... :/ eli n. puolivuotta.

Ajattelimme tässä jonotusaikana mennä yksityiselle viellä ovulaatioinduktioihin, koska julkisella oli vain yksi ainut "onnistunut" ovulaatioinduktio. Tai ei sekään nappiin mennyt koska ovis oli vasta kp 30....eipä taida olla ihmekkään ettei tärpännyt.

Tampereen yksityisiä oon miettinyt...taitaa olla Väestöliitto tai Ava?

-Tiinuli-
 
Jos täällä vielä pyörii tuttuja, niin ajattelin kirjoitella kuulumisia. Neljäs hoito pyörähti elokuussa käyntiin pitkällä kaavalla ja piikkinä oli Menopur 375iu (taitaa olla lähellä maksimiannosta). Peräti 10 follia kehittyi ja kaikki näytti periaatteessa hyvältä, mutta niin kuin hyvin tiedetään, niin tässä hoidossa on monta vaihetta..

Punktiossa löytyi kuusi solua, joista hedelmöittyi kaksi. Näistä toinen oli monitumainen, mutta jälleen kerran toinen oli siirtokelpoinen ja nelisoluinen hyvä alkio. Kieltämättä kato on suuri, ja lääkäri oli jo sillä kannalla, että julkisella ei hoitoja voida enää jatkaa. Kuitenkaan en tosiaan ole valmis luovuttamaan, kun tässä ja viime hoidossa on saatu yksi hyvä alkio eli yksityiselle suuntaamme, jos siltä näyttää. Vaikka onkin vähän ristiriitainen ja surullinen ole siitä, että hoidot ovat julkisella nyt loppu, niin silti voin olla tyytyväinen, että nyt on alkio matkassa. Tiedän hyvin sen, että tämä yksi hyvä alkio on enemmän kuin tällä maailmalla olisi koskaan ollut meille tarjottavana muuten. Nyt on menossa piinispäivä 2. Tsemppiä kaikille - missä vaiheessa sitten olettekin :)
 
Lotta77 Kiva kuulla susta =) Toivotaan että tämä yksi alkio kiinnittyy ja saatte kauan kaivatun tuloksen :hug:

Olisi kiva tosiaan kuulla missä vaiheessa muut menevät....? :attn:

Me IVF- jonossa vielläkin. Yksityisellä ovulaatioinduktiot aloitettu. Eka kierto menossa ja samaa takkuamista tuntuu olevat muniksien kasvussa kuin yleensäkkin :( tosin nyt kokeiltiin lähtee stimuloimaan arimidex lääkkeellä joka kasvattikin yhden johtofollin kp10 oli kokoa 7.5mm söin toisen satsin arimidexiä kp11-15 ja ultrassa näkyi 5kpl 7-8mm folleja joita nyt lähettiin kasvattelemaan puregonpistoksilla (iui 75-100) tiistaina ulta missä näkee mikä on vaste tälläkertaa...

-Tiinuli81-
 
Tiinuli: Onneksi aika menee nopeasti, kun teillä on jo tämän vuoden puolella tulossa ivf. Teillä on ollut varmaan monta pettymystä ennen ivf:ää, kun erilaisia keinoja on yritetty. Onneksi ivf on kuitenkin kaikkein varmin keino, ja piikittelymäärät ovat niin suuria, että varmaan hyvin saadaan soluja kypsymään, pidän peukkuja :)
 
Kiva kuulla , että yksi meistä on jopa päässyt piinistelemään! Nyt ei muuta kun paljon tarrasukkia, että pikkuinen tarrautuisi kovasti kiinni!

Lotta77: Minä olen luullut, että minun annokset ovat maksimiannoksia, mutta viime hoitoyrityksessä piikittelin menopuria 300 iu:n annoksella, joten ei se sitten niin ollutkaan koska sinulla on isompi annostelu. Minkähän takia minulle ei kokeilla isompia annoksia, kun se kerran olisi mahdollista? Luulisi että isommalla annostuksella voisi niitä follejakin kasvaa enemmän...

