Monta lahjaa per lapsi aijotte antaa?

vieras
Itse olen ostanut 5 per lapsi + 2 yhteistä. Sitten vielä meille kaikille yhteiseksi, siis äidille myös, fii pelikonsolin, tasapainolaudan + pari pakettien mukana tullutta peliä (jotain urheilujuttuja). Sukulaisilta saavat sitten vielä 4-5 pakettia per lapsi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hmm:
vähän kuulostaa ankealta:(
Juu, mun lapsilla on tosi ankea lapsuus kun eivät saa jouluna miljoonaa lelua ja rojua. :D :D Kyllä niilleKIN on oikeasti tärkeintä se, että perhe on koossa, äiti ja isä vapailla, saa touhuta puolitoista viikkoa kotona (lomaa päiväkodista) ja mummot ja kummit on lähellä. Mutta kai me ollaan sitten vaan outoja kun ei lahjota lapsia kauheella rojumäärällä jouluna vaan ostellaan pitkin vuotta jos jotain tarvii ja AINA pyritään välttämään kertakäyttökulttuuria ja krääsää.
 
tt
äkkiseltään laskettuna 3v saa meiltä n.8pakettia, sit mummit ja kummit päälle- en tiedä ostavatko jtn vai laittavatko rahana. 1v:lle olen ostanut ,3 omaa lahjaa ja sit 2 yhteistä-
1 v:lle ostan vielä yhden tai kaksi pakettia.
 
Hävettää kyllä sanoa, että taas on lähtenyt käsistä: n. 20/lapsi ja sukulaisten lahjat päälle *AUTS*

Mitään halpaa sekunda- muovikrääsää ei silti osteta, vaan kaikki lelut on laadukkaita, pitkäkestoisia hankintoja. Samoin vaatteet on laadukkaita merkkivaatteita Puolustuksekseni sanon myös sen, että käyn paljon kirppiksellä myymässä lelujamme ja vaatteita.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Malikka:
Siis ihan kaikki unelmatarha-aiheiset lelut. Ostettiin se puhuva Iggle Piggle joka tais olla normaalisti jotain 25e ja sitten semmonen paketti missä on ne kaikki hahmot sellasina "pikku-ukkoina". Tämä oli Turussa Kupittaan cittarissa.
Asuksää Turus? :D

Huomenna siis Kupittaalle katsomaan kaverin vauvalle Unelmatarha-aiheista joululahjaa :)
 
Me olemme itse ostaneet lapselle kaksi lahjaa, joita on toivonut. Mummot ja kummit ostavat lahjat myös, samoin pari tätiä ja eno. Mä en halua lapselle enempää lahjoja jouluna. Noissa on 3 v:lle ihan tarpeeksi aukomista. Mummokin osti pienemmän lahjan ja sanoi antavansa lapselle rahaa lahjaksi, jotka minä laitan hänen säästötililleen.
 
lego insinööri
Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
Alkuperäinen kirjoittaja Hmm:
vähän kuulostaa ankealta:(
Juu, mun lapsilla on tosi ankea lapsuus kun eivät saa jouluna miljoonaa lelua ja rojua. :D :D Kyllä niilleKIN on oikeasti tärkeintä se, että perhe on koossa, äiti ja isä vapailla, saa touhuta puolitoista viikkoa kotona (lomaa päiväkodista) ja mummot ja kummit on lähellä. Mutta kai me ollaan sitten vaan outoja kun ei lahjota lapsia kauheella rojumäärällä jouluna vaan ostellaan pitkin vuotta jos jotain tarvii ja AINA pyritään välttämään kertakäyttökulttuuria ja krääsää.
Kyllä se aika ankealta kuulostaa jos on vaan legoja pirtti täynnä. Ja meillä kyllä on kestäny jo monta vuotta tuo halppis poliisi auto, josta on saanu monta hyvää leikkiä..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
Kaksi per turpa. Yksi pehmeä paketti ja yksi lelu. Pojalle Lego City poliisiasema ja Me&I-paitoja (etanat ja moottoripyörä) ja tytölle Hello Kitty-nukenkehto ja Me&I-paita (etanat) ja Henkkamaukan velour-oloasu (pinkki Hello Kitty).

