Mun mies sekosi yöllä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "neuvoton"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja nonäinion;22432816:
Niin mietippä sitä, ja silti näin moni mamma on valmis suurin piirtein ristiinnaulitsemaan tuon aloittajan.... mutta polttaahan hän toki tupakka joten täytyy olla suoraan saat*nasta tuon naisen...

Sehän on ihan tyypillistä tällä palstalla, että ketjuissa puidaan eniten kaikkia epäolennaisuuksia. :D

Mutta joo, mä toivon, että ap ja miehensä selvittävät keskenään tuon asian. Ei kummankaan puolelta millään sanelupolitiikalla, vaan ihan aidosti ja rakentavasti keskustelemalla.

Mun mielestä toi ei ole vielä väkivaltaa. Tai sit mä en tiedä missä menee väkivallan raja. Jos toista pidetään kiinni ilman satuttamistarkoitusta eikä synny edes mitään jälkiä, eikä toinen ole esim. kooltaan paljon pienempi tai jos ei pääse pois pyytämällä niin en luokittelis väkivallaks. Ellei sit mies istunut päällä ja tosissaan runnonut, mut sitä kuvaa en tästä saanut.
Jos tosta lähtis esim. oikeutta käymään niin ei tulis väkivaltatuomioo. Korkeintaan estämistä ja sitähän jääkiekossa harrastetaan kahden minuutin jäähyillä.

Kyllä se on. Kyse samanlaisista reaktioista pitelijän puolelta kuin esim. lyömisessä, eli aggression purkamisesta ja vallan osoittamisesta. Perheväkivalta alkaa usein tuolla tavalla ( tiedoksi niillekin, jotka ihmettelevät miten jotkut elävät väkivaltaisissa suhteissa, veikkaan että monet teistäkin ovat olleet sitä mieltä ettei tässä ole tapahtunut väkivaltaa ja jopa niitäkin, joiden mielestä kaikki syy on aloittajassa. ) Tuomiota tuollaisesta on tosiaan hankala saada koska todisteita jää harvoin, mutta ihan yhtä laitonta sekin on kuin lyöminen.

Tämä ei tietenkään koske tilanteita, joissa pideltävää estetään aiheuttamasta itselleen tai muille vahinkoa. Verrataan näitä tilanteita vaikka siihen, mitä eroa on tönäistä ihminen pois keskeltä vilkasta autotietä tai tönäistä se sinne ojan pohjalle ihan muuten vain. Samoin holdingissa on kyse vahingon estämisestä vain, kun se väsynyt ja kilahtanut vanhempi jatkaa rähjäämistään muuttuen entistä vihaisemmaksi. Kun pitelet kiinni jo tilanteesta rauhoittumaan poistunutta, on kyse pitelijän kilahtamisesta.

[QUOTE="neuvoton";22432656]Täälläkö jaetaan jotain päivän paras ja huonoin äiti. No mä nyt varmaan voitin sen huonoin äiti palkinnon, kyllähän tällaista saakin riepotella. (sori kärjistys, mutta ei näytä muuten menevän perille) Sä ilmeisesti osallistut nyt paras mutsi kilpailuun? Miksi se on tietenkin että mä valvon ja herään? Jos sulla on niin kusipää mies ettei herää koska käy töissä niin onnea vaan. Miksi se on muutenkin niin että ekan lapsen synnyttyä äidin koko elämä muuttuu mutta isän pitää saada nukkua ja elää niin kuin ennenkin?[/QUOTE]

