mun äiti kuoli

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
'mun äiti kuoli' -aloitus on syvältä. Se pitäisi mennä:
Minun äitini kuoli. Onko kenties aapeen äitikin hänen laillaan kouluja käymätön ihminen? (Tässä tapauksessa siis oliko)?

[QUOTE="vieras";23900383]Minun isä kuoli syöpään pari kuukautta sitten. Kun luin tämän otsikon, olin jo valmis kirjoittamaan tänne surunvalittelut, mutta eipä ollutkaan ihan saman suuruusluokan asiasta kyse. Sinulla on sentään vielä äiti olemassa, toivottavasti tajuat hyväksyä hänet sellaisena kuin on.[/QUOTE]

Samaa mieltä. Oma äitini kuoli ihan oikeasti joku vuosi sitten.

Tajuat kai - toivottavasti - itsekin, mitä kirjoitat..? Sinulla tuntuu olevan hirvittäviä pelkoja, se on sääli.

En usko, että toisten vahingoittamisesta tehdään koskaan hyväksyttävää saati laillista, jos vaikka pedofiliasta puhutaan.

Se raja menee mulla siinä muiden vahingoittamisessa ja ei vahingoittamisessa. Niin yksinkertaista se on.

tähn sen verran vielä, että johan ne tuolla ulkomailla muuttaa itseään eläimiksikin, kaikenmaailman sarvi-implantteja ja viiksiä ja tatuointikuvioita pitkin naamaa on. ei se kyllä tervettä ole, mutta nykyaika tuntuu mahdollistavan kaiken.

ja mitä tuohon vahingoittamiseen tulee, niin kyllä mä koen että tuommoiset teot voi henkisesti vahingoittaakin lähipiiriä, vaikka fyysisesti kaikki onkin ok.

kiitos kaikille jotka jaksoitte lukea. nyt lähden ulos ja perehdyn sen jälkeen vielä uudestaan ja tarkemmin noihin linkkeihin.

Sä et ole, ap, itse tasapainossa oman (seksuaali-) identiteettisi kanssa. Siksi äitisi ratkaisu herättää sinussa hallitsemattomia pelkoja ja sitä kautta haluat kieltää koko asian.

Sana "tasapaino" on kyllä heittänyt häränpyllyä, jos se tarkoittaa yhtä kuin kaiken hyväksymistä. :) Se, että jotain asiaa ei pidä oikeana/normaalina, ei tarkoita, ettei itse olisi tasapainoinen. Ehkä ihan päinvastoin?

[QUOTE="vieras";23900539]Samaa mieltä kerrankin Riepun kanssa. Aapee on tosi häiriintynyt ihminen ja suistuu toden näköisesti joskus itsemurhaan.[/QUOTE]

Voi järkky teitä :D :D, mut tämä tais ollakin provo...

[QUOTE="hmm";23900540]Sana "tasapaino" on kyllä heittänyt häränpyllyä, jos se tarkoittaa yhtä kuin kaiken hyväksymistä. :) Se, että jotain asiaa ei pidä oikeana/normaalina, ei tarkoita, ettei itse olisi tasapainoinen. Ehkä ihan päinvastoin?[/QUOTE]

Mä näen asian niin, että jos on tasapainossa itsensä kanssa, pystyy ymmärtämään monia erilaisia näkökulmia. Hyväksyminen on sitten asia erikseen. Mun mielestäni ap:n kannattaisi panostaa siihen, että yrittäisi ymmärtää äitiään tuomitsemisen sijaan. Hyväksyntä voisi löytä sitä kautta paremmin.

Voimia raskaaseen muutosprosessiin, ketjun aloittaja!

Sukupuolen korjaaminen on todella vaativa prosessi, eikä siihen kukaan lähde - tai pääse - ihan hetken mielijohteesta. Äitisi on siis todellakin ajatellut asian läpi, ja yhdessä ammattilaisten kanssa varmistanut, että tämä on hänelle oikea ratkaisu. Sinun ei siis ole hyötyä kyseenalaistaa hänen päätöstään - kyse on kuitenkin hänestä itsestään.

Sen mitä voit kyseenalaistaa, on juuri tuo suhtautumisesi häneen. Asia on niis suuri sekä muutokseen osallistuvalle että myös hänen läheisilleen, että se vaatii aikaa. Kerroitkin jo, että välinne ovat etääntyneet - ehkäpä voisit tässä vaiheessa kertoa äidillesi, että tarvitset nyt aikaa asian sulattamiseen, ja otat sitten uudelleen yhteyttä kun olet valmis. Kutsumanimen keksiminen äidille/mummolle on tällä hetkellä pieni murhe, suotta sitä vielä miettiä. SETA tarjoaa oivaa vertaistukea myös läheisille, ehkäpä löydät sitä kautta väylän läpikäydä ajatuksiasi.

Se asia, että äitisi sinut synnytti, ei katoa mihinkään. Olet edelleen vanhempiesi lapsi, he ovat edelleen vanhempiasi. Muutos tapahtuu muualla kuin sukupolvien ketjussa.

Hae tietoa kun sitä tarvitset, ajattele aivan muita asioita kun kaipaat taukoa. Raskaushormonien tunteita vahvistava vaikutus varmasti lisää tämän(kin) asian painoluokkaa mielessäsi, mutta usko pois - aika auttaa tähänkin. Kukaan ei vain etukäteen osaa kertoa, minkä verran aikaa on riittävästi minkäkin prosessin läpikäymiseen.

