Muita IVF/ICSI- konkareita?

Vitosista hedelmöittyi kaksi! Jee, olen helpottunut. :) Yhdessä kuoressa ei ollutkaan solua, toinen hedelmöittyi jotenkin oudosti ja kolmas ei vain suostunut hedelmöittymään. Mutta näillä mennään ja siirto on huomenna. Peukuttakaa, että tyypit kestävät hengissä edes siihen asti!!
 
Lumi hieno juttu! Toivottavasti siirto meni hyvin!!!
Niin meillehän ei olla "määrätty" foolihappoa, ihan ihte olen alkanut sitäkin syömään ;)

HalleB no kyllä teidän kärsivällisyyttä nyt koetellaan!
Ainakin sulla näyttää tehokkaasti nuo follit kasvavan ja tosiaan sait sentäs jotain kyytiin saakka ;)
Onneksi sun odotukset ovat aika lyhyitä ja malttia näyttää löytyvän =)

nannah tsemppiä veritestiin saakka ja toivotaan että yllättyisit positiivisesti :)

ON: seuraava etappi perjantai ja ensimmäinen suunnittelukäynti. Olen tässä yrittänyt keskittyä pihahommiin ja toisiin villasukkiin odotellessa ja hyvin näyttää onnistuneen kun molemmat etenee vauhdilla!
 
Johkunen: joo, hyvin meni siirto, saatiin molemmat top-alkiot sisään ongelmitta. Toinen oli 5-, toinen 4-soluinen ja kuulemma molemmat niin nättejä kuin olla voi. :) Yritän nyt piinailla niin rauhassa kuin mahdollista, mutta eihän se kovin helppoa ole... Hyvä että sullakin on reipas mieli ja sopivasti tekemistä!

Mitäs muille mimmeille kuuluu?
 
  • Tykkää
Reactions: Scarleth
Lumi, wau, top-alkioita ja kaksin kappalein!! Ettei vaan olis DHEA-ubikinoni -setillä ollut sunkin kohdallasi vähintäänkin laatuvaikutusta? Nyt se olis kyllä sitten melkein sun aika napata se plussa, että jännät pari viikkoa edessä, tiedä miten minäkään maltan odottaa kun nyt jo jännittää sun puolesta :) Täytyy muistaa kurkkia kuulumisia tiuhaan tahtiin...

Paljon baby dustia ja tarrasukkia ja kaikkea mahdollista myös kaikille muille!!
 
  • Tykkää
Reactions: Lumi72
Lumi72 hieno homma ja nyt sitten piinailemaan :) Mulla ainaki tuntuu että ensimmäinen viikko menee aina nopeaa mutta toinen viikko menee sitten paljon hitaammin. Täällä ei mitään kummempaa pientä vuotoa tuli silloin viikko sitten ja se siitä. Menkkajomotuksia on aina välillä että eiköhän ne menkat sieltä ole alkamassa. Huomenna ois se veritestiin meno ja joko to tai pe selviää tulos. Kotona en ole edes testaillut kun en jaksa uskoa tämän onnistumiseen. Pakkaseenhan meillä onneksi jäi alkioita että onneksi ei tarvi koko hommaa ihan alusta asti aloittaa. Tulen kertomaan sitten kuinka kävi.
 
  • Tykkää
Reactions: Lumi72
Kiitos toivotuksista, Scarleth ja Nannah! Joo, ihan ehdottomasti menee DHEA:n ja ubikinonin piikkiin, että saatiin 2 hyvää alkiota... Kumpa ne nyt vielä jaksaisivat taistella mun übertehokasta immuunisysteemiä vastaan ja kiinnittyisivät! Eilen illalla tuli vähän menkkamaisia kipuja ja tulkitsin ne sujuvasti kiinnittymiskivuiksi. :) Nyt ihan oikeesti odotan, josko tulisi vähän vuotoakin...!

Nannah, leuka pystyyn! Ei oo peli vielä menetetty, joten peukutan sulle yllätystulosta testistä.

Tsemppiä harmaaseen syyspäivään myös muille! :wave:
 
Millainen näkemys teillä on onnistumisen mahdollisuuksista usean hoidon jälkeen? Kuinka kauan / montako hoitoa kannattaa yrittää? Meillä takana 4 icsi/ivf hoitoa + 1 keskeytynyt hoito (kysta munasarjassa). Ajatus on kokeilla vielä kerran omilla soluilla ja sitten lahjasoluilla. Välillä mietin, onko mitään järkeä, pitäiskö vain luovuttaa...
 
