Mies paljon töissä, kohtalotovereita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ikävää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ikävää

Vieras
Meillä mies on todella paljon töissä, periaatteessa 7pvä viikossa. Joskus toki pitää vapaapäiviä ja saa monesti kesken päivänkin autettua minua, jos on lääkärille vientiä tms.

Minua on vain alkanut tämä kokoajan töissä oleminen ärsyttämään tosi paljon! Olen itse kohta menossa takaisin töihin ja se tietyllä tapaa helpottaa oloani, mutta toisaalta tekee arjesta entisestään haastavampaa.

Meillä on monta lasta ja olisi kiva, kun isä olisi välillä kotonakin :(
Kyllä meillä lomiakin pidetään ja käydäänkin laskettelemassa tai muualla, mutta pääsääntöisesti mies tekee kuitenkin töitä.

Onko kohtalotovereita ja miten olette jaksaneet? Oletteko viikonloppuja yksin lasten kanssa?

Mies ei tehnyt näin paljon töitä kun tapasimme, joten tämä on ikäänkuin pikkuhiljaa mennyt tähän pisteeseen.

meillä mies lähtee ens viikolla 600km päähän töihin :/
hirvittää jo nyt kuinka pärjään kolmen lapsen ja koiran kans :ashamed: vieläpä ilman autoa! eikä täällä julkiset kulje niinvaan...
kauppaan matkaa 7km. koiran lenkitykset,kerhot,neuvolat,kauppareissut,harrastukset jne...kyllä hirvittää jo etukäteen :ashamed:

:wave: Minun mies on kanssa todella paljon töissä, tai sitten harrastuksensa parissa. Nyt sitten kaiken muun ajan vielä oon raksaleskenä.
Minä oon tähän tottunut, lapsien puolesta välillä pyydän, että ois enempi kotona. Pitäis vaikka lomaa joskus. Mutta nyt onneks raksalla kun on illat ja viikonloput, niin siellä voidaan olla koko porukalla... kun töihin ei viitsi mennä iskää katsomaan.
Minun on mies aina ollut tämmänen tuomyyrä, että ei sitä ole paljon ihmetellyt koskaan. Ja aina on sitten pystynyt järjestämään työnsä siten, että pääsen asioille tai jos olen kipeä, niin pystyy hoitamaan lapsia. =)

Meillä tuota ukkoa ei näe varsinkaan kesällä,keväällä kun ehkä unessa.Tekee urakointia traktorilla:lanaa teitä,tekee rehuntekoja,siihen omat viljelykset..Talvisin pyörittää lumitöissä konetta..Metsätyöt...

Viikonloppujakin olen saanut olla yksin muksujen kanssa.

Joskus,14v sitten,ei konetöitä ollut näin paljoa,sitten tuli piikki ja kysyntää oli enemmän kuin tarjontaa,se meni ohi-ja nyt taas...

Lähimäpään kauppaa on 6 km,sinne nyt kävelee,mutta lääkärit on hajautettu mikä minnekkin(Oku-Liperi-Polvijrv)ja vkl päivystys Joensuussa,mikäli ukko ei kerkee töiltään,ei auta kun kysellä kaveria tai omia vanhempia-mulla ei ole korttia..

Meillä on just sama tilanne. Mies on töissä 7pv/vkk ja kun illalla on kotona niin silloinki tulee työpuheluita ihan myöhään iltaan asti. Monta lasta on ja asutaan paikkakunnalla jossa mulla ei oo yhtään tuttuja ennestään, ja molempien sukukin asuu monen sadan km päässä. No minä olen niin lopussa et muutan kolmen vkk päästä takasin kotipaikkakunnalle lasten kanssa :/

Meillä mies on päivät töissä ja illat ja viikonloput rakentaa meille taloa. Olen siis käytännössä yksinhuoltaja tämän raksa-ajan. Eikä mulla ole edes autoa käytössä täällä. Nyt kun talo on loppusuoralla, on muakin alkanu väsyttää aika paljon. Kaipaan jo meidän perhettä! Tämän jatkuvan yksinolon ja väsymyksen takia lähdenkin pian töihin. Jes! Sitten kohta talo jo valmistuu ja vapaa-ajat on sitten yhteistä aikaa, vaikka pihatyöt ym onkin vielä edessä. Mutta sitten jo asutaan talossa ja olemme siis siellä missä mieskin.
Mutta rankkaa on, ei voi muuta väittää. Mutta en silti valita, tämä on oma valinta, ja oli tiedossa kyllä kun raksa päätettiin alottaa.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Meillä mies on päivät töissä ja illat ja viikonloput rakentaa meille taloa. Olen siis käytännössä yksinhuoltaja tämän raksa-ajan. Eikä mulla ole edes autoa käytössä täällä. Nyt kun talo on loppusuoralla, on muakin alkanu väsyttää aika paljon. Kaipaan jo meidän perhettä! Tämän jatkuvan yksinolon ja väsymyksen takia lähdenkin pian töihin. Jes! Sitten kohta talo jo valmistuu ja vapaa-ajat on sitten yhteistä aikaa, vaikka pihatyöt ym onkin vielä edessä. Mutta sitten jo asutaan talossa ja olemme siis siellä missä mieskin.
Mutta rankkaa on, ei voi muuta väittää. Mutta en silti valita, tämä on oma valinta, ja oli tiedossa kyllä kun raksa päätettiin alottaa.

Niin ja mulla ei ole täällä sukulaisia yhtään lastenhoitoapuna, niin en pääse siis yksin koskaan minnekään. Jos ees joskus pääsis yksin kaupungille tai lenkille.. Eli sukulaisista ois paljon apua mut asuvat kaukana.

Maatiainen, päivystyksessä käyntiin saa taksilapun, on varmasti helpompaa. Tosin omavastuun joutuu maksaan siitä lystistä.
Mulla mies on pääsääntöisesti vähintään 7-18 poissa kotoa + päivystykset + yöpostinajot. Viime viikonlopun oli päivystämässä, sit maanantaina päivävuoro + päälle yöposti, tiistaina päiväposti, ja illalla joku sivistyslautakunnan kokous. Nukkumaan tuli kotia, tänä aamuna lähti klo 7 liikenteeseen en edes tiedä milloin tulee kotia

Yhteistyössä