muita n.-33kg tiputukseen?

Joustaja pisteet menee näin:

Hiilihydraatti joustajat: peruna pasta, nuudelit max 25 rasvaa, riisi, riisi-viljasekotus, maustamattomat puurohiutleet, ruisjauho, surimot, ruisleipä max 4% rasvaa, maissi. Näitä saa 4:llä pisteellä syödä niin paljon kun aterialla tarvitsee.

Proteiinipitoiset joustajat: vähärasvainen kala, äyriäiset, liha ei näkyvää rasvaa-eikä marinoitua, pavut, linssit, herneet, kikherneet, maustamaton tofu, soijajauhe, tuorejuusto-maustamaton max 5 % rasvaa, maitorahka-maustamaton max 0.5% rasvaa, jogurtti-maustamaton max 0.5% rasvaa, 3:lla pisteellä niin paljon kun aterialla tarvitsee.

Sit on vielä uusia 0 pisteen hedelmiä: kiivi, kaikki melonit, nektariini, omena, persikka, päärynä, raparperi, sitrushedelmät:appelsiini, greippi, klementiini, limetti, mandariini, satsuma, sitruuna, verigreippi ym.

Uusi systeemi helpottaa ruokailua kun ei tarvitse aina miettiä minkä verran saa syödä. Lämpimän ruoan olen nyt syönyt silleen et se on se 7 pistettä mikä menee mut sit saan kans ottaa kunnolla riisiä lihaakin niin paljon kun haluaa. Sit jos ei paino enää tipu niin pitää varmaan tarkistaa sitä annoskokoa hieman. :)
 
Ja maanantaita kaikille!

Onneksi kaikilla muillakin tuntuu olleen vähän tollanen repsahdusviikonloppu. Itse en kyllä katsonut yhtään mitä tuli syötyä. Lauantaina olin pitkästä aikaa viihteellä kuten sinäkin, Taata, ja sit tuli vähän yöpalaakin otettua.. Ja sunnuntaina pikkukankkusessahan tunnetusti maistuu suolainen ja makea vuoronperään :ashamed:

Tänään on kuitenkin Nutraus-päivä, ja huomenna vaakaan, olen päättänyt, etten jätä yhtään viikkopunnitusta väliin kun se on hyvä herättäjä kun huomaa että kyllä sitä painoa tulee heti takaisin jos alkaa lepsuilla. Mulla olisi kuitenkin niin hyvä palkinto tiedossa kun edes pääsis tonne alle sadan lukemiin, tai tarkemmin sanoen 96 kg:aan, niin BMI olisi sitten 32 (nyt se on 38...). Sit olen päättänyt että me aletaan yrittää kolmatta lasta, mies haluais nyt jo, mutta en usko että mulla enää olisi niin hyvä säkä että noi sokerit pysyis kohdallaan kolmannen kanssa jos painoo on noin massiivisesti.

No niin, mutta viikonalkuja kaikille ja reippaita ja laihduttavia päiviä!!

-hw-
 
Tuli muuten mieleen että laittakaa tekin noita painoindeksilukemia nyt ja vaikka ennen ja sit kun ootte tavoitteessa, olisi ihan kiva verrata. Iltalehden painopäivyrisivulla ainakin saa hyvin laskettua, on niitä varmaan muuallakin.

Mulla oli siis painoindeksi:
vuoden alussa 40 :eek:

nyt 38

tavoitteessa (77kg) 26

B)


huh, onpa siihen vielä matkaa..
 
Aamupäivää!

Ihanaa, arkiviikko! Eilinenkin meni vielä penkin alle ja nyt paino näyttää +0,8 kg |O ! Mä päätin, että menen huomenna vaa'alle ja ilmoitan tuloksen tänne, oli tulos mikä tahansa. Samoin mietin, että menisin keskiviikkona painonvartijoiden ryhmään. Asutaan niin pienessä paikassa, että ryhmiä on vaan kerran viikossa. Jospa saisin taas itsekuria kun käynti maksaa, ja vielä aika paljon.

