Mun mies sekosi yöllä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "neuvoton"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
miehen reaktio meni yli, eli sinä olit menossa rauhottumaan tupakalle, hän repi sinut väkisin sohvalle ja "rauhoitteli" eli mies teki oikeasti väkivaltaa koska sinä et ollut fyysisesti uhkaava kenellekkään tilanteessa ja kuten sanottua olit menossa tupakalle muutenkin rauhoittumaan.

No, en sanois ihan näin yksiselitteisesti. Jos ap on ollut rauhallisesti menemässä ulos ja mies tiennyt että se on menossa röökille, niin ehkä sitten. Jos taas ap on ollut suunnilleen sekoamispisteessä ja todella hermona, mies on voinut luulla että se vaan häipyy.

Ap, muutenkin, kyse on yhdestä yöstä, toisinaan lapset valvoo. On ihan kohtuutonta olettaa niinkään, että se joka menee töihin joutuisi heräilemään yöllä sairaan lapsen kanssa, jos toinen on kuitenkin kotona.

siis kipeä lapsi huutaa makkarissa, ja äiti painuu vuorokauden hurjan stressin, ja kahden herätyksen seurauksena vessaan ja röökille, jättäen lapsen huutamaan säikähdystään. Ja hetken perästä kumpikin vanhempi räyhää ja röökaa, ja lapsi yksinään huutaa vieläkin?! Ja sitten nää laupiaat plussalaiset kauhistelee, kun äitiä vähän syyllistetään. Ehkäpä on syytäkin.

[QUOTE="mii";22431335]No, en sanois ihan näin yksiselitteisesti. Jos ap on ollut rauhallisesti menemässä ulos ja mies tiennyt että se on menossa röökille, niin ehkä sitten. Jos taas ap on ollut suunnilleen sekoamispisteessä ja todella hermona, mies on voinut luulla että se vaan häipyy.

Ap, muutenkin, kyse on yhdestä yöstä, toisinaan lapset valvoo. On ihan kohtuutonta olettaa niinkään, että se joka menee töihin joutuisi heräilemään yöllä sairaan lapsen kanssa, jos toinen on kuitenkin kotona.[/QUOTE]

Mä en enää huutanut siinä vaiheessa kun olin noussut ylös, ja ovella seisoessani sanoin meneväni röökille, ja sanoin sen vielä uudestaankin ennen kuin mies kävi toisen kerran kiinni. Me asutaan kolmannessa kerroksessa, joten parveke on vähän huono poistumisreitti.

Tiedän että kyseessä oli yksi yö, ja olen ainakin kymmenen kertaa täälläkin myöntänyt että ylireagoin.

[QUOTE="essi";22431362]siis kipeä lapsi huutaa makkarissa, ja äiti painuu vuorokauden hurjan stressin, ja kahden herätyksen seurauksena vessaan ja röökille, jättäen lapsen huutamaan säikähdystään. Ja hetken perästä kumpikin vanhempi räyhää ja röökaa, ja lapsi yksinään huutaa vieläkin?! Ja sitten nää laupiaat plussalaiset kauhistelee, kun äitiä vähän syyllistetään. Ehkäpä on syytäkin.[/QUOTE]

Lapsi huusi ehkä minuutin sen jälkeen kun karjaisin ja isänsä otti hänet syliin. Tultuani vessasta hain lapsen, sen jälkeen hän kölli ihan tyytyväisenä lattialla olkkarissa.

Ap joutuu väkivallan uhriksi ja täällä muut naiset urakalla puolustavat miestä ja haukkuvat alkuperäistä.. Tietysti! Mutta se joka käyttää väkivaltaa käyttää sitä toisenkin kerran. Turha selittää muuta. Huutaminen ei ole oikein, mutta ei todellakaan ole oikein loukata toista fyysisesti. Oletteko puhuneet asiasta miehesi kanssa? Onko hän kertaakaan myöntänyt että teki väärin?

[QUOTE="mii";22431335]No, en sanois ihan näin yksiselitteisesti. Jos ap on ollut rauhallisesti menemässä ulos ja mies tiennyt että se on menossa röökille, niin ehkä sitten. Jos taas ap on ollut suunnilleen sekoamispisteessä ja todella hermona, mies on voinut luulla että se vaan häipyy.

