muita n.-33kg tiputukseen?

Huomenta

Mä olen täysin masentunut :( . Kertokaa mulle, että mitä teen väärin?!? Lauantaina paino hienosti 107 kg. Herkuttelin illalla, mutta pisteiden sisällä. Sipsejäkin sain syödä 75 g. Sunnuntaina paino 108,4kg! Tänä aamuna saman verran. Mitä ihmettä mä teen viikonloppuna väärin? Pisteissä pysyin, ylitystä jos tuli niin alle 5. Vaikka olis tullut 5-10 niin silti kalorit pysyy siinä mitä mun kokoinen kuluttaa pelkällä elossa pysymisellä. Ja eilen jumppasin sen Ylen sunnuntai-aerobicin. Aamun tulokseen se ei vaikuta, tämän päiväiseen kylläkin.

Mä oon vakavasti harkinnut punnitukseni siirtoa joko keskiviikkoon tai torstaihin. Parhaat lukemat tulee aina just ennen viikonloppua. Sit homma karkaa aina käsistä. Vaikka pysyisin pisteissä!!!! |O
 
Huomenta!

Se oli sitten taas maanantai eli, punnitus aamu... Paino tänään 81,7 ja kyllä vaan olen oikein tyytyväinen... Tosin pisteet olen nyt alittanut monena päivänä kun en tän kipeän suuni kanssa ole pystynyt syömään juuri mitään. Tänään klo 13 pääsen vihdoin sitä näyttämään lääkäriin. Että voihan se olla että paino sitten vähän nousee kun taas alan kunnolla syömään...

Iines Mäen kyllä osaa kertoa että mistä se johtuu, mutta myös mulle on monesti käynyt noin, eli perjantaina on paino ollut alempana kuin maanantaina, vaikka olisin pisteissä pysynytkin. Mutta olisko sit kuitenkin niin että vaikka pisteet riittää niin se ruoka ei kuitenkaan ole niin terveellistä kun arkena, tulee ehkä syötyä enemmän jotain mikä sit kerää nestettä, kuten noita sipsejä... Siksi mäkin välillä mietin että otan puntaripäiväksi maanantain sijasta perjantain, mutta en sitä sit osannu vaihtaa... Mutta kaikkea kannattaa kokeilla mikä vaa pitää sen oman motivaation koholla.
 
Maanantain tulokset: Tänään ensimmäinen plussa tulos, eli +400g. :/ Mut tosin en oo viikkoon päässy liikkumaan yhtään, joutunu olemaan vuodelevossa, eikä vatsakaan ole toiminut toivotulla tavalla. Joten noiden piikkiin voin painon nousun laittaa. ;) Onneks ei kuitenkaa enempää ollu...
 
125,4kg oli tän aamun paino, pudotusta edelliseen viikkoon -1,4kg :D Jippii! Pelko pyllyssä menin tänään vaa`alle, kun koko viikonloppu meni mässäilyn merkeissä :ashamed: Miulla on nyt apuna formoline- tabletit, että olisko niiden ansiota.

Iines Söitkö paljon suolasta viikonloppuna? Saattaa olla, että keräsit vaan nestettä ja siitä tuo painonnousu :hug:
 
nöpö80, Kiin: Ensinnäkin molemmille onnea hienoista tuloksista :) . Sitten arvuutteluun mun painoni hypähtelystä. Ehkäpä viikonloppuna tulee tosiaan syötyä erilailla. Ruoka on helposti mausteisempaa, jotta se eroaa jotenkin arjen ruuasta. Söin tosiaan sipsejä ja tulisesti maustettua kanaa salaatin joukossa. Toivottavasti hypähdys johtuisi siitä. En kyllä keksi muutakaan vaihtoehtoa siihen, että paino nousee vuorokaudessa melkein puoltoista kiloa.

ipanapa: Tsemppiä nyt paljon. Onneksi plussatulos ei ollut tuon enempää. Ja jospa se sullakin olis vaan nestettä.

Ja hw:lle paljon parantumisia! Mahatauti on viheliäinen vitsaus :x .
 
Iines79:Meilläkin kävi niin että aloitin boordin repimisen tytön huoneesta (oli ennen aikuisten huone),enkä jatkanut ja sitten ilmoitti mies tän asian :eek: Nyt ketuttaa jatkaa sen remppaamista kun toinen puoli on jo valmis,ihana,ja tiedän että kesällä lähetään. Ja vielä sellanenkin homma että meidän nykynen makkari oli ennen pojan huone,sininen+30cm leveä autoboordi,siis on vieläkin, joudun sitten laittaa senkin ennen ku voidaa myydä asunto!!! :kieh:
Olen kanssa miettiny missä olisin onnellinen, ja vaikeeta on kun mies ei tarkenna haaveitaan!

