Mä kierrän päiväkoteja täällä Helsingissä ja lähiöstä hyvin varakkaisiin alueisiin olen ollut töissä. Eniten näitä c nimiä on juuri keskustassa.Alkuperäinen kirjoittaja NYRKKEILYSÄKKI NURKASSA:jaa. ei ole tietoa.. voi näin ollakin...Alkuperäinen kirjoittaja Silvia Logo:Alkuperäinen kirjoittaja NYRKKEILYSÄKKI NURKASSA:lähiönimet on ne joihin on tupattu c kirjainta joka väliin...
Tiedätkö että varakkaat harrastavat tota samaa. Helsingin keskustassa nicolaa, ericaa, claudiaa ... vilisee...
Lähiöissä törmää Emilia, Emma, Eero ... nimiin.
Onkohan se sitten semmoinen pönde nimiAlkuperäinen kirjoittaja Vilinäiti:Mihis tämä perisuomalainen vanha nimi Viljami kuuluu?
joo,mun tytöllä on ns. "lähiönimi"Alkuperäinen kirjoittaja Sörhipöykerö:Selvensinkin jo asiaa, mutta vielä kerran: mä en oo puhunut sun perheestä henk.koht. TAASKAAN sanaakaan. Ei tarvi tulla nimittelemään!Alkuperäinen kirjoittaja pikku myy ja haisulimamma:Mistäs sä tiedät miten me asutaan, mihin sosiaaliryhmään kuulutaan?!Alkuperäinen kirjoittaja Sörhipöykerö:Yksinkertaistaen: lähiönimiä ovat esim. sellaiset nimet, joita on yritetty tehdä hienommiksi vaihtamalla osa kirjaimista vierasperäisiksi, esim. Jessika --> Jessica, Niko --> Nico. Kertoo sekä vanhempien halusta tavoitella ylempää sosiaaliryhmää että heidän täydellisestä mielikuvituksettomuudestaan.
Ota asioista selvää ensin, urpo!
Sanokaa minkä takia teidän mielestä kaikkien pitäis olla jotain Tauno Tampioita joita löytyy joka nurkan takana B)
Meidän lapsilla on ns. lähiönimet. Eikä mikään noista kriteereistä päde meihinkään. Siltikään mua ei lainkaan ärsytä nuo lähiönimipuheet. Esim. Jessica on tosi yleinen nimi maailmalla, Suomessa sitä on paljon ruotsinkielisillä, eikä se SILLOIN ole lähiönimi. Siitä tulee lähiönimi vasta silloin, kun joku Lötjösen Irmeli ja Pöntisen Seppo antaa sen lapselleen, ja kokonaisuus on tyyliä Jessica Yasmin Mirabella PöntinenAlkuperäinen kirjoittaja pikku myy ja haisulimamma:joo,mun tytöllä on ns. "lähiönimi"Alkuperäinen kirjoittaja Sörhipöykerö:Selvensinkin jo asiaa, mutta vielä kerran: mä en oo puhunut sun perheestä henk.koht. TAASKAAN sanaakaan. Ei tarvi tulla nimittelemään!Alkuperäinen kirjoittaja pikku myy ja haisulimamma:Mistäs sä tiedät miten me asutaan, mihin sosiaaliryhmään kuulutaan?!Alkuperäinen kirjoittaja Sörhipöykerö:Yksinkertaistaen: lähiönimiä ovat esim. sellaiset nimet, joita on yritetty tehdä hienommiksi vaihtamalla osa kirjaimista vierasperäisiksi, esim. Jessika --> Jessica, Niko --> Nico. Kertoo sekä vanhempien halusta tavoitella ylempää sosiaaliryhmää että heidän täydellisestä mielikuvituksettomuudestaan.
Sanokaa minkä takia teidän mielestä kaikkien pitäis olla jotain Tauno Tampioita joita löytyy joka nurkan takana B)
a. me EI asuta lähiössä
b. meillä on talous kunnossa, kohta minäkin lähdössä töihin,rahaa riittää
c.meillä ei ole ihan tuiki suomalainen sukunimi
tän takia mua suututtaa tää luokittelu lähiönimeksi kun mikään niistä ei päde meihin
Hitsi kun muistais ketkä sen tutkimuksen on tehneet... mut joka tapauksessa teesi on, että lasten nimistä voi tehdä karkeita johtopäätöksiä vanhempien sosio-ekonomisesta statuksesta. Tietenkin nämä on yleistyksiä, mutta varmasti otannatkin ovat laajoja.Alkuperäinen kirjoittaja Silvia Logo:Nimen perusteella ei voi sanoa mihin sosiaaliluokkaan perhe kuuluu
Jokainen vanhempi antaa lapselleen sen nimen mikä hänestä on kaunein.
Kyllä tänä syksynä olen muutaman kerran pöyritellyt silmiä kun olen noita lasten nimiä tavannut papereista. Lähiössä en ole töissä.
