mä en ymmärrä miten meidän tilanne on luisunut tällaiseksi.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surusydän
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tiäks, mulla on lähes samanlainen mies :( MÄ oon kans jo kauan miettiny, mitä ihmettä mun pitäis tehä.. Jos mä meen halaan sitä, nii: mee hei nyt, älä tuu siihen ,sä painat mun mahaa..tms. seksiä meillä on tosi harvoin..pari-kolmekertaa kuussa ehkä.. Musta tuntuu, että mä oon sille ihan ilmaa. Meillä on uhteinen ihana omakotitalo ja iso pankkilaina ja kolme koiraa.. tän talon ja koirien kans mä varmaan vaan enää jaksan tätä suhdetta. mä ite oon hoikka, kuulemma kauniskin.. mutta oma mies ei vaan tunnu siitä välittävän.. Kuukauden sisään ollaan varmaa aamukahvit juotu yhdessä ihan pari kertaa, mies painuu aina aamuisin kavereittensa kans nesteelle tms. ja tekee tosi pitkää päivää töissä.. tuntuu, että sitä ei vähempää vois kiinnostaa mun tekemiset ja olemiset. Silti,kun mkysyn siltä, mitä se haluaa, haluaako se olla mun kans, niin vastaus on tottaka! Ja mä en ymmärrä..

Voi luoja, ootte varmaan aika nuoria? Suhteen alussa kannattaisi luoda pelisäännöt molemmin puolin, mitä molemmat hyväksyy/ei hyväksy puolisolta. Meillä toiminu kun ilmoitin yhen kaveribailauksen jälkeen että se oli sitten viimenen sellane tai ukko lähtee. Mulla itsellä ei ole ollut tarvetta sellaseen ja mies kunnioittaa mua yli kaiken sen vuoksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Jaska-:
Itse olet tietysti täysin viaton kaikkeen tapahtuneeseen?

Et sinä sillä pääse pälkähästä että haluat puhua ja pyydät miestäsi puhumaan, ikään kuin ottaisit sovittelevan asenteen jotta voit kokea olevasi se kypsempi osapuoli.

Tuollainen asenne on lähinnä loukkaus joissain tilanteissa.

Vaan millä jos ei puhumisella? Häh? :o

Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Sä olet liian takertuva. Miehes haluaa olla sulta rauhassa.

Jos tuo nimimerkksi sukupuolesi oikein palajstaa niin täytyy sanoa että olet kouluesimerkki siitä että naiset eivät tunne toisiaan kohtaan minkäänlaista solidaarisuutta.

Et sinä sillä pääse pälkähästä että haluat puhua ja pyydät miestäsi puhumaan, ikään kuin ottaisit sovittelevan asenteen jotta voit kokea olevasi se kypsempi osapuoli.

Peesaan (kerrankin :D ) Jaskaa. Ap:n tilanteessa molemmat osapuolet käyttäytyi ihan tismalleen yhtä epäkypsästi, eikä nyt todellakaan auta se, että emäntä asettaa itsensä kaiken yläpuolelle ja haukkuu miestä.

Esimerkiksi närkästymistä tuosta ruoka-asiasta en ymmärrä ollenkaan. Ilmeisesti mies ei halunnut maksalaatikkoa, ja lähti siksi hakemaan jotain, mikä siinä on ongelmana? Tai siitä, että kavereita tuli kylään, molemmat kutsuivat kaverinsa kylään ilmeisesti toiselt osapuolelta mitään kysymättä. Ihan "tasatilanne".

Alkuperäinen kirjoittaja tiina:

Jos tuo nimimerkksi sukupuolesi oikein palajstaa niin täytyy sanoa että olet kouluesimerkki siitä että naiset eivät tunne toisiaan kohtaan minkäänlaista solidaarisuutta.

Yleensä nimenomaan tuntevat. Siksi eivät saakaan avioliittojaan onnistumaan. Kun sitä ymmärrystä ei riitä miehelle.

Alkuperäinen kirjoittaja outoa:

Vaan millä jos ei puhumisella? Häh? :o

Turpaan vetämisellä? Varpaiden nuolemisella?

Alkuperäinen kirjoittaja surusydän:
no kyllä matti on ihan varmasti matti eikä maija, toista naista ei ole.

mä rakastan miestä niin että sydän pakahtuu enkä saa mitään takasin, mä en haluais luovuttaa kun on selvitty niin raskaista ajoista... mä haluan selvittää tän, mut mies ei puhu.

minulla oli tismalleen samanlainen tilanne. Aikani sitä katsoin, kunnes keräsin rohkeuteni ja lähdin. Kyllä ne omat tunteetkin siitä laantuvat kun toisesta ei niin sanotusti saa enää mitään irti, jos ei mies suostu mistään asioista puhumaan ja työntää luotaan pois. Ansaitset parempaa nainen!

Kuulostaa meiltä tällä hetkellä. Meillä on pitkään mennyt niin, että minun pitäisi hoitaa talo, lapsi ja passata miestä, olla valmiina aina kun mies niin haluaa. Omia menoja ei saisi olla tai ainakin ne pitäisi olla silloin kun miehelle sopii, jos mies on silloin kotona kun mulla jotain muuta, niin siitä on aina napista jälkikäteen ja oltu marttyyreita. Minä halaan, minä suukotan, mies ei koskaan tee sitä vapaaehtoisesti, mutta seksiä vinkuu kyllä ja ei koskaan ota huomioon sitä, että minäkin saatan olla väsynyt.