Nyt läskeihin: En vknloppuna niin katsonu mitä söin,en siis paljon mutta mm.2 päivänä täytekakkua jossa rahkaa ja kermaa :ashamed: Siideriä meni ja olen napsinu ohimennessäni kuivattuja banaanilastuja,pirun hyviä mutta kaloreita enemmän kuin sipseissä!!! Paino sahas ees taas vknloppunakin, mutta hups aamulla olikin 78,8kg, eli jos nyt just sanon niin tasan 10kiloa on poissa. Huomenna en ehkä voi sanoa,kun paino kerran hyppii niin.
Jotain pitäs keksiä näille himoille,jos alotan napsimaan ei osaa lopettaa... Täytyy muuttaa töihin ja varata vaan Nutriletia kassiin :LOL: Mutta töissä ei joo syö paljon,en mä ota kun sen pussin ja jukurtin mukaan.
Tsemppiä kaikille!
 
Ja elävien kirjoissa jälleen!

Mahatauti onneks alko helpata jo eilen, ja sen kunniaksi tulikin sitten mätystettyä Kotipizzan Monsteria ja vähän kakkua yms. :ashamed:

Mutta huomenna vasta punnittelen, joten ei nyt vielä myydä maata kokonaan. Tänään olenkin sitten kuihdutuksella, aamulla Nutrilett-pirtelö ja lounaalla salaattia, pieni peruna ja vähän lihaa ja leipä. Sitten illalla aion syödä Nutrilett-patukan ja Valion sokeritonta keittoo... Josko sillä saisi huomiseksi ihmismäiset lukemat vaakaan.

Onnea hyvistä tuloksista jo punninneille :flower:
 
Fantti: Hienoa! Onnea hyvästä tuloksesta :) .

Jennan äiti: Onnittelut kadotetusta kympistä! =)

Itselläni tulos 107,8 kg. Mä taidan sittenkin pitää tämän punnituspäivän. Pakko opetella syömään niin, ettei viikonloppu aina nosta tulosta :snotty: .

Mä olen varmaan uusi "listavastaava", joten päivitän tämän viikon tiedot varmaan huomenna. Tosin, jos iltapäivällä alkaa täällä töissä olemaan hiljaista (lue: tylsää ;) ) niin voin tehdä listan jo tänään.

Mites muuten pääsiäinen, stressaatteko syömisiä vai otatteko rennosti? Mua kauhistuttaa jo valmiiksi. Mä oon jo monet vuodet tehnyt hiki hatussa herkullisia ruokia, jälkiruokaa, leivonnaisia ja ostanut suklaata pääsiäiseksi. Mä tykkään kovasti näistä juhlapyhistä, kun tää jotenkin juhlistaa kevättä. Tänä vuonna ei oikein viitsis tehdä herkkuja. Jotain herkkupaistia vois kyllä käydä ostamassa... :whistle:
 
Heissan!

Meinaa opiskelukiireet syödä minut ihan elävältä, niin en oo paljoa tännekkään kerinny. Oon yrittäny rajottaa nettailua ja tulosta on syntynyt, esseitä ja erilaisia oppimistehtäviä oon suoltanu ihan tauotta... Huh, onneks ne tuolla opintorekisterissä näkyy pian ja palkitsee! :D Ens viikolla alkaa 5 viikon harjottelu ja se on aina kans tosi intensiivistä touhua. Aamusta iltaan suunnitellaan ja pidetään tunteja ja väliajat ressataan palautteesta..

Onnittelut kaikille hienoista lukemista! :flower:

Oma paino oli tänään 97,0 eli nousujohteessa ollaan. No lähtöpaino ennen raskautta on 97,5, että vielä oon hintsusti alle sen. Turvotusta on alkanut ilmetä, jos vähänkin huonosti syö. Eilen vaaka näytti karmeaa yli 98 lukemaa ja tänään sitten yli kilon vähempi. Tosin vieläkin oon vähän turvoksissa ku viime viikolla oli 96,5. Täytyypä koittaa syödä nätimmin. Tänään oon taas mittaillu sokeriarvoja ja aamupalalla tuli liikaa hiilareita ja sokerit pomppas. Muilla aterioilla ei oo niin tarkkaa näköjään, mut pitää alkaa oikeesti noita aamuja skarppaamaan vauvan takia. Päästin myös, että alan sokerilakkoon Pingun syntymään asti ku parin viimesen viikon aikana on menny herkkuja liikaa ja se ei oo hyvä vauvalle se... Että uusilla tsempeillä taas eteenpäin.

