mun äiti kuoli

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
kiitos linkistä

just nyt tuntuu etten pysty hänen kanssaan tästä keskustelemaan. en vielä ainakaan. pitää saada omia ajatuksia edes vähän selvemmiksi ensin. mä kun en edes halua ymmärtää. vaikea lähteä ihan alusta asti muuttamaan asenteita ja suhtautumista moiseen, kun se tuntuu jotenkin niin vastenmieliselle ajatukselle. ja kun vaan itkettää että mulla ei ole enää äitiä.

hän taisi mainita aloittaneensa jotkut hormonit? mulla meni kaikki jotenkin ohi siitä puhelusta. mitä ne tekee? tulee äänenmurrokset ja semmoset nyt sitten vai? miten mä voin edes keskustella tästä asiasta hänen kanssaan ja koittaa tajuta jos hän jo kuulostaakin sitten mieheltä?! eihän se silloin ole edes äiti jonka kanssa puhun vaan joku mies.

[QUOTE="a p";23900190]sitäkään en ymmärrä, miksi "pitää saada kaikki"? jos kerran kokee olevansa mies niin miksi hitossa meni lapsen tekemään? ei miehet synnytä lapsia! miksi meni naimisiin isäni kanssa, onko hän homo? vai hetero? vai mikä se silloin on?! mun mielestä tää vaan on ihan tajuttoman itsekästä. vai olenko minä se itsekäs kun vaan haluan että mulla on äiti?! onko se itsekästä?[/QUOTE]

Tämä yhteiskunta pitää tiettyjä asioita normaalina, ja varmaan siihen normaaliuden muottiin sopimaton henkilö itsekin yrittää kovasti olla normaali, kunnes toteaa että se ei vaan onnistu.

Siksi vaikkapa. Siksi mun homoystäväni oli naisen kanssa oikein kihloissakin joskus. Kun ei vielä uskaltanut olla oma itsensä.

Oletko moneenkin törmännyt? En ajattele, ovatko terveitä vai eivät, mutta tekevät varmaan sen, mikä saa heidät tuntemaan onnellisemmaksi kuin ei-transuina. Mielisairaita on ihan heteroidenkin keskuudessa pilvin pimein, kuten varmaan tiedät, joten minusta tämä pointti on tarpeeton.

Mielestäni tämä pointti ei ole lainkaan tarpeeton, sillä hyvin monesti törmää siihen, että transuja pitäisi pitää täysin täyspäisinä ja normaaleina ja mielestäni se on mahdotonta, enkä ole edes yksin sitä mieltä. Tästä syystä moni on niin kiihkeästi transuja vastaan.
Juttu ei siis tökkää välttämättä siihen, että joku menee korjauttaan sukupuoltaan, vaan siihen, että sitä pitäisi pitää terveenä. :flower:

Ehkä hänellä kesti aikansa tajuta haluavansa olevan mies.
Jos avioliitto miehen kanssa pisti viimeinkin sen tajuamaan.
Moni 'mies' naisen ruumiissa jättää vaginan ja kohdun itselleen, jotta saisi lapsia. Silti he kokevat olevansa miehiä.
Anna äitisi olla itsekäs siinä mielessä, että hän saa päättää olevansa se mikä hän haluaa olla. Hän eli sinua varten lapsuutesi ajan. Nyt kun pärjäät jo omillasi, anna äitisi elää itselleen arvokas loppuelämänsä, juuri sillä tavalla kun hän itse haluaa.

Kesti tajuata HALUAVANSA OLLA MIES!? Voi jestas! Kaikkea tässä maailmassa ei saa, vaikka kuinka haluais. Mä haluaisin olla tummaihonen-tummaihonen haluais olla vaaleaihonen. Miksi miksi se ei onnistu?

[QUOTE="vieras";23900185]Sukupuolta ei vaihdeta, vaan KORJATAAN.

Hän on siis syntynyt väärään sukupuoleen, ja nyt se asia korjataan ja hän voi jatkaa elämäänsä todennäköisesti onnellisempana kuin on ollut tähän saakka.

