Multa voi kysyä kanssa :D

vierailija
Luetko olenkaan perhelehtiä, esim Meidän perhe ja Kaksplus? Mitä ajattelet siitä kun niissä on nykyään usein homoperheitä, voiko niitä kuitenkin lukea? Kun niissä on hyviäkin juttuja...
 
Kiva, että täällä on tunnustavia uskovia ja vielä nimimerkillä! :) Itse käyn täällä todella harvoin, mutta joskus on ollut jaksoja, että useammin olen käynyt. Ev. lut. uskovainen olen siis itsekin ja myös vähäsen helluntailaispiirit kiinnostaa, mutta olen siis ev. lut. ja aikeissa myös pysyä luterilaisena.

Mitä luulet, pääseekö jotkut ei-uskovat taivaaseen? Voiko Jumala pelastaa ihmisiä salatulla tavalla? Entä luuletko että jotkut uskovat ei pääse taivaaseen? Millaisena kuvittelet helvetin? Entä onko ihmisen sielu ikuinen myös jouduttuaan helvettiin vai onko se enemmänkin kadotus/tuhoamispaikka, jossa sielu jossain vaiheessa lakkaa olemasta kun ei ole Jeesusta ottanut vastaan?
Kiva kun on uskovia täällä. :)

Ainakin Jumala pelastaa aina lapset ja älyllisesti kehitysvammaiset. Mutta jos ajatellaan jotain heimoa joka ei ole kuullut Jeesuksesta niin muistaakseni heidät tuomitaan oman vaelluksensa (teot, sanat) mukaan.

Sit on yks mahdollisuus että on joissain kulttuureissa ihmisiä jotka on kohdanneet kristittyjen Jumalan mutta eivät ehkä tiedä Hänen nimeään. Just luin luominen.fi-sivustolta että jossain ikivanhassa kiinalaisessa kulttuurissa palveltiin hyvin kristinuskon Jumalan kaltaista jumaluutta korkeimpana jumaluutena, mikä Shengzou nyt olikaan hänen nimensä, ja voi olla että he pelastuivat. Mutta tietty tuommoisessa ajattelussa ollaan vaarallisilla vesillä, koska sitten joku voi vääntää sen kohtaamansa jumaluuden vaikka 5-päiseksi Unto Monoseksi joka vaatii seuraajiltaan armotonta iskelmien kuuntelua.
Eli kyllä Jumalalla pitää olla Hänen oikea identiteetti ja oikea tapa, jolla pelastua.

En osaa tällä kännykällä linkittää mutta youtubessa löytyy helvettiin liittyen löytyy youtubesta videoita, hakusanalla "in hell". Siellä on esim.yhden buddhalaismunkin kertomus, ym.
Kaikki uskovat eivät pääse taivaaseen UT:n mukaan, eli jos jatkuvasti ja räikeästi on joku muu asia rakkaampi kuin Jeesus niin sit riskeeraa pelastuksensa. Itse tykkään monista elämän asioista ja mulla on lupa rakastaa niitä ja iloita niistä,mutta niihin ei saa jäädä jumiin, eli riippuvuudet pois.
 
Oletko ollut partiossa? Oletko hyvä retkeilijä? Pystyisitkö nukkumaan teltassa ja paskomaan riu-ulla?
En ole partiossa, mutta jälkikäteen olisin halunnut sinne. Tykkään kyllä retkeilystä ja varsinkin telttailusta, vaikka unet jää niillä onnettomilla patjoilla vähiin ja klo 4-5 on kylymä! :D En ole ollut kuitenkaan metsässä yön yli, joten riukukokemus on jääny uupumaan.
 
Oletko käynyt uskovien upotuskasteella? Jos et niin onko sua painostettu siihen helluntailaisten tai vapislaisten suunnalta?
Olen käynyt yksillä hengellisillä kesäjuhlilla upotuskasteella, mutta mua ei painostettu mitenkään ja ei tarvinnut edes liittyä seurakuntaan, eli olen edelleen evlut-rekisterissä.

En sano että kaikkien luterilaisten uskovien tulisi käydä upotuskasteella, jos on lapsena kastettu. Mutta mulle se oli tärkeä kokemus ja koin että Jumala käski mut sinne järveen. :)
 
mitä siun ja päättömän välil on.. joskus oli täällä juttua että jotain on!!! uskallatko kertoa..?
No höh, etkös sä lue lööppejä? Kyse oli meidän kohdalla Suomen historian kalleimmasta avioerosta, lehdet kirjoittivat "Rikas perijätär menetti huijarikokin takia lähes kaiken - ei avioehtoa."