Ap, muutenkin, kyse on yhdestä yöstä, toisinaan lapset valvoo. On ihan kohtuutonta olettaa niinkään, että se joka menee töihin joutuisi heräilemään yöllä sairaan lapsen kanssa, jos toinen on kuitenkin kotona.[/QUOTE]

Kuules, se että toinen on tuohtunut ja vihainen, ei oikeuta sua estämään toisen lähtemistä kotoa. Oli se tupakalle tai kävelylle. sen varjolla että "epäilee" että toinen lähtee kävelemään kirjaimellisesti, ei ole myöskään oikeutta estellä fyysisesti, se lähtee kumminkin jos sen on päättänyt ja siihen on jokaisella yksilönvapaus tehdä se päätös lähteekö vai jääkö. tämä nyt oli aiheen vierestä kumminkin, koska mielipiteet muodostetaan olemassaolevasta tiedosta eikä arvailusta. Näin minä ainakin teen, se jos AP kusettaa tai jättää jotain tärkeää sanomatta, on hänen päänvaivansa, sitähän minä en voi tietää eikä kukaan muukaan täällä, joten parempi pitäytyä siinä tiedossa minkä on AP:lta saanut. Se että kuka uskoo jutun olevan 100% juuri näin kuinka on kerrottu, on jokaisen oma asia päättää, mutta turha on epäillä vaan siksi että voi alkaa arvailemaan jotain mille ei ole perusteita.

[QUOTE="vieras";22431447]Ap joutuu väkivallan uhriksi ja täällä muut naiset urakalla puolustavat miestä ja haukkuvat alkuperäistä.. Tietysti! Mutta se joka käyttää väkivaltaa käyttää sitä toisenkin kerran. Turha selittää muuta. Huutaminen ei ole oikein, mutta ei todellakaan ole oikein loukata toista fyysisesti. Oletteko puhuneet asiasta miehesi kanssa? Onko hän kertaakaan myöntänyt että teki väärin?[/QUOTE]

Joo, juttelin miehen kanssa kun hänellä oli safkis, ja sanoi että säikähti huutoani kun heräsi siihen, luuli että poika on suunnilleen kuollut tai jotain muuta kamalaa on sattunut. Ei kuulemma ollut oikein ehtinyt herätä kun säntäsi mun perään, luuli vaan että oli tarkoituksella herättänyt hänet kuuntelemaan raivoomista sen jälkeen kun oli tajunnut ettei lapsella ole mitään hätää. Mies pyysi käytöstään anteeksi ja sovittiin että puhutaan asia juurta jaksain selväksi sit kun pääsee kotiin.

[QUOTE="neuvoton";22431516]Joo, juttelin miehen kanssa kun hänellä oli safkis, ja sanoi että säikähti huutoani kun heräsi siihen, luuli että poika on suunnilleen kuollut tai jotain muuta kamalaa on sattunut. Ei kuulemma ollut oikein ehtinyt herätä kun säntäsi mun perään, luuli vaan että oli tarkoituksella herättänyt hänet kuuntelemaan raivoomista sen jälkeen kun oli tajunnut ettei lapsella ole mitään hätää. Mies pyysi käytöstään anteeksi ja sovittiin että puhutaan asia juurta jaksain selväksi sit kun pääsee kotiin.[/QUOTE]

hieno juttu kun puhuitte asiasta ja oikea asenne ainakin miehellä että ymmärtää pyytää anteeksi asiaa. toivottavasti illalla on sitten antoisat keskustelut.

Kuules, se että toinen on tuohtunut ja vihainen, ei oikeuta sua estämään toisen lähtemistä kotoa. Oli se tupakalle tai kävelylle. sen varjolla että "epäilee" että toinen lähtee kävelemään kirjaimellisesti, ei ole myöskään oikeutta estellä fyysisesti, se lähtee kumminkin jos sen on päättänyt ja siihen on jokaisella yksilönvapaus tehdä se päätös lähteekö vai jääkö.

Öö. Ap:n reagoinnista ei osaa sanoa, että kuinka hysteerisenä se oli, ja kyllä musta olisi outoa jos puoliso olisi selvästi hysteerinen kuten ap tuntui olevan, ja sitten häipyy. Varsinkin jos ap on kerran aika ailahteleva ja teatraalinen. Mun mielestä se on toisen turvallisuudesta huolehtimista, jos pysäyttää toisen hetkeksi, sitten kun on varma että toinen on tolkuissaan niin päästää sen ulos.

Jos toinen on vintti pimeenä, niin kuin myös ap oli, niin on ihan oikein epäillä että se ei ole niin järjissään että se huolehtis omasta turvallisuudestaan. Kyse ei oo siitä, että eikö sais lähteä vaan siitä, että pitää olla niin tolkuissaan että ei tee itselleen mitään hallaa.