Ole siis ap onnellinen hänen puolesta:):hug:[/QUOTE]

Hahhah, vai syntynyt väärään sukupiuoleen? Kaiken toki saa käännettyä normaaliksi kun tarpeeksi yrittää

[QUOTE="hmm";23900274]Mielestäni tämä pointti ei ole lainkaan tarpeeton, sillä hyvin monesti törmää siihen, että transuja pitäisi pitää täysin täyspäisinä ja normaaleina ja mielestäni se on mahdotonta, enkä ole edes yksin sitä mieltä. Tästä syystä moni on niin kiihkeästi transuja vastaan.
Juttu ei siis tökkää välttämättä siihen, että joku menee korjauttaan sukupuoltaan, vaan siihen, että sitä pitäisi pitää terveenä. :flower:[/QUOTE]

Edelleen pohdin, miten heidän elämänsä valinnat ovat jotenkin sinulta pois?! En vain jaksa käsittää, miten jotkut voivat niin kiihkeästi vastustaa jotakin ihmisryhmää. Miksi? Miksi sinun ylipäätään pitäisi vaivata päätäsi sillä, ovatko he "terveitä" vai eivät? Ei kukaan noin suureen operaatioon lähde huvikseen, kyllä siinä on valtavia pohdintoja käyty läpi ihan varmasti. Yhteiskunta asettaa niin paljon paineita sille, mikä on hyväksyttävää ja mikä ei, minkälainen pitäisi olla. Elä ja anna toisten elää, eikö? Ei kukaan ole sua pakottamassa mihinkään, saat elää omaa "tervettä" elämääsi ihan rauhassa. Eikö niin?

[QUOTE="vieras";23900109]Tai siltä musta tuntuu.
Äitini, 45v, ilmoitti minulle viikko sitten vaihtavansa sukupuolta. Mä olen shokissa. En tiedä olenko sitten ollut sokea vai enkö vaan ole halunnut nähdä asioita oikein, vai miten en ole yhtään osannut aavistaa mitään?! en ikinä!
ei nyt mitenkään ihan mahdottoman läheisiä olla enää, varmaan tämä välimatka sen tekee,mutta kyllä silloin kun kotona asuin nii äiti oli hyvinkin läheinen ja tärkeä. viimevuosina, etenkin vanhempieni eron jälkeen yhteydenpidot harvenivat. en oikein edes osaa sanoa syytä siihen, se vaan jäi. ja nyt sitten hän kertoo mulle tämän. mä en voi enää koskaan soittaa ÄIDILLE enkä puhua äidistä. eihän mies ole äiti? mä en jaksa ymmärtää tätä. ja miten mä selitän sitten mun lapselle kun hän syntyy ja kasvaa, että juu ei sulla ole kun yksi mummo ja 3vaaria??

sanokaa nyt joku mistä mä lähden etsimään edes vertaistukea tai mun pää hajoaa!!!??[/QUOTE]

Uskon että uutinen on järkyttävä. Mutta ole äitisi tukena. Hän saa vihdoinkin olla se mitä haluaa ja anna hänen olla onnellinen.

Ja minun äiti on oikeasti kuollut. On todella törkeää ajatella että sinun olisi. Minä tekisin mitä tahansa että saisin äitini takaisin. Minua ei haittaisi olisi hän mikä tahansa. Kun vielä saisin puhua hänelle ja pyytää apua ja neuvoa. Jakaa lapseni hänen kanssaan. Sinä saat tehdä tuon kaiken edelleen.

Edelleen pohdin, miten heidän elämänsä valinnat ovat jotenkin sinulta pois?! En vain jaksa käsittää, miten jotkut voivat niin kiihkeästi vastustaa jotakin ihmisryhmää. Miksi? Miksi sinun ylipäätään pitäisi vaivata päätäsi sillä, ovatko he "terveitä" vai eivät? Ei kukaan noin suureen operaatioon lähde huvikseen, kyllä siinä on valtavia pohdintoja käyty läpi ihan varmasti. Yhteiskunta asettaa niin paljon paineita sille, mikä on hyväksyttävää ja mikä ei, minkälainen pitäisi olla. Elä ja anna toisten elää, eikö? Ei kukaan ole sua pakottamassa mihinkään, saat elää omaa "tervettä" elämääsi ihan rauhassa. Eikö niin?

Mielestäsi juttu menee niin, että jos on eri mieltä jostain asiasta, silloin tulee olla aina hiljaa ja vain jos on samaa mieltä, voi aukaista suunsa? :) Mihin tämä sitten perustuu?