Niin, mutta kun sä ja perheesi ette ole koko universumin keskus. Että suutu ihan rauhassa vaan, ärsyynny ja riehu niin paljon kuin jaksat jos se sua jotenkin helpottaa. MÄ en ole puhunut kenestäkään erityisesti vaan asioista yleisellä tasolla. Mulle on ihan yks hailee, mitkä on sun lasten nimet - olen pahoillani, jos tää luokittelu loukkaa sua. Voin vain arvailla, miksiAlkuperäinen kirjoittaja pikku myy ja haisulimamma:joo,mun tytöllä on ns. "lähiönimi"Alkuperäinen kirjoittaja Sörhipöykerö:Selvensinkin jo asiaa, mutta vielä kerran: mä en oo puhunut sun perheestä henk.koht. TAASKAAN sanaakaan. Ei tarvi tulla nimittelemään!Alkuperäinen kirjoittaja pikku myy ja haisulimamma:Mistäs sä tiedät miten me asutaan, mihin sosiaaliryhmään kuulutaan?!Alkuperäinen kirjoittaja Sörhipöykerö:Yksinkertaistaen: lähiönimiä ovat esim. sellaiset nimet, joita on yritetty tehdä hienommiksi vaihtamalla osa kirjaimista vierasperäisiksi, esim. Jessika --> Jessica, Niko --> Nico. Kertoo sekä vanhempien halusta tavoitella ylempää sosiaaliryhmää että heidän täydellisestä mielikuvituksettomuudestaan.
a. me EI asuta lähiössä
tän takia mua suututtaa tää luokittelu lähiönimeksi kun mikään niistä ei päde meihin
Mites sitten nuo c-nimet ilman c:tä eli Kristian, Luka. Mikael, Niko?Alkuperäinen kirjoittaja Julia (lähiönimi:Lähiönimiä ovat myös Veeti, Miro, Kiia, Neea, yms. Sekä J-alkuiset, ei-perinteiset nimet (Jasmin, Jenissa, Jessiina, Janette, jne) . Christian, Lucas, Luca, Micael, Niclas, Misca yms ovat lähiönimiä myöskin.Alkuperäinen kirjoittaja Sörhipöykerö:Yksinkertaistaen: lähiönimiä ovat esim. sellaiset nimet, joita on yritetty tehdä hienommiksi vaihtamalla osa kirjaimista vierasperäisiksi, esim. Jessika --> Jessica, Niko --> Nico. Kertoo sekä vanhempien halusta tavoitella ylempää sosiaaliryhmää että heidän täydellisestä mielikuvituksettomuudestaan.
mäkin tunnen lähiöistä porukkaa ja kierrelly päiväkodeissa yms työnpuolesta ,mut enpä moisiin nimiin oo törmännyAlkuperäinen kirjoittaja Laura80:Mites sitten nuo c-nimet ilman c:tä eli Kristian, Luka. Mikael, Niko?Alkuperäinen kirjoittaja Julia (lähiönimi:Lähiönimiä ovat myös Veeti, Miro, Kiia, Neea, yms. Sekä J-alkuiset, ei-perinteiset nimet (Jasmin, Jenissa, Jessiina, Janette, jne) . Christian, Lucas, Luca, Micael, Niclas, Misca yms ovat lähiönimiä myöskin.Alkuperäinen kirjoittaja Sörhipöykerö:Yksinkertaistaen: lähiönimiä ovat esim. sellaiset nimet, joita on yritetty tehdä hienommiksi vaihtamalla osa kirjaimista vierasperäisiksi, esim. Jessika --> Jessica, Niko --> Nico. Kertoo sekä vanhempien halusta tavoitella ylempää sosiaaliryhmää että heidän täydellisestä mielikuvituksettomuudestaan.
Nyt ihastuin täysin tuohon Jenissaan =)Alkuperäinen kirjoittaja Julia (lähiönimi:Lähiönimiä ovat myös Veeti, Miro, Kiia, Neea, yms. Sekä J-alkuiset, ei-perinteiset nimet (Jasmin, Jenissa, Jessiina, Janette, jne) . Christian, Lucas, Luca, Micael, Niclas, Misca yms ovat lähiönimiä myöskin.Alkuperäinen kirjoittaja Sörhipöykerö:Yksinkertaistaen: lähiönimiä ovat esim. sellaiset nimet, joita on yritetty tehdä hienommiksi vaihtamalla osa kirjaimista vierasperäisiksi, esim. Jessika --> Jessica, Niko --> Nico. Kertoo sekä vanhempien halusta tavoitella ylempää sosiaaliryhmää että heidän täydellisestä mielikuvituksettomuudestaan.
mä en kyllä kysyny tosissani vaan ihan silkkaa piruuttani kun ärsyttää tämä jaottelu nimistä. nimi mikä nimi PRKL.Alkuperäinen kirjoittaja Sörhipöykerö:Miten te ihmiset voitte olla noin yksinkertaisia, että jos puhutaan vaikka nyt näistä lähiönimistä, niin jo on pitkä jono mammoja kysymässä, että mites nyt sit tää mu lapsen nimi ja mun ja mun ja mun. Kuka noihin edes uskaltaa kommentoida mitään, kun heti vedetään hernettä nenuun jos vastaus ei miellytä. Laittakaa hei ihan omat aivosolut töihin kans, niille tekee jumppa hyvää välillä.
