Monta lasta, monta isää?

• Viestiketjun aloittaja narsku
  • Ensimmäinen viesti
OMG
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja OMG:
anna mun kaikki kestää :LOL: aivan eihän se äiti ole mistään vastuussa vaan se väkisin työntyvä kulli :LOL:
Tietysti äitikin on vastuussa, mutta miksi aina nainen on se horoperse? Miksi naisella pitäisi olla korkeampi moraali, kuin miehellä? Miksi miehellä on oikeus olla viettiensä orja?
etkö sinä naisena vieläkään tiedä sitä, miksi?

nainen on loppujen lopussa aina viimeisenä vastuussa siitä äpärästä tai huonommissa tapauksissa niistä äpäristä, eli vastuuta voi tosiaan ja suosittelen ottamaan sen verran että ostaa niitä kortsuja sinne vessan kaappiin ja käyttää niitä jos pitää olla "horoperse" ja jakaa kaikille liikkuville, ettei niitä "isättömiä" lapsia olisi niin paljon kenen elareita veroissa saadaan sitte maksella

tytöntyllerö
Yksi lapsi, yksi isä. Ikää 30, valitsin tarkkaan miehen, jonka kanssa lisääntyä. Uusia lapsia ei tule, jos tämä mies joskus jättää. Lapsia monen miehen kanssa -meininki ei ole mun juttu eikä lasten etu.

nainen on loppujen lopussa aina viimeisenä vastuussa siitä äpärästä tai huonommissa tapauksissa niistä äpäristä, eli vastuuta voi tosiaan ja suosittelen ottamaan sen verran että ostaa niitä kortsuja sinne vessan kaappiin ja käyttää niitä jos pitää olla "horoperse" ja jakaa kaikille liikkuville, ettei niitä "isättömiä" lapsia olisi niin paljon kenen elareita veroissa saadaan sitte maksella
Mulla ei oo vessassa kaappia :D

Mutta tässäkin tapauksessa, miksi naisen pitäisi huolehtia ehkäisystä, olla loppupeleissä se vastuunkantaja? Kyllä se mieskin tietää, mistä niitä lapsia tulee. Ja ei, en tosiaankaan tiedä, enkä ymmärrä, miksi mies ja naine ovat eriarvoisessa asemassa, kun kyse on vastuunsa kantamisesta? Mutta sinä ystävällisesti selittänet minulle?

narsku
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu:
3 lasta ja 3 isää

esikoisen isän kanssa olimme olleet yhdessä 3v ennen pojan syntymää, ja olimme vielä 2v sen jälkeen, kunnes vihdoin älysin lähteä..ikävä kyllä vasta silloin, kun olin aina ajatellut etten yhksi halua ja haluan useamman lapsen samalle isälle..toisin kävi, onneksi tajusin et tärkeämpää on selvitä hengissä ja suoda lapselle turvallinen lapsuus (mies alkoholisoitui ja muuttui väkivaltaiseksi työttömäksi joutumisen seurauksena raskausaikana ja lapsen syntymän jälkeen..)

sitten olin yhna parivuotta, kunnes tapasin keskimmäisen isän ja tulin raskaaksi (vahingossa, mutta iloinen vahinkohan tuo sittemmin on ollut :heart: ) mies häipyi, ja sai mennäkkin, minä olin päätökseni tehnyt enkä ole sitä ikinä katunut.

sitten päätin viettää loppuelämäni yksin, mut kuinkas sitten kävikään..nyt yhteiseloa takana 8v ja nuorimmainen on 4v :heart:

olen tehnyt vääriä päätöksiä elämässä, ja ikävä kyllä lapset on joutuneet siitä kärsimään..ei kotona, vaan esim koulussa, kun "oikeaa ja hyvää" elämää elävät 9v lapset koulussa haukkuivat poikaa ja pahoittivat sen mielen sanomalla et siskoksi et tuota saa sanoa kun teillä on eri isät, meillä on oikeat sisarukset, mut sulla ei..mut, ehkä mä en sellaiseen elämään olisikaan halunnut jämähtää, jos lapset sellaiseksi olisi muuttuneet..
Tässäpä tämä!
Moralisoija saa aikaan suppeakatseisia lapsia, jotka saattavat myöhemmin kiusata näitä "epänormaalin" perheen lapsia.

Jokainen voisi katsoa peiliin ja miettiä, että onkohan oma käyttäytyminen ok kaikilla saroilla.

kaiken paras
Kaiken paras on, kun ottaa miehen, jonka kanssa menee todella hyvin, on rakkautta, tietää että mies on KUNNOLLINEN, tuntee miehen hyvin. ja sitten menee naimisiin, sen jälkeen lapset ja pysytään yhdessä vaikka lasten vuoksi. Lasten etu on mielestäni tärkein eikä mikään oma fiilis ja omien halujen tyydyttäminen. Lapset ensin!

anna mun kaikki kestää :LOL: aivan eihän se äiti ole mistään vastuussa vaan se väkisin työntyvä kulli :LOL:
Tietysti äitikin on vastuussa, mutta miksi aina nainen on se horoperse? Miksi naisella pitäisi olla korkeampi moraali, kuin miehellä? Miksi miehellä on oikeus olla viettiensä orja?

