Muita ylipainoisia kuumeilijoita???

Meillä toiveissa toinen. :heart: Nyt on siis kp2/28 ja yk8.

Tänään on tosi lannistunut ja väsynyt olo tämän yrittämisen kanssa, mut kai tää tästä taas tädin lähdön jälkeen piristyy.. Kun vaan sais jostain voimia, että jaksais lähteä kuntoilemaan. Sais vähän ajatuksia muualle tästä kuumeilusta.. :)
 
:flower: :hug: :hug: :hug: :flower:

Sinulla on kyllä ollut tuuria tuossa raskautumisessa,kun noin nopsaan ekastakin tullut.. :) Mutta älä TODELLAKAAN ole pahoillasi siitä, sehän on vain hianoa!!Tuskin kukaan nyt katkeroituu, minä ainakin saan vaan uutta virtaa, kun immeiset plussailee..ehkä itsekin olisin joskus siinä listassa :heart:
Minkäsikäinen tämä esikoinen on kun uusvauva syntyy? Käy nyt meitäkin aina välillä moikkaamassa ja kertomassa kuulumisia..Tai ehkä me ollaan jo kohta kaikki siellä odotuspuolella B)

Tervetuloa joukkoon Pilkkis! Menikö mulla ohi, vai minkäikäinen esikko sulla on? Onko poika vai tyttö? Meillä on nyt 1,7v. poika ja kovasti oltaisiin innoissamme toisesta kun tuntuu että poikakin tykkäis kovasti kaverista :) Minä olen nyt tammikuusta lähtien pois melkein 10kiloa, mutta saanen sanoa, että vielä on paljon matkaa jäljellä. Mutta tottakai olen maailman onnellisin näistäkin tiputetuista kiloista :) Mulla olis sellanen kaason toimi tossa 28.6 ja sinne pitäis mahdollisimman paljon saada tippuun, jos vaikka sais jonkun kivan mekon ostettua..

Mitäs tänne muuten? -ei niin mitään, tätiä odotellessa (toivotaan ettei tuu :whistle: )

terkuin Niisku
 
Mä en tajua olen yrittänyt pudottaa marraskuusta asti painoa ja se vaan jojoilee viis kiloa ylös ja alas. Vielä parisen vuotta sitten sain viidessä kuukaudessa 15.5kg pois siitä viitisen kiloa tullut takaisin. Syön kuitenkin ravintoterapeutin ohjeistuksen mukaan. En sitten tiedä väännetäänkö meillä liikaa herkkuja. Tarkoitus ei olisi.
 
Niiskuneiti Esikko on 10kk poika. :heart: Ihana lapsi ja kovasti toivomme toveria hälle. Kiva kun sulla on tommonen motivaattori siellä kesäkuun lopulla odottamassa! :D On joku sillai konkreettinen syy pudottaa painoa. Mun on tosi vaikea motivoida itteäni, eikä se paino tosiaan ole ihmettelemällä vielä tippunu.. :ashamed:
 
Kiitoksia kovasti onnitteluista kaikille! Vähän on pöllämystynyt olo itselläkin siitä sunnuntaisesta roskishaamusta huolimatta. Ja jännittää kovasti, kun sektiosta on aikaa alle vuosi. Kai se siitä, ei ainakaan keskiviikkona lääkäri mitään sanonut kun kerroin uutisista samalla kun käytiin esikon neuvolassa.

Niiskulle unohdin aikaisemmin vastata, että testailin siis Early Detection -merkkisellä testillä. Ja Mantana, laskettu aika on varmaan tuo mainitsemani 21.12.; tuskin sitä ultrissakaan muutetaan kun tiedän hedelmöittymishetken niin varmasti... :whistle:

Kiva kuulla Sarbastakin ja tervetuloa mukaan Pilkkis! Ja Piglet, täällä toinen jolla paino sahaa :( . Nyt viime aikoina tosin vaaka on onneksi näyttänyt enimmäkseen taas kaksinumeroisia lukuja. Toivottavasti tämän odotuksen ajan pysyykin niin.

Hirmuisesti plussaonnea ja tippuvia kiloja kaikille! Eikös Niiskulla ainakin ole kohta testailuajat käsillä? Toivottavasti Miiuliini saa pian positiivisen tuloksen, lupaavalta ainakin menkkojen perusteella tuntuu! Peukkua pidän kovasti bd bd bd!
 
