Mulla menee järki kun mies on aina töissä :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei tällaist jassa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja äippis:
Alkuperäinen kirjoittaja Joanna:
Mun mies lähtee aamulla klo 7 ja on kotona illalla siinä 17-18. 100km on työmatka per suunta, niin niihin menee jo yhteensä se 2,5h :( Ei kyllä itsekään tykkää kun jää aikaa niin vähän perheelle :(

Sun miehellä on vielä pidempi työmatka kun mun miehellä, hällä se on 80 kilsaa..mut minkäs teet kun lähempää ei töitä löydy

Täällä sama juttu :wave: Pakkohan se on pärjätä kun ei lähempänä ole oikeasti varteenotettavia vaihtoehtoja.

Ja ennenkuin alatte jupisemaan niin kyllä olemme miettineet keskenämme ja tingimme mieluummin tunnin /pv yhteisestä ajasta kuin tuloista, koska sitten tulee riitoja helpommin niin rahasta kuin muustakin.

Juuh, täällä myös työnarkomaanin vaimo... Kuulemma tehnyt enemmänkin töitä (siis ennenkuin minuun sattui törmäämään). Lähtee arkisin 06:00 ja tulee kotiin suht tuossa 18:00. Sitten syö, saattaa olla sohvalla max puoli tuntia ja sitten lähtee joko harrastuksiin tai "kakkos-työtään" tekemään. Ennen se tuntui joskus pahalta ja loukkaannuin monen monta kertaa ennenkuin opin ja totuin tähän rytmiin. Mies ei vain osaa olla ja istuskella iltaisin. Jos se puuhastele jotain tuolla maatalouskoneiden kanssa, se menee liikuntaharrastuksiin (jääkiekko, sähly). Kyllä mä olen sille yrittänyt puhua kynttilän polttamisesta molemmista päistä jne. Minkäs teet, se rakastaa olla liikkeellä koko ajan. On kyllä mukana lasten harrastuksissa (sen minkä ehtii). Joskus kun mies on sitten yrittänyt olla kotona enemmän, ei siitä tule mitään. Se on niin jeevelin levoton kokoajan, että mä sitten hermostun siihen. Olen kai oppinut nauttimaan niistä hetkistä, kun olemme yhdessä (joskus käymme katsomassa yhdessä jääkiekkoa, joko ihan liigapelejä tai sitten useammin noita junnupelejä. Meille on tullut perinteeksi käydä yhdessä kaupassa lauantaisin, jolloin kannamme kassi tolkulla ruokaa kotiin, niin ei tarvi sitten viikolla niin paljon käydä kaupoissa).

Huomaatteko? Ap kertoi kuinka kyllästynyt on arkeensa ja täällä mammat kilvan kehuvat kuinka heidän miehensä tekevät 18h työpäiviä??? Eikä tunnu missään, se on ihan normaalia. Voin sanoa, ettei ole normaalia. On paljon miehiä jotka tekevät ihan normaalia työpäivää ja ovat sen jälkeen lastensa kanssa...

Pieni selvennys edelliseen kirjoitukseen:

Jos se EI puuhastele jotain tuolla maatalouskoneiden kanssa, se menee liikuntaharrastuksiin (jääkiekko, sähly).

Tuosta lauseesta puuttui tuo EI sana... :)

Niin ja sen voisin lisätä, että olisihan se minustakin mukavampaa, että viettäisimme enemmän aikaa yhdessä. Kai sitä vuosien saatossa on vain oppinut tähän, ettei enää suutu tai loukkaannu.

Alkuperäinen kirjoittaja haloo :
Huomaatteko? Ap kertoi kuinka kyllästynyt on arkeensa ja täällä mammat kilvan kehuvat kuinka heidän miehensä tekevät 18h työpäiviä??? Eikä tunnu missään, se on ihan normaalia. Voin sanoa, ettei ole normaalia. On paljon miehiä jotka tekevät ihan normaalia työpäivää ja ovat sen jälkeen lastensa kanssa...

mun mielestä ap:n mies tekee normipäivää. joten vähänvoi suhteellisuudentajua saada näistä vastauksista.

