Muita jotka jättäneet ehkäisyn pois helmikuussa?

me kans rakkaan avomieheni kanssa päätettiin et helmikuussa syödyt pillerit oli viimiset =) nyt siis ootellaan tulevana viikonloppuna ekoja luomumenkkoja tulevaksi... välillä tuntuu et jokohan sitä olis raskaana, rinnat kipeät ja välillä oli pari päivää tosi turvonneet :eek: alaselkäkipua ja ilmavaivoja, turvotusta :LOL: voihan nuo olla ihan muitaki oireita ku raskausoireita =) jos tätiä ei ens viikolla kuulu niin sit vois testailla =)

noin 1,5 vuotta sitten kun lopetin viimeksi pillerit, kierto oli ihan sekasin ja menkat tuli vasta puolen vuoden jälkeen.. tuon takia en oikeen usko nopeaan raskautumiseen pillereiden lopettamisen jälkeen, omalla kohallani...

mutta nuo pillerit olikin paljo vahvemmat ku nuo edelliset, niin voihan se olla et nyt olis ovis tullukkin ajallaan.. :D
 
täällä taas yksi pässi joka sortui testaamaan aamulla kun niitä testejä on kerran kaapissa :ashamed: no menkkoihin on aikaa vielä 5 päivää minun laskujen mukaan ja negaahan tuo näytti!!voi että se pitää olla tyhmä ja testailla vaikkei olis vielä aikakaan :headwall: :headwall: sitä vain aina sortuu kun on muka oireita ja haluttas tietää mahd. nopeaa mutta tietäähän sen mitä se näyttää!!no...niin kauan kun ei menkat ole alkanut niin toivoa on.mutta kun osaisi jättää sen tavallaan takaa alalle ja keskittyä muuhun elämään mutta kokoajan se pyörii päässä..jos ens kuussa jaksaisi odottaa ihan siihen saakka että ne tosissaan on myöhässä :ashamed: :ashamed:
 
Noh Molla-77? :whistle: testasitko? :D

muistakaahan et vaikka negaa näyttäis niin peliä ei oo menetetty ennenkuin menkat alkaa :) JA sittenkin vaan pariksi viikoksi koska tokihan se SEURAAVA ovis on sitten se mikä on tarkoitettu tärppääväksi ;) :D
 
Heippa taas! :)
Mamacita: No...eipä tarvinnu testailla ku täti sit hurahti kylään maanantaiiltana,en vain ole kerinnyt "ilmoittamaan" asiasta (jos se nyt edes ketään kiinnostaa ;) ).
Mutta ei hätä ole tämän näköinen,nyt on ainakin jonkinlainen käsitys omasta kierrosta joka oli siis n.31 päivää.Joten luojan kiitos keho ei ole vallan sekaisin pillereitten poisjäännin takia.
Ja taisi se ovis siis olla tuolloin 22.2 ku kesti sen jälkee 2vko. niin menkat alko.
Nyt on siis kp.3/31.
Hmmm...eli nyt pitäänee vain laskea et milloin seuraava ovis olis noin niinku suurinpiirtein...
Ukko oli kyl sitä mieltä että menkkojen jälkee touhuillaan makuuhuoneen puolella sit joka päivä :D Ainakin on haluja :LOL:

Joku (oliko wiiru?) kyseli lapsien ikää: itselläni on kolme tyttöä jotka täyttävät tänävuonna 9v.7v. ja 5v. sitten löytyy ukon puolelta 8v.täyttävä tyttö joka on meillä välillä tuomassa "vähän säpinää" tähän huusholliin...
ja nyt olisi siis yhteinen lapsi haaveissa.
 