Lumille tsemppiä piinaan, hyvät alkiot saitte kyytiin =)
Mikä fiilis näin about viikon jälkeen?

nannah voihan rähmä :'(
Onneksi teillä tosiaan pakkasessa kavereita odottamassa :)
Oletko saanut jo tiedon jatkosta? Pitääkö kuinka kauan odottaa?
Oliko sulla muuten jotain lääkitystä kiinnittymisen tukena?

Garfield varmaan tosi yksilöllistä, mitä teidän lääkäri/t sanoo? Ja tiedetäänkö missä vika/ voiko siihen vielä vaikuttaa jollakin tavalla?
Meillä päästiin 3:n hoidon aikana vaan viiteen siirtoon joista yksi kemiallinen. Kolmas hoito oli ehdottomasti paras, joten lääkäri suositteli ainakin yhden vielä tekemään ja sitä tässä odotellaan alkavaksi.
Mutta joo, välillä sitä itsekin miettii kuinka kauan vielä, mutta täytyy vaan ottaa yksi hoito kerrallaan ja sen mukaan päättää mikä järkevintä/ mikä tuntuu parhaimmalta. Jotenkin me ollaan päätetty katsoa tämä tie ensin niin, ettei myöhemmin siten tarvitse katua, eli liian helposti ei luovuteta!

Ja sitten kuulumiset ekalta käynniltä yksityisellä. Neljäs hoito tosiaan aloitetaan suunnilleen kuun vaihteessa eli heti perään tehdään meidän omasta pyynnöstä. Nyt siis muutoksena, että tämä tuleva lyhyellä kaavalla ja tehdään pitkä viljely jos viikonloppu ei kovasti sotke asiaa sekä toivotaan kahden alkion siirtoa koska sellaisesta se kemiallinen aikaisemmin. Riskinä on se, että päästäänkö siirtoon saakka, eli selviääkö meidän alkiot pitkästä viljelystä ja tietysti se, miten niitä alkioita edes saadaan!
Sen verran se lääkäri totesi, että yleensä lakioiden elinkaaren 3 ensimmäistä päivää johtuu munasoluista ja seuraavat sitten siittiöistä ja koska meillä kato käy aina jakaantumisen jälkeen (kolmantena päivänä ei kovin montaa alkiota jäljellä), niin tästä voi päätellä että "vikaa" minun munasoluissa joko endosta johtuvaa taikka muusta.
Mutta tällä kertaa tulee tosiaan kortison tukemaan kiinnittymistä, samoin mahdollisesti pregnyl jos hyperiä ei tule. Se vähän mietityttää että 2 lääkäriä päätti että otetaan puregon uudestaan käyttöön (joka meillä ekassa hoidossa) kun tosiaan 2 viimeistä tehty menopurilla : / Saas nähdä kuinka sitten käy, mutta ihan hyvillä fiiliksillä ollaan liikkeellä :)
 
johkunen hoitaja oli sitä mieltä että nyt tässä se 1 pakollinen välikierto ja sitten ois siirto. Mutta 29.10 lääkäri vielä soittaa ja kertoo miten toimitaan. Mulla oli ennen siirtoa lääkityksenä progynova ja ja lugesteronin aloitin muistaakseni pari päivää ennen siirtoa ja näitä molempia sitte käytin tuonne testiin asti. Omilla soluilla tehdyissä hoidoissa yhdessä on ollut pregnyl tukena siirron jälkeen ja myös kortisonia on kokeiltu eikä mitään apua kummastakaan :( Garfield samoilla linjoilla johkusen kanssa että varmaan yksilöllistä tuo missä vaiheessa kannattaa miettiä lopettamista tai luovutettuihin siirtymistä. Meillä siis 5 ivf hoitoa takana omilla soluilla ja yhdessä ei päästy edes siirtoon kun ei ollut mitä siirtää niin sekä lääkäri että me oltiin sitä mieltä että vois kokeilla luovuettuja. Mulla oli vaste niin huono lääkkeisiin isoista lääkemääristä huolimatta. Lumi72 miten siellä piinailut?
 
Tsempit Lumi72n piinailuun.