HattiWatti: Onnea kolmosen hankinnan päätöksestä! Iso päätös. Erittäin iso päätös. Me tullaan yhdellä perässä, sillä päätettiin seuraavasta kierrosta alkaa yrittään kakkosta :). Jospa pääsis sitten Vio-lan ja Pingun kanssa tasapainoilemaan :).

Painoindeksi: No niin, totuuden paikka. Vuoden alussa ts. kun aloitin laihdutuksen, niin mun BMI oli 40,6. Tämän päivän BMI on 38,5, alimmillaan se oli toissapäivänä 38,2. Tavoite on päästä normaalin ylärajoille eli 25, jolloin mun paino olis 71. Tavoitteeksi oon Kaloriinan taulukkoon laittanut 65-70 kg mut ehkä toi pelkkä 70 olis realistisempi, kun siihenkin matkaa on 40 kg!

Masentavia lukemia noi mun BMI:t yms. Hävettää miten oon päästänytkin itseni tähän kuntoon. Noh, koitetaan jaksaa. Mä toivon, että keskiviikon ryhmän aloittaminen tois mulle lisätsemppiä.

Kevyttä ja energistä viikon alkua kaikille! :wave:
 
viikon pudotus oli 0.9kg.. ja tyytyväinen olen. niin mulla alussa painoindeksi oli 37.1 ja nyt tällä hetkellä se on 32,9.tavoitteena olis se 26 eli painoo olis noin 60kg.Itsellä myös tympäsee ja ärsyttää ku on tullu päästettyä ittensä tähän kuntoon..mutta jospa sitä pysys sitte kunnossa ku on paino puonnu :D tsemppiä kaikille tähän viikkoon :flower:
 
pephen, hieno pudotus! Onnea, sulla on hyvä vauhti käynnissä.

Iines, onnea teillekin kakkosen hankintaan!! Mäkin oon ollut tässä tosiaan kahden vaiheilla, että ottaisko vaan sen kierukan pois ja laihduttais armottomasti ainakin siihen asti kun plussaa ja sit rupeis tasapainoilemaan, mutta tosiaan, ajattelin että olisi kuitenkin mukavampi raskautua kun ei olisi niin paljon tätä massaa valmiiksi ja meillä kun todistetusti "palaa heti pohjaan" kun suodaan ajatustakin perheenlisäykselle, mikä on tietysti tosi hieno juttu. Mistä muuten löysit tollasen laskurin missä tulee desimaalin tarkuudella noi indeksilukemat? Pöh, nyt sä laitoit mut taas vaan miettimään ankarammin sitä vauvan saamista.... ;) Kiva nähdä kuinka nopeasti teillä kakkonen ilmoittelee tulostaan!!!
 
HattiWatti: Painonvartijoiden sivuilla on tuollainen BMI-laskuri. Sinne voipi painon laittaa vain kilon tarkkuudella mutta BMI tulee yhden desimaalin tarkkuudella. Joop, helpolla meillä tärppäsi tän ekan kanssa. Toisella yrityskierrolla jo alkoi ilmoitella tulostaan. Ja mä vähän luulen, että tällä kertaa vois käydä samanlailla, varsinkin kun paino putoaa. Vaikka eihän sitä koskaan tiedä. Mua hiukan kauhistuttaa olla jälleen ISO kun olisin raskaana, sillä mulla oli sokereissa paastoarvo hiukan koholla edellisessä raskaudessa. Ruokavaliolla se sit korjaantui. Yliaikaiskontrollissa vaan sain kauheat saarnat laiheliinilta lääkäriltä ylipainostani ja sen tuomista kohonneista riskeistä. Silloin otti päähän ja teki mieli sanoa, että eikös se ole vähän myöhäistä NYT kun ollaan jo 41+jotain raskaana.... |O . Mutta katsotaan nyt. Jos ryhmässä alkaa laihdutus taas sujua, niin voi olla että mun mieli muuttuu ja yrityksen aloitus vähän siirtyy ;) .

Blääh, vatsa täynnä eikä työt oikein kiinnostais. Mutta pitää jatkaa taas...