voi hyvänen aika. jos lapsi on sairas ja minä kotona lapsen kanssa koko päivän. sillon meillä mies käy töden jälkeen kaupassa ja hoitaa käytännön asiat. tottakai miehen pitää saada nukkua. mähän voin vaikka maata sohvalla koko päivän ja antaa vauvan leikkiä esikoisen kanssa lattialla. mun kusipää mies säälis sun tossutettua miestä joka ilmeisesti joutuu tekemään kaiken. meillä muuten esikoinen oli koliikkivauva joka ei nukkunu kolmeen kuukauteen ollenkaan. minkähänlaisia kohtauksia sä sellasen vauvan kanssa olisit saanu. en mä oo mikää maailman paras äiti vaan normaali äiti joka ei räjähdä vaikka vauva heräilee öisin. meidän vauva on 10kk ikäinen ja edelleen herää kolme-neljä kertaa joka yö ja ilmna raivoamiasia olen jaksanut nämä kuukaudet niin kun normaalit äidit jaksaa. miks ihmees mä miehen pakottaisin yöllä hereille vauvan kanssa. siinäkö se isuis vieressä ja kattois ku mä imetän :laugh: joo, en mä oo niin avuton etten yksin siitä selvityis :laugh:
eikä tän akan paska ukko oo koskaan käyny käsiksi..

Minun mielestäni ap tässä oli kohtuuttomampi, kuin mies.
Lapsellista olettaa että töissäkäyvä puoliso heräisi keskellä yötä hoitamaan lasta tämän äkillisesti sairastuttua,saatika että alettaisiin sopia jotain heräysvuoroja..
Varmasti vielä tulee tilanteita jolloin joudut huolehtimaan lapsesta ihan yksin, vaikka kuinka tuoreina vanhempina sopisitte että lapsen hoito jaetaan mahd. paljon puoliksi tms.
Musta tuntuu että ap on vaan niin tuore(ja väsynyt) äiti että ylireagoi kun jotain yllättävää yhtäkkiä tapahtui(lapsen sairastuminen).

Täällä on taas näitä säälittäviä marttyyriäitejä, jotka elävät parisuhteessa, jossa mie ei tee mitään. Ilmeisesti olette niin tottuneet siihen, että yksin teette kaiken, että ette enää edes tajua, miten typerää se on. Mutta itsehän olette marttyyrin polkunne valinneet, mutta älkää syyttäkö niitä, elävät tasa-arvoisessa suhteessa, jossa molemmat tekevät osansa.

no selittäkää nyt mulle vielä mihin mä yöllä imettäessä miestä tarvin? miten se isä siinä voi auttaa? vai onko teillä miesten vaan pakko nousta ylös jos teidänkin kerran pitää herätä. rajansa tasa-arvollakin. mun mies tekee raskasta fyysistä työtä, mä ku en yöllä miehen apua tarvi niin tottakai annan miehen nukkua, enkä väkisin revi sängystä ylös siks ku kerran munki pitää herätä.

Sinun miehellesi siis on ihan normaalia repiä sinut takaisin väkisin sisälle, kun olet poistumassa ulos ja on ihan normaalia, että miehesi kaataa sinut sohvalle ja istuu päälle. No hyvä teille ja teidän perhe-elämälle, mutta voin kertoa, että miehesi ei todellakaan ole terve eikä tuollainen ole normaalia... eli kannattaisi sinunkin hakea apua suhteeseesi.

täh :O missähän mä noin sanoin. mä sanoin että vauvan yöheräämiset on normaaleja. ensinnäkin mä en polta, toiseks mä en poistu hermona huoneesta kun vauva itkee, kolmanneks mun mies ei oo ikinä käyny muhun käsiks. meidän suhteessa ei oo mitään vikaa

[QUOTE="vieras";22433308]no selittäkää nyt mulle vielä mihin mä yöllä imettäessä miestä tarvin? miten se isä siinä voi auttaa? vai onko teillä miesten vaan pakko nousta ylös jos teidänkin kerran pitää herätä. rajansa tasa-arvollakin. mun mies tekee raskasta fyysistä työtä, mä ku en yöllä miehen apua tarvi niin tottakai annan miehen nukkua, enkä väkisin revi sängystä ylös siks ku kerran munki pitää herätä.[/QUOTE]

Mäkin sen jossain vaiheessa aattelin niin, että annetaan edes toisen nukkua niin aamulla levännyt jaksaa herätä. Ja toki, koska imetin, niin mies oli se joka nukkui...jos nukkui. Kyllä hänenkin unensa aina silloin tällöin häiriintyi.

