Muita ylipainoisia kuumeilijoita???

Onpas täällä hiljaista.
Tuntuu että on vaikea käydä vain kerran viikossa vaakalla. Ennen ei ollut mutta nyt laihdutuksen alettua niin tekis mieli käydä pari kolme kertaa viikossa.
Tänään särkenyt päätä melkein koko päivän
 
Uusi ilmoittautuu - olen ihan uusi koko Kaksplussan palstalla, joten systeemit ovat vielä vähän hakusessa, suokaa anteeksi :flower:.

Ihan aluksi lohdun sana kaikille kuumeilijoille - BMI:ni oli 40 (kyllä!) kun tulin ensimmäisen kerran raskaaksi, ja kertalaakista vieläpä napsahti. Nyt on 6,5 kk ikäinen tämä vesseli. Yritin elellä raskausdiabeteksen pelossa terveellisesti odotusajan, ja paino pysyi kurissa, putosikin itse asiassa muutaman kilon (oli kyllä varaakin pudota). Nyt BMI huitelee siinä 35 paikkeilla, eikä kyllä näytä laskusuuntaisia merkkejä, ei vaan nappaa eikä onnistu, ei... Kakkonen on silti haaveissa suht pienellä ikäerolla ensikon kanssa, yritys olisi kevään aikana tarkoitus aloittaa.

Toivottavasti vielä joukkoon sopii! :)
 
Ja vielä palasin tänne, kun vasta nyt luin näitä loppupään viestejä (katsoin aluksi vain alkupäästä ja päätin, että tää on nyt mun paikkani =)). Ihan hirmuisesti :hug: kaikille km:n ja muita surullisia juttuja viime aikoina kokeneille! Ja lohdullista kuulla, että täällä on myös muita vähän isommankin BMI:n ihmisiä. Enhän minäkään voi tietää, miten kakkosen yrityksen kanssa käy, vaikka eka lähti painosta huolimatta nopeasti tulemaan.

Nyt nukkumaan... |O
 


Ensimmäistä enteilevät
**********************
kiharapää..................kp17/32-35(-43)............yk.7
laku...........................kp120/32.......................yk.12?
LEP...........................kp2/28-30..............yk.3
Miiuliini85..................kp11/29-36....................yk.8
Mayah.......................kp70/32.........................yk.1
JuneGrace.................kp23/28-31......................yk?
JoJo79.......................kp?/?..............................yk?
Piglet.........................kp20/27.........................yk.4

Toista toivovat
**************
mantana.......................kp23/31.......................... yk.19
Koralli73.......................kp31/25-30.....................yk.20
minilättä.......................kp53/28-33.....................yk.5 tai 6
helinä-keiju..................kp15/26-34.............................yk.?
Grynna.........................kp?/?...............................yk

Kolmatta toivoo
*************
Kissansilmä..................kp ?/?.............................yk.?
Netta08.......................kp?/?..............................yk.?
daizz............................kp?/?.............................. yk.10
Red Dragon..................kp28/34............................yk.8
mamma4v....................kp?/32-37........................yk.?
tikruliini........................kp28/28-78......................yk.2

Viidettä toivoo
************
anskuli78......................kp122/30-40.....................yk.40

Kuudetta kuumeilee
*******************
touhu tenava.................kp16/28-32....................yk.2v


MUKANA OVAT MYÖS
*******************
MaalisXXLmamma76
toivo79
mai82
Hopeapaju
Heidsu
Sarah85
Hempukka87
Oonakamu
heminä
Lumi-Marja

PLUSSANNEET
*************

Ellu-g (la 25.10)
tahtoo äidiksi (la 5.1 -08)
Afu-82 (la 21.1.08)
Kuumeilija-79
Äippä70 s. tyttö 12.2.08 ONNEA!! :heart:
annas (la helmikuussa?)
Äitipeikko (la 15.4.)
MammaWannabe
Hoona82 (la 15.4.)
Kriisi (la 31.5)
Lumi-Marja 9.2.08 enkelipoika :heart:
Meritähti :hug: :heart:
Tiippana (?.?.??)
jonttu79 :heart:
:heart: :flower: :heart: :flower: :heart: :flower: :heart:



Tervetuloa Grynna joukkoon ja plussa onnea!! :wave:

Meritähti :hug: Olen todella pahoillani! :heart: :ashamed: Tsemppiä sinulle ja plussaista kevättä! :wave:
 
Kirjoitin jo tuonne yli 35v puolelle tämän ja kopsasin vuodatukseni tännekin.