En ole niitä ihmisiä, joille on aivan sama miten tällä pallolla eletään, vaan mielestäni elämässä tulee pitää yllä jonkinlaista tasoa ja järjestystä, siksi en pidä kaikkea normaalina enkä terveenä. Jos aletaan ajattelemaan, että kaikkeen pätee se, et "elä anna toistenkin elää", on vain ajan kysymys, milloin pedofiliasta tehdään normaalia ja hyväksyttyä.
Juuri te "kaiken pitää olla ok"-tyypit viette tätä maailmaa tuhoon. Silleen karkeasti ilmaistuna. :flower:

[QUOTE="hmm";23900163]Tämä on niin tätä nykyaikaa!! Kaikki on ok ja kaikki on normaalia ja kaikki pitää hyväksyä...sairasta, täysin sairasta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

"Ei se mitään rakas mutsi, vaikka hankitkin itsellesi kikkelin, ymmärrän sinua, se on aivan luonnollista...toiset saavat kikkelin syntymälahjana, toisten se täytyy ostaa...sellaista on elämä...millä nimellä sinua kutsumme sen jälkeen?...oi kun ihanaa, lapsemme saavat uuden vaarin ja minäkin olen aina halunnut kaksi faijaa...!!"

Menkää hoitoon, herranenaika.[/QUOTE]

Mulle ainakaan äidissä ensisijaista ei ole koskaan ollut se, millaiset vehkeet hänellä jalkojensa välissä on. Äidin seksuaalisuudella ei ole minulle mitään väliä. Äiti on ensisijaisesti turvallinen aikuinen, joka on huolehtinut lapsestaan, ja tavallaan huolehtii edelleen. Mihinkä se muuttuu, vaikka äiti sukupuolta vaihtaisikin?

Läskitkin on syntyneet väärään ruumiiseen. Otetaan läskit imulla pois niin voivat olla omia itsejään :P

asiat eivät kyllä ole mitenkään verrattavissa. Jos mun äidiltä imettäis läski pois, niin se olis silti mun äiti ja persoonaltaan sama. Jos mun äitin kasvattais munat, niin asia sais aivan uuden käänteen.... Aivan idiootti vertaus, mutta pitäähän läskit saada tähänkin ketjuun haukuttaviksi.

Paljon voimia ap:lle, sulattele asiaa aivan rauhassa ja otat yhteyttä äitiisi kun olet siihen valmis. Luulen, että hän ymmärtää, että otat hieman aikalisää.

[QUOTE="hmm";23900344]Mielestäsi juttu menee niin, että jos on eri mieltä jostain asiasta, silloin tulee olla aina hiljaa ja vain jos on samaa mieltä, voi aukaista suunsa? :) Mihin tämä sitten perustuu?

En ole niitä ihmisiä, joille on aivan sama miten tällä pallolla eletään, vaan mielestäni elämässä tulee pitää yllä jonkinlaista tasoa ja järjestystä, siksi en pidä kaikkea normaalina enkä terveenä. Jos aletaan ajattelemaan, että kaikkeen pätee se, et "elä anna toistenkin elää", on vain ajan kysymys, milloin pedofiliasta tehdään normaalia ja hyväksyttyä.
Juuri te "kaiken pitää olla ok"-tyypit viette tätä maailmaa tuhoon. Silleen karkeasti ilmaistuna. :flower:[/QUOTE]

Pitää yllä jonkinlaista taso?!! What the..? Sinä siis arvotat ihmisiä, haluaisit heidät samaan muottiin? Mikä saa sinut ajattelemaan, että JUURI SINÄ olisit se sopiva "malli", jota olisi seurattava? Kammottaa ihan tuollainen ajattelu, ja kyllä todella karkeasti ilmaisit asiat, jopa epäkypsästi. Onko tuhoa se, että hyväksyy muut ihmiset? Kyllä tuhoa on saatu aikaan paljon enemmän ja juuri siten, että tiettyjä ihmsiä ei ole hyväksytty - vai missä olit historiantuntien aikaan? Katsopas, miten esimerkiksi kävi eilen, kun eduskunnan puhemiehen kimppuun hyökättiin siksi, että hän on juutalainen.

On ala-arvoista ottaa tällaiseen keskusteluun pedofilit. He harjoittavat sellaista toimintaa, joka vahingoittaa viattomia ihmisiä. Millä tavoin transut noin yleisesti vahingoittavat ihmisiä? Varmasti heidänkin joukossaan on ihmisiä, jotka vahingoittavat muita, mutta niitä on kaikenlaisten ihmisten joukossa, kuten varmasti tiedät.

Toisten vahingoittaminen, SE ei ole hyväksyttävää. Miten vaikeaa tätä on ymmärtää?