Mäkin sen jossain vaiheessa aattelin niin, että annetaan edes toisen nukkua niin aamulla levännyt jaksaa herätä. Ja toki, koska imetin, niin mies oli se joka nukkui...jos nukkui. Kyllä hänenkin unensa aina silloin tällöin häiriintyi.

aivan. ennen ku miehet alkaa erittämään maitoa, niin kauan yöheräämiset ja syötöt on äidin tehtävä. siksi se onkin äiti joka on äitiyslomalla

Tätä olen muuten monesti miettinyt, kun täällä palstalla saa heti niin paljon p*skaa niskaan ja aivan naurettavista asioista, että onko suomalaiset äidit OIKEASTI näin hirveän ilkeitä ihmisiä. Kyllä näistä teksteistä näkee että Suomi voi pahoin.

[QUOTE="vieras";22433285]voi hyvänen aika. jos lapsi on sairas ja minä kotona lapsen kanssa koko päivän. sillon meillä mies käy töden jälkeen kaupassa ja hoitaa käytännön asiat. tottakai miehen pitää saada nukkua. mähän voin vaikka maata sohvalla koko päivän ja antaa vauvan leikkiä esikoisen kanssa lattialla. mun kusipää mies säälis sun tossutettua miestä joka ilmeisesti joutuu tekemään kaiken. meillä muuten esikoinen oli koliikkivauva joka ei nukkunu kolmeen kuukauteen ollenkaan. minkähänlaisia kohtauksia sä sellasen vauvan kanssa olisit saanu. en mä oo mikää maailman paras äiti vaan normaali äiti joka ei räjähdä vaikka vauva heräilee öisin. meidän vauva on 10kk ikäinen ja edelleen herää kolme-neljä kertaa joka yö ja ilmna raivoamiasia olen jaksanut nämä kuukaudet niin kun normaalit äidit jaksaa. miks ihmees mä miehen pakottaisin yöllä hereille vauvan kanssa. siinäkö se isuis vieressä ja kattois ku mä imetän :laugh: joo, en mä oo niin avuton etten yksin siitä selvityis :laugh:
eikä tän akan paska ukko oo koskaan käyny käsiksi..[/QUOTE]

Mistä tiedät mitä muuta mun mies tekee lapsen kanssa kuin herää joka lauantaiyö häntä syöttämään ja arkisin aamulla n. tunnin ennen mua? Kyllä mä pääasiassa hoidan lapsen silloinkin kun mies on kotona. Lisäksi käyn myös kaksi kolmesta kerrasta koirien kanssa ulkona päivittäin, teen ruuan, pesen pyyki ja siivoan. Mies käy töissä ja arkisin kaupassa, leikkii lapsen kanssa ne ajat kun teen kotitöitä tai ulkoilutan koiraa ja noi mitä ekassa lauseessa mainitsin. Missä kohtaa hän on siis tossun alla?

Mulla ei ole toista lasta jolle nakittaa vauvan viihdytys, ja anteeksi nyt vaan, en myöskään usko että sun esikoinen ei nukkunut 3 kuukauteen OLLENKAAN! Toi oli jo aika paksu väite, johan sun lapses ois kuollu jos ei ois yhtään minuuttia nukkunut. Ja voi voi jos sun mies ei voi imettää, mun mies taas osaa ruokkia lapsen pullosta ja tekeekin niin pyydettäessä. Ja ihan oikeasti, mä en flipannut vai sen takia että lapsi heräili, jos osaisit lukea niin tajuist sen. Varmasti jos meidänkin poika ois aina herännyt yhtä monta kertaa yössä, olisin tottunut siihen, mutta kun näin ei ole. Mutta siltikään en oisi normipäivän jälkeen edes kiukutellut lapsen ylimääräsistä heräämisistä.