Omaa napaa.... kp23/31 ja en ole viitsinyt kirjoitella omia tuntemuksiani, kun siitä olisi tullut varmaan tosi V........sta tekstiä!! Kävin siis torstaina gynellä ja hyvin toiveikkaana, että tutkisi jne. Eikä mitä... sain vaan tosi töykeän saarnan ylipainosta ja pudottaa pitää painosta -15kg. Vuoden päästä uudelleen gynelle ja välissä ravitsemusterapeutille!!! Eli maksoin saarnasta turhasta polimaksun!!

Tuli taas tunne, että läskit ihmiset ei lapsia tarvitse ja sitten vielä tämä ikäkin! Nyt, kun hedelmöityshoitoihin on ikäraja noussut, niin eihän tässä mitään kiirettä ole, sanoi gyne ja ei sitten edes tutkinut!!!
Terolutit neuvoi aloittamaan kp18 ja tikuttamaan edelleen sitä ovista..., joten tilanteeni ei helpottanut. En saa lisäapuja mistään kiinnittymistä auttavista lääkkeistä, en clomeista, en mistään ennenkuin painoa reippaasti pois!!

Painan nyt saman verran, kuin silloin tyttöä aloimme odottaa ja raskauden aikana kiloja tuli noin 7kg! Tytön syntymän jälkeen olin 9kg kevyempi, kuin raskauden alkaessa!!! Jotta sellaista ja raskaus meni hyvin, paitsi raskausdiabetes tietenkin, mutta tyttö on ihana ja emme ole siis lapsettomia! Minä en niin kovasti ole haluamassa lapsettomuushoitoihin vaan haluaisin ja olen pyydellyt gyneltä jotain apuja, että avittaisi raskauden alkua!

Huh... sorry tämä. Nyt olen menossa ensi vk:lla Tk:hon ja sitä kautta sokerirasitukseen ja yritän, jos saisin ne tabletit sokeritasapainon avuksi sieltä. Gyne käski mennä sinne, ei voinut laittaa labraan minua sieltä polin kautta!

Nyt yritän tsempata itseäni ja yrittää jatkaa kilojen pudotusta. Tekisi vaan niin pirusti just nyt syödä iso rasia jotain makeaa, mutta sen lääkärin naaman, kun muistan, niin jätän syömättä! Eikä herkkuja meillä edes kaapissa ole!
:headwall: :'( :kieh: :ashamed: :/ :wave:
 
"Huomenta" ;) vain tulin toivottelemaan, ja kiittämään tervetulotoivotuksista! Yk-lukema on meillä vielä nolla, koska minulle on tehty sektio elokuussa, joten vielä hiukan odottelemme ennen kuin alamme yrityksen. (Oli minulla haaveissa painoakin siihen mennessä pudottaa, mutta kissanviikset...) Varmaan ensi kuussa aloitamme, jos saan ukon ylipuhuttua :whistle:. Nyt on jo yli puoli vuotta leikkauksesta, ja ensi kuussa tietenkin taas kuukausi lisää :D eli eiköhän sitten jo uskalla. Lääkäri ainakin sanoi kysyessäni, että kohdun vetolujuus palautuisi puolessa vuodessa, ja siihen ajattelin luottaa. Kuulumisiin!
 
Tervvetuloa jaukkoon Grynna :flower:

Kilo pudonnut JES! No jee, pakko oli tuulettaa. Voipi olla, että kävin vaan niin hyvin isolla asialla huussissa, jotta sen myötä kilo poissa, mutta kuitenkin. BMI edelleen ihan mukavasti yli 40, joten matkaa on siihen ihanteeseen, mikä mun kohdalla on ollu puntarissa joskus 10 vuotta sitten tai oisko jo enemmänkin aikaa. Oikein häjyä teköö, kun kattoo omaa likkaa, joka on saman kokoonen kun minä alkaessani odottamaan häntä. Pakko kai tässä on jättää munkit ja herkut pois ja ajatella, että itteeni varten laihdutan, en ketään muuta varten. Tai ehkäpä toiveissa olevaa vauvaa varten, että odotus olisi helpompaa ja pikkuinen voisi masussa paremmin. Motivaatio vaan tuppaa olemaan kateis, mut kaippa se tässä kevätauringon mukana tulee takas. Toivottavasti

