me lähdettiin lasten kanssa meidän pihalta kauppaan ja naapurintyttö lähti sitten myös. Mä yritin kysyä naapurintytöltä saako se lähteä pihalta. Mutta tyttö vaan totes ettei ymmärrä mua. Tyttö ei siis puhu suomea kovinkaan hyvin, mutta sen verran että leikit sujuu mun tyttöni kanssa. No tyttö vaan pyöräili kaupalle ja mä yritin eritavoin kysellä tietääkö tytön äiti että tyttö on meidän mukana kaupassa. Vastaus oli aina se sama että ei ymmärrä mua ja kerran yks ei-kovin-vakuuttava kyllä vastaus.
No mä menin kauppaan oikeastaan ostamaan juotavaa ja jätskiä, niin ostin sitten naapurintytöllekin jäätelön. Ensin yritin kysellä onko allerginen tai mahtaakohan saada syödä jäätelöä, mutta tyttö ei ymmärtänyt. Sitten mä annoin sille sen jäätelön ja sanoin että käy näyttämässä äidille ja kysyy saako ottaa, tyttö nyökkäs mutta ei sitten käynyt kuitenkaan vaan avas heti ja söi.
No ei ainakaan noottia ole tullut hänen vanhemmiltaan.. tosin uskon etteivät osaa suomea ainakaan tyttöä paremmin.
Miten sinä olisit toiminut?
No mä menin kauppaan oikeastaan ostamaan juotavaa ja jätskiä, niin ostin sitten naapurintytöllekin jäätelön. Ensin yritin kysellä onko allerginen tai mahtaakohan saada syödä jäätelöä, mutta tyttö ei ymmärtänyt. Sitten mä annoin sille sen jäätelön ja sanoin että käy näyttämässä äidille ja kysyy saako ottaa, tyttö nyökkäs mutta ei sitten käynyt kuitenkaan vaan avas heti ja söi.
No ei ainakaan noottia ole tullut hänen vanhemmiltaan.. tosin uskon etteivät osaa suomea ainakaan tyttöä paremmin.
Miten sinä olisit toiminut?