Nyt kituutan hernekeittopurkillisella viikossa Korson kämpässäni kun Päätön grillaa sisäfilettä meidän suvun kartanossa ja kiillottaa Cadillac coupeja.
 
Raamatussa kun lukee "Totuta poikanen tiensä suuntaan, niin hän ei vanhanakaan siitä poikkea." niin miten se käytännössä menee?
Mulle tulee mieleen tästä Dr.Philin toteamus, että lapsi tekee aikuisena sitä, minkä parissa on lapsena kokenut myönteisiä ja hyväksymisen hetkiä.

Siis voihan olla lapsissa vastarannankiiskejä, mutta jos on pienestä pitäen totutettu esim. urheiluharrastukseen ja siinä on kokenut yhteyden tunteita perheen ja harrastusporukan kesken, niin sitä on helpompi sellaisen harrastaa aikuisenakin. Ajattelen että tämä pätee myös uskonasioihin.
 
Kuinka usein ja kuinka paljon rukoilet? Keiden kaikkien puolesta rukoilet usein? Rukoiletko presidentin puolesta?
Jotkut päivät on niin kiireisiä etten ehdi paljoa rukoilla. Mutta perheen, lähisuvun, naapurien, kaverien esirukouspyyntöjen puolesta rukoilen eniten. Pressaakin tulee välillä muistettua. Mitä enemmän mulla on aikaa niin sitä enemmän ehdin muistaa lähipiirin ulkopuolisia.
 
Luetko olenkaan perhelehtiä, esim Meidän perhe ja Kaksplus? Mitä ajattelet siitä kun niissä on nykyään usein homoperheitä, voiko niitä kuitenkin lukea? Kun niissä on hyviäkin juttuja...
Enpä juuri lue, joskus vauva-aikana tuli irtonumero ostettua. Ei mua joku homotarina estä lukemasta lehteä, mut jos niitä enemmän vilisee kuten viime/toissakertaisessa 7päivää-lehdessä niin sit kieltämättä alkaa pänniä.
 
uskaltaisitko hyppää laskuvarjolla? onks sulla mitään kammoja tai pelkoja?
Jos olisi 100% varma että se varjo aukeaisi, niin sit uskaltaisin. Just vaan oli juttua jostain laskuvarjohyppääjästä jonka varjo ei auennut. Tykkäisin vauhtilajeista ja vähän extremestäkin mutta kun onnettomuusriski on niissä isompi, niin en haaskaa terveyttäni ja elämääni niihin.
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
Teethän uudelleen? :)

Moi,
Olen -----. Asun ------. Olen -----vuotias ----. Harrastan ----, ----- ja ----. Minulla on ----- lasta. Hiukseni ovat ---- silmäni ovat ------. Pidän --- ja lempiartistini on -----.
Minua kuvaavat parhaiten adjektiivit ------ ja -----.

Ja näin se siis täydentyy:
* Nimesi (2. nimesi ja lähimmän naapurisi sukunimi)
* Asuinpaikkasi (kaupunki, jossa viimeksi kävit junalla)
* Ikäsi (lisää oikeaan ikääsi lohjenneiden sormikynsiesi lukumäärä)
* Ammattisi (naiskäyttäjä kirjoittaa äitinsä ammatin, mieskäyttäjä isänsä)
* Harrastuksesi (harrastukset, joita et ikinä voisi harrastaa/sietää)
* Lapsiesi lukumäärä (montako hiusta lähtee päästäsi, kun vedät)
* Hiustenvärisi (tämän hetkinen paidanväri)
* Silmienvärisi (tämän hetkinen housujen väri)
* Musiikkimakusi (genre, jota et siedä)
* Lempiartistisi (tyyppi, kenen biisin kuuntelit viimeksi)
* Itseäsi parhaiten kuvaava adjektiivi (se adjektiivi, mikä lukee ensimmäisenä, kun kirjoitat googleen 2. nimesi ja "adjektiivi")
 
vierailija
Mitä ajattelet Saarnaajan kirjasta? Mun on niin vaikea ymmärtää sitä, enkä ole vielä kuullut opetusta siitä. Ihmttelen esim tätä kohtaa suuresti
"Sillä ihmislasten käy niinkuin eläintenkin; sama on kumpienkin kohtalo. Niinkuin toiset kuolevat, niin toisetkin kuolevat; yhtäläinen henki on kaikilla. Ihmisillä ei ole mitään etua eläinten edellä, sillä kaikki on turhuutta. Kaikki menee samaan paikkaan. Kaikki on tomusta tullut, ja kaikki palajaa tomuun."
 

Yhteistyössä