Hulluksi tässä kai tulee..
rinnat on välillä todella kipeet ja ruokailun jälkeinen huono-olo jatkuu edelleen..
turvottaa ja juilii vatsassa.
Vielä on matkaa ennenku kannattaa testailla, mutta kai se on maltettava.
Ei voi ainakaan olla yrittämisen puutteesta kiinni jos ei vielä tule raskaaksi :whistle:
ovulaatio pitäs olla parhaimmillaan mun maallikon laskelmien mukaan eli puuhat jatkuu ;)
 
jep, jep puuhakkaaat pupuilut täälläkin jatkuvat :wave:
Se H hetki lähenee ja mieskin on hiljaksiin kiinnostunut muustakin kuin "pupuilusta" :LOL:

..kyseli ovistesteistä ja milloin voin raskaustestin tehdä..juu..ja sitten tuumasi: "täytynee hankkia sitten suurempi auto jos tärppi käy"..niin miehistä ;)

Voi kun ei se täti tulis vaan vauva tulis..kovasti juttelen pitkäsiimaisille jotta jaksaisivat uida porskuttaa ja pysyä valppaana!! :p

Peittojen heilutteluja vaan kaikille toivoopi :wave:

mur-mur
 
kp 21/?. Sorruin taas testaamaan aamulla ja negaa näytti. Mutta kun ei ole tarkkaa tietoa edes milloin menkat alkais niin ei voi tietää olisivatko jo myöhässä. Sängyssä on aikaa vietetty ja oireita on, raskauteen sopivia. Täytyy vaan malttaa odottaa ja katsellla.

Täällä joku oli tilannut netistä raskaustestejä. Mitä merkkiä ja onko ollut luotettavia?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vauva-10:
kp 21/?. Sorruin taas testaamaan aamulla ja negaa näytti. Mutta kun ei ole tarkkaa tietoa edes milloin menkat alkais niin ei voi tietää olisivatko jo myöhässä. Sängyssä on aikaa vietetty ja oireita on, raskauteen sopivia. Täytyy vaan malttaa odottaa ja katsellla.

Täällä joku oli tilannut netistä raskaustestejä. Mitä merkkiä ja onko ollut luotettavia?
Ei kannata yhtään vielä heittää kirvestä kaivoon jos sulla on vasta kp21 :hug: Kierto kun yleensä on sen suurinpiirtein 30pv ja hyvätkin testit näyttää mahdollisesti raskauden vasta muutamaa päivää ennen menkkojen alkua. Eikä aina yhtään ennen koska joillakin se hormoni ei vain nouse niin nopeasti.

Lopetitko pillerit myöskin jos et tiedä kierron pituutta? Kun niiden lopetushan voi vielä pidentää entisestään :/ Mutta sehän vaan meinaa että kannattaa olla vieläkin petipuuhissa jos vaikka ovis ei ookkaan vielä ollut :p

muoks: lunttasin tuolta että olitkin bongannut oviksen maaliskuun alussa, siitä voit laskea n.14-16pv eli ensi viikonlopuksi menkkojen alotuspäivän eli silloin raskaus näkyisi :)
 
heip! :wave:
minäkin pillerit lopettaneena ootan menkkoja alkaviksi nyt viikonloppuna, jos ei kuulu niin sitte testailen :D tosiaan ei vaan voi tietää et onko edes ovista ollu tai et minkä pitunen kieto on käynnissä.. et eihän se varmaa ole et menkat on edes myöhässä vaikka niitä ei nyt viikonloppuna kuulu :/ hankalaa tämä pillereistä "toipuminen", mulla aikasemmin meni 6kk et alko menkat, kun toiset pillerit lopetin :eek: toivon kovasti et nyt kävis paremmin.. :kieh:
 
Heippa kaikille! :wave:

Täällä olis yx kuumeilija lisää joukkoonne.. Helmikuun alussa hormonikierukka otettiin pois ja nyt vasta ensimmäiset kuukautiset menossa (kumia ollaan käytetty, kun suositeltiin, että olisi hyvä saada ainakin yhdet kuukautiset ennen yrittämistä) Kierukan aikana kuukautisia ei ollut ollenkaan(5.v), joten hyvä päästä itsekin vähän selvyyteen miten kierto luomuna menee. Ehkä taidetaan odottaa vielä toiset ja sitten aletaan tositoimiin.. ;)

Kertokaa ihmeessä kokemuksianne lisää ja tietysti sitten heti plussa-uutiset!! On kiva päästä jakamaan kuume-ahdinkoa muidenkin samaa kokevien kanssa :) Ja onnea kaikille yritykseen, toivotaan että tärppää mahd. nopeasti!!
 