Muistin nyt vasta, että oon täälläkin mukana :ashamed: . Tämän siitä saa, kun on liian kiire. Päivitän hiukan kuulumisiani, eli menossa kp 15 ja kovasti odotellaan seuraavia menkkoja. Sen jälkeen meillä alkaa virallisesti yritys :D !

Painon kanssa on vähän ongelmaa, se nimittäin jumittaa aika lahjakkaasti vaikka kuinka syön tarkasti ja liikuntaakin löytyy jokunen kerta viikossa. Vuoden alusta on paino tippunut 9 kg ja BMI muuttunut 40,6 -> 37,5. Vielä on hurjasti matkaa jäljellä mutta kyllä se tästä.
 
Grynnalta vielä kysyisin sellasta, että oliko sulla ennen plussaamista jotakin oireita? Ja jos oli, oliko oireet samanlaiset kuin edellisestä? Mulla oli esikoisesta yksi niin selvän oloinen oire, että ei jäänyt huomaamatta (kunnes siis hokasin, että se oli raskausoire). Elikkä alamahan nipistely, se tuntui loppujen lopuksi aina kun kävi isolla hädällä ja vatsalihaksia tekemällä (silloinkin laihdutin :LOL: ) Mietin sitä vaan että tuleekohan seuraavassakin raskaudessa samanlainen alkuoire vai voiko olla ihan eri juttu..

Pilkkis79 Kyllä se siitä lähtee vielä, koitat vaan motivoida itseäsi. Esimerkiksi mulla auttaa käynti vaatekaupan pukukopissa. Siellä on niin tuskanen tunne, kun mitkään ei mahdu päälle ja peilin ihrat tuijottaa. Siellä olen yleensä aina päättänyt että NYT PAKKO! Toinen hyvä on omat vaatteet, mulla ei näytä mikään päällä hyvältä..Kolmas on kivan liikuntaharrastuksen keksiminen, jota voisi tehdä suhtkoht säännöllisesti, itsellä auttoi jumppakortin osto ja minä vanha sohvaperuna innostuin niin, että nykyään tekee tuskaa jos ei jostain syystä jumppiin pääse..että näinkin voi käydä :eek:
Tässä mun motivaattoreita =)

Miiuliini: onko sulla yleensä menkat myöhässä? Toivottavasti kohta näkyisi jo plussaa :hug:

Mites mantanalla sujuilee?

Mulla täälä edelleen vaan orotusta, jota ei onneksi ihan kauheesti ehdi kokoaika miettiin, kun keikkatöitä on tullut ihan kiitettävästi ja tietty toi poika viä niin paljon aikaa =) 5pv olis siihen, että pitäis menkat alkaa jos on kierto 30pv..mutta mistäs sitä nyt taas sitten tietää, että minkäpitunen kierto kyseessä.. Oon huomannu että mun ovikset on aina vähän keskimäärästä myöhempään, vaikka kierto olis sen 30-31pv..

Eilen kävin ekaa kertaa 1,5vko:n body combatissa (itsepuolustusjumppa) ja voi morjes kun otti aikas koville! Mutta ihanaa oli!! Ja varsinkin se kun sain porukoilta lahjaksi sykemittarin,joka tuo uutta motivaatiota kun näkee kulutetut kaloritkin! Mittasin eilen maximisykkeen 177, vaikka niin piti pysyä rasvanpolttosykkeellä :D Tänään sitten paino näytti vähän enempi, luultavasti yhtäkkinen jumppa turvottaa, toivottavasti huomiseen vähän laskis :)

Jepjep, mutta kirjuutellaanpa taas ja kaikille plussausonnea ja kilojen tippumista :heart:

Niisku
 
Niisku: esikoiselta en tunnistanut mitään oireita ennen kuin testi oli jo näyttänyt plussaa. Myöhemmin tajusin, että tuntemani väsymys varmastikin johtui raskaudesta (olin vaan ihmetellyt esim. jumpassa kun en yhtäkkiä tahtonutkaan millään jaksaa tuntia loppuun :eek: ).