Viola ja Pingu 24+5
 
Iines Meillä saattaa mennä herkutteluksi pääsiäinen :p :ashamed: Ekaksi lähdetään perinteisesti leireilemään kavereiden kanssa viikonlopuksi ja sunnuntaina mennään vielä yhdeksi yöksi miun äidin luo :whistle: Leirillä tehdään pääsiäisateria ja tottakai äitikin haluaa sellaisen meille tehdä sitten maanantaina niin varmana tulee syötyä :D Ja mie kun en osaa pitää näppejäni erossa niistä suklaamunista =) :flower:
 
Hei kaikille!
Onnea painoa pudottaneille!
Täällä vain paino nousee ja nousee. EN saa itseäni oikein inostumaan mistään vaan väsyttää koko ajan ihan kamalasti. Liikunta on nykyään ihan nollassa ja syömiset ihan päin p....! Tympäsee oikein koko homma. Tänään taas vannotin että nyt en koske herkkuihin ja iltapäivään saakka pääsinkin ihan hyvin ja sitten sorruin jäätelöön ja kekseihin :headwall: :headwall: . Katsotaan että jaksanko tsempata ensi viikkoon... hieman tuo pääsiäinen täälläkin kauhistuttaa ja meille kun on tulossa vieraita joten varmasti tulee syötyä kaikkea hyvää. Ilmoittelen huomenna tämän viikon tulokseni jos se vaikka jollain ihmeen kaupalla hieman laskisi tähän päivään verrattuna.
-Taata-
 
taata: Voi ei, tuttu tunne kyllä :hug: . Mulla on kanssa motivaatio hakusessa. Paino jojottaa kahden kilon verran melkein joka päivä. Eiliseksi oli laskenut, tänään taas noussut 0,8 kg. Tsemppiä nyt kovasti!

Tästä pääsenkin aiheeseen, eli voiko stressi ja väsymys jotenkin vaikuttaa painoon? Siis voiko olla, että väsynyt kroppa kerää esim. nestettä? Mulla tuo paino pomppii ihan miten sattuu, siinä ei oo mitään järkeä enää. Eikä se oikein putookkaan enää :( . Väsynyt olen eikä mun flunssanikaan ole mennyt ohi 2,5 viikon sairastamisella. Töissä toki oon mutta oon niin väsynyt ettei liikunta maistu enkä jaksa tehdä enää erikseen ruokaa. Syömme siis pikaisia puolivalmiste-aterioita ja niissä on suolaa ja rasvaa!!! Kun menis edes flunssa ohi, niin piristyisi taas :eek: .

Viikkolista tulee vähän myöhemmin. Aloitan kohta :) .
 
HW:n viikkopunnitus tulee nyt vähän myöhään

eli paino tänään 107,9kg eli +100gr viime viikkoon, nooh, olisi voinut olla enempikin. Viikonlopun vatsatauti jostain syystä toi kunnon ruokahalun parantumisen jälkeen... Katotaas miten pääsiäinen sujuu..

-hw-
 
.........aloitusVK/lähtökg/cm......VK12 kg/VKpudotus....Tavoitekg
Iines79 1/............116kg/169cm..........107,8kg/-0,6kg....... 70kg
HattiWatti78 1/...117,7kg/172cm........107,9kg/+0,1kg.......77kg
Jennan äiti 2/......86kg/153cm..............78,8kg/ -0,3kg........60-70kg
kippana 4/...........86kg/163cm..............81,4kg/-0,5kg.........60kg
Kiin 10/................129kg/184cm............126,4/-1,4kg...........100kg
Taata 1/...............80kg/152cm..............74,5kg/+0,6kg........57kg
nöpö80 2/............89,3kg/158cm...........81,7kg/-1,0kg.........alle 60kg
Katari 9/...............94,4kg/ 165cm.........91,8kg/+/-0kg..........68-70kg
Fantti11/..............106,1kg/170cm.........104,1kg/-2,0kg........65-70kg
ipanapa-08...........79,9kg/158cm...........74,4kg/+0,4kg.........60

Ja pikku Pingu masussaan tasapainotteleva
Vio-la 6/............96kg/172cm.......97kg.....tasapainotella


Päätin, että en poista niitä, jotka eivät ilmoita riviään joka viikko. Jos tuntuu, että joku tippuu kokonaan pois, niin poistellaan sitten. Sopiiko tämä muille?