Täällä mennään pakastesiirtoa kohti, tänään kp 5 ja luonnolliseen kiertoon koitetaan siirtää, ekaa kertaa koskaan. Meillä on yksi blasto pakkasessa, laadusta ei tietoa. Mulla on vähän skeptinen fiilis sen selviämisestä, koska ilmeisesti tätä kaveria viljeltiin pitkään ihan vain siitä syystä, ettei aiemmin olisi kestänyt pakastusta. Mutta katsellaan ja koitetaan miettiä välillä muutakin kuin tätä lapsentekoa. :stick:
 
Voi itku, Nannah. :( Mutta onneksi teillä sentään on pakasteessa vielä alkioita. Hirmuisesti tsemppiä siis ensi yritykseen.

Johkunen, hyvä että tekin pääsette pian takas satulaan. Mielenkiintoista, mitä lääkärinne sanoi tuosta alkion elinkaaresta, en ole koskaan kuullut ennen. Toisaalta akateemista pohdintaa meidän tapauksessa, koska miehen simpoissa ei ole sitten yhtään mitään vikaa...

Garfield, komppaan edellisiä, että yksilöllistä on. Tähän 3. hoitoon asti olen ajatellut, että tämä olisi viimeinen omilla soluillani, mutta nyt piinaillessa on alkanut kaihertaa, että JOS tämäkään ei onnistu, pitäisikö yrittää vielä kerran DHEA:n ja ubikinonin kanssa... Ja mieskin livautti suustaan, että "ainakin toi DHEA tuo toivoa ensi kertaan", hups. Mutten tiedä kyllä, riittäisikö mulla usko jatkaa tällä samalla klinikalla. Ja miten kauan pää oikeasti kestää. Yksi kaverini kävi läpi toistakymmentä siirtoa, miettikää... Siihen musta ei olisi millään.

ON: Piinailu jatkuu, juu. Pp 9 on tänään ja testipäivä olisi torstaina, mutta teen testin varmaan vasta perjantaina (vapaapäivä), olen toisaalta niin skitsona väärästä plussasta enkä toisaalta halua mennä töihin, jos nega pläjähtää. Eka viikko meni suht leppoisasti, haaveilin ja notkuin äitiysvaatenettikaupoissa... :LOL: Nyt on alkanut pelko hiipii persuksiin, kun MITÄÄN oireita ei ole: rinnat on vähän arat, mutta sehän on progesteronioire, ja vähän on painetta oikean munasarjan tienoilla, mutta se on joko hydrosalpinksin aiheuttamaa tai sit alkavia menkkoja. Ja juu, kyllähän mä muistan, ettei Scarlethillakaan ollut mitään oireita ennen plussaa, mutta silti... Vaikea pitää toivoa yllä, kun olo on näin mitäänsanomaton!

No, ei kauan tarvi hermoilla.

Voimia harmauteen kaikille! Thank god kortisonista, se ainakin pitää mut suht pirteänä tämän alkavan pimeyden keskellä. (En siis todellakaan ole syksyihmisiä.)
 
Lumi, kiva kuulla sinusta, olenkin täällä käynyt kurkkimassa uteliaana, että miten mahtaa sujua :) Onneksi muistutit ihan itse itseäsi mun oireettomasta alusta, ettei mun tarvinnut sitä tehdä :D Näin jälkikäteen ajatellen kaikki oireet, mitä luulee tuntevansa ennen kuin menkkojen pitäisi alkaa, ovat kuviteltuja - melko monta negakiertoa oirevatvomisineen kokeneena... Mulla on hyvä kutina, kun sulla kuitenkin oli se ihmeaine DHEA käytössä!! Tulehan sitten perjantaina heti raportoimaan. Tuolla plussanneiden kolmevitosten ketjussa on vielä tilaa ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Lumi72
Lumi sullahan meni hyvin hoito! Toivotaan, että tulis paras lopputulos! :) Mulle tuli hoitohistorian eka 1-luokan alkio, kun olin ubikinonia syöny. Saatto se johtua jostan muustakin toki.

johkunen juu kärsivällisyyttä ja malttia on tullu näiden vuosien aikana. Hyvältä vaikuttaa noi sun suunnitelmat. Jännä, kun mun lääkäri ei määrää mulle kortisonia vaik on endo. Kysyin kerran ja sano, et siit ei oo mitää hyötyä.

nannah :hug: voi ei :'( Toivotaan, että pakkasesta joku lähtis :heart:

Garfield jokainen miettiköön omalta kohdalta lääkärin kanssa miten on hyvä jatkaa. Voimia pohdiskeluihin:hug:

tuba factor onnea passiin :)

on: Täällä tänään pp14 vaihtui kp1:seksi. Maanantaista asti tuhrutteli. Keskviikkona ultraillaan ja sitkeästi yritetään vielä tällä luonnollisella kierrolla, jospa päästäisiin siirtoon asti. Tällä kertaa tulee kyl varmaan mukaan taas Menopur+Orgalutran+Pregnyl.
 