Mutta onnea siitä että oot parempi äiti kun mä. Tuliko parempi mieli kun sait lytätä lisää?

[QUOTE="vieras";22433308]no selittäkää nyt mulle vielä mihin mä yöllä imettäessä miestä tarvin? miten se isä siinä voi auttaa? vai onko teillä miesten vaan pakko nousta ylös jos teidänkin kerran pitää herätä. rajansa tasa-arvollakin. mun mies tekee raskasta fyysistä työtä, mä ku en yöllä miehen apua tarvi niin tottakai annan miehen nukkua, enkä väkisin revi sängystä ylös siks ku kerran munki pitää herätä.[/QUOTE]

Mä en enää imetä, joten mitä sä vineet???

Toisenlainen näkökulma. Taustasi vuoksi kuvittelisin että sinulla on jonkinlaista viehätystä dominoiviin ja väkivaltaisuuteen viittaaviin miehiin. Eli luulen että tässäkin miehessä paljastuu se väkivaltainen puoli ennemmin tai myöhemmin.

[QUOTE="vieras";22433353]aivan. ennen ku miehet alkaa erittämään maitoa, niin kauan yöheräämiset ja syötöt on äidin tehtävä. siksi se onkin äiti joka on äitiyslomalla[/QUOTE]

Edelleen mä en enää imetä, onko niin vaikee tajuta? Ei se ole mikään yksi ja ainoa oikea tapa toimia joka teillä on käytössä.

[QUOTE="repe";22433409]Toisenlainen näkökulma. Taustasi vuoksi kuvittelisin että sinulla on jonkinlaista viehätystä dominoiviin ja väkivaltaisuuteen viittaaviin miehiin. Eli luulen että tässäkin miehessä paljastuu se väkivaltainen puoli ennemmin tai myöhemmin.[/QUOTE]

Mulla oli ennen, ei enää. Mun mieheni ei oikeasti ole millään lailla dominoiva, enkä usko että väkivaltainenkaan. Tää oli yksittäistapaus, näin ainakin haluun uskoa.

[QUOTE="neuvoton";22433385]Mistä tiedät mitä muuta mun mies tekee lapsen kanssa kuin herää joka lauantaiyö häntä syöttämään ja arkisin aamulla n. tunnin ennen mua? Kyllä mä pääasiassa hoidan lapsen silloinkin kun mies on kotona. Lisäksi käyn myös kaksi kolmesta kerrasta koirien kanssa ulkona päivittäin, teen ruuan, pesen pyyki ja siivoan. Mies käy töissä ja arkisin kaupassa, leikkii lapsen kanssa ne ajat kun teen kotitöitä tai ulkoilutan koiraa ja noi mitä ekassa lauseessa mainitsin. Missä kohtaa hän on siis tossun alla?

Mulla ei ole toista lasta jolle nakittaa vauvan viihdytys, ja anteeksi nyt vaan, en myöskään usko että sun esikoinen ei nukkunut 3 kuukauteen OLLENKAAN! Toi oli jo aika paksu väite, johan sun lapses ois kuollu jos ei ois yhtään minuuttia nukkunut. Ja voi voi jos sun mies ei voi imettää, mun mies taas osaa ruokkia lapsen pullosta ja tekeekin niin pyydettäessä. Ja ihan oikeasti, mä en flipannut vai sen takia että lapsi heräili, jos osaisit lukea niin tajuist sen. Varmasti jos meidänkin poika ois aina herännyt yhtä monta kertaa yössä, olisin tottunut siihen, mutta kun näin ei ole. Mutta siltikään en oisi normipäivän jälkeen edes kiukutellut lapsen ylimääräsistä heräämisistä.