Sitten, meidänhän piti tehdä kadotetun läskin- lista viikolla 13 mutta se on just pääsiäisen jälkeinen viikko. Itse en haluis just sitä viikkoa kun varmasti paino nousee juhlapyhinä :ashamed: . Joten, mitä jos tehtäis se lista vasta viikolla 13 tai huhtikuun alun kunniaksi viikolla 14? Ehdotuksia?
 
Iines kai se stressi voi ainakin välillisesti nostaa painoa esim. niin että jos on kiirettä ja hötkyilyä kokoajan niin ateriarytmi kärsii ja nälkäsenä tulee syötyä vähän mitä sattuu :/

Miulle sopii läskilistat ihan miten vaan :)

HW Noh, ens viikolla parempi tulos :hug: Ja 100g on oikeestaan +/- 0, koska vaa`assa on aina virhemarginaali ;)
 
heippa kaikille!
Mulla punnitustulos -500g. odotin kyllä enempää mut ei niin ei. ja se tahtoo masentaa....
eli eilen ja tänään söin sit suklaamunia tms. karkkeja jotka ei mitenkään kuulu pisteisiin!!!!
hienoja tuloksia!

hei kyselinkin aiemmin noita pirtelöohjeita onko teillä mitään vinkkejä??? ja sit toi maitorahka niin miten siitä voisi tehdä kevyttä herkkua????
 

Kuten varmaan ootte huomannu oon katoillu listoilta...syynä lienee se et viime viime viikolla tein plussa testin! :heart: kovasti ois kyllä nyt tarkoitus saada tuo paino pysymään samassa koko raskauden ajan..kun on vielä tuo parikyt kiloo ylimääräistä... saas nähä kuis käy... :ashamed: Mutta tsemiä kaikille..ja kyllä mie käyn teitä aina taustailemassa.. :whistle:
 
Huomenta,

Onpas meillä täällä hiljaista. Onko kaikki lähteneet jo pääsiäisen viettoon?

Katari: Mä en tiedä pirtelöohjeita, kun niitä ei tuu silleen syötyä/juotua mutta maitorahkasta on pari hyvää herkkua :). Eli, kun vispaa Valion 9% vaniljakastikkeen vahvaksi vaahdoksi ja sekoittaa maitorahkan joukkoon,sekä marjoja ja makeutusainetta (jos haluaa makeutta lisää ) niin tulee hyvää kevytrahkaa. Itse aion tehdä tätä pääsiäisenä sellaisella variaatiolla että laitan joukkoon mangoa, aprikoosia ja ananasta. Makeutukseen ajattelin käyttää ananasmehua :p . Sit jostain oon lukenut sellaisen ohjeen (olisko joku jopa meidän ryhmästä ), että maitorahkan joukkoon kevyt vaniljajogurttia ja marjoja. Sitä kanssa ajattelin koittaa.

Omaa napaa hiukan: Nolona tunnusta tuossa viikko, kaksi sitten ostaneeni Tohtori Tolosen Kilo-Stopia, kun tuo paino tuntuu junnanneen paikalla. Okei, käytin sitä jokusen päivän eikä se sovi mulle ollenkaan. Tiistaina otin enää yhden tabletin, kun arvasin oloni johtuvan niistä, sen jälkeen en ole ottanut ja nyt vasta alkaa vatsan toiminta palaamaan normaaliksi. Siis mulle aivan kamalaa tavaraa |O ! En tarkemmin selitä, mutta mun vatsani toiminta loppui täysin. Mikään ei liikkunut pariin päivään ulos, paitsi yläkautta :x . Jos multa kysytään niin älkää vaan ostako sitä tuotetta!!!

Taidanpa aloittaa työt. Ihanaa, huomenna alkaa pääsiäisvapaat! Oikein kaunista ja pirteätä torstaita kaikille!

Iines
 
Torstaita!!!

flinux, ONNEA plussasta!!! Voi että, mäkin haluuuuuun.... (no, se lienee nyt vähän vaikeaa kun on toi h-kierukka) Onnellista odotusta sinulle ja muista syödä terveellisesti nyt!!

