Mulla menee järki kun mies on aina töissä :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei tällaist jassa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei tällaist jassa

Vieras
Se tekee joka päivä sellasta 9h päivää ja mun mielestä se ei ole oikein perheelle. Pari tuntia vain jää perheelle ja mulle aikaa enää. Mä en jaksa tätä rääkkiä. Olen sille puhunut mutta aina vain jatkuu vaikka lupaa.

Meillä sama virsi.

Miehellä tulee kausia että tekee yötä-päivää töitä, sitten ei aikaa riitä perheelle, eikä mulla hetkeekää omaa aikaa, kaikki (jopa lapset) kireinä, varsinkin minä.. Välillä pitää ravistella sitä miestä ja hetken onkin hyvä rytmi päivissä, sitten lipsuu taas.. Mies tekee raksahommia, eli voi milloin vain mennä töihin kun huvittaa...
Nyt se on alkanut siihen että saattaa aamulla 4-5 aikaan mennä töihin että saa pitempään olla. Toki sen takia ymmärrän, kun on urakkapalkka, mutta arvatkaapa onko mies töitten jälkeen väsynyt..?
Ei sitä itse kehtaa pyytää sitä tekemään mitään tai että itse kävis lenkillä, kun toinen nuokkuu sohvalla.. Että semmosta elämää työnarkomaanin vaimona.

Ainakin on ollut pakko oppia pois siitä ajattelusta, että "sitten kun mies tulee töistä, niin tehdään kaikkea kivaa ja elämä on mallillaan" - eihän se niin mene, vaan mies on väsynyt,eikä jaksa lasten toilailuja sitäkään vähää, mitä äiti.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä tekee 18-20h ja olen tottunut.Viikonloput on vapaalla.Se on asenne kysymys.Olen ottanut sillä kannalla että saan siivota ym rauhassa,kun ukko on pois.

mutta miten ihmeessä jaksat olla kotona? Mun pitää olla 4 seinän sisässä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
no miten mä saisin sen tuntumaan elämältä? Miten te vietätte elämää mielekkäästi pienten lasten ksanssa kun miehenne on töissä?

No mä olen itsekin töissä. Ja myös pois kotoa sen 9 h päivässä (työpäivä 8-16 + matkat) mikä on musta ihan normaalia.

Täällä samaa vikaa, miehellä on yhden miehen firma ja töitä on tehtävä silloin kun niitä on, eli juuri nyt paljon. Yritän ajatella, että kun taloustilanne on mikä on, on hyvä, että töitä riittää. Sitten jos hän tahtoisi mennä kerran viikossa pelaamaan, niin sitä en aina (ainakaan väsyneenä ) jaksaisi ymmärtää jos ei olla muutenkaan nähty paljoa, vaikkakin ymmärrän, että hänkin kaipaisi omaa aikaa, muuten kun töissä olemista. Työpäivät hänellä usein 10-12 tuntia eikä välttämättä rajotu vaan arkeen ja mä oon vajaa viiskuisen kanssa kotona. Nyt oon yrittänyt järkätä paljon ohjelmaa, ettei tuu aika niin pitkäksi.

Mulla on 6kk, ja 2.5 vuotiaat lapset ja toi uhmaikäinen se on villiäkin villimpi tapaus etten mä niiden kanssa vihdi lähtee minnekään kaupoille yms. Ja ei mulla ole täälä ystävää kun vasta muutettu.

no miten mä saisin sen tuntumaan elämältä? Miten te vietätte elämää mielekkäästi pienten lasten ksanssa kun miehenne on töissä?

???

Yleensä perheestä vähintään toinen käy töissä...
Minulla työpäivään menee matkoineen 10 tuntia päivässä. Niin se elämä vain menee, ken ei töitä tee, sen ei syömänkään pidä.

Mä aloin elää omaa ja lasten elämää ihan ilman isä-varausta. Eli mentiin ja tultiin miten meille sopi, mies ei enää siihen kuvioon meinannut mahtua. Siihen pysähtyi. Nyt opetellaan jälleen elämistä perheenä.

Mulla on 6kk, ja 2.5 vuotiaat lapset ja toi uhmaikäinen se on villiäkin villimpi tapaus etten mä niiden kanssa vihdi lähtee minnekään kaupoille yms. Ja ei mulla ole täälä ystävää kun vasta muutettu.

Lähipuistoon, leikkipaikalle, pulkkamäkeen (nyt kun on lunta), joku liikuntakerho aktiiviselle että saa purkaa energiaa siellä tms?

meillä mies tekee noin 16-20h työ päiviä, ja meillä on neljä alle koulu ikäistä ja viides haaveissa =) se on ihanaa kun saa olla kotona ja tehdä ihan mitä haluaa tottakai välillä tulee hetkiä jolloin tarvii toista aikuista.... mutta mies saa tarvittaessa sovittua vapaatakin.

mä vietän ihan hyvin elämää pienten kans,kävellään ulkona tai ollaan kotona tehään jotain, shoppailaan,käymme syömässä ulos ja kun mies tulee niin mun pitää lähteä jo töihin

Mun mies on aina ollut paljon töissä, jopa 14-tuntisia päiviä 6-7 päivää viikossa jossain vaiheessa. Hyvin ollaan saatu aika lasten kanssa kulumaan =). Ja yhteistä aikaa ollaan vietetty iltaisin ja/tai aamuisin, sekä miehen vapaapäivinä. Ei päivittäin, kuten "normaalit" perheet kai tekee, mutta ihan toimiva systeemi meillä on, lasten ja isän välit läheiset, eikä mun & miehenkään väleissä juuri valittamista ole.

Miksi ihmeessä sen kotona olevan osapuolen pitää pysyä neljän seinän sisällä? :o

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä tekee 18-20h ja olen tottunut.Viikonloput on vapaalla.Se on asenne kysymys.Olen ottanut sillä kannalla että saan siivota ym rauhassa,kun ukko on pois.

mutta miten ihmeessä jaksat olla kotona? Mun pitää olla 4 seinän sisässä.

Mulla on auto käytössä ja kyläillään silloin kun ahdistaa.Tottunut miehen rytmiin

Yhteistyössä