Mutta onnea siitä että oot parempi äiti kun mä. Tuliko parempi mieli kun sait lytätä lisää?[/QUOTE]

no en mä ny uskonu että kukaan noin tosissaan ottaa ton ollenkaan sanan. no selvennetään. yhen aikaan monen tunnin täyden huudon jälkeen saatiin vauva nukkumaan. nukkui tunnin, söi, nukkumaan, nukkui tunnin, söi, nukkumaan, nukkui tunnin, heräsi ja valvotti pari tuntia jonka jälkeen nukkui vielä tunnin/kaksi. päivällä nukkui vaan vaunuissa, liikkuvissa sellasissa eli mä tein muutaman tunnin kävelylenkkejä joka päivä että vauva sai vähän unta. joo kyllä mä itkua väänsin sillon moneen kertaan.
siks en ehkä jaksa ymmärtää tota alotusta. ihanaa jos meidän iso vauva nukkuisi jo noin hyvin kun teidän vauva nukkuu, mutta kun ei nuku niin ei nuku. mä hoidan meillä yöt ja mies herää aikasin töihin. mä heräilen lasten kanssa rauhassa, lähdetään harrastuksiin ja mies on meidän kanssa kun tulee töistä. ihan normaalia mun mielestä. pulloa meidän poika ei osaa imea kun ei ole sitä koskaan tarvinnut. en halunnut pullolle opettaa kun maito on riittänyt niin hyvin ja kyllä se raskaalta joskus tuntuu herätä edelleen parin tunnin välein, mutta se oon minä joka tässä perheessä sitä maitoa tuottaa niin minä se silloin joudun yötkin hoitamaan.
sitä ihmettelin että jos tämä oli eka kerta kun vauva sairastaa ja eka vaikea yö ja sä räjähdät heti. sen tässä oon lasten kanssa oppinut että pitkin talvea on koko ajan jotain. molemmat ollaan miehen kanssa valvottu tänäkin talvena lasten sairastaessa mies esikoisen kanssa sairaalassa ja mä kuopuksen kanssa kotona. se vaan on kestettävä.

ja mä pyydän anteeksi kun ymmärsin aloituksesi väärin. ymmärsin että vauva alkoi huutamaan niin vauvalle karjuen painuit tupakalle. näin siis ilmeisesti ei ollutkaan.
toivottavasti vauva paranee pian

[QUOTE="neuvoton";22433412]Edelleen mä en enää imetä, onko niin vaikee tajuta? Ei se ole mikään yksi ja ainoa oikea tapa toimia joka teillä on käytössä.[/QUOTE]

no ei ookaa. mutta mun mies tossa haukuttiin paskaksi kun ei herää vauvan kanssa öisin. siksi kysyin että mitä sen miehen sitten pitäs tehdä, koska mä imetän vielä meidän 10-kuista.

[QUOTE="vieras";22433488]no ei ookaa. mutta mun mies tossa haukuttiin paskaksi kun ei herää vauvan kanssa öisin. siksi kysyin että mitä sen miehen sitten pitäs tehdä, koska mä imetän vielä meidän 10-kuista.[/QUOTE]

Eli siis ap oli huolissaan siitä kun vauva sairaana heräilee eikä itse saa nukuttua, joten halusi että mieskin osallistuisi näihin yöheräilyihin. Mitäs pahaa siinä on vaikka mies auttaisikin yöllä ja hoitaisi sairasta lastaan? Ei viititä aikuiset ihmiset sekottaa tähän soppaan imetyksiä tai tupakointeja.
Minun mielestä molemmat ylireagoi, kyllä se vauva siitä tervehtyy.