No nyt sitten mies on tullut siihen tulokseen, että meidän pitää varmaan erota, kun me ei koskaan tehdä mitään yhdessä ja meillä ei ole yhteisiä harrastuksia. No eihän me joo koskaan tehdä mitään yhdessä kun ei tuota miestä ole saanut mihinkään mukaan. Sanoi vielä että eihän me edes käydä koskaan kaupassa yhdessä, niin ei käydä, monta kertaa olen pyytänyt, mutta kun ei koskaan lähde.

No nyt kun pitäisi keskustella ja miettiä tätä suhteen laatua, niin eihän tuo enää puhu eikä pukahda senkään vertaa, joten paha tässä on puhua. Äskenkin lähti, sanoi menevänsä naisiin, on ilmeisesti menossa yhden jenkkikerhon tapahtumaan, se kun on tänään ja kaverinsa sinne ainakin menee.

Minä sitten jäin taas lapsen kanssa kaksistaan, niinhän me ollaan melkein aina.

Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:

Peesaan (kerrankin :D ) Jaskaa. Ap:n tilanteessa molemmat osapuolet käyttäytyi ihan tismalleen yhtä epäkypsästi, eikä nyt todellakaan auta se, että emäntä asettaa itsensä kaiken yläpuolelle ja haukkuu miestä.

Esimerkiksi närkästymistä tuosta ruoka-asiasta en ymmärrä ollenkaan. Ilmeisesti mies ei halunnut maksalaatikkoa, ja lähti siksi hakemaan jotain, mikä siinä on ongelmana? Tai siitä, että kavereita tuli kylään, molemmat kutsuivat kaverinsa kylään ilmeisesti toiselt osapuolelta mitään kysymättä. Ihan "tasatilanne".

haukun miestä?
mä en närkästynyt siitä et se lähti hakemaan ruokaa vaan siitä et se reissu kesti 4 tuntia.
miehen kaverit lampsivat vaan sisään, mutta mä kyllä ihan sanoin miehelle et pyydän sit kanssa oman ystäväni.

ja mä oon niin epäkypsä että mä en mitään "tasatilanteita" ajattele et kumpi nyt johtaa 5-0.

Alkuperäinen kirjoittaja saman kokenut:
Alkuperäinen kirjoittaja surusydän:
no kyllä matti on ihan varmasti matti eikä maija, toista naista ei ole.

mä rakastan miestä niin että sydän pakahtuu enkä saa mitään takasin, mä en haluais luovuttaa kun on selvitty niin raskaista ajoista... mä haluan selvittää tän, mut mies ei puhu.

minulla oli tismalleen samanlainen tilanne. Aikani sitä katsoin, kunnes keräsin rohkeuteni ja lähdin. Kyllä ne omat tunteetkin siitä laantuvat kun toisesta ei niin sanotusti saa enää mitään irti, jos ei mies suostu mistään asioista puhumaan ja työntää luotaan pois. Ansaitset parempaa nainen!

Toi on ihan totta, ei sitä toinen jaksa yrittää koko ajan, jos toinen ei ota vastaan eikä myöskään anna mitään takaisin, sitä passivoituu itsekin, kun tietää, että vastakaikua ei tule.

Tuosta viraiden tulosta, varsinkin ryyppäämismielessä, en pidä ollenkaan. Koti on pesä, turvapaikka ja akkujenlataamiseen tarkoitettu henkilökohtainen pesä ja mielestäni kotirauhaa ei saa rikkoa, ei edes kaverit, jos sitä toinen ei halua. Kavereita voi nähdä muuallakin.

Niin tutulta tuntuu nuo muidenkin vastaukset. Olemme olleet naimissa 17 vuotta ja lapsia on kolme. Siivous hommat teemme yhdessä ja mies kokkaa ruuoat pääsääntöisesti.
Mies valittaa aina ettei saa seksiä tarpeeksi, siis niinku tyyppi ei tee aloittetta koskaan :/ No itse en niin ole innokas tässä hommassa :( Kyllä mä silloin innostun jos mies tekee aloitteen, ja olen tästä monesti sanonut , mutta ei taida mennä jakeluun :(

Kyllä tässä on monesti ollut mielessä uuden asunnon haku yms. No lapsethan tulis mulle automaattisesti kun siippa on yrittäjä mutta ei tienaa mitään.

Yleensä nimenomaan tuntevat. Siksi eivät saakaan avioliittojaan onnistumaan. Kun sitä ymmärrystä ei riitä miehelle.

Eiköhän jo ihan tältä palstalta pysty lukemaan että nainen on naiselle susi, miehiä ymmärretään, "siskoa" ei :laugh:
Oletko muuten joku Majurin multipersoona?

Mrs Shillelagh:n kommenteista huomaa kerta toisensa peraan kapasiteetin vakavia puutteita, eika pelkastaan solidaarisuuden suhteen

Eiköhän jo ihan tältä palstalta pysty lukemaan että nainen on naiselle susi, miehiä ymmärretään, "siskoa" ei :laugh:
Oletko muuten joku Majurin multipersoona?

Kyllä niillä naisilla on joku nainen, jonka kanssa pidetään yhtä. Ja minähän en mikään kyrvööläinen ole.

Alkuperäinen kirjoittaja satunnainen palstailija:

Mrs Shillelagh:n kommenteista huomaa kerta toisensa peraan kapasiteetin vakavia puutteita, eika pelkastaan solidaarisuuden suhteen

Sussahan se puute on, jos törmäät mun kanssa vain sellaisessa yhteydessä. Kannattaisi vähän laajentaa elinpiiriä.

Yhteistyössä