Höh, unohdin, pephenille onnea hienosta viikkopudotuksesta!
 
Kökkö! Teksti hävisi kun sähläsin...
Kaloriina: Anteeksi hitauteni,mutta kalorilaskurin mukaan viikkopudotus oli 8vk:lla 0,8kg,joku heitto siinä kyllä on jos vertaa tänne laitettua painoa... Ja tavoite painoni on 60-70kg (hui) hirveä matka.

Tänään paino oli 81,4kg, ja painoindeksi on 34,8. Vuoden alussa taisi olla 36.

Ihanaa lukea teistä jotka yrittävät pian vauvaa. Olisipa oma tilanteemme pian yhtä sopiva,koska vauvakuume on pällä,ja tytölle kaipaisin kaveria :heart: Kesällä täyttää jo kaksi niin kohta on ikäeroa paljon...
Jos ei keväällä vielä aloiteta niin kesällä sitten,katsotaan nyt ensin minne päin muutto meidät vie... Ahdistaa kun ei tiedä tulevaa :kieh: Ainoa plussa vauvan viivyttämisessä onkin se,että ehdin rauhassa laihduttaa,ja olisi sitten mukavaa olla kevyt,kera masun.

Aurinkoista päivää kaikille,eikä syödä herkkuja ;)
 
Heippa!

Mä sitten tein sen, jätin punnituksen väliin tänään :ashamed: . Mutta ajattelin että jos nyt vaaka antaa hurjan plussan niin loppuu multa into tähän hommaan.

Kaivoin sitten taas eilen salkullisen noita painareitten lappuja ja eilen niitä luin iltalukemiseksi.. Ja alkaen tästä aamusta yrtän taas tarkentaa merkkaustani ja syödä terveellisemmin. Viime viikolla söin 4 kertaa ulkona joten se selittää aika paljon tän hetkistä oloani, olen tosi turvoksissa :( . Mutta ei nyt auta masentua vaan pitäis ruveta siivoamaan jotta kehtaa huomiset vieraat päästää sisälle.

Haikea lukea muiden vauvahaaveita. Mä kun sanoin kuopuksen jälkeen että tämä on nyt tässä... Ja järjellä kun ajattelen niin niin se todella onkin mutta silti vaan pieni vauvakuume välillä pilkottaa... Varsinkin nyt kun kaksi kaveria on aika loppuvaiheessa raskaana. Ja tuo meidän "justiina" on jo niin iso tyttö...
 
No niin, eka kunnon repsahdu takana :ashamed:
Domino-pätkiskakkua, suolapalaa, kiinalaista, ym... No onneksi ei näy hirveesti vaikuttaneen painoon, huomenna virallinen puntaripäivä. :|
Iloista viikonalkua kaikille!
 
Tiistai ja punnituspäivä :/ .

Vaaka antoi lukemansa, oikeestaan tuomionsa. Paino oli 109,8 kg eli viime viikkoon +0,6 kg. Oma moka, oma moka... :ashamed:

Mä en tajua. Mulla on kp 17 ja ihan hirveät kamalat vatsakivut ja makeanhimo. Siis ihan kun menkat alkais näinä päivinä. Turvotusta on, huomaan sen taas sormista kun sormukset kiristelee. Täytyy tässä juoda paljon jos turvotus alkais laskea.

Huomenna on edessä pv:n ryhmä. Päätin vahvasti, että aloitan ryhmässä käynnin vaikka vaan hetkeksi. Saan uudet joustajaohjeet ja tosiaan, kun viikkomaksu on aika kova, niin ehkä tsemppi pysyy paremmin päällä :| .

Toivottavasti muilla on parempia tuloksia.

-Masentunut Iines-
 
Toinen masentunut ilmoittautuu.. :/

Mulla toi paino tekee jotain ihan outoa.. se on koko viikon antanu ihan eri lukemia, saattaa heitellä kilon suuntaan jos toiseenki..en ymmärrä. No tänään se sitte näytti siihen väärään suuntaan tietty taas.. olis +400g saa nähä mitä huomenna.