[QUOTE="vieras";22433470]no en mä ny uskonu että kukaan noin tosissaan ottaa ton ollenkaan sanan. no selvennetään. yhen aikaan monen tunnin täyden huudon jälkeen saatiin vauva nukkumaan. nukkui tunnin, söi, nukkumaan, nukkui tunnin, söi, nukkumaan, nukkui tunnin, heräsi ja valvotti pari tuntia jonka jälkeen nukkui vielä tunnin/kaksi. päivällä nukkui vaan vaunuissa, liikkuvissa sellasissa eli mä tein muutaman tunnin kävelylenkkejä joka päivä että vauva sai vähän unta. joo kyllä mä itkua väänsin sillon moneen kertaan.
siks en ehkä jaksa ymmärtää tota alotusta. ihanaa jos meidän iso vauva nukkuisi jo noin hyvin kun teidän vauva nukkuu, mutta kun ei nuku niin ei nuku. mä hoidan meillä yöt ja mies herää aikasin töihin. mä heräilen lasten kanssa rauhassa, lähdetään harrastuksiin ja mies on meidän kanssa kun tulee töistä. ihan normaalia mun mielestä. pulloa meidän poika ei osaa imea kun ei ole sitä koskaan tarvinnut. en halunnut pullolle opettaa kun maito on riittänyt niin hyvin ja kyllä se raskaalta joskus tuntuu herätä edelleen parin tunnin välein, mutta se oon minä joka tässä perheessä sitä maitoa tuottaa niin minä se silloin joudun yötkin hoitamaan.
sitä ihmettelin että jos tämä oli eka kerta kun vauva sairastaa ja eka vaikea yö ja sä räjähdät heti. sen tässä oon lasten kanssa oppinut että pitkin talvea on koko ajan jotain. molemmat ollaan miehen kanssa valvottu tänäkin talvena lasten sairastaessa mies esikoisen kanssa sairaalassa ja mä kuopuksen kanssa kotona. se vaan on kestettävä.

ja mä pyydän anteeksi kun ymmärsin aloituksesi väärin. ymmärsin että vauva alkoi huutamaan niin vauvalle karjuen painuit tupakalle. näin siis ilmeisesti ei ollutkaan.
toivottavasti vauva paranee pian[/QUOTE]

Kuule ihanaa että oot noin loistokas äiti. Vai ootko sittenkään todellisuudessa kun noin pitää pönkittää itseään toisen kustannuksella...

Mun mies muuten menee vasta yhdeksäksi töihin, eli ei ole omastaankaan mielestä sitä mieltä että 7.30 olis paha aika herätä. Mä jouduin lopettamaan imetyksen koska mulla puhkesi migreeni, ja mielummin lopetin imettämisen kun kärsin kerran viikossa 3pvää kestävästä päänsärystä. Siitä asti isä on oma-aloitteisesti tarjoutunut heräämään yhtenä yönä viikossa, ja en tosiaan edes aatellu siitä kieltäytyä jonkun "paras äiti-syndrooman" takia. Ja mä oon nyt sulle varmaan kymmenen kertaa sanonu etten varmasti olis räjähtänyt normipäivän jälkeen vaikka vauva ois ollut koko yön hereillä. En oo tähän mennessäkään pimahtanu, ja tässä vähän aikaa sit vauva oikeasti valvoi kolme vuorokautta melkeen kokonaan hampaiden tulon takia.

Voitko nyt antaa mun olla?

Tää menee nyt vähän vierestä, mutta mua ärsyttää ihan sikana jos ja kun hermostun niin joku pitää musta kiinni tai yrittää estää mua lähtemästä siitä tilanteesta! Mullakin on ihana mies kaikinpuolin mutta tätä asiaa hän ei ole VIELÄKÄÄN tajunnut meidän 10v. yhteiselon aikana!
Olen sanonut siitä hänelle sen satakertaa mutta ei vaan muista tai halua sillä hetkellä kun riita menee siihen asti.
Ja sama koskee myös sitä että jos käsken hänen häipyä ja olen sanonut että oikeesti MENE nyt siitä!!, että haluan olla rauhassa....

Mut ap:lle , näitä sattuu joskus .... ylilyöntejä....

[QUOTE="neuvoton";22433583]Kuule ihanaa että oot noin loistokas äiti. Vai ootko sittenkään todellisuudessa kun noin pitää pönkittää itseään toisen kustannuksella...

