Tarkoitin, että sain tietää jotain minulle uutta tietoa.Alkuperäinen kirjoittaja Sörhipöykerö:Oletko lukenut Punaista viivaa? Ei ole todellakaan mikään uusi asia!Alkuperäinen kirjoittaja Maarja:Mutta että nimien avulla?Alkuperäinen kirjoittaja Sörhipöykerö:Jokainen ihminen aina ja kaikkialla "ihailee" ja tavoittelee ylempää "sosiaaliluokkaa" ts. niitä, joilla kokee menevän paremmin kuin itsellä, tavalla tai toisella. Tää on ihan sosiologisen tutkimuksen perustietoaAlkuperäinen kirjoittaja Maarja:"Sosiaaliluokassa yleneminen" ei siis ollut osa tutkimuksen loppupäätelmää? Mä en vieläkään saata uskoa, että näin olisi.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Täytyy nyt tunkea näppini mukaan...siis tuohon tutkimukseen, muistan itsekin siitä lukeneeni joskus. Oiskohan ollut peräti Hesarissa tässä jokin aika sitten? Mutta aika pieni/keskikokoinen juttu oli. Muistaakseni pääpointtina oli tosiaan se, että eri "yhteiskuntaluokissa" annetaan tosiaan jonkin verran erityylisiä nimiä lapsille, kuitenkin sen verran tätä poikkeamaa näkyy, että se näkyy näissä tilastoissa kun. Muistaakseni meni jotenkin näin...
No, tulipahan taas opittua jotain uutta...
Kyllä, olen lukenut Punaisen viivan. Yllättynyt olen hivenen siitä, että sosiologiaa ja taiteiden tutkimusta sekoitetaan tällä tavalla keskenään. Ainakin meidän oppiaineessa sitä karsastetaan aika paljon. Mutta tosiaan jos nämä kaksi tutkimusalaa yhdistetään, niin sellaiset johtopäätökset kuin tämä nimiasia esimerkiksi, on ihan odotettavia.