Mulla on alkanu lipsuun nyt oikeen urakalla, ja koska mullahan lähestyy se mun eka välietappi johon yritin sitä 10kg saada pudotettua (se jää haaveeksi), niin nyt on otettava viikon spurtti, josta sitten taas pääsen uuteen alkuun!
Nyt jää kutakuinkin kaikki herkku ja jalat saa kyytiä lenkillä. Tää homma on saanu niin hienon alun että en todellakaan repsahda tähän!!

Tänään tosin tulee eka hankala paikka, mutta näistä on vastasuudessakin selvittävä paremmilla mielin. Meille tulee vieraita.
Mitä siis tarjota heille, ilman että en itse voi ottaa mitään..pöydässä pitäs olla siis jotakin jota itsekin voisin napata vähäsen.....

" Kamalan ihanaa kun tulee vieraita ! " ;)
 
Jahas, ja tänään oli punnituspäivä :|

Eli painoa nyt 111,1kg (olipa hassu lukema) ja pudotusta siis vaivaiset 200g |O

No, toisaalta, mähän kerroin aiemmin että tuli tosiaan mässättyä vloppuna, että siinä mielessä olisi voinut olla vaikka plussaa. Eilen oli Nutrilett-päivä, ne on niin stressaavia päiviä, mä en oikeesti voi sille mitään että mulle tulee ihan kamalan paha olla ja esim sitä päivällisruuan kanakeittoo en vaan mitenkään pystynyt syömään ja jäi sitten se toinen liemikin syömättä joten tosi pienillä kaloreilla mentiin eilinen (oli siinä omena, mandariini ja palanen paprikaa vielä lisäksi).

Miksei tää paino vaan putoo millään????? Mä jo mietin jotain laihdutuslääkettäkin, siitä Reductilista olen ainakin kuullut. Jos sen kanssa vaikka kuukauden-pari laihduttais ja sais taas uutta pontta tähän loputtomalta tuntuvaan urakkaan.

Iines, mä tiedän ton tunteen kun ei kertakaikkiaan pysty pitämään näppejä erossa herkuista, voitko kuvitella, mä näin jopa unta suklaan syömisestä, niin paljon mä sitä kaipaan. Mä luulen että mulle sopisi kans toi pv-ryhmä, mutta kun mä käyn pelaamassa aina lentopalloa samana päivänä kun täällä on se ryhmä enkä jaksais naapurikuntiin asti lähteä. Oon vähän miettinyt sitä kirjekurssia, olisikohan siitä mitään iloa?

Mulla on tollanen taulukko, mihin olen laittanut tavoitepainoni ja aikakäyrän, ja nyt olen 1kg:n jäljessä tavoitepudotustani, pitää varmaan väsätä uusi taulukko :(

Masentaaaaaa

hw
 
HattiWatti: Tosi upeaa, että sait kaikesta huolimatta miinustuloksen! Niin, mä en oikein osaa sanoa siitä kirjekurssista. Mulla se ei varmaan toimis niin hyvin, kun ryhmä, sillä mä pystyisin siinä niin hyvin luistamaan :whistle: .

Kaloriina: Ei masennuta, kyllä se tästä. Mun piti kans ottaa tehokuuri mutta sekin lipsahti herkutteluun. Voimaa mukaan niin kyllä se onnistuu!

Pitäisköhän mun laittaa joku hiukan realistisempi tavoite, kun toi 65-70 kg. Oma "hiljainen" tavoitteeni oli 110 kg ja se on saavutettu. Seuraava vois olla -10 kg lähtöpainosta eli 106 kg. Pakko varmaan mennä pienillä välietapeilla tai mä kyllästyn. En oo hankala, en....

Tsempit korkealle vaan! May the force be with us! ;)

-Iines-
 
Ou jee!
Kaikesta mässäilystä huolimatta vaaka oli minun ystäväni, viikkopudotus -1,3 kg!! =)
Mä laihdutan tolla PV:t kotona systeemillä, viikottain käyn nettiin laittaas omat painon ja vyötärön ja lantion ympärystän. Kyllä tää ainakin mulla toimii, kun jonnekin on paino laitettava, viimeksi kävin ryhmässä. Halvempi tää on vaan sen verran että saa kaksi ilmaista käyntiä ryhmään.