Alkuperäinen kirjoittaja endie:

mun mielestä ap:n mies tekee normipäivää. joten vähänvoi suhteellisuudentajua saada näistä vastauksista.

Aivan. Mikäs perhe eläisi neljän tunnin päivillä, jos nainen valittaa kotona normaalista työpäivän pituudesta.

Alkuperäinen kirjoittaja endie:

Niinpä. 9 h on ihan normaali aika olla poissa kotoa työn takia...

Ekalla sivulla oli 8 tai 9 ehdotusta tekemisestä. Että se on pelkkää kilpaa kehumistä? :whistle:

En mä mitään ole kehunut, kertonut vain miten se meillä menee. Mies oli työhullu jo ennen perhettä ja on sitä yhä edelleen. Mulla on viikossa yksi oma ilta (harrastusilta) ja siitä ei minun tarvitse neuvotella. Sille illalle mies ei ota omia harrastuksia tai suunnittele mitään työjuttuja. En mä kaipaa enempää ainakaan tällä hetkellä. Enkä koe olevani mitenkään kyllästynyt elämääni, päinvastoin vilinää ja vilskettä on ihan tarpeeksi. Mies huomioi lapset mielestäni hyvin (siis silloin kun on kotona). Eivät lapset siitä ainakaan ole mitään huomautelleet tai surkutelleet.

Mun mielestä ap:n miehellä on ihan normaalin pituinen työpäivä, et aikaa pitäs jäädä ihan hyvin perheellekin vai oonko mä nyt ihan väärässä?

siinä olen samaa mieltä, et noi 18h päivät on kaukana normaalista ja voin vaan ihmetellä miten ne miehet jaksaa

Mua vaan ärsyttää se tyyli, miten täällä kommentoidaan.
Ap:n mies ei tee mitenkään erityisen pitkää päivää, mutta ymmärrän hyvin (olenhan itsekin ollut kotona) että välillä on rankkaa ja kotona oleminen p....stä. Sitten täällä lohdutetaan niin, että eihän tuo mitään, mun ukko tekee 20h päiviä-tyylillä. Missä on empaattisuus? ???

Alkuperäinen kirjoittaja haloo:
Mua vaan ärsyttää se tyyli, miten täällä kommentoidaan.
Ap:n mies ei tee mitenkään erityisen pitkää päivää, mutta ymmärrän hyvin (olenhan itsekin ollut kotona) että välillä on rankkaa ja kotona oleminen p....stä. Sitten täällä lohdutetaan niin, että eihän tuo mitään, mun ukko tekee 20h päiviä-tyylillä. Missä on empaattisuus? ???

Mutta eikös tuolla ykkössivulla ollut paljonkin empaattisia ehdotuksia mitä voisi ap kokeilla. Mä myönnän, että multa jäi ehdotukset laittamatta. Nähtävästi siksi, että mulla päivät täyttyy jo ihan arjen pyörittämisestä. Anteeksi ei ollut tarkoitus olla itsekäs tai epäempaattinen. Toivon että ap:llä olo helpottaa, eikä arki tunnu yksinäiseltä.

Joo toi 9h on ihan kiitettävän mittainen päivä, itse teen kiireaikaan pitempiä ja se kestetään että sitten tilipäivänä olisi vara tehdä jotain normista poikkeavaa. Ennen mies ajoi rekkaa,ei edes pitkää matkaa mutta silti oli turha odotella kotiin ennen kuin aikaisintaan 12h päästä. Se söi kyllä miestäkin kun ei ehtinyt olla pahemmin perheen kanssa. Nyt onneksi normi päivätyö 7-16 (1h ruokkis ) päivystyksiä lukuunottamatta..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Ekalla sivulla oli 8 tai 9 ehdotusta tekemisestä. Että se on pelkkää kilpaa kehumistä? :whistle:

kröhöm

Mun voimavarat on tällaiset eikä ne siitä mikskään muutu. Puuduttaa tällainen eläminen. Kyllä mun mielestä isänkin pitää ottaa vastuuta perheestään muutenkin kuin vain ansaitsemalla rahaa ruokaan ja vaatteisiin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mun voimavarat on tällaiset eikä ne siitä mikskään muutu. Puuduttaa tällainen eläminen. Kyllä mun mielestä isänkin pitää ottaa vastuuta perheestään muutenkin kuin vain ansaitsemalla rahaa ruokaan ja vaatteisiin.