[QUOTE="hmm";23900344]Mielestäsi juttu menee niin, että jos on eri mieltä jostain asiasta, silloin tulee olla aina hiljaa ja vain jos on samaa mieltä, voi aukaista suunsa? :) Mihin tämä sitten perustuu?

Juuri te "kaiken pitää olla ok"-tyypit viette tätä maailmaa tuhoon. Silleen karkeasti ilmaistuna. :flower:[/QUOTE]
Oletko sinä mielestäsi sitten sellainen ihminen, joka on riittävän hyvää tasoa ja terve ja normaali?

Minun isä kuoli syöpään pari kuukautta sitten. Kun luin tämän otsikon, olin jo valmis kirjoittamaan tänne surunvalittelut, mutta eipä ollutkaan ihan saman suuruusluokan asiasta kyse. Sinulla on sentään vielä äiti olemassa, toivottavasti tajuat hyväksyä hänet sellaisena kuin on.

Sinulla on kyllä oikeus voimakkaisiin negatiivisiinkin tunteisiin tällaisessa tilanteessa. Kysymyksessä on suuri muutos yhdessä ihmisen elämän merkityksellisimmistä suhteista. Silloin saa ja pitääkin läpikäydä myös vaikeita tuntemuksia ja pettymystä, eikä odottaa että pystyisi heti tai edes kohta hyväksymään äitinsä valinnan. Anna aikaa itsellesi ja äidillesi.

Mutta se on kuitenkin hänen valintansa, ja hänen elämänsä, ja viime kädessä jokainen on vastuussa teoistaan ja onnestaan ja elämästään vain itselleen. Äidilläsi on jo aikuiset lapset, ja yksi osa aikuisen elämää on se, että kestää vaikeitakin tilanteita.

Suhteenne tulee varmasti muuttumaan, tai ainakin muuttamaan jollain tapaa muotoaan. Mutta ei kannata missään nimessä ajatella, että on menettänyt tuon tärkeän ihmisen elämästään. Se rakkaus ja läheisyys jota olette kokeneet, voi kyllä löytää uuden ilmenemistavan kun sille antaa tilaisuuden. Ja sellaiset asiat kuin miksi häntä sitten kutsut, ovat yksityiskohtia jotka loksahtavat paikoilleen kun suhteenne asettuu uuteen uomaansa.

Ota yhteyttä noihin saamiisi linkkeihin ja hae vertaistukea. Voimaa!

- entäpä jos äitisi on jo pikkutytöstä tuntenut olevansa poika, mutta häneltä on kaikki "poikamerkit " ja kielletty järjestelmällisesti kitketty (henkisellä ja/tai ruumiillisella) painostuksella-
- ehkä äitisi on yrittänyt elää kunnon naisen elämää, kunnes ei enää jaksanut

- kuka tietää

- jos oma äiti ilmoittais mulle saman, olisi se kyllä kova paikka, vaikkakin luultavimmin kohta alkaisin mieenkiinnolla seurata prosessia

[QUOTE="vieras";23900383]Minun isä kuoli syöpään pari kuukautta sitten. Kun luin tämän otsikon, olin jo valmis kirjoittamaan tänne surunvalittelut, mutta eipä ollutkaan ihan saman suuruusluokan asiasta kyse. Sinulla on sentään vielä äiti olemassa, toivottavasti tajuat hyväksyä hänet sellaisena kuin on.[/QUOTE]

Lämmin osanottoni sinulle! Oma isäni ei myöskään elä enää kauan, joten ymmärrän tunteesi.

Saman viestin antaisin siis ap:lle!

niinkun tästäkin ketjusta huomaa, e nole ainoa joka ei osaa ymmärtää tätä asiaa. tuskin maailma muuttuu täysin suvaitsevaiseksi koskaan. hui en halua edes ajatella että mun omaa lasta tultais joskus koulussa kiusaamaan että hänen mummo on mies.
että jos tästä nyt koitan väkisin jotain hyvää vääntää, niin se tulee ekana mieleen, että luojan kiitos ei äiti tätä hullutusta keksinyt minun kouluaikanani. minua kiusattiin jo muutenkin, niin tästähän olis riemu revennyt :O

en tiedä miten täydellisen muutoksen äiti aikoo tehdä, säilyttääkö kohtunsa yms, mutta se pistääkin taas miettimään enemmän vielä tuommoisen muutoksen älyttömyttä. jos kerran pitää sitten kohdun yms ja muuttaa äänensä ja kasvattaa parran, niin miten ihmeessä sitten voi tuntea olevansa täysin mies?

taidan lähteä lenkille päätä tuulettamaan välillä. yksin täällä sisällä tulee vaan mietittyä liikaa. mutta en oikein edes kehtaa kellekään tästä kertoa.