Voimahali kaikille uuteen viikkoon.
:hug:

Ostin muuten just viime viikolla PV ryhmästä sulkaata. Toinen vähän niinkuin mars ja menee vaan kaksi pojoo ja toinen riisisuklaa tyylinen 1 pojo tästä. :p
 
Hellurei!

Meidän ryhmässämme tuntuu nyt vaivaavan alakulo... Mitäs yhteistä tsemppiä voitaisiin keksiä. Koska ainakin mulle tää ryhmä antaa tosi paljon tsemppimieltä yleensä.

Ihan itselleni mietin tässä TÄYSIN herkutonta maaliskuuta... Koska niin se vaan on että jotakin on tehtävä. Onneksi eilisestä katastrofilukemasta oli 800g kadonnut täksi päiväksi, mutta plussalla olen edelleen viime viikkoon nähden.

Kuten Iines myös mä olen miettinyt tota pv:n ryhmään menoa TAAAAAAAAAS kerran, mutta jotenkin se vaan on niin hankala kun vuorotöitä teen ja ryhmä täällä on vaan kerran viikossa. Mutta sellasta tukea se kyllä antaisi ja ainakin mä olen sellanen etten kehtaa mennä siihen vaa-alle jos en ole yhtään pudottanut...

Kippanalle iso :flower: hienosta viikkopudotuksesta!

Ja kaikille rutkasti tsemppimieltä! Ja nyt jännittää menikö tummennokset oikeen :D
 
Iines, kiitos tsempistä. Mullakin on tollasia "hiljasia" tavoitteita, ja olen päättänyt nyt että vaikka tää paino putoo hitaasti, niin en enää ikuna milloinkaan päästä itseäni näin kamalaan kuntoon!!
kippana, onnea mahtavasta pudotuksesta :flower: Pitäisköhän munkin pahuuttaan ruveta kotona painonvartijaksi, se tuntuis ihan kivalta kun vaan kerran viikossa laittais mitat sinne, kun mulla ei ole aikaa jokaista syömistä laittaa ylös mihinkään.
nöpö, onnea siitä että tummennokset meni oikein (itse nyt sähläsin tässä niitten kanssa ja todennäköisesti ne on ihan viturallaan). Ja toi herkuton maaliskuu kuulostaa tylyltä, mutta voi olla että siinäkin on tehoa. Mähän oon ollut ilman karkkia nyt vuoden alusta ja se on ollut ihan helppoa loppujen lopuksi, ja mullahan ei oo aiemmin ollut mitään rajaa eikä kohtuutta siinä karkinsyömisessä. Mutta olen silloin tällöin ottanut kaffepullan ja esim nyt viikonloppuna söin jätskiä. Tsempitystä!
Jaahas, ja työn pariin.
-hw-
 
nöpö: Kyllä meidän oma ryhmä on paras :). Mulla toimi edellisellä kerralla juuri siksi se pv:n ryhmässä käynti, kun en kans kehtaa mennä vaa'alle jos on plussaa ja toinen syy, hiukan nuukana ihmisenä en halua laittaa rahoja hukkaan ja mennä plussatuloksen kanssa ryhmään. Sitten vielä yksi syy, mä tarviin uutuudenviehätystä ja ajattelin, että uusi materiaali, uusi systeemi saa mut uudestaan innostumaan ja saan sen verran tulosta aikaiseksi, että saan lisäpuhtia.

kippanalla on tosi hieno tulos! Ihan kateellisena täällä lueskelin tulostasi.

Mä en muista kuka mainitsi Lidlin jädeistä... Anyway, mä ostin mehujäitä sellaisen paketin missä on sitruunan ja appelsiininmakuisia puikkoja. Älyttömän hyviä ja menee vain 1 piste/jäde. Mies ei ollut niin mielissään kun tykkää vain kunnon kermajäätelöstä. Mut helppo sen on sanoa kun painaa 78 ja risat :| .

