Minä olen todella yksinäinen, muita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Yksinäinen äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Yksinäinen äiti:
Minulla on kaksi lasta, olen kotiäiti. Ystäväni, tai siis ne kaksi joiden kanssa joskus soitellaan, ovat molemmat töissä. Mies tekee pitkää työpäivää ja joskus menee kokoinen viikko, että olen päivät aivan yksin lasten kanssa. En näe ketään, kukaan ei soita, kukaan ei käy. Ainoa kyläpaikka jonne voisimme mennä, on äitini. Hänkin tosin töissä päivät.

Käymme leikkipuistossa, siellä ei ole koskaan ketään. Kerhoihin tms. en osaa pienen vauvan kanssa lähteä, joten nekään ei tuo iloa.

Tuntuu, että seinät kaatuu päälle kun ei ole ketään kelle jutella. Miten saisin vähän iloa tähän arkeen?

Kuulostaa ihan kuin minä olisin tuon kirjoittanut, paitsi että mies ihan 7-16 töissä.. Kolme lasta minulla, pienin 1kk.

Pitääkö nyt aikuisia naisia tulla auttamaan. Jos teitä on noin monta esim. Oulusta, niin sovitaanko nyt tässä heti että tapaatte kello 13.00 leikkikentälle? Saatte itse sopia millä niistä!

Sama juttu teille muille, jos Suomessa on näin paljon yksinäisiä naisia niin miksi hemmetissä te että nyt yhdisty ja tee asialle jotain.

No niin, täältähän niitä ystäviä alkaa löytyä :)!

Mutta siis onko teillä yksinäisillä ollut työelämää ennen kotiäitiyttä? Mites ne työkaverit? Itse käyn työpaikallani säännöllisesti moikkaamassa kahvitunnilla pullatarjoilun kanssa(n.kerran kuussa) ja olen muutenkin yhteydessä. Ihan vaan,että pysyvät suhteet ja on sitten helpompi mennä töihin, kun on vähän tatsi säilynyt sinnekin suuntaan. Kivaa on puhua siellä muita kuin lapsijuttuja. Piristää. Mullakin muuten kamut asuvat toisessa kaupungissa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No niin, täältähän niitä ystäviä alkaa löytyä :)!

Mutta siis onko teillä yksinäisillä ollut työelämää ennen kotiäitiyttä? Mites ne työkaverit? Itse käyn työpaikallani säännöllisesti moikkaamassa kahvitunnilla pullatarjoilun kanssa(n.kerran kuussa) ja olen muutenkin yhteydessä. Ihan vaan,että pysyvät suhteet ja on sitten helpompi mennä töihin, kun on vähän tatsi säilynyt sinnekin suuntaan. Kivaa on puhua siellä muita kuin lapsijuttuja. Piristää. Mullakin muuten kamut asuvat toisessa kaupungissa.

kun ei ole sitäkään paikkaa niin ei voi sielläkään käydä moikkimassa ketään.

Mäkään en pistäis yhtään pahitteeks, jos vaikkapa Tampereen seudulta löytys mulle uusia kavereita! :D Joten jos oot uusia tuttavuuksia vailla, heitäppä yv:llä tämmöstä 4 lapsen äitiä! Ja saa toki muualtakin kirjotella, myös meseen ois kiva saada uusia kirjoittelukavereita! :flower:

suosittelen ap:tä, joka on oulusta, menemään torstaisin vaikka MLL:n Muksumakasiiniin Myllytulliin. perhekahvila siis, mukavaa porukkaa, pullakahvit euron. 9:30-12 torstaisin siis. kävin ite syksyllä, oli mukavaa. nyt en jouda. tiistaisin on Kuperkeikka on Ouluhallilla tiistaisin, halpa, paljon mukavaa jengiä. sinne vaan. perhekerhot yleensä keskivkoisin, katoppa seurakunnan sivuilta. kyllä tulee tuttuja, ku käypi näissä.

Alkuperäinen kirjoittaja auts:
täällä kanssa yksi.. lahti hollola alue.. itse asun hollolassa mutta päivisin ei ole autoa käytössä :(

täällä yksi melko yksinäinen äiti! melko läheltä liippaa , asutaan mäntsälässä. olen tosi jo työelämässä , mutta silti tunnen olevani tosi yksinäinen.

Oulussa toimii myös avoin päiväkoti, jossa käy paljon äitejä lapsineen. Minä kuljin siellä lapsen ollessa pieni, silloin välillä tuntui tosiaan että seinät kaatuu päälle, mutta tuonne oli aina ihana mennä, siellä mukava henkilökuntakin =)

Yhteistyössä