Muuten ei kuulu kummempaa, tuhrua vielä pukkaa, mutta mieli on parempi ja paljonkin. Isäntäkin jo kiinnostaa ihan erilailla ;) isot muksut on mummulassa maanantaihin asti, joten olis niiin mukava ollu harjotella yritystä, mutta... :headwall: :D

Oikein mukavaa viikonlopun jatkoa ja tulevaa viikkoa. Voipi olla, että lomalaiset valtaa koneen ja äiti pääsee tänne sitten vasta milloin liekkään :wave:

Plussia kärrään tänne rekkalastin *kippaa kärryn* noin, perille tuli :D
 
Kuinkakoos paljon täytyy pudottaa painoa että vyötäröltä rupeaa lähtemään senttejä. Otin tavotteeks yhdet housut mihin on mahduttava ennen muuttoa. Eli kolme kuukautta aikaa saada vötäröstä pois monta senttiä. Jos sit vaikka polvi särkykin helpottaisi ja raskautuisi nopeammin kun saa painoa pois.
 
Moi tytöt!
Olen silmät ristissä koittanut kahlata sivukaupalla pinoja läpi, taisin päästä sivulle 28, kunnes tajusin alkaa kelaamaan lopusta päin! Nyt siis olen jo pikkuisen juonessa mukana, ja tahtoisin kovasti päästä mukaan mukavaan porukkaan!
Introa: Olen 33 vuotias neljän ihanan lapsen äiti (7-1v) ja vaikka me niin luultiin, että neljä olisi hyvä luku, niin annas olla, taas se vauvakuume puhkesi! ...miehellä ehkä jopa pahemmin, kuin mulla! Kierukka lähti marraskuussa, joten tämä olisi sitten kolmas yk.
Nyt on menossa kp 18, oviksen luulen tunteneeni kp 14, mutta mies on ollut vain viikonloppuisin kotona, jotenka vauva-valssit on jääneet vähiin. Viimeisin oli kuitenkin kp 12, eli ainakin teoreettista toivoa on! (siis hyvin, hyvin pientä, teoreettista toivoa...)

Painon tunnustan ihan rehellisesti : eilen se oli n. 89kg. Pituutta 173, nyt on bmi hikisesti alle 30. Vielä marraskuussa paino viuhtoi tuolla 95 kilon kieppeillä, joten olen tosi onnellinen pudotuksesta. Imetän kuopusta edelleen, mutta imetys ei ole ikinä tiputtanut mun painoa -päinvastoin! Nyt alkaa imetykset olla lopuillaan, joten toivottavasti nää ihratkin alkaa sulamaan...ainakin osa niistä; jokaiselta ipanalta on jäänyt ainakin 5 kiloa, kait se on sitä äitiyden pehmeyttä...? Mä olen ajatellut saada nää kaikki raskaudet ja imetykset pois ensin päiväjärjestyksestä, ja SITTEN vasta alan tosissani metsästämään sitä vyötäröäni! Nyt ku pääsis edes edellisen raskauden alkulukemiin...

Voi, mä olen ihan onneton! Ikinä en saa mitän sanottua lyhyesti ja ytimekkäästi...
Nyt kyllä laitan pisteen tähän kohtaan, ja tulen taas huomenissa kurkkimaan pinoa!


 
Tulin semmoista kysymään että tarvisisiko sitä tehdä joka päivä tuolla laitteella? Nyt teen 3 päivänä peräkkäin sit päivä väliä taas kolmena päivänä ja päivä väliä. Teen noin 25min kerrallaan. Aluksi en jaksanut kuin 4 minuuttia.
 
Päiviä jälleen! Nyt kun olen mukaan päässyt, niin en näköjään osaa yhtään pysyä poissa B).