Omia kuulumisia: Seuraavasta vuodosta aloitetaan ehkäisypillerit ( kuulostaa tosi järkevältä...)ja sit seuraavasta piikittelyt puregonilla. Punktio pitäisi olla viikolla 46, jos nyt sinne asti päästään tälläkään kertaa.

Hyvää alkanutta syksyä kaikille ja Lotta77:lle pidetään peukkuja ja varpaitakin pystyssä!
 
Kaijukka: Teilläkin on sitten kohta tositoimet :) Hmm, minulla taisi tosiaan olla iso annos Menopuria (eli viisi pullollista kahteen veteen).. Pidän tosissani peukkuja, että Puregon alkaa kasvattaa hyvänkokoisia folleja. Minulla oli edellisessä hoidossa Puregon 300iu, joka tehosi samalla tavalla kuin tämä Menopur 375iu. Kiitos pekkujen ja varpaiden pitämisestä :flower:
 
Lotta77: Mulla on taas puregonissa annostus 400 iu eli enemmän kuin sinulla. Yhden kerran on päästy juuri tuolla puregonilla ( samalla annostuksella) siirtoon asti. Silloin saatiin kaksi alkiota siirettyä, mutta negahan siitä tuli. Voi kun nyt onnistuisi ja päästäisiin edes siirtoon asti, sillä tämä on meidän viimeinen yritys.
 
Kerronpa minäkin kuulumisia pitkästä aikaa, olin unohtanut koko tämän viestiketjun kun tämä oli välillä jossain upoksissa...

Meillä oli siis heinäkuussa neljäs ICSI, pitkällä kaavalla. Kolmessa edellisessä hoidossa mulla on ollut lääkkeenä Gonal-F 300 IU, mutta nyt lääkäri halusi kokeilla Menopur + Gonal-yhdistelmää. Molempia oli 150 IU. Mulle ei ilmeisesti Menopur sopinut sitten ollenkaan, sillä vaikka folleja tuli 10 kpl niin vain neljässä oli solu, ja niistä vain yksi hedelmöittyi ja alkio jakaantui hitaasti. Tämä yksi kyllä siirrettiin, mutta tulos oli odotetusti nega. Nyt on pidetty vähän taukoa hoidoissa ihan omasta halustamme, mutta kohta jatketaan taas. Viides ICSI olisi tarkoitus kuitenkin toteuttaa vielä tämän vuoden puolella kun lääkekatto on tälle vuodelle täynnä.

Mulle lääkäri on selittänyt, että kovin mieluusti ei nosteta annostusta yli tuon 300 IU, sillä vaikka folleja tulisi enemmän niin sitten munasolujen laatu voi olla huono. Hän kuitenkin sanoi että kyllä jossain poikkeustapauksessa on käytetty jopa 600 IU annosta.

Hyviä uutisiakin silti on tässä lähiaikoina tullut: mullahan on ollut koko näiden hoitojen ajan FSH-arvot koholla, mutta nyt arvo olikin laskenut viitearvojen sisään ja oli 9 (viitearvo 2-10). Korkeimmillaan se on ollut 15, eli ihan hyvä pudotus. Se helpotti kovasti stressiäni, kun näyttää nyt siltä että ei mulla sentään ole mitään ennenaikaisia vaihdevuosia niin kun jo pelkäsin.

Tänään ollaan menossa suunnittelemaan viidettä hoitoa. Meillä kun on miehessäkin vikaa (vasta-aineet), niin on jo ollut puhetta että mahdollisesti käytettäisiin ainakin osittain luovutettuja siittiöitä. Se ainakin auttaisi selvittämään, onko vika munasoluissa vai siittiöissä. Se kun on lääkäreillekin edellene hieman epäselvää. Toivoisimme tietysti, että se olisi siittiöissä, sillä lahjamunasoluihin on useamman vuodenkin jonot. Lahjasolujen käyttö ei tunnut enää mitenkään mahdottomalta ajatukselta, kun sitä on tässä nyt rauhassa ehtinyt sulatella.