Kummit ostaa jotain ja isovanhemmat jotain. Toivottavasti enimmäkseen vaatteita ja kokonaissaldo jää alle 10 pakettia per lapsi. Ja krääsää ei todellakaan toivota, ennemin ei mitään kuin krääsää. Mun sisko esim. kysyi viime joulun alla tilinumeron ja laittoi rahana ja poika sai ostaa mieleisensä pleikkapelin sitten omalla rahalla, kummit yleensä on aivan ihania lahjojia ja ostaa (tai mikä vielä ihanampaa, tekee itse) vaatetta tms. fiksua. Ainoo jolla lipsahtaa helposti krääsän puolelle on mun äiti ja sekin toivottavasti oppi läksynsä kun toissajouluna osti pojalle pari jotain poliisiautoa tms. muovista halppiskrääsää ja toinen ei kestäny kahta tuntia kasassa ja toinenkaan ei selvinnyt joulunpyhistä ehjänä... Nyt se kyselikin vaatekokoa ja mitä legoja noilla ei vielä ole. :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja Malikka:
Siis ihan kaikki unelmatarha-aiheiset lelut. Ostettiin se puhuva Iggle Piggle joka tais olla normaalisti jotain 25e ja sitten semmonen paketti missä on ne kaikki hahmot sellasina "pikku-ukkoina". Tämä oli Turussa Kupittaan cittarissa.
Asuksää Turus? :D

Huomenna siis Kupittaalle katsomaan kaverin vauvalle Unelmatarha-aiheista joululahjaa :)
vitsi, nyt mäkin tutustuin mitä ne on ja toi junavaunut on kivan näköset. Käyköhän ne esim. brion rataan vai onko erikoiset ratasosat?
 
Alkuperäinen kirjoittaja lego insinööri:
Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
Alkuperäinen kirjoittaja Hmm:
vähän kuulostaa ankealta:(
Juu, mun lapsilla on tosi ankea lapsuus kun eivät saa jouluna miljoonaa lelua ja rojua. :D :D Kyllä niilleKIN on oikeasti tärkeintä se, että perhe on koossa, äiti ja isä vapailla, saa touhuta puolitoista viikkoa kotona (lomaa päiväkodista) ja mummot ja kummit on lähellä. Mutta kai me ollaan sitten vaan outoja kun ei lahjota lapsia kauheella rojumäärällä jouluna vaan ostellaan pitkin vuotta jos jotain tarvii ja AINA pyritään välttämään kertakäyttökulttuuria ja krääsää.
Kyllä se aika ankealta kuulostaa jos on vaan legoja pirtti täynnä. Ja meillä kyllä on kestäny jo monta vuotta tuo halppis poliisi auto, josta on saanu monta hyvää leikkiä..
Meillä on vaan Legoja pirtti täynnä. Ei vaikuta ankealta.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:
Alkuperäinen kirjoittaja lego insinööri:
Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
Alkuperäinen kirjoittaja Hmm:
vähän kuulostaa ankealta:(
Juu, mun lapsilla on tosi ankea lapsuus kun eivät saa jouluna miljoonaa lelua ja rojua. :D :D Kyllä niilleKIN on oikeasti tärkeintä se, että perhe on koossa, äiti ja isä vapailla, saa touhuta puolitoista viikkoa kotona (lomaa päiväkodista) ja mummot ja kummit on lähellä. Mutta kai me ollaan sitten vaan outoja kun ei lahjota lapsia kauheella rojumäärällä jouluna vaan ostellaan pitkin vuotta jos jotain tarvii ja AINA pyritään välttämään kertakäyttökulttuuria ja krääsää.
Kyllä se aika ankealta kuulostaa jos on vaan legoja pirtti täynnä. Ja meillä kyllä on kestäny jo monta vuotta tuo halppis poliisi auto, josta on saanu monta hyvää leikkiä..
Meillä on vaan Legoja pirtti täynnä. Ei vaikuta ankealta.
Samoin. Mun lasta ei oikein kiinnosta muut kuin legot. Niillä rakentelee jos jotain leikkii. Ei kaikkia lapsia vaan kiinnosta kaikenmaailman pienoislelut joillä päristellä. Pitäiskö niitä ostaa ihan vaan, että kuuluu ostaa ja heittää aaton jälkeen lelukoriin pölyttymään.
 
Pojille tulee yksi iso yhteinen, lisäksi meiltä 2-3 pientä pakettia / poika.
Isovanhemmilta tulee varmaan 10 / lapsi, mummilta 2, kummeilta 1, muilta sukulaislta 1.
Kyllä toi koko määrä nousee yli 20 pakettia / lapsi.
 