Tällä kertaa itse asiassa aloin epäillä, että ehkä olisikin raskaaksi tulo mahdollista, jo muutama päivä oviksen/hedelmöittymisen jälkeen. Mulla nimittäin edellisraskaudessa oli ihan koko ajan alusta loppuun hirmuisia mahakipuja ja suoli tukossa koko ajan. Nyt varmaan max viikko oviksen jälkeen maha jymähti tukkoon, ja sitä ei siis synnytyksen jälkeen ole kertaakaan ollut, ja ihan samanlaiset "jumikivut" (en oikein osaa kuvailla) kun edellisraskauudessakin. (Poitsun luumusosetta kuluu ;) .) Sitten alkoi rintoja kihelmöidä, tämä siis pari päivää ennen sitä sunnuntaista roskishaamua. Ja nyt olenkin niin väsynyt, että voisin kuolla tähän paikkaan. (Sitä kyllä nuo esikoisen levottomat yötkin pahentavat.)
 
Niiskuneiti: Kiitos halauksesta! :) Ei mun kierto yleensä oo näin epäsäännöllinen, muutaman kerran vuoden sisällä ollut 36päivää, mutta nytkin edelliset kierrot oli molemmat 29päivää. Eli luulin että kierto tasaantuisi...

Grynna kiitos peukkujen pidosta, toivotaan parasta :)

helinä-keiju sullahan on hienosti paino tippunut! :) itsellä jo kans -3kg, eli kyllä se tästä hitaasti mutta varmasti.
 


Ensimmäistä enteilevät
**********************
kiharapää..................kp28/32-35(-46)............yk.8
laku...........................kp137/32.......................yk.12?
Miiuliini85..................kp39/29-36....................yk.9
Mayah.......................kp127/32.........................yk.1
JoJo79.......................kp/..............................yk?
Piglet.........................kp24/28.........................yk.6
Arcatha.....................kp29/27-37..........................yk.6
Hemmuli87................kp25/30-45.................................yk.3
kissendaal................kp/.............................yk.alkaa kesäkuussa kiukkutäti.................kp34/30-40?..........................yk.13
sarba.......................kp/.....

Toista toivovat
**************
mantana.......................kp18/31.......................... yk.21
minilättä.......................kp110/28-33.....................yk.5 tai 6
helinä-keiju..................kp17/26-34
Niiskuneiti84................kp28/30-45........................yk.1
Pilkkis79......................kp5/28................................yk.8

Kolmatta toivoo
*************
Kissansilmä..................kp /.............................yk.?
Netta08.......................kp/..............................yk.?
daizz............................kp48/31-35.............................. yk.10
mamma4v....................kp12/32-40........................
TMK.............................kp/................................yk.

Viidettä toivoo
************
anskuli78......................kp179/30-40..............yk.40 Mitä kuuluu?
leidi..............................kp17/22-36.......................yk.6

Kuudetta kuumeilee
*******************
touhu tenava.................kp18/28-32....................yk.2v

MUKANA OVAT MYÖS
*******************
MaalisXXLmamma76
toivo79
mai82
Hopeapaju
Heidsu
Sarah85
Hempukka87
Oonakamu
heminä
HattiWatti78......3.vauva haaveissa
Tirppaliinu

PLUSSANNEET
*************

Ellu-g (la 25.10)
tahtoo äidiksi (la 5.1 -08)
Afu-82 (la 21.1.08)
Kuumeilija-79
Äippä70 s. tyttö 12.2.08 ONNEA!! :heart:
annas (la helmikuussa?)

Äitipeikko (la 15.4.08) s. poika 6.4.08 Onnea vuotaraaputin!! :heart:
MammaWannabe
Hoona82 (la 15.4.)
Kriisi (la 31.5)
Meritähti :hug: :heart:
Tiippana (?.?.??)
jonttu79 :hug: :heart:

Vuoden 2008 plussat!

Red Dragon (la 8.11.08)
Koralli73 (la 28.11.08)
LEP (la 30.11.08)
tikruliini (la17.12.08)
Grynna (la 21.12.08)
.........................
.........................Tähän lisää plussauksia toivotaan!!

Ihanaa sunnuntaita kaikille! B)

Omaa....kp18/31 ja taas toivoton olo oviksen jälkeen. Ei osaa enää toivoakaan, kun pettyy kerta toisen jälkeen. :ashamed: Tietenkin pupuiltu liika aikasin, liian vähän tai liian myöhään!!?!?!! :headwall:
Ja puntari kiusaa taas eli paino ei laske! :headwall: Suolainen maistuisi, mutta makeaa ei tee mieli... onneksi. :p

Kaikille tsemppiä ja peukut pystys kaikille!! :flower: + :flower: + :flower: ++ :flower: + :flower: ++ :flower: + :flower: + :flower: + :flower: + :flower: + :flower: + :flower: + :flower: Plussakimppuja viskelen!! :wave:
 
