Muita joilla jatkuvia poskiontelontulehduksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja damnit
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

damnit

Vieras
Miten olette päässeet eroon poskiontelontulehduksista?

Onko käynyt niin, että taustalla onkin ollut esim. allergiaa tai muuten tehty väärä diagnoosi? Oletteko joutuneet punkteeraukseen, leikkaukseen tms kun antibiootit eivät ole tehonneet?
Poltatteko tupakkaa tai oletteko lopettaneet ja miten se on vaikuttanut asiaan.
Kertokaahan kokemuksianne, kiitos :)

Itsellä on/oli äskettäin ties kuinka mones po-tulehdus lyhyehkön ajan sisällä, vähän pelottaa että joudunko kärsimään näistä loppuikäni... Röökinpolton lopetin noin vuosi sitten...

Duact- kapselit on ollu mulle pelastus! Flunssaa, kun alkaa tuntumaan, niin olen alottanu ottamaan Duacteja, eikä o päässyt tulehtumaan. 1 päivässä on mulle riittäny poistamaan sen turvotuksen onteloista, jonka takia tulehdus pääsee syntymään. Kannatta lääkäriltä pyytää resepti ja ainakin testata!

Kiitos teille vinkeistä!

Käyn hammaslääkärissä säännöllisesti eli ei pitäis olla mätiä hampaita... ja Duactia olen kokeillut mutta en enää uskalla käyttää kun se piristi liikaa ja lääkärikin suositti että en enää käytä.. :(

Miten toi nenäkannu käytännössä toimii? Mä pelkään ihan kuollakseni tukehtumisen tunnetta, eli miltä se kannun käyttö tuntuu? Meneekö siinä hengitys "lukkoon"? Tai tekeekö se kipeää, mulla ainakin jos suihkussa tai uidessa menee vettä nenään se sattuu ihan pirusti... :/

Minulla oli peräjälkeen monta poskiontelotulehdusta, aina sain vain lääkkeet ja nenäsuihketta.
Sitten tulin raskaaksi ja hoitaja suositteli nenänhuuhtelukannua, ettei tarvisi lääkettä jatkuvasti syödä. Ja siitä olikin suuri apu, en ole sen jälkeen yhtään lääkekuuria syönyt kyseisen vaivan takia!! Suosittelen siis.
Ja poskiontelotulehdusten osasyyksi paljatui myös homeasunto : / Onneksi pääsimme muuttamaan pois, joten silläkin on osavaikutus tulehdusten vähenemiseen meidän perheessä.

Nenäkannun käyttö tuntuu alkuun vähän oudolle, vaan siihen tottuu - eikä se tee tukehtumisen tunnetta :) Vaan huuhtelun jälkeen on hajuaisti palannut ja nenän tukkoisuus pois. =)

Yhteistyössä