Iines, kiitos ensinnäkin listasta :flower: Mä en olekaan muuten hoksannut tota makeutusainetta käyttää lainkaan, voisikohan sitä laittaa esim. puuroonkin, kun siihen mun on aina ihan pakko kropistella sokeria. Ja mä aion kokeilla tota vaniljakastike-rahka systeemiä kanssa :p Oon joskus miettinyt noita laihdutusvalmisteita kanssa, toi Kiinin kokeilema formoline mua kyllä kiinnostaa.

Kiin, kiitos tsempistä, ensi viikon tulos vasta jännittääkin kun on toi pääsiäinen tulossa ja kyläreissuja paljon. Millä ihmeellä sitä sitten kieltäytyy kaikista tarjottavista?

Vio-la, sullahan on tosi hyvin pysynyt toi paino aisoissa. Mulla on nyt ajatuksena vielä 5-10kg:n pudotus ja sitten otan sen kierukan pois ja yritän kans tasapainoilla. Ajatella, sit kun säkin meet synnyttämään, niin laihdut kertaheitolla monta kiloa, jopa 10! No joo, ehkä se kilojen putoaminen ei ole siinä synnyttämisessä pääasia :saint:

Ja sitten omaa napaa: meillä kotona oli eilen pikkujuhlaa ja jatkuu vähän tänäänkin. Tuli sit vähän mätystettyä. Oon nyt ajatellut että joku urheilulaji täytyis ihan selkeesti aloittaa. Mietin juoksua, se ainakin kuluttais hyvin kaloreita, mutta kuluttaa se polvia ja nilkkojakin. Ehkä se on tällä massalla liian vaarallista. Joo, ja tiedän että reipas kävely kuluttaa saman verran kun hölköttely. Nyt varmaan kun pyöräilykelejä tulee, niin esikko apupyörineen voisi olla hyvä lenkkikaveri, se kun ei pääse vielä kauheen lujaa, ja sen vierellä pitää olla koko ajan niin siinä tulis vähän hölköteltyäkin aina alamäessä kun ipanan pyörä saa vauhtia. Kun mulla on vähän se että en malta muksuja jättää isän kanssa iltasella kun oon itse kuitenkin päivät töissä.
 
Oih, flinuxille paljon onnea! :flower: Ihana uutinen!

Minä myös haluan, mutta päätin vieläkin viedä yrityksen aloitusta tuonne kesään. Mulla on siis kolme kuukautta armonaikaa saada kiloja pois. Sit ollaan jo uudessa kodissa, ei sen puolen stressiä, joten ajankohta on parempi. Mies olis kyllä jo ihan valmis, oikein pelästyi ettenkö haluakaan vauvaa, kun ilmoitin haluavani laihduttaa :saint: .
 
Heippa! Mulla on mennyt pari päivää niin lujaa etten ole ehtinyt tännekään :whistle: Eilen suoraan töistä siivoamaan ja laittaa kahvipöytää kynttiläkutsuja varten,ehdin syödäkin välillä,mutta kahviherkkuihin en koskenut!

Tänään oli paino 78,9kg,ja ti+ke taisi olla himpun päälle 79. Vitsi,on vieläkin outoa kirjoittaa painonsa alkamaan seiskalla...

Minua ainakin hirvittää pääsiäinen, NELJÄ lomapäivää ei helkkari mihinköhän koppiin sulkis ittensä :D Huomenna lähetään miehen mummolle niin en kehtaa kyllä Nutrilet-pusseja sinne viedä,se kokkaa aina ruuat meille :whistle: Ja varsinkin jos en liiku niin pitäsi 1200kalorilla sätkiä päivät...ja onkohan sielä edes vaakaa?!

Meillä on mies nyt ruvennut ajattelemaan toista lasta,ja jo olevaa tyttöä kun on niin yksinäinen. Eilen kysyi että koska pillerit loppuu niin piilottaa loput... Mä en nyt oikein tiedä pitäskö katsoa tämän työn jatko,etsiä uusi asunto ja syödä ne 2 jo ostettua levyä pois, ennen kun alotellaan... Vaikka loppupelissä sillä 2-3 kuukauden vetkuttelulla ei ole mitään merkitystä tällaisessa asiassa. Ihanaa,tahtoo taas vauvan :heart: Niin,on siinä sekin vielä että haluaisin laihduttaa vielä lisää, ja kesän morsian kielsi kaasoja raskautumasta
:/
Munarikasta pääsiäistä vain kaikille...minä JOUDUN tyytymään suklaa-sellaisiin kun mummolle mennään ;)
 
Aurinkoista torstaita!