Ainiin piti vielä sanoa MOLLA-77, et ollaan nyt siis aika samoilla kiertopäivillä, mulla myös "täti" tuli maanantaina kylään ja oviksen tunsin 23.päivä helmikuuta.. Kierron pituudesta en ole vielä ihan selvillä, mut kiva jännittää yhdessä aika samoina päivinä ;)
Ei muuta kun onnea yritykseen! :)
 
Pikkasen minua nyt huolestuttaa..

E-polilta soittivat tänään että papa-kokeessa näkynyt "solumuutoksia"??(siellä kävin helmik. kierukan poistossa).. parin viikon sisällä tulee yliopistolliseen sairaalaan kutsu koepalan ottoon..

Miksi juuri nyt..tai onneksi hyvä että tällaiset näkyy ajoissa..mutta kuitenkin :( peloittaa suoraan sanoen-voi huonommassa tapauksessa olla kyse kohdunkaulan syövästä..

Hoitaja käski olla huolestumatta-miten se muka voisi olla mahdollista??.. totta kai huolestun kun raskautumishaaveetkin niin pinnalla..Huoh ja Huoh.

Kysyin hoitajalta, "onko vakavaa"?..hoitaja sanoi että "tarpeeksi vakavaa" kun koepala otetaan..nyt täytyy siis kaksi viikkoa kärvistellä ja odottaa kutsua..sitten vielä menee hetki ennen kuin koepalan vastaus tulee..

Kyselenkin nyt:

Onko kellään ollut samanmoista tilannetta??..kiitos paljon jo edeltä vastanneille :flower:

mur-mur
 
mur-mur, on aika yleistä, että papassa löytyy solumuutoksia. Minä ja ainakin kuusi ystävääni ollaan kaikki käyty läpi sama. He tosiaan ottavat koepalan, josta selviää enemmän ja sitten sovitaan aika laserleikkaukseen. Laserleikkaus on nopea toimenpide, jonka aikana olet hereillä ja paikallispuudutuksessa. Sen jälkeen käyt sitten jälkitarkastuksissa säännöllisesti. Tietyn ajan jälkeen jälkitarkastukset harvenevat ja siirryt taas normaaliin kerran vuodessa otettavaan papaan.

Kannattaa tosiaan käydä papassa kerran vuodessa. Yksikin vuosi ylimääräistä papakokeiden välissä voi tarkoittaa, että tilanne pääsee turhaan pahenemaan.

Älä tosiaan huolestu. Tilanne on harvoin oikeasti vakava. Multa siis nämä solumuutokset löydettiin kymmenen vuotta sitten ja olen käynyt säännöllisesti vähintään kerran vuodessa papassa jälkitarkastuksien päätyttyä ja aina on ollut puhdas tulos. Näin on käynyt myös tosiaan näille muille tuntemilleni naisille.

Raskautumista se tietysti hidastaa, mutta yleensä he haluavat hoitaa tällaiset solumuutostapaukset nopeasti alta pois. Nyt ei ole hyvä aika tulla raskaaksi, sillä raskauden aikana myös huonolaatuiset solut alkavat jakaantua nopeammin kuin normaalisti. Näin ainakin minä olen ymmärtänyt, korjatkaa joku jos tiedätte paremmin. Kysele lääkäriltäsi enemmän ja yritä ottaa iisisti!
 
mur-mur:ille HIRRRRMUISESTI tsemppiä ja jaksamista,itseni tuntien olisin ihan paniikissa moisesta :hug: Toivotaan että kaikki selviää ja oli vaan väärä hälyytys!!