Ihan olen vastatullut itsekin, mutta minun puolestani ainakin Leidille tervetuloa! Ja painoa minulla on noin 95, pituutta 162, eli pudotettavaa piisaa... Esikon sairaala-ajan jälkeen minäkin painoin 89, mutta sitten on taas tullut kiloja takaisin :'(.

Tikruliini, en ole mikään suuri asiantuntija, mutta sellainen käsitys minulla on, että mitään "paikallislaihtumista" ei ole olemassakaan :(. Vatsalihaksia (tms.) kannattaa kyllä kunnon takia jumpata mutta toisin kuin teeveeshoppi väittää ;), sillä ei kyllä vyötäröä kavenneta, vaan ainoa mikä siihen auttaa, on painonpudotus yleensä. Kyllä luulisi jo muutamankin kilon vyötäröllä näkyvän, eli tsemppiä vaan kovasti! :flower: Liikunta kyllä noin ylipäätään on hyvästä ja auttaa painonpudotusprosessia myös, joten jatkaisin kyllä laitteella, jos vaan hyvältä tuntuu! Hienoa, että Lumi-Marja oli saanut kilon pois! Pitäisi ja pitäisi itsekin...

LEPille vielä myötätunto tädistä ja Mantanalla oli ollut tosi syvältä gynekokemus :'(. Minäkin olen muutamaan lääkäriin törmännyt, joilta on saanut tosi kauniita kommentteja painosta, mutta onneksi esim. äitiysneuvolan th:ni suhtautui ihan hyvin. Saas nähdä, miten mahdollisella seuraavalla kerralla, kun nyt on th vaihtunut.

Jeps, nyt ruuan (heh) laittoon, ja kuulumisiin!
 

Täällä on kp 3, että silleen... Yk21 alkoi ja 4. clomikierto (viimeinen).

Mantana: saitpa ikävää kohtelua gynellä, olen pahoillani!!! Tosi inhottavaa, kyllähän meistä jokainen tietää ettei se ylipaino hyväksi ole, joten ei siitä tarvitsis niin syyllistää. Pikemminkin pitäis kannustaa laihduttamaan, mut ei haukkua ja syyllistää, se ei auta ketään. Tsemppiä sulle!

Mullahan putos paino hienosti tuossa syksyn aikana, n. 18 kiloa. No nyt on tullu takasi 4 kiloa, joten pitäs taas ottaa niskasta itteänsä kiinni. Paino nyt 71 ja pituutta siis 162, bmi:tä en nyt tiedä enkä jaksa ees laskea, kun taas tuli otettua iltapalaksi vaikka mitä epäterveellistä. Toivosin pääseväni ainaki 65 kiloon, joka olis mulle se norm.painon yläraja. Mieluiten sais mennä 60 tai vaikka hitusen allekin. Mut kaikkein mieluiten ottaisin sen plussan nyt ja heti ja viis välittäisin näistä muutamista ylimääräistä kiloista. :|

Mulla meni hienosti laihdutus syksyllä ku vaan sain sen putken päälle niin sanotusti. Nyt joulun jälkeen on ollu ihan mahdotonta laihduttaa, joka viikonloppu ollu jotain menoa ja joka kerta oon sortunu. Pitäs erakoitua loppukeväääksi että sama laihdutustahti jatkuis... :$

Liikuntaki on jäänyt taas tosi vähiin. TUossahan tuo crosstrainer pölyttyy tietsikan vieressä. Nyt ku mulla on hiihtoloma tämän viikon niin aattelin kyl taas aloittaa kuntoilun, pakko, oon ollu ihan sohvaperuna tämän joulunjälkeisen ajan.

Kevät alkaa kohta lähestyä ja sit onki enempi kiinnostavaa liikkua ulkona, ainakin mun, ku oon tämmönen vilukissa. Inhoan kylmiä talvipäiviä. Vaikkei nyt ees niin kylmä oo ollutkaan, mut silti.

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille ja yritetään jaksaa pitää intoa yllä pudottaa hieman painoa. Ja kumpa niitä plussia tippuis nyt mahdollisimman monelle!