Tsemppiä kaikille teille hoitoihinne!
 
Negaa tuli :'(

Mustaruusu: Mukavaa, että saitte hyviä uutisia fsh:n suhteen. Olen jostain lukenutkin, ettei korkea arvo välttämättä tarkoita mitään, koska arvo voi olla joskus hetkellisesti korkealla tarkoittamatta mitään. Olemme miettineet myös, että lahjasoluhoito olisi tulevaisuudessa hyvä suunta, jos näyttää siltä, ettei omilla alkioilla saada raskautta alkuun. Soitin tänään yksityiselle, koska mehän nyt putoamme pois julkiselta. Ainakin yksi hoito olisi tarkoitus yrittää omilla soluilla. Nyt vain jännittää, että onko Kela jo aloittanut sen linjan, että kolmen hoidon jälkeen täytyy maksaa itse koko lasku. Ainakin klinikalta varoiteltiin, että näin saattaa olla, vaikkakin linja vielä vähän hakee muotoaan. Paljon jaksamista loppuvuoden hoitoon! Voin hyvin ymmärtää, että olette pitäneet vähän taukoa. Minullakin on vähän hoitoväsymystä, mutta ehkä se tästä..
 
Paljon haleja Lotta77!! Ei auttanut vaikka oli ne varpaatkin pystyssä! Onneksi teillä on kuitenkin vielä mahdollisuus kokeilla yksityisellä. Toivotaan, että siellä onnistuisi, jos heillä olisi käytössä vaikka parmpia konsteja kun julkisella sektorilla.

En tiedä tuosta Kelan jutusta, kun kyselin samaa Kyssistä ( meillähän on jo ainakin viisi? yritystä, joista kaksi kertaa päästy punktioon ja yhden kerran siirtoon) eivät olleet kuuleetkaan koko asiasta.

Meillä ei sit ole tapahtunut mitään edistystä. Menkkojen olisi pitänyt alkaa viikko sitten, mutta ei näy ei kuulu. Eipä tietenkään kun hoitoja olisi pitänyt päästä aloittamaan, niin muuten säännöllinen kierto heittäytyy epäsäännölliseksi... Raskaanakaan en voi olla, koska oviksen ( jos sitä nyt tässä kierrossa sitten olikaan) aikaan olin reisussa viikon ja eipä se muutenkaan olisi mahdollista, kun ilman ehkäisyä on oltu kohta kuusi vuotta... Kyllä käy hermoille, kun oma kehokin pettää aina ratkaisevalla hetkellä. No eiköhän se vuoto sieltä ilmaannu ja todennäköisesti juuri väärään aikaan hoitojen aloituksen kannalta.

Hyvää syksyn alkua kaikille ja Lotta77:lle vielä iso rutistus!
 
Meillä on takana neljä hoitoa yksityisellä, ja toistaiseksi Kela on korvannut suorakorvauksella. Mutta neljännen hoidon jälkeen Kelasta oli kyllä kyselty jo lisäselvityksiä. Eli voi olla että seuraavaan hoitoon ei ainakaan enää saada sitä suorakorvausta, vaan joudutaan maksamaan itse kaikki ja sitten jälkeen päin hakemaan Kelalta rahoja. Mulla kuulemma hoitojan jatkaminen kuitenkin pystytään toistaiseksi perustelemaan, kun kuitenkin kerran olen tullut raskaaksi, vaikka se menikin kesken. Jos olisi takana pelkkiä negoja niin tilanne olisi huonompi.