Mä päätin kanssa että nyt ihan rauhassa oottelen menkkoja ja jos niitä ei kuulu niin annan luvan itselleni testata vielä kerran..Nyt on kp25/? menossa ja sitähän ei tosiaan tiedä kuinka sekaisin tuo kierto onkaan pillereiden jäljiltä..
 
Mona78-kaunis kiitos viestistäsi =)

Pikkasen helpotti..mutta tuo raskautumishaave jää siinä tapauksessa jos tuo koko operaatio vie pitkänkin ajan..minulla kun tuo biologinen kello raksuttaa jo kovin-ikää 43v.

Täytynee sitten vain odotella se Gynen koepalan otto ja vastaus sieltä..pikkasen on surullinen olotila ei mahda mitään..kovasti ovista jäljittelin ja tänään bongasin kunnolla-"pupustelut" raskautumismielessä olisivat oleet juuri n. vuorokauden sisällä..

Nyt en sitten tiedä uskallanko ollenkaan yrittää raskautumista tältä kierrolta..minä kun vielä niin malttamaton olen-IKKKKKKKK!!(repii hiuksia melkein päästä :p )

Toivotaan siis kuitenkin parasta(pelätään pahinta)..yritän kyllä myönteisesti ajatella :D

mur-mur
 
Vieläkös jengiin mahtuu soluttautumaan mukaan haaveilemaan..? :)

Jätettiin ehkäisy pois helmikuussa, kierto alkoi 15.02 ja nyt kp 25/26(?) menossa. Ihmeissäni täällä olen kun ensimmäistä kokeillaan, että mitä tämä elimistö nyt oikein meinaa, kun ihan ku ois oireita ollut jo jonkin aikaa.. Mies huomautti rintojen kasvusta, ja nännit on ollu superkipeet. Malttamattomana tänään tein testin aamuyöstä kun en saanu nukuttua, ja nega :/ Viikko sitten luulin et menkat alko, mut sit ajattelin et ehkä kiinnittymisvuotoa sittenkin..? Tänään jo uudelleen luulin niiden alkaneen, mut aamulla tippa rusehtavaa ja hitunen punasta, ja sitten ei mitään...
Vieläkö voin haaveilla vai joko siirryn haaveilemaan et jos seuraavasta kierrosta? *pohtii*
 
hei Iita mulla melkeen samat päivät ja kierrot, ei myöskään menkkoja ole vielä näkynyt =) samanlaisia 'oireita' olen myös huomannu, rintojen arkuus ainakin.. mitään rusehtavaa tai punasta vuotoa ei ole mulla tullut. en ole uskaltanu vielä testata, jos kummempaa ei viikonlopun aikana tapahdu niin ens viikolla sitten :D

mullakin on joskus ollu jotain solumuutoksia, mutta ei otettu edes mitään koepalaa, seuraavassa papassa oli sit taas normaali..
 
Onko muilla iho alkanut oireilemaan pillereiden heivaamisen myötä?? Mun naama on ihan kaamean näkönen ja hiukset rasvoittuu ihan super nopeasti näköjään... :ashamed: Tai sitten tuo naaman kukkiminen enteilee menkkoja,näin muistelisin joskus hamassa menneisyydessäkin olleen :LOL:

Nyt jännityksellä/kauhulla odottelen että alkaako ne menkat vai ei..Huomenna olis sauna-ilta tiedossa ja kärvistelen että testaisko ennen sitä vai ei...Mies jo sano että kuskiksi joudun jos sittenkin oonkin jo raskaana B) Haluaa vaan juopotella itse,mokomakin.. :D
 
joo jännittämistähän tämä homma enimmäkseen on :D ilmottelehan Iita jos uudemman kerran testailet. tärppionnea myöskin sinne paljon!! :heart:

hannanmamma olen huomannu ihon huonontumista pillereiden lopettamisen jälkeen :(
koskaan ei ole paljon finnejä ollu, nyt niitä putkahtelee tasaseen tahtiin.. :'(
ei ole vielä onneksi montaa mut leuassa komeilee yks iso :snotty: :D tiiä sit mitä nuitten kans tekis, kesäksi olis kiva saada hyväkuntonen iho.