[QUOTE="mii";22431733]Öö. Ap:n reagoinnista ei osaa sanoa, että kuinka hysteerisenä se oli, ja kyllä musta olisi outoa jos puoliso olisi selvästi hysteerinen kuten ap tuntui olevan, ja sitten häipyy. Varsinkin jos ap on kerran aika ailahteleva ja teatraalinen. Mun mielestä se on toisen turvallisuudesta huolehtimista, jos pysäyttää toisen hetkeksi, sitten kun on varma että toinen on tolkuissaan niin päästää sen ulos.

Jos toinen on vintti pimeenä, niin kuin myös ap oli, niin on ihan oikein epäillä että se ei ole niin järjissään että se huolehtis omasta turvallisuudestaan. Kyse ei oo siitä, että eikö sais lähteä vaan siitä, että pitää olla niin tolkuissaan että ei tee itselleen mitään hallaa.[/QUOTE]

En ollut hysteerinen. En myöskään ole teatraalinen tai ailahteleva, vaan sanoin olevani tempperamenttinen. Ja miks m olin vintti pimeenä? Kenenköhän tekstejä sä oikein luet? :O

[QUOTE="neuvoton";22431516]Joo, juttelin miehen kanssa kun hänellä oli safkis, ja sanoi että säikähti huutoani kun heräsi siihen, luuli että poika on suunnilleen kuollut tai jotain muuta kamalaa on sattunut. Ei kuulemma ollut oikein ehtinyt herätä kun säntäsi mun perään, luuli vaan että oli tarkoituksella herättänyt hänet kuuntelemaan raivoomista sen jälkeen kun oli tajunnut ettei lapsella ole mitään hätää. Mies pyysi käytöstään anteeksi ja sovittiin että puhutaan asia juurta jaksain selväksi sit kun pääsee kotiin.[/QUOTE]

Kuulostaa siltä että sulla on fiksu mies. :hug: Eiköhän toi puhumalla selviä ja sitten suunnitelmaa ettei tulevaisuudessa menis samaan.

[QUOTE="mii";22431733]Öö. Ap:n reagoinnista ei osaa sanoa, että kuinka hysteerisenä se oli, ja kyllä musta olisi outoa jos puoliso olisi selvästi hysteerinen kuten ap tuntui olevan, ja sitten häipyy. Varsinkin jos ap on kerran aika ailahteleva ja teatraalinen. Mun mielestä se on toisen turvallisuudesta huolehtimista, jos pysäyttää toisen hetkeksi, sitten kun on varma että toinen on tolkuissaan niin päästää sen ulos.

Jos toinen on vintti pimeenä, niin kuin myös ap oli, niin on ihan oikein epäillä että se ei ole niin järjissään että se huolehtis omasta turvallisuudestaan. Kyse ei oo siitä, että eikö sais lähteä vaan siitä, että pitää olla niin tolkuissaan että ei tee itselleen mitään hallaa.[/QUOTE]

sinun kanssa on mahdoton keskustella tästä asiasta koska sinä lisäät kokoaika omia olettamuksia ja epäilyksiä AP:sta mitä ei voi tietää kirjoituksen perusteella. Mistään asiasta ei pysty keskustelemaan järkevällä tasolla jos toisella on "oikeus" keksiä oman mielikuvituksen tuotteita vaikuttaviksi asianhaaroiksi.

[QUOTE="neuvoton";22431792]En ollut hysteerinen. En myöskään ole teatraalinen tai ailahteleva, vaan sanoin olevani tempperamenttinen. Ja miks m olin vintti pimeenä? Kenenköhän tekstejä sä oikein luet? :O[/QUOTE]

Muutaman herätyksen jälkeen saa hirveän kohtauksen, niin kyllä täytyy olla aika teatraalinen ja ailahteleva, eikä kovin tasapainossa.

Harva sitä nyt itsestään myöntääkään, että en reagoi tasapainoisesti, olen hysteerinen ja teatraalinen ja liioittelen, kun on kivempaa sanoa että olen vähän temperamenttinen.

Jestas näitä mammojen vastauksia. Ihan kauhuissani olen lukenut, miten täällä syyllistetään väsynyttä äitiä, vaikka äitihän tässä uhri on, kun mies on hyökännyt päälle. Yhtä lailla sen isän pitäisi herätä rauhoittelemaan itkevää lastaan. Ei työssä käynti oikeuta vapautumaan vanhemman velvollisuuksista.

Meillä molemmat vanhemmat ovat töissä. Ei tulisi hommasta mitään, jos vain toinen joutuisi heräilemään. Yhtälailla on miehenkin herättävä. Asiaa ei olennaisesti muuta se, että äiti on päivisin kotona. Kyllä äidinkin on saatava nukkua. Varsinkin, jos äiti ei saa paikattua univelkaansa päivän aikana.