Meillä muuttuikin nyt vähän suunnitelmat, eli ei lähdettykään vielä lahjasoluhoitoon vaan meitä tutkitaan ensin lisää, käytiin juuri verikokeissa. Molemmilta tutkitaan kromosomit ja minulta vasta-aineet. Mies osallistuu lisäksi johonkin juuri alkavaan siittiöiden DNA-tutkimukseen, joka on onneksi maksuton kun se on pilottitutkimus. Tuloksissa menee useampia viikkoja, eli nyt vain odotellaan.

Lotta pahoittelut negasta! :hug: Ja Kaijukka toivottavasti pääset pian aloittamaan hoidot!
 
Syksyinen tervehdys kaikille!

Tätä ette kyllä ikinä usko, koska en usko itsekään!

Sitä vuotoa ei sitten kuulunut paitsi, että sinä päivänä kun vuodon olisi pitänyt laskelmieni mukaan alkaa jäi yhdellä vessa reissulla paperiin kirkasta veristä vuotoa ja luulin että menkat alkaa. Mutta vuoto ei sitten lisääntynytkään ja odottelin n. puolitoista viikkoa ja viimein ajattelin että tehdään nyt sitten testi, että pääsen sen jälkeen sit soittelemaan Kyssiin jatkosta.

Testi näyttikin sitten plussaa ja tänään kävin verikokeissa ja hcg oli yli 2000 ja ensi keskiviikkona on eka ultra. Voitteko uskoa? Silloin kun kuvittelin oviksen olevan olin matkoilla ja aivan varma että tästä kierrosta ei ainakaan voida onnistua ( ja miksi ois onnistuttu kun kuusi vuotta on jo höylätty), mutta ilmeisesti matkani aikana mies olikin kerännyt pusseihinsa kunnon satsit...

Uskokaa pois, että ihmeitä voi sattua ja toivon koko sydämestäni, että myös te pääsette niistä osallisiksi! Elämä yllättää silloin kun sitä kaikkein vähiten osaa odottaa!

T: Kaijukka + takiainen
 
Onnea :flower: Nyt ei sanat riitä, siis ihan mieletön juttu!! Onnea ja valonsäteitä, kun matka jatkuu Takiaisen kanssa. Tästä pinosta plussaaminen luomusti on kyllä sellainen asia, mikä tuo uskoa, etteivät kaikki asiat maailmassa tapahdu niin kuin luulisi.
 
Kiitos onnitteluista! Ei tätä kyllä meinaa mitenkään uskoa todeksi.

Olen kyllä lukenut tapahtuneista "ihmeistä" tälläkin palstalla, mutta aina ajetellut ettei niin voi meille tapahtua, kun tilanne on siittiöiden kannalta huono. Yksi ystävä neuvoi nostamaan jalat ylös petipuuhien jälkeen ja vasta viimeksi kun olin viikon kuntoutuksessa yksi ystävä kertoi että moni on onnistunut heti kun on lopettanut hoidot jne. Minä vaan ajattelin mielessäni, että hyvä on puhua kun ei tiedä asiasta mitään...

Olisiko sitten ollut psykologista vaikutusta ( en kyl ymmärrä miten se mieheen vaikutti ??) sillä, kun laskeskelin etten voi tästä kierrosta tulla raskaaksi, koska olen juuri oviksen aikaan kuntoutuksessa ja olin jo heittänyt pyyhkeen kehään ja odottelin vaan seuraavaa mahdollista hoitoyritystä. Ja sitä paitsi me myytiin elokuussa pois esikoisen tavaroita ja lähes kaikki pieneksi jääneet vaatteet on myyty eteenpäin. Onneksi jäi vielä turvaistuimet, pinnasänky ja jotain muutakin myymättä!

Onhan tässä vielä monta vaaranpaikkaa edessä eikä tiedä miten loppujen lopuksi käy, mutta nautitaan nyt tästä hetkestä. Ensi viikolla toivottavasti ultrassa näkyy pieni takiainen.

Toivottavasti tämä meidän pino muuttuisi nyt plussapinoksi muidenkin kohdalla!
 
