Muistin taas elävästi miksi mä en käy mammakerhoissa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja NeitiNasu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä kävin tasan kerran kun esikoinen oli vauva ja se riitti. :x En mä jaksanu kuunnella sitä oman paremmuuden hehkuttamista ja vertailua kun meidän mauri on niin ihana ja lässyn,lässyn..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
jollekkin se oma lapsi on tärkeämpi kuin sun rakennekynnet

Jotkut(useimmat toivottavasti)äidit ehkä haluavat puhua jostain muussta,kuin lapsista,kakkavaipoista..

Ainakin mä haluan,että edes hetken"unohtaa" lapset ja puhua aikusten asiosta.. :whistle:

Mäkin kokeilin kahesti ja jätin sikseen. Siellä oli valmiit kaveriporukat ja mulla oli tooooosi ulkopuolinen olo vaikka ohjaajat huomioon ottikin. Kaverit jutteli keskenään muutamassa porukassa, joten mä en edes tiedä puhutaanko siellä lapsista vai jostain muusta :whistle:
Ei vaan sovellu mulle tuollanen, minkäs sille voi.

onpa teillä huonoja kokemuksia.. ite vedän yhtä kerhoa ihan sen takia että esikko sais seuraa ja mie hommaa..oon kyllä huomannut nuo ryppäät jotka ns.ei huoli mukaan.
mie ainakin yritän ja haluun keskustella niiden kanssa jotka näyttää vaivautuneelta jne.(oon itekkin vähän sellainen) ja välillä puhutaan lapsist mut pää tarkoitus on antaa äideille muuta tekemistä kuin kotona olemista (mikä on musta välillä mukavaa) :p
mut mä ainakin tahon puhua muusta kuin aina lapsista..taikka kellä on vaikeinta! eihän sellaista kannata ees vertailla.

Mulla on ollu aina jonkinlainen ennakko käsitys niistä mammapiireistä :o
Joten en oo käyny enkä mene.Täydelliset mammat täydellisten lasten kanssa...en yleistä vaan tarkoitan omaa mielikuvaani... :ashamed:

Voi hyvät hyssykät, mikä teitä estaa alottamasta jotain mielenkiintoista keskustelua jostain muusta kuin lapsista, varmasti jos aihe on mielenkiintoinen porukka lähtee mukaan. Mites olis autojen tuunaus tai tämän hetken muodin oikut?

Mä olen käynyt muutaman kerran ja se kilpaileminen ja kyylääminen oli kyllä jotain ihan järkyttävää. Kaikilla oli niin kamalan vaikeaa koko ajan ja maapallo lakkaa pyörimästä radallaan kun nikopetteri joudutaan rokottamaan kun sehän sattuu ja nenästäkin tuli vähän räkää enkä mä taas tiedä mistään mitään kun mulla ei ollut mukana kuin vauva... |O :headwall: :kieh: :snotty:

mä olen muutaman kerran käynyt ja meidän kerhossa muut äidit ja lapset ovat kavereita vuosien takaa ja minä uutena istun jossain sohvalla hiljaa, heillä on ihan omat juttunsa ja viimeinen niiitti oli kun edellis kerralla minun lapset ajettiin leikistä pois niin samapa tuo olla sit kotona

Alkuperäinen kirjoittaja homelitoosa:
Alkuperäinen kirjoittaja vili43:
Mä en ja käynyt koskaan kun poika oli vauva.
Saan tuskanhien otsalle jo pelkistä synttäreistä, jossa on kuusi äitiä piltteineen.
Meillon vaaleeta kakkia, mitäs teillä? Eilen meidän Maukka Einarille tuli nyppyjä Muumivaipoista...Siis dääm.Mä en kyll enää koskaan osta niitä!
Meidän Esterin perä ei taas kestä yhtään talkkia, siksi Aulis mieheni joutuikin keskellä yötä hakemaan perunajauhoja läheiseltä ärrältä... :headwall:

Tokitoki ne omat mukelot ON lähinnä sydäntä ja niin pitääkin, mutta harmittavan moni hyvinkin viisas ja sivistynyt nainen muuttuu lapsen/lasten saannin myötä pelkäksi ÄIDIKSI.
Niiltä katoaa minuus.
Muita puheenaiheita ei ole kuin lapsi, eikä saa olla.
Roviolle se, joka uskaltaa keskustella jostain muustakin.

Kiitos ja nam... :xmas:

tässä kun on kotosalla näiden lapsukaisten "takia" ollut nelisen vuotta, niin nöyrimmät anteeksipyyntöni jos ainoat puheenaiheeni liittyvät lapsiin.

olen juntti, en tiedä muodista mitään.

lapset on valvottaneet, olen väsynyt.

olen köyhä, en käy missään. ei ole varaa harrastaa.