Mutta MIKSI se niin monia (en tarkoita nyt sua komina) ärsyttää, jos löytää lapsensa nimen ns. lähiönimilistalta? Osuuko se ja uppoaa silloin? Jos kerran nimi on maailman ihanin eikä muiden mielipiteillä ole mitään väliä (ja tää lähiönimiasia ei edes ole mielipidekysymys vaan tutkittua tietoa), niin miksi sitten suuttua? Ei jymmärrä, ei.Alkuperäinen kirjoittaja komina:mä en kyllä kysyny tosissani vaan ihan silkkaa piruuttani kun ärsyttää tämä jaottelu nimistä. nimi mikä nimi PRKL.Alkuperäinen kirjoittaja Sörhipöykerö:Miten te ihmiset voitte olla noin yksinkertaisia, että jos puhutaan vaikka nyt näistä lähiönimistä, niin jo on pitkä jono mammoja kysymässä, että mites nyt sit tää mu lapsen nimi ja mun ja mun ja mun. Kuka noihin edes uskaltaa kommentoida mitään, kun heti vedetään hernettä nenuun jos vastaus ei miellytä. Laittakaa hei ihan omat aivosolut töihin kans, niille tekee jumppa hyvää välillä.
*reps*Alkuperäinen kirjoittaja Silvia Logo:Onkohan se sitten semmoinen pönde nimiAlkuperäinen kirjoittaja Vilinäiti:Mihis tämä perisuomalainen vanha nimi Viljami kuuluu?
(se oli sitten vitsi)
en stressaa. Rauha maassa ja kohta pakoa katsomaanAlkuperäinen kirjoittaja Sörhipöykerö:Niin, mutta kun sä ja perheesi ette ole koko universumin keskus. Että suutu ihan rauhassa vaan, ärsyynny ja riehu niin paljon kuin jaksat jos se sua jotenkin helpottaa. MÄ en ole puhunut kenestäkään erityisesti vaan asioista yleisellä tasolla. Mulle on ihan yks hailee, mitkä on sun lasten nimet - olen pahoillani, jos tää luokittelu loukkaa sua. Voin vain arvailla, miksiAlkuperäinen kirjoittaja pikku myy ja haisulimamma:joo,mun tytöllä on ns. "lähiönimi"Alkuperäinen kirjoittaja Sörhipöykerö:Selvensinkin jo asiaa, mutta vielä kerran: mä en oo puhunut sun perheestä henk.koht. TAASKAAN sanaakaan. Ei tarvi tulla nimittelemään!Alkuperäinen kirjoittaja pikku myy ja haisulimamma:Mistäs sä tiedät miten me asutaan, mihin sosiaaliryhmään kuulutaan?!Alkuperäinen kirjoittaja Sörhipöykerö:Yksinkertaistaen: lähiönimiä ovat esim. sellaiset nimet, joita on yritetty tehdä hienommiksi vaihtamalla osa kirjaimista vierasperäisiksi, esim. Jessika --> Jessica, Niko --> Nico. Kertoo sekä vanhempien halusta tavoitella ylempää sosiaaliryhmää että heidän täydellisestä mielikuvituksettomuudestaan.
a. me EI asuta lähiössä
Mitä sitten vaikka tarvitsisikin? Antakoon kukin lapselleen lähiö-, maalais-, rivitalo- tai omakotitalonimen, ihan oman makunsa mukaan.Alkuperäinen kirjoittaja komina:mut kai se on niin että tarvii olla erilainen ja antaa superharvinainen nimi et erottuu joukosta. ainakin arvelen niin. meillä on tytönkin nimi ns lähiönimi mut so what. me tykättiin kummastakin nimestä ja jos joku laittaa ne listalle niin antaa palaa.
Mut eihän noi Jessicat ja Nicot ole enää harvinaisia. Me kai asutaan tietynlaisessa lähiössä, mutta nimet on jotain ihan muuta.Alkuperäinen kirjoittaja komina:mut kai se on niin että tarvii olla erilainen ja antaa superharvinainen nimi et erottuu joukosta. ainakin arvelen niin. meillä on tytönkin nimi ns lähiönimi mut so what. me tykättiin kummastakin nimestä ja jos joku laittaa ne listalle niin antaa palaa.
Luepa koko ketju läpi.Alkuperäinen kirjoittaja APK:miksi ne on lähiönimiä? täh en tajuu? oman lapsen nimi ei tullu vielä vastaan, mutta mitkä on niitä hienostonimiä?