Ultrassa käyty ja tuomiona keskenmeno. Kävin vielä verikokeissa, että katsotaan onko arvo lähtenyt laskemaan. Soittelen tuoksista myöhemmin tänään, mutta ei hyvältä näytä kun vuotokin on tänään näköjään alkamassa...
 
Olen aivan hirmuisen pahoillani :'( Elämä on niin epäreilua ja julmaa, että tämä vetää ihan sanattomaksi. Tiedän, ettei mikään lohduta, mutta onneksi sinulla on kuitenkin mahdollisuus tulla raskaaksi ja todistetusti alkio voi kiinnittyä. Jaksamista sylin täydeltä!
 
No voi kaijukka, en ehtinyt edes onnitella kun jo tulikin ikävämpiä uutisia. Itsekin keskenmenon kokeneena (mulla se todettiin vasta rv 12), tiedän miltä susta tuntuu kun ensin annetaan ja sitten otetaan pois. Mutta jos keskenmenosta jotain positiivista voi keksiä niin tietää ainakin että on mahdollista tulla raskaaksi.

Omaan napaan ei kuulu edelleenkään uutta. Odotellaan edelleen kromosomi- ym. tutkimusten tuloksia ja sitten päätetään miten edetään.
 
Soitin verikokeen tuloksista ja hcg oli 6800 ( noussut viikossa 2500 => 6800). Menen vielä ensi viikolla uudestaan ultraan ( jos en ala tulvia ennen sitä), kun lääkäri epäili, että jos hedelmöitys olisikin tapahtunut oletettua myöhemmin. Eilisessä ultrassa siis näkyi jotain joka vastaisi viikkoja 4 - 5, kun pitäisi olla viikko 7.
Itse kyllä uskon keskenmenoon koska vuotoa on ja miten se kierto nyt olisi voinut olla niin erilainen, kun muuten on säännöllinen! Ja miten raskaustesti voi näyttää positiivista, jos oviksestakaan ei olisi kulunut vielä edes kahta viikkoa? En kyllä itse pongannut ovista ( mulle tulee aina iso finni = "paise" johonkin kohtaa kehoa oviksen aikaan) .

Mustaruusu alkoiko sulla se keskemeno vähäsellä vuodolla vai alkoiko heti tulvia? Itse pärjään vielä mainiosti pikkuhousunsuojilla, kun vuotoa on niin vähän. Nyt hirvittää se, että jos kaikki ei tulekaan pois vaan joudun vielä kaavintaan tms. Jos ihmisen pitää kokea lapsettomuushoitojen jälkeen vielä keskenmenokin niin eikö se edes voisi sujua kuin suoraan oppikirjan sivuilta! No eipä tietenkään vaan eiköhän tässäkin jouduta vielä käymään kaikki mahdolliset ja mahdottomatkin mutkat läpi.

On tässä muuten toinenkin positiivinen asia siis ekahan on se että tosiaankin voin tulla luomustikin raskaaksi ( tosin en kyl jaksa toista kuutta vuotta odottaa...) mut toinen on se että sain loppuviikon saikkua, kun mulla ois ollu yövuorot ja en nyt oikein ole siinä tilassa, että saisin päivällä nukuttua ( kun ei tahdo saada yölläkään).

Negatiivista on se, että mulla ois ollu suurin osa seuraavan hoidon lääkkeistä jo kaapissa valmiina, mutta tottakai niistä menee käyttöaika umpeen ihan kohta...

Kun tästä selvitään, niin sitten aletaan ukon kanssa petihommiin ovistikku kaverina. Jospa se miehen siittiötilanne olisi nyt hetken aikaa parempi tai sit se oli se yksi ja ainut siittiö joka osasi uida eteenpäin...

Toivotaan, että muilla olisi parmepaa tuuria ja saataisin vihdoinkin positiivisia uutisia tähänkin pinoon!

 

Yhteistyössä