No eikö se sitten ota?
Työaika on ihan normaali, se ei ole ongelma mun mielestä. Ja jos mies ei tee kotona mitään, ei auta missään, ei ole lastensa kanssa, niin työajan lyhentäminen tuskin sitä asennevammaa poistaisi, tai sinun voimavarojasi parantaisi :/
Keskustelun paikka...

Voi kun tietäisin millä sanoilla voisin sinua lohduttaa... Jaksuja ja voimia. Se on ihan totta, että perhe on molempien vanhempien vastuulla ja joskus tarvitsee apua myös toiselta siihen, että itse jaksaa :hug:

Olen samaa mieltä. Osallistuuko sun mies lasten hoitoon työpäivän jälkeen? Saatko tarpeeksi omaa aikaa?

Kyllä mies jotain kotitöitä tekee vaihtelevasti ja lapsia hoitelee, mutta hampaat irvessä se sitä tekee.
Silloin kun mä saisin omaa aikaa niin kello on jo paljon ja mä olen todella väsynyt. Hänen työ alkaa useimmiten klo8-10.

Ehkä tämä vielä alkaa menemään joskus paremmin mutta en tiiä millasiksi lapset tässä kasvaa.

Tiskit tiskaantuu ja imuria heiluttaa kun jaksaa ja pyykit peseentyy aikaan! Ei pidä ottaa kotihommista stressiä, nauti vauvasta ja isommasta! Mulla on vaan yksi lapsi ja kyllä sen kanssa tuntuu välillä, että pää leviää! Mies yrittäjä ja on paljon poissa!
Käydään mahdollisimman paljon ulkona lapsen kanssa, vaikka vaan puol tuntia / tunti kerrallaan!

Voimia sulle! Missä päin sie asut?

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:

No eikö se sitten ota?
Työaika on ihan normaali, se ei ole ongelma mun mielestä. Ja jos mies ei tee kotona mitään, ei auta missään, ei ole lastensa kanssa, niin työajan lyhentäminen tuskin sitä asennevammaa poistaisi, tai sinun voimavarojasi parantaisi :/
Keskustelun paikka...

Hyvä se siellä on huudella Åboriginaali... eikös sun lapset ole päiväkodissa???
Vähän eri asia tuon jaksamisen kantilta...

Alkuperäinen kirjoittaja Savanna:
no miten mä saisin sen tuntumaan elämältä? Miten te vietätte elämää mielekkäästi pienten lasten ksanssa kun miehenne on töissä?

mä vietän ihan hyvin elämää pienten kans,kävellään ulkona tai ollaan kotona tehään jotain, shoppailaan,käymme syömässä ulos ja kun mies tulee niin mun pitää lähteä jo töihin

sama mutta en ole töissä vaan opiskelen vielä kurssilla.
Lapset ovat koulussa ja päiväkodissa. Mutta 4 kerta viikkossa menen kurssi.

Kyllä mies jotain kotitöitä tekee vaihtelevasti ja lapsia hoitelee, mutta hampaat irvessä se sitä tekee.
Silloin kun mä saisin omaa aikaa niin kello on jo paljon ja mä olen todella väsynyt. Hänen työ alkaa useimmiten klo8-10.

Ehkä tämä vielä alkaa menemään joskus paremmin mutta en tiiä millasiksi lapset tässä kasvaa.

Jos sinä olet kotona, niin sinun pitää hoitaa kotityöt. Miehen tietysti pitää vahtia lapsia mutta muut kotityöt on sinun vastuullasi. Eli tee ne kotityöt päivällä kun mies on poissa. Tai voit mennä töihin ja mies voi jäädä kotiin, jos mies siihen suostuu.

Itse en paljoa välillä miestä nää mikä on hyvä...saa olla omassa rauhassa. Enkä ole ikinä neljän seinän sisällä....huomennakin on koko ilta hitsailua kun karnevaaliasuja menen tekemään....juoruamista muitten akkojen kanssa ja saa tosiaan olla rauhassa miehestä....

Yhteistyössä