Multa voi kysyä kanssa :D

vierailija
En kerro. Värjätyt on.
Mä olen tosi yllättynyt tosta värjäämisestä. :O Mun mielikuvassa sulla on ihanat ruskeat hiukset joita et edes värjää. :p

Uskotko suureen herätykseen?
Elämmekö sun mielestä lopunaikoja jo?
Tueeko Jeesus meidän aikana?
Onko mikrosiru pedonmerkki?
Millon on ylöstempaus?
Tuleeko Suomeen uskovien vainot?
Tuleeko sota Venäjää vastaan lähivuosina?
Kuka on antikristus?
 
Mä olen tosi yllättynyt tosta värjäämisestä. :O Mun mielikuvassa sulla on ihanat ruskeat hiukset joita et edes värjää. :p

Uskotko suureen herätykseen?
Elämmekö sun mielestä lopunaikoja jo?
Tueeko Jeesus meidän aikana?
Onko mikrosiru pedonmerkki?
Millon on ylöstempaus?
Tuleeko Suomeen uskovien vainot?
Tuleeko sota Venäjää vastaan lähivuosina?
Kuka on antikristus?
Suuria herätyksiä on ennustettu jo niin monta kertaa että en jaksa pysyä perässä. Voi olla että ennen loppurytinöitä tulee viimeinen herätys, mutta en ole varma.

Mun mielestä maailma ei ole vielä "tarpeeksi"luopunut jotta oltaisiin todella lähellä lopun aikoja. En muista mutta jossain päin Raamattua on sanottu että niin kuin Nooan aikana, niin yhtä suuri pahuus on lopun aikoina. Vielä "puuttuu" (en siis itse odota tai hehkuta niitä tulevaksi) selkeä, massiivinen epäjumalanpalvelus eli porukka palaa vanhoihin tai uudistettuihin jumaluuksiin, uhrataan lapsia (no, abortit toisaalta? Ja Usassa poliitikot kokoontuvat joka vuosi Bohemian groove-tapahtumaan jossa on huhuttu olevan lapsi-ja nuorisouhreja) jne. Julkinen sekstailu viedään vielä äärimmäisyyksiin, kenties pedofiiliys tulee uudelleen vielä sallituksi.

Mutta. Mä en välitä siitä milloin on maailmanloppu, koska olemme tavallisessa kuolemanvaarassa joka päivä. Lähden kohta auton rattiin ja jos ajan kolarin, niin mun on oltava yhtä valmis kohtaamaan Jeesus kuin jos olisin maailmanlopun kahinoissa.

Mä uskon että mikrosirutus on jokin tekninen merkintäsysteemi käteen tai otsaan, jolla saa Kelan jutut, voi asioida kaupassa jne.

Uskovien vainot on tavallaan vähän alkamassa. Ei-uskova saa vaahdota new ageista, horoskoopeista ja joogistaan työpaikalla ja porukoissa mutta annas olla jos sanot pikkasenkin että uskot perinteisen kristinuskon mukaisesti, niin lennät porukasta, jos et sitten ole tosi sosiaalinen tapaus.

Venäjästäkin on paljon profetoitu, se saattaa tulla tai olla tulematta. Tällä hetkellä Venäjällä ei taida olla varoja isompaan sotimiseen uhoamisesta huolimatta. Mutta jokaisen uskovan tulee rukoilla että pysyvät siellä rajan toisella puolella.

Uskon että antikristus on jokin rauhanrakentaja ja hurmaava tyyppi, mutta joka haluaa rakentaa rauhan ja ykseyden kansojen välillä ilman kristittyjen Jumalaa/oppia. Tai hän punoo kaikki uskonnot yhteen, sit siinä sopivasti lisätään ufoja kehiin jne.
Me näemme sit kuka se Antikristus on, koska hän menee "Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa jumala". Vielä ei voi arvuutella.

...paitti että yks kandidaatti saattaa olla: Barack Obama voisi olla se. Jeesus sanoo Raamatussa :"Minä näin saatanan lankeavan taivaasta kuin salaman". Se salama-sana lausutaan hebreaksi "Barak O". :D
No jollain lailla lipevä kaveri Obama on, mutta muuten en jaksa arvuutella antikristuksen henkilöllisyyttä. Mahdollisuuksia on monia: paavi, joku muslimijohtaja ym.
 
Viimeksi muokattu:
Ai niin ylöstempauksesta kysyttiin...siis Raamatussa puhutaan uskovien ylöstempauksesta mutta varsinainen ylöstempausoppi syntyi vasta 1800-luvulla jonkun nuoren naisen profetian/ilmestyksen johdosta, eli hatarin perustein.

Raamattu sanoo että uskovat ylöstemmataan mutta aika loppuvaiheessa, koska me vielä ollaan todistamassa monia maailmanlopun vaiheita.

Ja, enemmän tulee pelätä jotain autokolaria tai aivoinfarktia koska niiden mahdollisuus on läsnä joka päivä.
 
Tunnetko ketään palstalaista? Oletko tavannut palstalaisia? Onko täällä muita uskiksia kuin sä ja peyote?
Olen tavannut yhden palstalaisen, sit olen huomannut että tuttuja on pyörinyt täällä mustalla ja harmaalla nikillä (ei tosin reiluun vuoteen ainakaan tunnistettavasti).

Jaa-a, ei taida uskiksia paljon täällä pyöriä, muuta kuin harmaana.
 
vierailija
Kiva, että täällä on tunnustavia uskovia ja vielä nimimerkillä! :) Itse käyn täällä todella harvoin, mutta joskus on ollut jaksoja, että useammin olen käynyt. Ev. lut. uskovainen olen siis itsekin ja myös vähäsen helluntailaispiirit kiinnostaa, mutta olen siis ev. lut. ja aikeissa myös pysyä luterilaisena.

Mitä luulet, pääseekö jotkut ei-uskovat taivaaseen? Voiko Jumala pelastaa ihmisiä salatulla tavalla? Entä luuletko että jotkut uskovat ei pääse taivaaseen? Millaisena kuvittelet helvetin? Entä onko ihmisen sielu ikuinen myös jouduttuaan helvettiin vai onko se enemmänkin kadotus/tuhoamispaikka, jossa sielu jossain vaiheessa lakkaa olemasta kun ei ole Jeesusta ottanut vastaan?
 

Yhteistyössä