Onni oli myötä sittenkin.. Elikkä siis viime viikolla alkoi yhtenä yönä todella kivuliaat vatsakrampit (luulin että menkkojen jälkimaininkeja) vaan en kuitenkaan pystynyt nukkumaan saatikka jaloillani. Eikun soittoa päivystykseen ja kyllä kannatti! Ultrattiin paikat ja sieltä löytykin iloinen yllätys, pieni vauvanalku olikin jatkanut kasvamistaan menkoista huolimatta! :heart: Olin kyllä niin ällikällä lyöty ettei tosikaan! Naureskelin siinä,että "pääsinpäs helpolla kun ei edes testiä tarttenu tehhä" :D . Nyt sitten olis ihka oikea ensimmäinen neukku-ultra parin viikon päästä :) Tosin voihan tässä vielä sattua yhtä sun toista, mutta mennään näillä eteenpäin mitä nyt on..
 
Ihan hirmuisesti onnea Tirppaliinu!!! :flower: Taidammekin saada Tikruliinin kanssa tuttua seuraa joulukuisiin odottajiin? Vai onko pikkuinen ollut jo kauemminkin kyydissä?

Mantanalle iso :hug: . Toivon niin kovasti, ettei teidän enää tarvitsisi pettyä yhtään enempää kuukautta!!! bd bd bd :flower: + :flower:
 
Huh...Lääkäri käynnillä tuli taas kylmää kyytiä...Erehdyin jatkuvasti uusivan tulehdukseni lisäksi kysyä jotain kiertoa tasoittavaa...Ei onnistu näillä painolukemilla, eikä niistä olisi kuulemma mitään hyötyä..Alkoi puhumaan leikkaushoidosta(!!!) ja liittymisestä painonvartijoihin...Leikkaushoidoista!!ihan kuin olisin ollut joku 200 kg valas..Itkuhan sen jälkeen tuli puolikuntoisena kun pääsin sieltä ulos (kova flunssa päällä..) :(
Tässä todellakin on tietoinen omista läskeistään, mutta ihmettelen etten saa edes metuja yms...Vaikka olisiko niistäkään apua...Nolottaa että menin edes kysymään..
:ashamed:
 
Voi onnea ihan hirveästi tirppaliinu!! Ihanaa, kun plussailette!!Muuten monesko yk teillä oli?
Mantanalle kanssa paljon peukkuja, ettei enää tarvis laskea yk:ta.. :wave:

ON: täällä pitäs menkkojen parin päivän päästä alkaa, ja vähän tuntuukin että alkaa..Ei ole meinaan minkäänlaisia oireita, mitä viime raskaudessa oli ja menkkoja edeltävät makeanhimokohtaukset ovat totisesti tänään alkaneet -oli pakko tehdä äkkiä rahkaa kun kaapista ei mitään löytänyt ja kyllä se onneksi auttoi. Vaa-an lukemiin se ei välttis auta, mutta yritän tällä viikolla kovasti jumppailla jos auttais :)

Jees mutta nyt poika heräs joten tsau taas!!

Niisku
 
No kun minen tiedä oikeastaan millä viikoilla ollaan menossa kun se siellä saikussa oli ihan tavallinen lääkäri joten ei se paljoo osannu päätellä.. :| Luulisin,että 7-8.. en ole ihan varma.. |O . Onneksi kuitenkin on sitten parin viikon päästä se ihan oikee neuvola niin jospa sitä siellä sitten selviäis tarkemmin tämä homma.
 


Ensimmäistä enteilevät
**********************
kiharapää..................kp31/32-35(-46)............yk.8
laku...........................kp140/32.......................yk.12?
Miiuliini85..................kp42/29-36....................yk.9
Mayah.......................kp130/32.........................yk.1
JoJo79.......................kp/..............................yk?
Piglet.........................kp27/28.........................yk.6
Arcatha.....................kp32/27-37..........................yk.6
Hemmuli87................kp28/30-45.................................yk.3
kissendaal................kp/.............................yk.alkaa kesäkuussa kiukkutäti.................kp37/30-40?..........................yk.13
sarba.......................kp/.....

Toista toivovat
**************
mantana.......................kp21/31.......................... yk.21
minilättä.......................kp113/28-33.....................yk.5 tai 6
helinä-keiju..................kp20/26-34
Niiskuneiti84................kp31/30-45........................yk.1
Pilkkis79......................kp8/28................................yk.8

Kolmatta toivoo
*************
Kissansilmä..................kp /.............................yk.?
Netta08.......................kp/..............................yk.?
daizz............................kp51/31-35.............................. yk.10
mamma4v....................kp15/32-40........................
TMK.............................kp/................................yk.