KERTOKAA NYT IDIOOTILLE (ai joo, ihan amis pohjalta kirjoitan täällä mitä sattuu) ETTÄ MISTÄ SIELLÄ KERHOSSA SAA JUTELLA? :attn: :o

Hauskaa päivänjatkoa sullekin. :D

Minäkin kävin vain yhden kerran sellaisessa kerhossa, siellä mammat paasasivat siitä miten lapsia pitää tehdä paljon ja lyhkäisin välein.. totesin ettei ole mulle. Nykyään ei olis enää muutenkaan, eilenkin vastasin lehtimyyjälle että ohi menee kohderyhmän, mä kestän sen verran enää että saan tuon ainokaiseni aikuiseksi ja sen jälkeen en halua kuulla lapsiperheasioista kuin vasta kun tyttöni kertoo mulle että minusta tulee mummu.

Kerran olin muuten yksillä 30-vuotisjuhlilla.. sankari oli vieläpä miespuolinen. kun miehet meni saunaan niin naisten keskustelu kääntyi imetys vastaan nannin antaminen - sektorille ja mulla napsahti. Join itseni sikakuntoon ja tanssin loppuillasta pöydällä niille miehille jotka tuli saunasta. Päivänsankari jaksaa muistaa vieläkin kiittää siitä miten muistutin häntä ettei äidin tarvitse hautautua paskavaippojen alle ja olla kykeneväinen keskustelemaan pelkästään imetyksestä.

Siis pointti oli aapeellä ja allekirjoittneellakin se, että puhua saa toki niistä kersoista ja herrantähden pitääkin, mutta voi sitä nyt MUUSTAKIN jutella.
Vaikka säästä.

Jokainen vissiin hakee eri asioita niistä perhekerhoista, toinen menee sinne kertomaan kaiken oleellisen ja olemattoman lapsistaan, toinen koittaa kynsinhampain pitää kiinni aikuiskontakteista, jotka ovat jääneet retuperälle, kon lähestulkoon kaikki hereilläoloaika menee lasten kanssa puuhaillessa ja niiden tarpeista huolehtiessa.

Amispohjalla täälläkin viiletetään, muoti on mulle suuri tuntemattomuus, köyhä olen minäkin ja ajoittain myös helvetin väsynyt... :whistle:

Homelitoosa:
jos oikeasti on elo tuossa pisteessä, ettei ole enää mitään muuta kuin koti ja lapset niin eikö olisi ihan mukavaakin jutella muustakin toisten kanssa... vähän silleen vuoroin vieraissa meiningillä, mistä kukakin on kiinnostunut.

Just niin

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
:ashamed:

Ei pahalla niille ketkä tykkää käydä.

Erehdyin tänään menemään, edellisen kerran oon käynyt neitin ollessa vauva ja se kerta jäi silloinkin ekaksi ja vikaksi, sen jälkeen en mennyt. Ennenkö nyt...

Mä ymmärrän että näissä kerhoissa meillä kaikilla se äitiys on nimenomaan yhdistävä tekijä, ja siksi siellä ollaankin, mutta pitääkö siitä piruvieköön paasata koko ajan? Paasata itsestään (elävä esimerkki, eräs nainen ehdotti toiselle joka valitti uhmaikäistään että hei, vaihdetaan, mä otan sun neljä hetkeksi, ota sä tää yksi, niin tää toinen äiti vastasi "Voi kuule, *miettikää tosi sellasta alentavaa äänen sävyä* et kestäisi meillä päivääkään.) paasata lapsistaan, puhua vaippaihottumista, vuotavista tisseistä jne...

Oonko mä nyt jotenkin poikkeava kun mä en kestä sitä? :D

Miksei vois puhua jostain muustakin, niiden lasten ja oman pätevyydensä ohella?

Alkuperäinen kirjoittaja Pehmeäpupu:
JUST TOTA se on noissa mammakerhoissa, oikeasti hyvin hermostuneet ja huonolla itsetunnolla varustetut äitykät siellä kilpailee kaikesta mahdollisesta. :headwall:

En suosittele kuin täydellisen yksinäisille äideille moisia kerhoja :x

Olipas mukavaa saada tälläinen syväanalyysi. :D

Sama pätee nykyään tähän palstaan aika hyvin. Ja mun on pakko myöntää että viihdyn täkäläisessä avoimessa päiväkodissa melko hyvin. Ehkä sitten olen itse tuollainen pätijä ja omaa erinomaisuuttani korostava kun en ole kenenkään huomannut sellaista siellä harrastavan. :whistle: Tai sitten täällä on vaan harvinaisen fiksua porukkaa.

Mie kävin esikoisen aikaan niissä ja ei enää kiitos .. tunsin itseni tysin ulkopuoliseksi ( olen muuttanut tänne toiselta paikkakunnalta) täällä tuntu olevan valmiit kuppikunnat ja meikäläinen ei niihin kuulunut.. olipa sitten ihan kiva iteksiään siellä nurkassa istua ja kukaan ei juttele edes niistä lapsista vaikka ite mitenkä yrittäsit tehä tuttavuutta...