 
Tässä kiertoa olen kyttäillyt ja täti saapui viime kierrossa 34 päivä. Kierrot ovat kovasti vaihdelleet, mutta tuo 35 voisi olla aika lähellä. Ei millään jaksaisi odottaa huhtikuuta, mutta pakko kait se on kun niin on miehen kanssa sovittu... :whistle:

Meillä on taipumusta nuo vaavelit ennakkoon syntyä joten mitä isommaksi malttaisi lapsien antaa kasvaa niin ei tarvitsisi raskaus aikana kannella niin paljon...mutta kun on niin malttamaton olo. Olen yrittänyt keskittyä painon pudotukseen ja suht hyvällä menestyksellä sillä juhannuksena painoin vielä 103.8 ja tänä amuna vaaka näytti 91.8kg. Tavoite alle 90 pysyvästi 4 viikon päästä... Otan osaa kaikkien ennen aikaisesti taivaaseen lentäneiden vaavelien vanhempien suruun...Itsekkin miettii että on ihan tilasto ihme jos ei jotain tällä kertaa satu kun on jo kaksi tervettä lasta eikä kesken menoja...

Kaikille meille reheville naisille liikunnan iloa ja paljon plussa tuulia

Kierto taitaa olla 10/34 ja ei vielä yritystä ;)
 
Aattelin omia kuulimisia tulla kertoilemaan. ovista ootellessa.. en tiiä onko menny vai tulossa.. en oo mitään huomannu.. ehkä jnt limoja.. nyt ootellaan et toisessa yrityskerrassa tärppäis..:/
ylipainoa tosiaan on runsaammin joten nyt on aloitettu jo viikon kestänytkin laihdutus.. aamulla mittään aamupainon ja katson tuloksen.. ja onnex huomenna saa muutenkin uuden vaaan kun vanhan kanssa ongelmia..
Tsemppiä meille kaikille!! Toivottavasti pääsemme vielä plussaamaan :) Ja myös laihtumaan :)
 
Täällä taas... Piti vain tulla valittamaan, kun inha tauti kiusaa kimpussa, pää kipeä, yskää ja nuhaa ja ennen kaikkea kurkku niin kipeä että huh. Kuumetta ei ole, mutta neljättä päivää nyt tällaista :snotty:. Loppuis jo :kieh:.

Vauvakuume kyllä nousee ;) tässä kun juttujanne lukee, vielä yhdet menkat "pitäisi" odottaa ja sitten varmaan meilläkin alkaa yritys! Varmaan vähän ylivarovainen olen, mutta jos sitten jo heti huhtikuun alusta sattuisi tärppäämään, esikko ehtisi täyttää 8 kk ennen uutta raskautta, eli leikkauksesta siis olis se 8 kk. Ja näin synnytystenkin väliin jäisi lähemmäs puolitoista vuotta. Mutta mutta, voihan se olla ettei edes tärppää heti (tai ikinä :(), sen näkee vasta sitten.

Kovasti plussaonnea Heidsu, Koralli ja tietenkin ihan kaikki muutkin! Mamma4v:n kanssa aloitammekin näköjään jännäilyt yhdessä sitten huhtikuussa!
 
Koralli73 ja Mamma4v: Onnittelut hienoista painonpudotuksista molemmille! :flower: Oisko teillä antaa hyviä vinkkejä meille muillekin painonpudotukseen? :whistle:

ON: Tänään alotin painonpudotuksen. Oon liian kauan vain kauhistellu aina vain suurenevaa vaakalukemaa ja mättäny suuhuni kaiken minkä oon löytäny. Nyt on aika karistaa kiloja pois! Lisäpotkun asialle antoi vielä eilen kaapista vahingossa löytämäni joku terveystarkastus joka mulle oli tehty vuonna -96. Painoin silloin n.30kg vähemmän kuin nyt!!
Joten painonpudotus on ehdottomasti mulle tarpeen. Ei siinä auta selittelyt. :/
 
Itselläni olisi hyvä saada 15kg vielä pois. Jos saan vielä 10kg pois niin olisin iloinen. Keskiviikkona olisi tarkoitus käydä taas vaakalla. Viime kerralla näytti 3,8kg vähemmän kuin viikkoa aikasemmin. Nyt en usko että on pudonnut yhtään kun on ollut kiirettä ja tuo syöminen on parina päivänä jäänyt vähäiselle.
 

Yhteistyössä