Multa voi kysyä kanssa :D

Ilta meni hujauksessa, pitää herätä aikaisin...huomenna sitten.

Elokuvakyssäriin vastaan:viimeksi kävin katsomassa Muumit Rivieralla, Late Lammas ja Cinderella muksujen kans.

Aikuisempaa elokuvaa telkkarista: Alpha Dog (Los Angelesin huumemaailmasta) ja Black Swan jota en käynyt katsomassa elokuvateatterissa. Viimeksimainittu oli ärsyttävällä tavalla leivottu Oscar-pystiä ajatellen: seksuaalista häirintää, lesboutta, jotain ihme askeesia+mielisairautta ja alakerran juttuja - ja a vot, Oscar heltisi.Mulle vaan jäi olo että on matkittu Kaunis mieli -elokuvaa joka oli todella hyvä.

Mut öitä. :)
 
Lempijakeesi Raamatussa? :) Entä lempipsalmisi?
Lempijakeesi Raamatussa? :) Entä lempipsalmisi?
Jer.31.9: Minä johdatan heitä, kun he kulkevat rukoillen.

Psalmi 32 on lemppari. Siinä tulee esille ensin synnintunnossa riutuminen (psalmin kirjoittaja halusi salata pahat tekonsa), sit ilo syntien anteeksisaamisesta ja semmoinen "reipastuminen" sen jälkeen.
Kannattaa tunnustaa syntinsä Jumalalle ja ihmisille, koska siinä on jollain lailla ihmisyyden ydin, ja sen takia esim.oikeasti narsistiset ihmiset eivät tuohon pysty.

Ja asioiden patoaminen sisälleen voi joskus jopa sairastuttaa. Tiedän yhden miehen jolla oli paljon syntejä omallatunnollaan, kärsi kaikenlaisista psykosomaattisista vaivoista sairaaalassa, ja kun hänelle julistettiin synnit anteeksi niin tän miehen olemus muuttui ja pian hän pääsi sairaalasta.
 
Teethän uudelleen? :)

Moi,
Olen -----. Asun ------. Olen -----vuotias ----. Harrastan ----, ----- ja ----. Minulla on ----- lasta. Hiukseni ovat ---- silmäni ovat ------. Pidän --- ja lempiartistini on -----.
Minua kuvaavat parhaiten adjektiivit ------ ja -----.

Ja näin se siis täydentyy:
* Nimesi (2. nimesi ja lähimmän naapurisi sukunimi)
* Asuinpaikkasi (kaupunki, jossa viimeksi kävit junalla)
* Ikäsi (lisää oikeaan ikääsi lohjenneiden sormikynsiesi lukumäärä)
* Ammattisi (naiskäyttäjä kirjoittaa äitinsä ammatin, mieskäyttäjä isänsä)
* Harrastuksesi (harrastukset, joita et ikinä voisi harrastaa/sietää)
* Lapsiesi lukumäärä (montako hiusta lähtee päästäsi, kun vedät)
* Hiustenvärisi (tämän hetkinen paidanväri)
* Silmienvärisi (tämän hetkinen housujen väri)
* Musiikkimakusi (genre, jota et siedä)
* Lempiartistisi (tyyppi, kenen biisin kuuntelit viimeksi)
* Itseäsi parhaiten kuvaava adjektiivi (se adjektiivi, mikä lukee ensimmäisenä, kun kirjoitat googleen 2. nimesi ja "adjektiivi")
Jätän vastaamatta, tunnistettavia tietoja. :)
 
Mitä ajattelet Saarnaajan kirjasta? Mun on niin vaikea ymmärtää sitä, enkä ole vielä kuullut opetusta siitä. Ihmttelen esim tätä kohtaa suuresti
"Sillä ihmislasten käy niinkuin eläintenkin; sama on kumpienkin kohtalo. Niinkuin toiset kuolevat, niin toisetkin kuolevat; yhtäläinen henki on kaikilla. Ihmisillä ei ole mitään etua eläinten edellä, sillä kaikki on turhuutta. Kaikki menee samaan paikkaan. Kaikki on tomusta tullut, ja kaikki palajaa tomuun."
Saarnaajan kirja on yllättävän raamatullinen, mä olen neljänkympin plösähtäneisyydessä useinkin todennut että "ei mitään uutta auringon alla" ja "kaikki on turhuutta." Kun on nähnyt tätä elämää ja nauttinut siitä, niin jossain vaiheessa tulee semmoinen ähky. Mikään ei enää säväytä, ainut että uskonasiat on aina semmoisia virkistäviä.

Tuo mainitsemasi kohta viittaa kuolemaan, eli kaikki elollinen päätyy kasvamaan koiranputkea. Mutta sitten ihmiset joutuvat vastuuseen kuoleman jälkeen elämästään.
 
Hankitaanko sellaisia "tarpeeseen"?
Me ei miehen kanssa tarvita, ollaan tyytyväisiä seksiin ilmankin.

Mutta jos ajattelen muiden ihmisten kannalta asiaa niin rajansa kaikella. Joku alkoholi, hyvä ruoka, elokuvat ja seksi on ihania ja tykkään niistä, mutta liikaharrastaminen menee jo pakkomielteen puolelle.

Seksi on vähän semmoinen asia että siinä voi tulla semmoinen kicksien saamisen kierre ja sit otetaan vaikka pulloharjat käyttöön. Enää ei riitä toinen ihminen antamaan sitä tyydytystä.
Joskus vähemmän on enemmän. En ehdi väittelemään aiheesta. :)
 
o_O

niitähän olis kiva metsästää. (y)
Tästä päästäisiinkin mielenkiintoiseen ajatukseen, olen meinannut tehdä tästä aloituksenkin: on löydetty luomamaalauksia jossa ihmiset hilluu keihäiden kans ja siinä on dinosauruksen näköinen otus. En usko että luolamiehet on osanneet vaikkapa fossiililöydösten perusteella hahmottaa dinojen ulkonäköä.