Voimia sinulle, voimia äidillesi.

• Tykkää
Reactions: Huspati Huta
[QUOTE="hmm";23900486]Kysyn uudelleen ja toivon, että vastaat kysymykseen: onko sinusta normaalia, jos ihmiset lääketieteen niin salliessa haluaisivat joku päivä tehdä itsestään miehen, naisen, aikuisen, lapsen ja eläimen yhdistelmän, ollaakseen onnellisia?[/QUOTE]

Kysymyksesi on absurdi, ihmistä tuskin saadaan eläintä ja aikuista lasta, mutta jos sellainen olisi mahdollista, niin eihän se minun sallimisesta ole kiinni, eikä millään tavoin vaikuta minun elämääni, jos joku näin tekisi. Elän omaa elämääni. Edelleen se ohjenuora: muita ei pidä vahingoittaa.

Sä et ole, ap, itse tasapainossa oman (seksuaali-) identiteettisi kanssa. Siksi äitisi ratkaisu herättää sinussa hallitsemattomia pelkoja ja sitä kautta haluat kieltää koko asian.

Kelasin myös eka, että on sana tasapaino saanut tässä viestissä täysin eri merkityksen.

Mutta sitten kun aloin miettiä tilannetta omalta näkökannalta, niin olenkin samaa mieltä riepun kanssa.
Kun tiedän itse mitä olen, pystyn antaa muille "vapauden" olla mitä itse haluaa. Oli se sitten homo tai transu.
Hyväksyminen voi tosiaan ottaa oman aikansa, mutta koittaisi katsoa asioita eri näkökulmasta ja miettiä että miksi äiti ei saa olla mies, jos kerran tuntee se olevansa? Miksi äiti pitäisi hylätä sen vuoksi, että hän uskaltaa olla se mikä haluaa? Mihin äiti muuttuu persoonana, vaikka saisikin eri sukupuolen?

Sukupuolenvaihtajaa ei saa syrjiä edes työelämässä, ei edes kirkon palveluksessa olevia. Miten joku sitten kehtaa ajatella omasta vanhemmastaan noin? Kannattaa miettiä mikä tässä on ongelma; olisikohan se oma asenne?

:laugh:[QUOTE="hmm";23900344]Mielestäsi juttu menee niin, että jos on eri mieltä jostain asiasta, silloin tulee olla aina hiljaa ja vain jos on samaa mieltä, voi aukaista suunsa? :) Mihin tämä sitten perustuu?

En ole niitä ihmisiä, joille on aivan sama miten tällä pallolla eletään, vaan mielestäni elämässä tulee pitää yllä jonkinlaista tasoa ja järjestystä, siksi en pidä kaikkea normaalina enkä terveenä. Jos aletaan ajattelemaan, että kaikkeen pätee se, et "elä anna toistenkin elää", on vain ajan kysymys, milloin pedofiliasta tehdään normaalia ja hyväksyttyä.
Juuri te "kaiken pitää olla ok"-tyypit viette tätä maailmaa tuhoon. Silleen karkeasti ilmaistuna. :flower:[/QUOTE]

:laugh:

Ärsyttää kun aina vedotaan tohon pedofiliaan..Siinä kajotaan muiden kehoihin ja elämiin.

Ja millä tavalla homot ja transut vie maapallon tuhoon?:D Taitaa ennemmin olla meidän kulutustottumukset,mitkä tämän planeetan tuhoon vie.

Ja vielä tosta maapallon elämän "tasosta"...Mun mielestä siihen vaikuttaa ennemminkin sodat,nälänhätä,köyhyys...Kuin jonkun puuhastelut omassa makuuhuoneessa.

[QUOTE="maikki";23900604]Sukupuolenvaihtajaa ei saa syrjiä edes työelämässä, ei edes kirkon palveluksessa olevia. Miten joku sitten kehtaa ajatella omasta vanhemmastaan noin? Kannattaa miettiä mikä tässä on ongelma; olisikohan se oma asenne?[/QUOTE]
Ei saa syrjiä ei. Mutta uskooko tämä matalaotsainen paimentolaiskansa sitä, on eri asia.

[QUOTE="hmm";23900540]Sana "tasapaino" on kyllä heittänyt häränpyllyä, jos se tarkoittaa yhtä kuin kaiken hyväksymistä. :) Se, että jotain asiaa ei pidä oikeana/normaalina, ei tarkoita, ettei itse olisi tasapainoinen. Ehkä ihan päinvastoin?[/QUOTE]

Vaikkei sitä pitäisikään oikeana/normaalina, eikö silti voisi rakastaa äitiään sellaisena mitä hän on? Tuskin kukaan itselleen valitsee tuollaista kohtaloa, että tuntee olevansa väärän sukupuolen ruumiissa. Joten tuskin ap:n äiti tekee tuota muita kiusatakseen, eikä asia ole varmasti hänelle itsellekään helppo.

Ihmisellä voi olla mitä tahansa mielitekoja ja haluja. Mutta terveen erottaa sairaasta, että osaa kontrolloida halujaan ja miettiä mikä on elämän perusta. Ei ainakaan se, että vaihdetaan sukupuolia ja ollaan homoja. Yhteiskunta ei elä tervettä elämää noilla arvoilla. Itse asiassa noilla arvoilla yhteiskunta ja sen myötä perheet sairastuvat pahasti.

Ihmiselle on annettu vapaa tahto, joten hänen on osattava erottaa oikea väärästä. Sitä se fikusuus on.

Yhteistyössä