Toivottavasti tämä oli kertaluonteinen tapaus miehen osalta, että näin meni överiksi. Ap:n kannattaa kuitenkin olla varuillaan ja tarkkailla, ettei pääse lipsahtamaan toistuvaksi. Siinä tapauksessa kannattaa ottaa nopeasti jalat alleen. Jotkut miehet näyttävät todellisen luonteensa vasta usean vuoden jälkeen. Oma isänikin muuttui väkivaltaiseksi vasta vuosien kuluttua seurustelun alkamisesta. Onneksi äitini tajusi ottaa eron.

[QUOTE="neuvoton";22431792]En ollut hysteerinen. En myöskään ole teatraalinen tai ailahteleva, vaan sanoin olevani tempperamenttinen. Ja miks m olin vintti pimeenä? Kenenköhän tekstejä sä oikein luet? :O[/QUOTE]

ei kannata huomioida mii:tä, siinä on taas yksi elämäänsä kyllästynyt ihminen jonka tarkoitus on vain aiheuttaa provosoituja reaktioita, eli huonontaa sinun päivääsi jotta saa jotain valoa omaansa..

Kuulostaa siltä että sulla on fiksu mies. :hug: Eiköhän toi puhumalla selviä ja sitten suunnitelmaa ettei tulevaisuudessa menis samaan.

Niin se onkin, ja siksi alunperin olinkin kamalan järkyttynyt, en oisi koskaan osannut uskoa mieheltäni tuollaista. Tällä hetkellä lähinnä ketuttaa nää mua arvostelevat ihmiset jotka keksii päästään mulle lisä ongelmia jne.

[QUOTE="mii";22431848]Muutaman herätyksen jälkeen saa hirveän kohtauksen, niin kyllä täytyy olla aika teatraalinen ja ailahteleva, eikä kovin tasapainossa.

Harva sitä nyt itsestään myöntääkään, että en reagoi tasapainoisesti, olen hysteerinen ja teatraalinen ja liioittelen, kun on kivempaa sanoa että olen vähän temperamenttinen.[/QUOTE]

Hei, ihan oikeesti, mieti nyt itte minkä isiootin teet ittestäs. Sä selität tän asian niin kuin mä kilahtaisin joka kerta kun lapsi vähän inahtaa yöllä. Yrität tehdä musta ihan hirviön, ja mietinpä vaan miksi. Mitä se kertoo susta itestäs että susta on kiva jauhaa p***aa tuntemattomista? Mä olen myöntänyt mota kertaa ylireagoineeni, mutta siinä tilanteessa ennen kun mies repi mut sohvalle, en oikeasti ollut millään tavalla hysteerinen. Teatraalinen taas tarkoittaa sitä, että käyttäytyy liioittelevasti, ja mielestäni en ole niinkän tehnyt. Myöntäisin kyllä jos oisin siinäkin vaiheessa vielä käyttäytynyt sekopäisesti. Johan kerroin karjuneeni makkarissa ja tupakoivani jne, jos haluisin siloitella kuvaa ittestäni niin oisin varmaan väittänyt että mies kilahti siitä kun nousin lapsen kanssa ylös, eikö?

Jestas näitä mammojen vastauksia. Ihan kauhuissani olen lukenut, miten täällä syyllistetään väsynyttä äitiä, vaikka äitihän tässä uhri on, kun mies on hyökännyt päälle. Yhtä lailla sen isän pitäisi herätä rauhoittelemaan itkevää lastaan. Ei työssä käynti oikeuta vapautumaan vanhemman velvollisuuksista.
Ai mies on oikein "hyökännyt päälle".

Jos lapsi yleensä herää yhden kerran yössä syömään yöllä, eikä mies tällä kertaa herännyt unesta ennen ap:n karjaisua, niin mitenkäs tämä nyt kääntyi keskusteluksi siitä ettei isä herännyt hyssyttämään lastaan? Eihän ap itsekään ollut lasta hyssyttämässä nukkumaan vaan menossa tupakalle?

[QUOTE="Joo";22432142]Ai mies on oikein "hyökännyt päälle".

Jos lapsi yleensä herää yhden kerran yössä syömään yöllä, eikä mies tällä kertaa herännyt unesta ennen ap:n karjaisua, niin mitenkäs tämä nyt kääntyi keskusteluksi siitä ettei isä herännyt hyssyttämään lastaan? Eihän ap itsekään ollut lasta hyssyttämässä nukkumaan vaan menossa tupakalle?[/QUOTE]

Niin mä en varmaan ollut ennen hermojen menettämistä jo koittanut saada sitä nukahtamaan. Syötin pullosllisen maitoa, jonka jälkeen poika kuintenkin kampesi ylös. Kun totesin että hän heräsi nyt kokonaan, menetin hermoni. Pidätkö sä mua oikeesti niin hirviönä että alkaisin oikeesti karjumaan heti kun lapsi herää ennen kuin koitan saada hänet nukahtamaan? Julmaa.