Mutta hei, kertokaapa mulle jotka siellä kerhoissa viihdytte, että miten te otatte ne uudet naamat siellä vastaan? Kun tässäkin ketjussa aika moni sanoo minun lisäksi, ettei siellä jutella tai kuppikunnat on niin tiukat, ettei mukaan mahdu. Miten sen uuden tulokkaan täytyis toimia, että sekin mahtuis sinne keskusteluihin mukaan? Koska en usko, että kaikkien meidän negatiivisen kohtelun saaneiden asenteessa vaan olis vikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja pikku myy ja haisulimamma:
meillä on kerho kerran viikossa ja käyn siellä sen takia että tyttö näkee muitakin lapsia kun tässä naapurissa ei lapsia hirveästi ole

Peesi tähän, paitsi tytön tilalle poika. Kerho on seurakunnan ja kaikki jeesushöpinä saa mut näkemään punaista, mut muuten meno on ok. Yhtään kakanvärivertailua ym en oo kuullu, lähinnä elämästä yleensä puhutaan. Ei siis pelkästään lapsista, nyt kun asiaa ajattelen niin en edes tiedä muiden lapsista kuin nimet.. eli siis muita puheenaiheita on. Tuosta kyyläämisestä ja vertailusta sen verran, että minua ei kiinnosta kyylätä eikä olla sen kohteenakaan, eli moinen ei hetkauta. Poitsu tykkää kerhoilusta, pikkuneiti myös.

muoks
ollaan kerhomme uusimpia kävijöitä, ja hyvin on otettu vastaan. en edes pyri ns. sisäpiiriin vaan mieluusti pidän pienen etäisyyden, useampi äiti omaa suurperheen ja ikäeroa on sen verran että sikäli itseänikään ei lähempi ystävyys kiinnosta.

Alkuperäinen kirjoittaja Rimpti rummikolla:
Mutta hei, kertokaapa mulle jotka siellä kerhoissa viihdytte, että miten te otatte ne uudet naamat siellä vastaan? Kun tässäkin ketjussa aika moni sanoo minun lisäksi, ettei siellä jutella tai kuppikunnat on niin tiukat, ettei mukaan mahdu. Miten sen uuden tulokkaan täytyis toimia, että sekin mahtuis sinne keskusteluihin mukaan? Koska en usko, että kaikkien meidän negatiivisen kohtelun saaneiden asenteessa vaan olis vikaa.

Mä olen väärä ihminen vastaamaan tähän, olen itse tuollainen uusi naama. :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kummallista... meilläpäin kyllä puhutaan ihan kaikesta. Yleensä siis lähinnä muusta kuin lapsista (niistäkin toki). Ventovieraan kanssa lapset on ehkä ihan hyvä keskustelun avaus, ja siitä on sitten hyvä siirtyä muihin juttuihin.

näin.. enkä mä viel ikinä ole käynyt yhdessäkään perhekahvilassa tai kerhossa jossa paasataan äitiydestä koko ajan.. :whistle:

Minä kävin jonkun aikaa perhekerhoissa (n. 5 kertaa) ja ei ollut myöskään minun juttu. Harmitti, kun olen muutenkin ujo ja en ole hyvä small talkissa. Siellä sitten äidit olivat muodostaneet jo hyvin tiiviin piirin, koska asuivat samalla alueella ja tunsivat jo ennen kerhoja. Tuntui minulle ylitsepääsemättömän vaikealta alkaa jutustelemaan kenellekään, kun he keskustelevat sellaisen ihmisen tapauksesta, jonka tunsivat (ohjaaja myös), mutta hän ei ollut paikalla. Hänen elämäntilanteestaan siis. Minulla oli mukana tississä roikkuva vauva ja 2v, joka innostui todella paljon muista saman ikäisistä ja alkoi riehumaan. Sain muutaman katseen osakseni, kun en pystynyt aivan kesken imetyksen hyppäämään kaitsemaan 2v:tä.
Oli siellä muutama mukava äiti, mutta sitten peri sellaista, jotka kokoajan ohjasivat sen keskustelun niille radoille, että ainoastaan ne tutut pystyivät siihen osallistumaan.

Minäkin kyllä voisin aloittaa aiheesta lapset, mutta alle puoltuntia jaksan lapsista keskutella, sitten muuttuu kyllä ainakin minulta aihe.

Kerran taisin aikanaan käydä minäkin Seniorin kanssa. Toki tästä on jo aikaa kymmenisen vuotta, mutta ei ole näköjään meno muuttunut. :xmas:

Minä idiootti kun menin sinne suurena haaveenani päästä keskustelemaan välillä jostain muustakin kuin siitä sinappikoneesta, jonka kanssa kotona pyörin päivät pitkät. Mutta mitä vielä; kerho oli täynnänsä vain ja ainoastaan omasta lapsestaan/lapsistaan paasaavia äitejä, joiden päällimmäinen tarkoitus oli korostaa omaa erinomaisuuttaan äitinä ja uhrautuvaisuuttaan perheensä edessä.

Tuli kiire kotiin soittamaan jollekin täyspäiselle. :xmas:

Yhteistyössä