Munasarjat yhtäkkiä toimimattomat

tytti82 Aikaisempaan kysymykseesi tuosta korkeakoulutuksesta. Edelleenkään en tiedä vastausta sen klinikan luovuttajista, mutta esimerkiksi tuolla Nova Vitalla Virossa(siis siellä missä pitkät jonot) kerrotaan koulutus myös. Sieltä sai sellaisen listan mistä valita kolme itseään miellyttävää luovuttajaa mistä sitten lääkäri katsoo parhaimman kiertoon nähden. Ikä, sielmien väri, hiusten väri, silmälasivahvuus, kansalaisuus,koulutus, sivilisääty, lapsilukumäärä, veriryhmä, resustekijä ja kaikkien verikokeiden tulokset oli siinä nähtävillä
 
Nyt vasta pääsin koneelle..Perjantaina tuli soitto Tyksistä ja tekevät vielä mulle hoidon siellä. Yay! =) Kovin positiivista tulosta eivät tietenkään luvanneet, mutta mun vuoksi tekevät sen ettei jää sit vaivaamaan...Kaava jäi hiukan epäselväksi, mut pitkä se ei ole, mut ei ihan normi lyhytkään. No se selviää sitten huhtikuun lopulla, kun mun menkat alkaa. Nyt elän terveellisesti ja kuntoilen, jotta kehoni olisi mahdollisimman hyvässä kunnossa, kun hoidot alkavat.
 
Kiitos Sela vastauksestasi. Lähinnä ihmettelin sitä, että jossain voi tuon koulutuksen valita, mutta onhan se hyvä, jos se jollekin on tärkeää. Ite olen alustavasti ajatellut, että menisimme Avalle Riikaan, kun se aika koittaa. Sinne ei taida olla kovin kovat jonot.

Meillä käynnissä parhaillaan 2.ivf:n sumutusvaihe, vielä siis omilla mennään. Tosin ei kovilla odotuksilla, koska edellisessä ivf:ssä solut oli suurimmaksi osaksi tyhjiä ja saatiin huonoja alkioita, joten henkisesti olen siirtynyt jo tuonne luovutettujen puolelle.Mies kuitenkin haluaa, että kokeilemme kolme hoitoa omilla, jos se vaan yhtään näytää mahdollisestla ja sitten siirrymme luovutettuihin. Se on mulle ok, mutta enempää en varmaan omilla halua kokeilla.

Kovasti onnea kaikille vaiheisiinne.
 
Nonna78, hieno juttu! Mietinkin jo, mikä mahtoi olla perjantain "tuomio". Olen todella iloinen puolestasi, että suostuivat toiseen hoitoon ja vieläpä yrittämään jotain juuri sinun tilanteeseesi sopivaa!

tytti82:lle voimia meneillään olevaan hoitoon. On omalla tavallaan raskasta olla henkisesti jo valmis siirtymään lahjasoluhoitoihin, mutta samalla kuitenkin käydä vielä läpi hoitoa omilla soluilla, kun välillä kuitenkin miettii, että josko niillä onnistuisi sittenkin - kaikesta huolimatta.

Omaan tilanteeseeni ei kuulu mitään uutta. Päällimmäisenä ajatuksissa on tällä hetkellä epäusko, päästäänkö tästä edes koskaan hoitoon asti. Aikataulut julkisella... Ei auta kuin odottaa, mitä tuleman pitää. :headwall:
 
Nonna78 Hei, tosi kiva kun vielä pääsitte sinne hoitoon =)

Tytti83 Onnea hoitoihin. Riikan klinikalla ei tosiaan ole jonoaja sinne siis pääsee sitten heti jos asiat menee siihen, mutta toivotaa parasta et nyt onnistaisi ja ei tarvitsisi lähteä siihen,mut..jos niin se on varmasti hyvä vaihtoehto.

Me tosiaan olemme menossa Tarttoon alkioadoptioon ja juuri saimme tietää että mahdollisesti siirto olisi vkolla 14 jos ei siis mitään ihmellistä täpahdu tässä välissä eli kuukautiset tulee silloin ku pitää yms.. Mut nyt alkoi oikeasti jännitämään hieman.
 
Sointu2010 Tuosta fsh arvosta.. minulla 17 ja silti lääkäri suositteli vielä hoitoa omilla kokeilemaan, tosin ollaan myös jonossa luovutettuihin.. minulta otettiin se AMH arvo ja koska se oli niin hyvä, siksikin vielä kokeillaan.
 
Päivitänpä tänne hiukan kuulumisiani.

Ensimmäistä ja samalla viimeistä IVF:ää viedään. Olen piikittänyt tujuja annoksia puregonia, mutta lohduttomalta näyttää: toinen munasarja on jättäytynyt kokonaan pois pelistä, toisessa vaivaiset kaksi follia. Hoito viedään kuitenkin loppuun asti, menee sitten metsään tai vielä syvemmälle metsään.

En jaksa enää uskoa ihmeisiin, kun realiteetit ovat nämä. Vaikka olin ennen piikitysten aloittamista aivan varma, että tämä hoito ei tule onnistumaan, tuli silti ekan seurantaultran jälkeen itku heti klinikalta ulos päästyäni. Kunpa joku pystyisi lupaamaan, että lahjamunasoluilla onnistumme - mutta eihän tässä ole takeita mistään.

Toivon kaikille tässä pinossa pyörineille parempaa onnea ja kaikesta huolimatta uskoa tulevaisuuteen. Erityisesti Nonna78:n puolesta jään jännäilemään ja toivomaan parasta, aika samanikäisinä ja samanlaisilla fsh-/amh-arvoilla kun tänne päädyttiin. Ja selahan on tänään käynyt Tartossa, toivottavasti tuloksena on parin viikon kuluttua testissä selkeä plussa. Pakkohan jonkun on onnistua! :wave:
 
Moikka myös minun puolestani ja pitkästä aikaa :)

Cava Sulla tilanne näyttää hieman samalta kuin minullakin, mutta sillä erolla, että minulla oli toisella kerralla yksi folli ja toisella elefantian annostuksella lääkettä ei yhtään follia. Aina on toivoa niin kauan kuin niitä folleja saadaan, älä masennu vaikka se ikävältä nyt tutuukin.

Niin minä tosiaan Tartossa kävin ja kaksi 8 ja 7 soluisen 1-2 luokan alkiota sain mukaani :)
Nyt toisaan odotellaan vain sinne 19.4 asti milloin on veritesti.
Eilen alkoi sit toispuoleinen alaselkäsärky mikä on sit äitynyt pahemmaksi tänään ja levinnyt koko alaselälle. Tuntuu sellaiselta kuin ennen menkkoja olevat alaselkäkivut. En tiedä onko tämä normaalia siirron jälkeen vai enteileekö jo jotain pahaa.

Tsemppiä meille kaikille ja tosiaan Cava älä mieti liikaa.Uskon että teillä niin kuin meilläkin vielä se onni tuodaan :hug:
 

Yhteistyössä