Ap. Lapset valvottavat kipeänä. Meillä on lapsi terveenäkin herännyt jopa puolen tunnin välein yöllä ja olen yksin herännyt, olisit onnellinen, että teillä on niin vain kun lapsi sairastaa!
Mies ylireagoi ja niin teit sinäkin. Kyllä sun aikuisena tulisi ymmärtää se, että jos on kipeä niin ei se unikaan ole ehjää ja lapsi tarvitsee siinä turvallista vanhempaa joka rauhoittelee ja hoivaa, eikä mitään stressihiirtä huutamassa kun ei saa nukkua.

Ap. Lapset valvottavat kipeänä. Meillä on lapsi terveenäkin herännyt jopa puolen tunnin välein yöllä ja olen yksin herännyt, olisit onnellinen, että teillä on niin vain kun lapsi sairastaa!
Mies ylireagoi ja niin teit sinäkin. Kyllä sun aikuisena tulisi ymmärtää se, että jos on kipeä niin ei se unikaan ole ehjää ja lapsi tarvitsee siinä turvallista vanhempaa joka rauhoittelee ja hoivaa, eikä mitään stressihiirtä huutamassa kun ei saa nukkua.

Mistä pättelit etten tiiä että sairaan lapsen kanssa on hankalaa? Mä en oikeasti ole mikään hirviöäiti, vaan selitin moneen otteeseen, että koko päivä oli ihan ahterista, ja kaikki vaan kulminoitui tohon väsyneenä tunnin välein heräilyyn. En todellakaan aio huutaa lapselle esim. ensi yönä, tai muutenkaan jos ei nuku kunnolla. Se lapsi ei menyt rikki siitä että karjaisin kerran, heti sen jälkeenkin hymyili ja jutteli ihan normaalisti täällä, ja tänään on käyttäytynyt ihan normaalisti, mitä nyt tuntuu nukkuvan enemmän ku normaalisti.

Mulle tuli kyllä sellanen mielikuva, että miehesi tässä ylireagoi. Siis herran jestas, ei nyt terve ihminen toista väkisin revi sohvalle ja istu päälle... eli selkeästi miehelläsi on jotain ongelmia.

Mielstäni tuo ensimmäinen huutosi oli tilanteessa ihan ymmärrettävä, ei tietenkään mikään fiksu veto, mutta ihan luonnollista rasittavan päivän päätteeksi. Ja joo, en todellakaan tajua, miksei miehesi voisi muka silloin tällöin yöllä herätä lasta hoitamaan.

Tasan samaa mieltä tästä. Jos mun mies tekisi mulle noin, olisi tasan kaksi vaihtoehtoa: kantapäät vastakkain heti tai vannominen, ettei koskaan tule vastaavaa tapahtumaan. Väkivalta ei ole millään puolustettavissa, ja sitä tuo on. "Holding", kuten niin kauniisti kiertäen sanotaan, on väkivaltaa mitä suurimmassa määrin. Ihan yhtä lailla lasta kohtaan kuin aikuista.

Tasan samaa mieltä tästä. Jos mun mies tekisi mulle noin, olisi tasan kaksi vaihtoehtoa: kantapäät vastakkain heti tai vannominen, ettei koskaan tule vastaavaa tapahtumaan. Väkivalta ei ole millään puolustettavissa, ja sitä tuo on. "Holding", kuten niin kauniisti kiertäen sanotaan, on väkivaltaa mitä suurimmassa määrin. Ihan yhtä lailla lasta kohtaan kuin aikuista.

Mun mielestä toi ei ole vielä väkivaltaa. Tai sit mä en tiedä missä menee väkivallan raja. Jos toista pidetään kiinni ilman satuttamistarkoitusta eikä synny edes mitään jälkiä, eikä toinen ole esim. kooltaan paljon pienempi tai jos ei pääse pois pyytämällä niin en luokittelis väkivallaks. Ellei sit mies istunut päällä ja tosissaan runnonut, mut sitä kuvaa en tästä saanut.
Jos tosta lähtis esim. oikeutta käymään niin ei tulis väkivaltatuomioo. Korkeintaan estämistä ja sitähän jääkiekossa harrastetaan kahden minuutin jäähyillä.