Työt jatkukoon.... Vielä 1,5 tuntia jäljellä :headwall: .
 
Iltaa!

Mä olen ihan ymmälläni. Tänään illalla kotiintullessa kävin vaa'alla, kun olo oli erilainen kun aamulla. Paino olikin 109,2 kg eli tipahtanut aamusta 0,6 kg. Mitäs tää tämmöinen on? Yleensä mulla on illalla paino 0,5-1 kg enemmän, joskus harvoin sama kun aamulla. Ja nyt olikin reilun puol kiloa vähemmän. Eli, olisko tämän päivän tulos sittenkin tuo 109,2 kg :/ ?
 
Viikon tulos +0,2kg eli paino tänään 93,5 kg. Ei paha kun olen koko viikon syönyt enemmän tai vähemmän yli pisteiden.
Nöpön kanssa olen samaa mieltä et pitäis yrittää sitä herkutonta maaliskuuta, vois tehdä ihan hyvää.

BMI oli aloittaessa 37,9 :eek: :$, nyt 36,5, ja tavoite olis 23,4.

Mietin tässä että pitäis mitata vyötärön ja lantion ym. niin sit näkis nekin tulokset, painohan ei aina kerro koko totuutta.

Tsemppiä meille kaikille, ja parempia tuloksia ens viikolla.
 
Iltaa! Kaikesta kakasta huolimatta(mitä omassa elämässä nyt on),niin en oo luovuttanut tätä hommaa. Joskus,tosi harvoin on ollut iltoja etten viitsis tippaakaan välittää mistään,ja voisin syödä mitä sattuu,mut en ole.

Aamupaino oli 81,3kg,ja kalorilaskurista katoin että viime tiistaina oli tasan kilon enemmän! Eli viikon pudotus -1kg :whistle: Ynnäilin päässä että yhteensä olen pois saanut 7,5kg,oon kyllä ylpeä,koska en uskonu koskaan onnistuvani.

Mun makeannälkä on aika harvinaista,mutta päivässä syön melkein yhden askin Läkerol Caramel Mint-pastilleja,ja eilen ostin toisen pussin Malacon niitä Juicy (vähemmän sokeria) karkkeja. Olen punninnut että 3kpl on 10g,niin napsin joskus muutaman niitä,kaloreja 10g:ssa on sitten n.28.
Huh,vielä yli 900 kaloria syömättä tänään,saa oikein miettiä mitä iltapalaksi :headwall:

Mutta öitä kaikille!
 
............aloitusVK/lähtökg/cm......VK9 kg/VKpudotus....Tavoitekg
Iines79 1/......116kg/169cm................. 109,2kg/+-0kg......65-70kg
Kaloriina 2/.....94kg/165cm.................88,0kg/+-0kg...........65kg
HattiWatti78 1/...117,7kg/172cm......... 111,1kg/-0,2kg........77kg
pephen 7/............85kg/160cm................83,1kg/-0,9kg..................?
Jennan äiti 2/.......86kg/153cm.................81,3kg/ -1kg.......60-70kg
kippana 4/.............86kg/163cm...............81,9kg/-1,3kg...........60kg
flinux 2/............93kg/155cm....................87kg/-1,5kg.........60kg
enninuppu 5/.........97,7kg/173cm...........96,4kg/-0,5kg..............80kg

[/quote]


 
Huomenta vaan kaikille!

Jennan äiti: Onnittelut hyvästä viikkopudotuksesta! Voi kun mullakin olis joskus 900 kaloria illaksi. Sillähän sais melkein juhlat ;).

Fantaihana: Tsemppiä! Onneksi plussatuloksesi ei ollut kovin paha.

Mulla paino näyttää vakiintuneen siihen 109,2 kg. Toivottavasti ei jämähdä siihen kovin moneksi viikoksi. Tänään olis edessä ryhmään meno, toivottavasti se auttaisi. Tuntuu, että omat "taidot" ei riitä.

Koitetaan jokainen jaksaa!

Iines
 

Yhteistyössä