Pojat 2,5v ja 4v saavat meiltä kummatkin kaksi lelulahjaa. Lisäksi isovanhemmilta ja setiltä kenties jotain... Riittävästi sanon minä :)

Mä jäin miettimään, että mitä näissä paketeissa oikein on, jos on 10-20pakettia per lapsi? Onko sitten paljon vaatteita vai onko jokaisesta pikkujutusta tehty oma paketti? Itse en vaatteita näin pienille lahjaksi osta: pojat eivät itse osaa vielä tietynlaisia vaatteita haluta, joten ostan oman mielen mukaan kun tarve vaati, alet hyötyntäen.
 
JouluÄippä
Alkuperäinen kirjoittaja kukeseen:
Mä jäin miettimään, että mitä näissä paketeissa oikein on, jos on 10-20pakettia per lapsi? Onko sitten paljon vaatteita vai onko jokaisesta pikkujutusta tehty oma paketti? Itse en vaatteita näin pienille lahjaksi osta: pojat eivät itse osaa vielä tietynlaisia vaatteita haluta, joten ostan oman mielen mukaan kun tarve vaati, alet hyötyntäen.
Meille tulee n. 12-15 pakettia yhteensä. Neljässä on leluja (toivelistalta), lisäksi pari kirjaa, karkkia, peli, palapeli, vaatteita, cd-soitin ja cd-levyjä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:
Alkuperäinen kirjoittaja lego insinööri:
Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
Alkuperäinen kirjoittaja Hmm:
vähän kuulostaa ankealta:(
Juu, mun lapsilla on tosi ankea lapsuus kun eivät saa jouluna miljoonaa lelua ja rojua. :D :D Kyllä niilleKIN on oikeasti tärkeintä se, että perhe on koossa, äiti ja isä vapailla, saa touhuta puolitoista viikkoa kotona (lomaa päiväkodista) ja mummot ja kummit on lähellä. Mutta kai me ollaan sitten vaan outoja kun ei lahjota lapsia kauheella rojumäärällä jouluna vaan ostellaan pitkin vuotta jos jotain tarvii ja AINA pyritään välttämään kertakäyttökulttuuria ja krääsää.
Kyllä se aika ankealta kuulostaa jos on vaan legoja pirtti täynnä. Ja meillä kyllä on kestäny jo monta vuotta tuo halppis poliisi auto, josta on saanu monta hyvää leikkiä..
Meillä on vaan Legoja pirtti täynnä. Ei vaikuta ankealta.
Samoin. Mun lasta ei oikein kiinnosta muut kuin legot. Niillä rakentelee jos jotain leikkii. Ei kaikkia lapsia vaan kiinnosta kaikenmaailman pienoislelut joillä päristellä. Pitäiskö niitä ostaa ihan vaan, että kuuluu ostaa ja heittää aaton jälkeen lelukoriin pölyttymään.
Näinpä se on meilläkin. Poika leikkii Legoilla tai Geomageilla tai pelaa pleikkaria. Suurimman ilon se saa kun pääsee ulkohommiin eli kesällä hyppii trampalla, leikkii hiekkalaatikolla, tekee puuhommia, leikkaa nurtsia tms. Tyttö leikkii legoilla tai nukeilla. Sillä on semmoiset muoviastiat joilla tekee ruokaa nukeille ja nalleille ja syöttää niitä, pukee ja riisuu kymmenet kerrat ja sitten hienostelee vaatteiden, korujen ja laukkujen kanssa. Tai sitten touhuaa isoveikan kanssa legolaatikolla tai rakentaa "mäkeillä" eli noilla Geomageilla. Mummolassa on puujunarata jolla leikitään ja toisessa mummolassa sitten muut lelut. Mutta eipä nuo kotona ole tuon enempää toivoneetkaan: neidin joullahjatoive oli "Helou Titi" eli mitä vaan missä on Hello Kittyä ja pojalle "Wii ja Legoja".
 
vieras
Hui, saavatpa lapsenne paljon lahjoja :)

Me ollaan ostettu vain 1 lahja jokaiselle, lapset ovat 1v,3v ja 4v.
Kummeilta ja mummeilta saavat lisäksi pari pakettia. Uskon että ovat tyytyväisiä vaikka vain muutaman paketin saavat. Helppo pitää tuo lahjojen osto kurissa, kun lapset on pieniä, saa nähä miten käy parin vuoden päästä...
 

Yhteistyössä