Kauniistipa toisten LAPSISTA puhut :eek: Toivottavasti sädekehäsi taas oikein kiiltää kun niin täydellinen varmasti itse olet.

tytöntyllerö

Mutta tässäkin tapauksessa, miksi naisen pitäisi huolehtia ehkäisystä, olla loppupeleissä se vastuunkantaja? Kyllä se mieskin tietää, mistä niitä lapsia tulee. Ja ei, en tosiaankaan tiedä, enkä ymmärrä, miksi mies ja naine ovat eriarvoisessa asemassa, kun kyse on vastuunsa kantamisesta? Mutta sinä ystävällisesti selittänet minulle?
Eli sinun vastuusi sulkee pois se, että isäkään ei kantanut vastuuta? Jännä logiikka. Kuka ajattelee lapsia, niitä, jotka maksavat kalliin hinnan kaikesta?

Teen työtä, jonka puitteissa tapaan perheitä (joissa lapset jo aikuisia). Olen monta kertaa saanut nähdä lasten silmissä tuskaa ja jopa häpeää rikkinäisten perhetaustojen takia. Näitä lapsia ei äiti ajatellut, eikä isä. Kenen heitä sitten olisi pitänyt ajatella?

Alkuperäinen kirjoittaja tytöntyllerö:
Eli sinun vastuusi sulkee pois se, että isäkään ei kantanut vastuuta? Jännä logiikka. Kuka ajattelee lapsia, niitä, jotka maksavat kalliin hinnan kaikesta?

Teen työtä, jonka puitteissa tapaan perheitä (joissa lapset jo aikuisia). Olen monta kertaa saanut nähdä lasten silmissä tuskaa ja jopa häpeää rikkinäisten perhetaustojen takia. Näitä lapsia ei äiti ajatellut, eikä isä. Kenen heitä sitten olisi pitänyt ajatella?
Olenko sanonut, että en olisi vastuutani kantanut? Halusin vain herätellä keskustelua siitä, miksi naisella pitäisi aina olla miestä korkeampi moraali?

tytöntyllerö

Olenko sanonut, että en olisi vastuutani kantanut? Halusin vain herätellä keskustelua siitä, miksi naisella pitäisi aina olla miestä korkeampi moraali?
Minusta sinä halusit kääntää katseen pois omasta vastuustasi jankuttamalla miehen vastuusta.

Vastuu on yhteinen, mutta koska äidit tietävät, että isät sitä harvemmin kantavat, on äitien syytä toimia sen mukaisesti.

tytöntyllerö
Minusta sinä halusit kääntää katseen pois omasta vastuustasi jankuttamalla miehen vastuusta.

Vastuu on yhteinen, mutta koska äidit tietävät, että isät sitä harvemmin kantavat, on äitien syytä toimia sen mukaisesti.

:headwall: :headwall: :headwall:
Hakka vaan päätä seinään. Niin tulevat lapsesikin jonain päivänä tekemään, kun miettivät, miksi heillä oli parin vuoden välein joku uusi isäpuoli kuvioissa. Tai miksi haikara kanteli ilman isäpuolten kuvioissa oloa heidän kotiinsa koko ajan lisää vauvoja.

Tämä minä voin sanoa ihan varmuudella sattuneista syistä.

OMG

loppupeleissä se nainen kantaa sen vauvan mahassaan raskausajan ja synnyttää sen vauvan, joten eiköhän se ole se nainen joka voi päättää tuleeko niitä vauvoja joka miehen kanssa? voiko joku aikuinen nainen olla noin sinisilmäinen vai esitätkö vaan? aina kannattaisi miettiä mikä on niille lapsille parasta, että jokaisella on eri isä vai ,että lapsia on samalle isälle vaikka sitten erotaankin joskus ehkä, mutta ei tarvitse lasten kärsiä äidin tyhmyydestä?

Hakka vaan päätä seinään. Niin tulevat lapsesikin jonain päivänä tekemään, kun miettivät, miksi heillä oli parin vuoden välein joku uusi isäpuoli kuvioissa. Tai miksi haikara kanteli ilman isäpuolten kuvioissa oloa heidän kotiinsa koko ajan lisää vauvoja.

Tämä minä voin sanoa ihan varmuudella sattuneista syistä
.
Et voi, sinä et tunne minua, etkä meidän perhettämme.

loppupeleissä se nainen kantaa sen vauvan mahassaan raskausajan ja synnyttää sen vauvan, joten eiköhän se ole se nainen joka voi päättää tuleeko niitä vauvoja joka miehen kanssa? voiko joku aikuinen nainen olla noin sinisilmäinen vai esitätkö vaan? aina kannattaisi miettiä mikä on niille lapsille parasta, että jokaisella on eri isä vai ,että lapsia on samalle isälle vaikka sitten erotaankin joskus ehkä, mutta ei tarvitse lasten kärsiä äidin tyhmyydestä?
Taas... ÄIDIN tyhmyys... Äidin tyhmyyttäkö se on, jos lapsen isä ei kanna vastuutaan?

yksi

Ehkä yksi syy tähän on, että nainenhan saa päättää omasta kropastaan ja miehellä ei ole tähän sanomista. Eikö se jotenkin näin mene, kun mies ehdottaa aborttia. Joten vastuutakin ja fyysisiä seurauksia lankeaa enemmän naiselle, kun vahinko käynyt. Tietenkin kumpikin vastuullisia ovat ehkäisystä.

Yhteistyössä