Monet kulttuurit (Raamattukin mainitsee Behemotin) mainitsee isoista liskoista, meriliskoista, lohikäärmeistä jne, Marco Polokin kertoi niistä.
Onko maapallon iänmääritys oikeassa?

Voi googlettaa "dinosaur cave painting".
 
Tästä päästäisiinkin mielenkiintoiseen ajatukseen, olen meinannut tehdä tästä aloituksenkin: on löydetty luomamaalauksia jossa ihmiset hilluu keihäiden kans ja siinä on dinosauruksen näköinen otus. En usko että luolamiehet on osanneet vaikkapa fossiililöydösten perusteella hahmottaa dinojen ulkonäköä.

Monet kulttuurit (Raamattukin mainitsee Behemotin) mainitsee isoista liskoista, meriliskoista, lohikäärmeistä jne, Marco Polokin kertoi niistä.
Onko maapallon iänmääritys oikeassa?

Voi googlettaa "dinosaur cave painting".
tuttu aihe joo. iänmääritys ei ilmeisesti pidä ihan paikkaansa tai ennemminkin asioitten tutkiminen on ollu ennenvanhaan vähän hankalampaa. merestäkään ei varmaan ole kaikkia isoja otuksia löydetty vielä.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
vierailija
Tästä päästäisiinkin mielenkiintoiseen ajatukseen, olen meinannut tehdä tästä aloituksenkin: on löydetty luomamaalauksia jossa ihmiset hilluu keihäiden kans ja siinä on dinosauruksen näköinen otus. En usko että luolamiehet on osanneet vaikkapa fossiililöydösten perusteella hahmottaa dinojen ulkonäköä.

Monet kulttuurit (Raamattukin mainitsee Behemotin) mainitsee isoista liskoista, meriliskoista, lohikäärmeistä jne, Marco Polokin kertoi niistä.
Onko maapallon iänmääritys oikeassa?

Voi googlettaa "dinosaur cave painting".
Tuskin on sellasta kulttuuria tai ajan jaksoa ihmiskunnassa, jossa ei olisi ollut taruja ja tarinoita vaikka minkälaisista hirviöistä ja jättiläisistä. Ei se niistä silti totta tee, tai edes dinoja.
 
vierailija
Kenet palstalaisen ottaisit mukaan jos olisi pakko valita yksi (saa valita saman henkilön useampaan kysymykseen):
1. hautajaisiin
2. ostoksille
3. kirkkoon
4. autiolle saarelle
5. tietokilpailuun sun joukkueeseen
6. kahville
7. kuolinvuoteellesi
 
vierailija
Mitä "uskon sanat" tarkoittaa?
Mitä mieltä olet harry pottereista?
Onko enkeleillä siivet?
Onko jokaisella oma suojelusenkeli?
Millaisia ihmiset on taivaassa?
Onko sulla kalamerkki autossa?
 
Kenet palstalaisen ottaisit mukaan jos olisi pakko valita yksi (saa valita saman henkilön useampaan kysymykseen):
1. hautajaisiin
2. ostoksille
3. kirkkoon
4. autiolle saarelle
5. tietokilpailuun sun joukkueeseen
6. kahville
7. kuolinvuoteellesi
Kysymykset sen kun paranee. :D Kauheeta sanoa, mutta en ottaisi ketään mihinkään, koska en harrasta palstalaisia.

1. Mummeliisan ottaisin hautajaisiin. Hänellä on elämänmakuisia näkemyksiä monesta asiasta.
2. Ostoksille...Bootyn, jos on vaateostoksista kyse.
3. Kirkkoon...Päättömän. Haluaisin nähdä hänen ryytyneen ilmeensä siellä. :D
4. Autiolle saarelle...mua ottaisi varmaan siellä niin paljon päähän että Majurin tyly asenne toisi lohtua. "Mitäs täällä tapahtuu...?"
5. Tietokilpailuun...Mörköäiti tietää joistain asioista paljonkin.
6. Kahville: Happygirl voisi olla hilpeää seuraa.
7. Kuolinvuoteella on oltava joku uskova. Peyote. Mä hajoisin jos viimeinen kokemus täällä olisi se, että joku mun pään yläpuolella hokisi jostain auroista ja energiavirroista.
 
Mitä "uskon sanat" tarkoittaa?
Mitä mieltä olet harry pottereista?
Onko enkeleillä siivet?
Onko jokaisella oma suojelusenkeli?
Millaisia ihmiset on taivaassa?
Onko sulla kalamerkki autossa?
Nyt en muista, mutta mainitaanko Raamatussa käsitettä "uskon sanat" vai onko se joku menestysteologian älynväläys?
Pottereista: en tykkää mistään missä on edes leikisti noituutta. Noituus on tavallaan oikotie helvettiin koska siinä ollaan suoraan kontaktissa pimeyden voimien kanssa.
Nyt en muista mutta osalla enkeleistä on siivet, osalla ei. Ainakin kerubeilla ja serafeilla taitaa olla siivet, mutta usein Raamatussa enkeleitä kuvataan vaan mieshahmoina (ilmeisesti kuteet oli taivaalliset)
Jokaisella taitaa olla suojelusenkeli. Luin kerran semmoisen enkelikirjan jossa enkelit ilmestyivät toistuvasti yhdelle amerikkalaiselle pastorille, ja siinä tuotiin esille että jokaisella on oma enkeli.
Ei ole kalamerkkiä.
 

Yhteistyössä