Mun mies muuten menee vasta yhdeksäksi töihin, eli ei ole omastaankaan mielestä sitä mieltä että 7.30 olis paha aika herätä. Mä jouduin lopettamaan imetyksen koska mulla puhkesi migreeni, ja mielummin lopetin imettämisen kun kärsin kerran viikossa 3pvää kestävästä päänsärystä. Siitä asti isä on oma-aloitteisesti tarjoutunut heräämään yhtenä yönä viikossa, ja en tosiaan edes aatellu siitä kieltäytyä jonkun "paras äiti-syndrooman" takia. Ja mä oon nyt sulle varmaan kymmenen kertaa sanonu etten varmasti olis räjähtänyt normipäivän jälkeen vaikka vauva ois ollut koko yön hereillä. En oo tähän mennessäkään pimahtanu, ja tässä vähän aikaa sit vauva oikeasti valvoi kolme vuorokautta melkeen kokonaan hampaiden tulon takia.

Voitko nyt antaa mun olla?[/QUOTE]

voin :) enkä mä todellakaan kritisoinu sitä ettet imetä. kyllä mä tiedän ettei se aina onnistu. mä en imettäny esikoista ollenkaan. siksi en kuopukselle ole pulloa antanu kun nyt imetys sujuu ja olen siitä niin iloinen.
mun mies menee kuudeksi töihin, siinäkin tilanne siis hieman eri.
multa vaan meni sun alotuksne pointti ohi. ollaan meki miehen kans tapeltu vaikka mistä ihme asioista kun ollaan vauva-arken oltu väsyneitä. ja usko tai älä mutta oikeassa elämässä mä oon ihan mukava ja empaattinen äiti, joka välillä huutaa esikoiselleen kun hermo menee enkä todellakaan kuvittele olevani täydellinen. en vaan ehkä ymmärtäny sun alotusta, kuka huusi ja kenelle ja oliko kyseessä pahoinpitely vai ei, ku sun kuvauksen perusteella sulla kuitenki on ihan kunnon mies. mähän siis aluksi ymmärsin että huusit vauvalle ja jätit itkemään ja lähdit tupakalle. siksi ei empatia riittänyt. eikai sellasta äitiä ookaan joka ei väsyisi yöheräämisiin.
mutta nyt annan sun olla.

Lukemalla ekan sivun sanon vaan että tässä tapauksessa ap taisi hiukan ampua yli. Mies todennäköisesti ajatteli teikäläisen lähtevän huitsin nevadaan yöllä vittumaisessa mielentilassa. Väsyneenä tulee sanottua puolin ja toisin mutta jos ensimmäistä kertaa lapsi valvoo yöllä niin väsymyksestä ei ap teidä vielä mitään. Sori vaan.

Molemmat varmasti ylireagoitte, kuten ihminen monesti tekee erittäin väsyneenä tai kesken unien yllättäen heränneenä. Menneisyys varmasti tekee epävarmaksi siitä, miksi mies nyt käytti fyysisiä keinoja estäessään. Ei oikein muttei automaattisesti tarkoita, että mies olisi luonteeltaan väkivaltainen.

Kuinka moni palstan henkilöistä ei ole väsyneenä toiminut luonteensa vastaisesti jossakin tilanteessa?

meillä mies on hoitanut ihan vapaaehtoisesti muutamana yönä osan yöheräilyista, juurikin tilanteissa joissa itse tai lapsi on ollut kipeä, mies tekee fyysisesti raskasta vuorotyötä, mutta ymmärtää myös sen, että monen kuukauden jatkuva yöheräily on todella raskasta, kaikki kun eivät saa päivällä nukuttua, voi olla muitakin lapsia kuin se vauva, jotka vaativat päivällä äidin huomion.

silloin kun esikoinen oli vauva, niin mies otti silloin tällöin vauvan makkariin kanssaan ja passitti minut olkkariin nukkumaan, hän heräsi vauvan kanssa ja lämmitti rintamaitoani mikrossa.

onneksi mulla on ihana mies! :)