Viidettä toivoo
************
anskuli78......................kp182/30-40..............yk.40 Mitä kuuluu?
leidi..............................kp20/22-36.......................yk.6

Kuudetta kuumeilee
*******************
touhu tenava.................kp21/28-32....................yk.2v

MUKANA OVAT MYÖS
*******************
MaalisXXLmamma76
toivo79
mai82
Hopeapaju
Heidsu
Sarah85
Hempukka87
Oonakamu
heminä
HattiWatti78......3.vauva haaveissa

PLUSSANNEET
*************

Ellu-g (la 25.10)
tahtoo äidiksi (la 5.1 -08)
Afu-82 (la 21.1.08)
Kuumeilija-79
Äippä70 s. tyttö 12.2.08 ONNEA!! :heart:
annas (la helmikuussa?)

Äitipeikko (la 15.4.08) s. poika 6.4.08 Onnea vuotaraaputin!! :heart:
MammaWannabe
Hoona82 (la 15.4.)
Kriisi (la 31.5)
Meritähti :hug: :heart:
Tiippana (?.?.??)
jonttu79 :hug: :heart:

Vuoden 2008 plussat!

Red Dragon (la 8.11.08)
Koralli73 (la 28.11.08)
LEP (la 30.11.08)
tikruliini (la17.12.08)
Grynna (la 21.12.08)
Tirppaliinu (la / )

Tirppaliinu MAHTAVAA ONNEA ja PALJON TARRAISIA SUKKASIA PIKKUISELLE!! Ihana uutinen! Leppoisaa masunkasvattelua! :hug: :flower: :wave:

Grynna ja Niiskuneiti84 :flower: :flower: Kiitos tsempistä! Ei me luovuteta, mutta pian pärähtää lasiin 40v... :ashamed: :headwall: Vauvakuume senkus lisääntyy... :D :wave:
 
Voi Miiuliini! :'( :hug: Olin jo ihan varma, että kyllä se plussa sullekin sieltä pärähtää. Ensi kierrossa sitten! bd bd

Eikö sulle Tirppaliinu muuten ultrassa sanottu, mitä raskausviikkoja alkio vastaa? Meinaan että eihän ne neuvolassa osaa siitä mitään sanoa, siellä lasketaan vaan kuukautisista (ellei teillä sitten ole sellainen neuvola jolla on ultralaite käytössä, eivät tosin taida olla ihan yleisiä ). Mutta kyllä se sieltä joskus ulos tulee ;) ja aivan mahtavaa edelleenkin, että noin ihania uutisia oli!

Voi että Kiukkutäti sitä lääkäriä! Olen tästä ennenkin vaahdonnut ja vaahtoan taas, että on ihan järjetöntä kuinka kaikki lääkärit olettavat, että jokaisen ylipainoisen kuukautiskierto- ja/tai raskautumisongelmat johtuvat vain ja ainoastaan painosta. Tokihan se joillakin voi olla syy, mutta useimmilla ylipainoisilla on kyllä jotain muuta(kin) kuten normaalipainoisillakin. Itse olen kävelevä esimerkki reilusti yli 30:n BMI:n ihmisestä, joka kummallakin kerralla on napsahtanut raskaaksi ekasta yrityksestä. Enkä ole ainoa. Ja mullakin kuukautiskierto ennen esikoista oli aivan mitä sattui, välillä laitettiin Teroluteilla uudelleen käyntiin kun menkat saattoi kadota xx pitkäksi ajaksi tms.

Niiskulle vielä tsempit, että eivät ne menkat alkaisikaan! Täällä ei kummempaa uutta, huimausta lukuun ottamatta vointi on ok. Sain varattua nyt "utelu-ultran" ;) yksityiselle, se on 5.5. ja neuvolaankin soitin, sinne aika on 13.5. Tästä se lähtee. Jotenkin vähän epätodellinen olo on yhä, tässä on esikoisen ja opintojen ym. kanssa ollut niin hirveä kiire ettei pikkukakkosta ehdi juuri edes ajatella. Kai mulla kohta jysähtää takaraivoon, että siellä hän todella on tulossa ;).

Aurinkoista viikkoa kaikille ja paljon plussatuulia!
 

Yhteistyössä