Mä kärkyn täällä Lumin testikuulumisia. Päästähän nyt meidätkin jo jännityksestä!!

HalleB, harmi ettei tämä kierros nyt tuottanut tulosta. Mutta parempaa onnea ensi kiertoon - jospa tosiaan saataisiin siirto tehtyä! Toivotaan nyt pikaisesti tähän pinoon kaikille plussia.
 
  • Tykkää
Reactions: HalleB
Noh. Kolme testiä tehty, ja niistä kahdessa on haamuviiva ja yhdessä paksumpi. =)

Oon aika äimänkäkenä enkä ihan uskalla luottaa First Responseen. Siispä iltapäivästä verikokeeseen, jonka tulos saadaan huomenna.

Ja selvennykseksi vielä, että aamun eka testi antoi tosi heikon haamun, ja meitsi jo pillahti itkuun, että tämä tässä sit. Mutta tein sit kuitenkin vielä toisen testin samaan syssyyn, ja pidin tikkua pissasuihkussa pidempään. Siitä tuli selkeä tuplaviiva. Sit oltiin jo miehen kanssa niin hermoheikkoina, että join litran vettä ja testasin tunnin päästä uudestaan. Siitä tuli haamuviiva, mutta tummempi kuin ekasta.

Eli nyt siis olen hermona siitä, että hcG-arvo ei ehkä ole kuitenkaan tarpeeksi hyvä normaaliin raskauteen... Mutta silti: MUN EKA POSITIIVINEN, EVER!!! :D
 
  • Tykkää
Reactions: HalleB
Lumi!!!!!!! :heart: IHAN MAHTAVAA!!!! Onnea :) Sullahan on verraten aikaisin tuo testipäivä (suomessa kai aika yleisesti vasta tasan 2 viikkoa siirrosta, sullahan on vielä vähemmän eikös?) eli ei se nyt varmaan vielä tarvi niin paksu sen viivan ollakaan :) Mä kun testasin silloin tasan 2 viikkoa siirrosta, niin viiva oli kyllä ihan selkeä muttei vielä lähelläkään kontrolliviivan vahvuinen. Mä olen kyllä melko lailla varma, että homma on ihan hyvällä mallilla :) Vitsit!!! Kylläpä näitä DHEA-vauvoja nyt rupeaa pukkaamaan ;) Sitä paitsi: niin kauan kuin vuotoa ei näy, asiat on hyvin!! Voi että, mä olen kyllä niin superonnellinen sun puolesta. Tulethan sitten heti raportoimaan veritestin tuloksen!!

MUOKS: onko sulla mahdollisuutta saada digitestiä käsiisi, sehän on kuitenkin selkeämpi kuin nuo tavistestit? Olen kyllä ihan varma, että siihen räpsähtäisi "Raskaana" :) Siitä saisit kivasti mielenrauhaa veritestitulokseen saakka. (tai siis mähän tässä näytän jännittävän sun tulosta varmaan enemmän kuin sinä itse :D :D)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Lumi72
Ja vielä HalleB:lle iso rutistus: :hug: Voi itku. Kunpa nyt pääsisitte siirtoon.....!

Kiitos, Scarleth. :heart: Tajuanhan mä, ettei vielä voi nuolaista, mutta silti on NIIN kutkuttavaa olla kerrankin tässä tilanteessa, tapahtuu myöhemmin sit mitä tahansa... Täällä testipäivät näyttäisi yleensä olevan 2 viikkoa punktiosta (eli mulla se olisi ollut oikeasti eilen, mutten uskaltanut testata silloin, kun oli työpäivä edessä ja pelkäsin hermojeni puolesta). Onneksi testasin tänään, niin ehdin vielä verikokeeseen ennen viikonloppua... Huhheijaa, jännät paikat! Yhtään en sit tiedä, miten tulee reagoitua, jos raskaushormoniarvo onkin tosi alhainen... No, se nähdään sit. Vuotoa mulla ei viimeksikään tullut ennenkuin lopetin progesteronin, joten toivottavasti se noita nyt pysyis poissa.