pääsen tämän illan miehen kainaloon, ja seuraavan kerran su iltana ku herra palaa pelireissulta. nyt siivoileen ja kaupassa/asioillakin pitäs käydä.
 
Heippa kaikille !

Oon aivan uus näillä vauva-aiheisilla sivustoilla, mutta tosiaan kamala vauvakuume on ollut jo hetken aikaa päällä. Pillerit lopetin 25.2 ja menkatkin tuli siinä sitte 28 päivä..."hedelmälliset päivät" on menoillaan tällä hetkellä ja kovasti on yritystä ollut pelissä. Mahtaako vaan vauva saada alkujaan näin nopeasti pillereiden lopettamisesta...katsotaan katsotaan :)
 
Otin viimeisen pillerin 6.2. ja 10.2. tulivat menkat. Menkkojen jälkeen heilutettiin kerran peittoja, ja sen jälkeen olo onkin ollut kummallinen. Eli olen läpikäynyt miltei kaikki raskausoireet näiden muutamien viikkojen aikana.

Olen tehnyt 2 testiä, joista molemmista tuli nega. Tosin molemmat testit tein iltasella ja ennen kuin menkkojen olisi pitänyt alkaa, ja jotka eivät siis vieläkään ole alkaneet. Kun oli menkkojen alkamispäivä, oli menkkatuntemuksia muutaman päivän ajan, ja sitten ne hävisivät.

Ennen tätä söin Yasmin-pillereitä 3 vuotta, joten voihan kyseessä olla vain holtiton ensimmäinen luomukierto.

Tilasin juuri lisää testejä, joten pääsen alkuviikosta sitten metsästämään kadonneita viivoja ;) Muistaakseni tällä palstalla oli joku toinenkin, joka lopetti pillerit suurin piirtein samana päivänä vai olikohan seuraavana. Mikähän on hänen tilanteensa tänään?

 
Alkuperäinen kirjoittaja Ninnatar:
Otin viimeisen pillerin 6.2. ja 10.2. tulivat menkat. Menkkojen jälkeen heilutettiin kerran peittoja, ja sen jälkeen olo onkin ollut kummallinen. Eli olen läpikäynyt miltei kaikki raskausoireet näiden muutamien viikkojen aikana.

Olen tehnyt 2 testiä, joista molemmista tuli nega. Tosin molemmat testit tein iltasella ja ennen kuin menkkojen olisi pitänyt alkaa, ja jotka eivät siis vieläkään ole alkaneet. Kun oli menkkojen alkamispäivä, oli menkkatuntemuksia muutaman päivän ajan, ja sitten ne hävisivät.

Ennen tätä söin Yasmin-pillereitä 3 vuotta, joten voihan kyseessä olla vain holtiton ensimmäinen luomukierto.

Tilasin juuri lisää testejä, joten pääsen alkuviikosta sitten metsästämään kadonneita viivoja ;) Muistaakseni tällä palstalla oli joku toinenkin, joka lopetti pillerit suurin piirtein samana päivänä vai olikohan seuraavana. Mikähän on hänen tilanteensa tänään?
Mä olin ainakin yks niistä, lopetin cerazetet 7.2 ja niistähän ei tuu mtn vuotoa joten säästyin kokonaan menkoilta kun viime sunnuntaina tein positiivisen raskaustestin =) Kai sä testaat heti maanantaina? ja kerrot tietysti heti (positiivisen!) tuloksesi palstatovereille :p
 

Yhteistyössä