Ymmärrän paremmin kuin hyvin ongelmasi. Itsellä mies on ollut poissa milloin mistäkin syystä viikkoja, viimeset puol vuotta nyt ollut joka viikko pois, mutta nyt kesällä on onneksi kotona. Ja nyt päätin, että en jaksa jatkuvaa yksinoloa, joten muutetaan nyt sitten pois tästä meidän tukiverkon ulottuvilta ja oikeasti ihan omilleen, suureen maailmaan kun syksy saapuu. Sen takia, kun tunnen sen miehen jokapäiväisen läsnäolon olevan tärkeämpää, kuin sukulaistemme apu. Minusta vain ei ole yksineläjäksi, tarvitsen aikuisen jakamaan arjen kanssani
Nalkuttaminen on luultavasti sitä, että oma olosi on paha ja purat sitä noin, ikävää sinäänsä miehen kannalta. Vauvan kanssa yksinolo lisää sitä oloa, koska se on niin 24/7 homma ja meillä ainakin minä olen aina vastuussa lapsista, vaikka kylässä oltaisiinkin ilman miestä siis. Miehen kanssa sen vastuun voi jakaa. viikonkin kestävä jatkuva vastuu voi käydä todella hermoille, riippuu viikosta ja siitä millainen ihminen on.
Se yksinäisyys kyllä käy voimille, kun ei aina jaksa olla menossa jonnekin, kun haluaisi toisinaan olla ihan kotonakin, ilman mitään järjestelyjä siitä, että täytyy jonnekin lähteä saadakseen seuraa.
Ei aina jaksa olla asennoitunut, kyllä sitä saa välillä murehtiakin murheitaan, eikä tarvitse ajatella, että no pientähän tämä on. Päähän siinä räjähtää, jos ei anna tunteiden purkaantua. Kukaan ei voi sulle sanoa, onko ongelmasi pieni vain iso. Itse se määritellään.
Voi tuntua hieman turhalta kannustukselta, mutta sitten kun lapsi on vanhempi, niin se helpottaa kummasti.