Ja ihan ekaksi Flinuxille hurjan paljon onnea plussasta!!!

Iines Vai voi noissa tohtori tolosissakin olla tollanen vaikutus. Mä ostin joskus vuosia sitten jotain (citris slim?) pillereitä myös ja täytyy sanoa et ihan varmasti niillä olisi laihtunut, koko ajan oli niiiin huono olo ja mitään ei voinut syödä... Mutta ei mikään kovin kiva tapa laihduttaa tuokaan. Ja olen noita tolosiakin käsissäni joskus pyöritellyt ja miettinyt et pitäisi ostaa, mutta en taida nyt tohtia. Ja ihan rehellisesti ei kai sellasta ihme pilleriä olekaan mikä laihduttaisi. Vaikka mä kyllä edelleen odotan et joku keksisi sen lihduttavan suklaan... Ja niin Iinekselle kiitos myös listasta :flower: <- pääsiäiskukkasin :) .

Mulla on nyt sairasloma ohi, eilen sain lääkäriltä luvan palata töihin ja jos käsi kestää niin ens viikolla voinen myös noi jumpat aloittaa. Kohta pitäisi iltavuoroon lähteä, mutta pakko vetää hetki henkeä kun oltiin ton prinsessan kanssa 1,5 v neuvolassa ja se oli kyllä melkonen koettelemus... Raukka on ihan mahoton vierastamaan, kun vaan mun, isänsä tai mummin kanssa on.

Iinekseltä olisin ihan näin ohi laihduttamisen kysynyt että minkä verran teidän 1,5 v puhuu? Meillä neiti sanoo kyllä sanoja muttei lauseita ja kun veli puhui tohon ikään ihan täysin niin olen hieman huolissani... Varmaan ihan syyttä mut olen silti. Ja toki jos jollain muulla ryhmästämme on suht saman ikäisiä lapsia niin olisi kiva kuulla miten juttelevat...

Kuinka muut ryhmäläiset viettävät pääsiäistä? Mulla se menee töissä, tänään ilta sitten 4 aamua. Ja pyhätunnit paukkuu :D . Ja kun mies on kotona niin lapsetkin hoituu... Eikä ole niin paljon aikaa sitten syödäkään... Että ihan hyvä...

Mutta nyt työ kutsuu :wave:
 
flinux Onnea kovasti plussasta :heart: :saint:

En olis ikinä uskonu, että tää tulee näin nopeesti.... :ashamed: Miulla on vauvakuume :eek: Ja meiän poika on vasta vajaa 3kk. Haluisin taas olla raskaana ja saada Artulle sisaruksen. Jos nyt kuitenkin odottas, että Arttu täyttää vuoden niin sit alkais taas ravata Kuopiossa (meillä on siellä alkioita pakkasessa IVF:n jäljiltä ).

Iines Nää formolinet on tosi tehokkaita :) Täs kolmen viikon aikana olen pari kertaa viikkoon sortunu mässäämään (yleensä la-su karkkia, suolasta, keksejä...) ja silti paino putoaa. Tekevät kans kylläsyyden tunteen niin ei tule syötyä niin paljoa, vaikka muutenkin rajotan ateriakokojani. Eilen sorruin taas suklaaseen :ashamed: mutta silti paino oli aamupalan jälkeen punnittuna +500g maanantaihin, todennäkösesti siis +/- 0. Sivuoireina olen huomannu epämukavan täyttä tunnetta mahassa ja päänsärkyä, mutta ummelle ei maha ole menny niinkun jotkut on kuvannu muista laihdutustuotteista.
Muuten, se miun maanantain punnitus oli sittenkin se 125,4 :D Mitäköhän mie olen sekoillut eilen... Jos viittit taas korjata listaan :whistle:

nöpö Tuskin siun tarttee olla huolissaan tytyn puhumattomuudesta. Muistaakseni rupeevat tutkimaan tarkemmin, jos lapsi ei puhu 3v. mennessä. Miun sisko rupesi aikoinaan puhumaan vasta 2v. eikä sillä todettu mitään puheenkehityksen häiriötä :)
Onko teiän perhe kaksikielinen? Sekin voi vaikuttaa puheen oppimiseen, kun opettelee kahta kieltä yhtäaikaa. Siskonpoika on vajaa 3v. ja puhuu tosi epäselvästi, sekasin suomea ja ruotsia :D Välillä siskokaan ei saa pojan puheesta selvää, vaikka on tottunu sen siansaksaa kuuntelemaan.
 

Yhteistyössä