Mun uskovaiset vanhempani...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ÄÄLIÖ:
Alkuperäinen kirjoittaja erilaista uskomista:
Alkuperäinen kirjoittaja surullista:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja surullista:
mä en taas ymmärrä mitä pahaa siinä on jos puhuu raamatusta, mitä haittaa se tekee lapselle tai kellekään? enkä ymmärrä miksi uskonnosta puhumisen mielletään aina paasaamiseksi tai tuputtamiseksi.

No vähän riippuu, mitä puhutaan ja millä tasolla. Lapsi ymmärtää asiat kovin konkreettisesti, raamatullisilla kielikuvilla puhuminen vain hämmentää lasta ja monet asiat voi lapsi ymmärtää täysin väärin.

Minä en ainakaan uskonnottomana haluaisi, että joku muu alkaa lapselleni selittämään raamatun tarinoita totuutena tai kertomaan ylipäätään mitään enkeleistä, jumalolennoista tms, mihin itse emme todellakaan usko.

siinä tapauksessa näistä uskon asioista pitää sopia. en tietenkään tarkoita että pitäisi esim pelotella helvetillä tms(kaikki uskoivaiset ei siihen edes usko ).
Tosin, me ihmiset uskotaan erinäisiin asioihin, silti niistä voi kai keskustella.
joillekin uskontona tai jumala toimii raha, luonto jne.

Aivan.. periaatteessa sekin jos ei usko Jumalaan on uskomista..silloin uskoo, että Jumalaa ei ole olemassa.
Olen samaa mieltä, että ap:n tulisi sopia äitinsä kanssa, että missä menee rajat.

Ja taas tämä sama virhekäsitys. Kyllä ihmiset on tyhmiä. Ateismi ei ole sitä, että uskotaan ettei jumalia ole. Muutenhan kalju olisi hiustenväri tai postimerkkien keräilemättömyys harrastus.
Ei tyhmiä, mutta ajattelevat vielä pitemmälle asiaa.

Tiedän kyllä ennestään, että ateismi on sitä, että ei uskota Jumalan läsnäoloon.. mutta jos oikein aletaan miettiä asiaa niin onhan sekin jo jonkinlaista uskoa, jos ei uskota Jumalan olemassaoloon. Silloin uskotaan, että Jumalaa ei ole.
Itse en tietääkseni käyttänyt ateismisanaa. Tiedän toki ateismisanan merkityksen. Puhuin itse uskomisesta.

Yhteistyössä