Pitää yllä jonkinlaista taso?!! What the..? Sinä siis arvotat ihmisiä, haluaisit heidät samaan muottiin? Mikä saa sinut ajattelemaan, että JUURI SINÄ olisit se sopiva "malli", jota olisi seurattava? Kammottaa ihan tuollainen ajattelu, ja kyllä todella karkeasti ilmaisit asiat, jopa epäkypsästi. Onko tuhoa se, että hyväksyy muut ihmiset? Kyllä tuhoa on saatu aikaan paljon enemmän ja juuri siten, että tiettyjä ihmsiä ei ole hyväksytty - vai missä olit historiantuntien aikaan? Katsopas, miten esimerkiksi kävi eilen, kun eduskunnan puhemiehen kimppuun hyökättiin siksi, että hän on juutalainen.

On ala-arvoista ottaa tällaiseen keskusteluun pedofilit. He harjoittavat sellaista toimintaa, joka vahingoittaa viattomia ihmisiä. Millä tavoin transut noin yleisesti vahingoittavat ihmisiä? Varmasti heidänkin joukossaan on ihmisiä, jotka vahingoittavat muita, mutta niitä on kaikenlaisten ihmisten joukossa, kuten varmasti tiedät.

Toisten vahingoittaminen, SE ei ole hyväksyttävää. Miten vaikeaa tätä on ymmärtää?

On vain ajan kysymys, milloin siitäkin tehdään hyväksyttyä. Siitä vahingoittamisesta.
Periaatteessa ihan mistä tahansa asiasta voidaan tehdä ns. normaalia, koska se "normaalius" on vain ihmisten korvienvälissä oleva juttu.

Nykyään on suht ok, että mies vaihtaa itsensä naiseksi ja nainen mieheksi, mutta luuletko että sekään riittää loputtomiin? Kohta ei riitä se, että ollaan vain miehiä tai naisia, vaan halutaan olla molempia ja kaikkea. Ja lääkärit pyrkivät tekemään kaiken mahdolliseksi, ihan silkasta rahasta. Ei siksi, että se olisi heidänkään mielestä välttämättä tervettä.
Saanko kysyä, missä sinulla se raja menee?! Jos lääketiede mahdollistaa, ihminen voi sinun mielestäsi olla sekä mies että nainen ja sekä aikuinen että lapsi ja vaikka vähän eläinkin siinä samalla...se kaikki on ok, jos se vain on mahdollista toteuttaa, näinkö?
Joku voi sanoa olevansa onnellinen vasta, kun saa olla mies+nainen+lapsi+aikuinen+eläin ja sinä sanot hänelle "tee se, jotta olet lopulta sitä, miksi halusit"?
Näinkö?

[QUOTE="hmm";23900430]
Joku voi sanoa olevansa onnellinen vasta, kun saa olla mies+nainen+lapsi+aikuinen+eläin ja sinä sanot hänelle "tee se, jotta olet lopulta sitä, miksi halusit"?
Näinkö?[/QUOTE]

Tajuat kai - toivottavasti - itsekin, mitä kirjoitat..? Sinulla tuntuu olevan hirvittäviä pelkoja, se on sääli.

En usko, että toisten vahingoittamisesta tehdään koskaan hyväksyttävää saati laillista, jos vaikka pedofiliasta puhutaan.

Se raja menee mulla siinä muiden vahingoittamisessa ja ei vahingoittamisessa. Niin yksinkertaista se on.

Tajuat kai - toivottavasti - itsekin, mitä kirjoitat..? Sinulla tuntuu olevan hirvittäviä pelkoja, se on sääli.

En usko, että toisten vahingoittamisesta tehdään koskaan hyväksyttävää saati laillista, jos vaikka pedofiliasta puhutaan.

Se raja menee mulla siinä muiden vahingoittamisessa ja ei vahingoittamisessa. Niin yksinkertaista se on.

Kysyn uudelleen ja toivon, että vastaat kysymykseen: onko sinusta normaalia, jos ihmiset lääketieteen niin salliessa haluaisivat joku päivä tehdä itsestään miehen, naisen, aikuisen, lapsen ja eläimen yhdistelmän, ollaakseen onnellisia?

Yhteistyössä