Ja vieläkin on omanapailtava: viime yö oli ihan kauhea, olin tuntevinani alkavat menkat koko ajan enkä saanut nukuttua melkein yhtään... Eli siinäkin mielessä meni tosi samalla tyylillä kuin sulla, Scarleth. Nyt kuin sain tuon plussaviivan, hassusti on menkkaoireet kadonneet taivaan tuuliin. ;) Kyllä on ihmismieli ihmeellinen.
 
Joo, mä mietin myös, pitäiskö hankkia digitesti vielä tähän, mutta en taida enää uskaltaa. ;) Olen nimittäin nyt päättänyt, että verikoetulokseen asti olen kuin olenkin raskaana. Jos huomenna tulee pudotus, se tulee, mutta tänään haaveillaan tulevasta. =)

Plussapuhuria Suomeen, puuuuuuuhhhh!!!!
 
Onneksi olkoon plussanneille :)

Olisiko joku ihan aja auttaisi minua tilaamaan tuota DHEA:Ta.
Itse olen aika kädetön jos täytyy käyttää ulkomaisia sivustoja,maksan rahat etukäteen tilille plus vaikka vähän vaivanpalkkaa.

Meillä ongelmana se että munarakkuloita tulee paljon mutta vain muutamassa solu.

Viimeksi kävi niin että rakkuloita tuli 12kpl,5 oli solu ja 4kpl hedelmöittyi,vain 2kpl lähti normaalisti jakautumaan ja yksi selvisi blastoksi asti joka on nyt poika 1.v

Älkää tuomitko mua kun tulen tänne ruikuttamaan vaikka mulla kaikki enemmän kuin hyvin ja olen varmasti oman onneni saanut mutta vauvakuumeelle en mahda mitään ja ensi viikolla olisi 4.ivf:n suunnttelu.
 
Shenda81, ei se ole ruikuttamista, että haluaa lapselleen sisaruksen. :hug:

Mä asun ulkomailla, joten musta ei oikein ole tilaamaan DHEA:ta kenenkään puolesta, ja korostan, että kannattaisi kyllä ainakin kertoa omalle lääkärille, että meinaa sellaista kokeilla. Biovean sivut on musta aika helpot. Mene Biovea.net, kirjoita Search-boksiin vasemmalla DHEA, ja hakutuloksista valitse '25mg capsules by Eurovital'. Niitä on erikokoisina purkkeina, eli mieti, miten kauan meinaat olla kuurilla (mun päiväannos oli 75mg eli 180 kapselin purkki kesti 2kk; ainakin pari kuukautta kannattaa olla ennen yritystä). Laita valitsemasi tuote 'add to cart'. 'My cart' näkyy ylhäällä oikealla, klikkaa siitä Checkout, kun haluat maksaa ja panna tilauksen vetämään. Ei tarvitse edes luoda omia käyttäjätunnuksia, vaan voit 'check out as a guest'. Sitten vain nimet, osoitteet, luottokortin numerot yms. oikeisiin lootiin, ja se on sillä selvä. Onnea matkaan!
 
Lumi waude! Onnea:flower::heart: Toivotaan, että kaikki menee hyvin!

Shenda tervetuloa:flower: parempi olis saada reseptillä suomesta sitä dhea:ta, koska reseptilääkkeen tilaaminen ulkomailta on kiellettyä..tai saa tilata, jos on esittää tullille resepti jos ne kyselee. Korjatkaa jos olen väärässä! :hug: Tsemppiä uuteen hoitoon!
 
Miles: DHEA on ravintolisä, jonka on joissain jenkkitutkimuksissa todettu parantaneen "huonosti munivien" naisten munasolujen määrää ja laatua. Jos laitat tän palstan hakukoneeseen hakusanaksi DHEA, löydät monta mun ja muittenkin kirjoittamaa juttua siitä. Ei sovi, jos on PCO-oireita tai hyperstimulaatiota.

HalleB: en tosiaan tiedä mitään Suomen lainsäädännöstä, mutta DHEA on ravintolisä, ei lääke. Ainakin jotkut palstalaiset ovat käsittääkseni tilanneet sitä netistä ongelmitta. Tietysti silti olisi paras sopia sen käytöstä lääkärin kanssa.

ON: hcg-arvo mitattiin eilen, se oli 192... Eli ihan virallisesti raskaana. :) Maanantaina uudestaan verikokeeseen tarkistamaan, että taso nousee.
 

Yhteistyössä